Let op:
quote:
In andere woorden ben jij degene die minachtend reageert op het gegeven materiaal.
Ofwel, je bent de aap die de granaat tot ontploffing brengt.
Bovendien was je in je eigen metafoor niet de handgranaat, maar jezelf:
quote:
Op maandag 21 mei 2012 11:24 schreef SpecialK het volgende:[..]
Ik leg een handgranaat in een apenkooi. Uiteindelijk is dat mijn doen maar als die apen nou lief blijven spelen met hun eigen speelgoedjes zoals gewaarschuwd gaat er niks mis.
Maar hoe je het ook wendt of keert, of benoemt (zoals TRU-users apen noemen), loop die kooi niet op te fokken.
quote:
Op maandag 21 mei 2012 21:08 schreef SpecialK het volgende:[..]
Ik beslis weinig. Ik ben de handgranaat die zichzelf in een situatie begeeft waar hij wel of niet af gaat. Waar ik op "af ga" is vooraf afgesteld maar of die situatie zich wel of niet voor doet is van te voren onbekend. Dat er uiteindelijk confetti uit blijkt te komen en dat daardoor een paar apen erg zijn geschrokken, 2 zijn er boos geworden en eentje zit in een hoekje te huilen, doet er niet toe.
Jij probeert mijn metafoor te veranderen naar iets wat jij wellicht logischer vind klinken. Dat is ok maar zo is het metafoor niet per se bedoeld.
Jij bent persoon 2 uit de volgende situatie:
Persoon 1: stel nou he ik was een vis en jij was een hamer
Persoon 2: WAT? KAN NIET MAN IK BEN OOK EEN VIS EN DIE HAMER DAT IS EEN ECHTE HAMER!!!!
Persoon 1: ohwwwkeee. Ik beslis hoe mijn metafoor gaat, niet jij.
Persoon 1: .. bitch
Als je niet in staat bent voor jezelf te denken, maar geheel aan anderen overlaat hoe jij moet denken en handelen, dan heb je uberhaupt niets bij te dragen.
Bovendien probeer ik je metafoor niet te veranderen, maar je er slechts op te wijzen dat je verwijzingen niet kloppen, aangezien jij de handelend persoon bent, ofwel de aap, die bepaalt of hij de granaat opblaast of niet. Ofwel de 'foute' informatie opblaast tot een 'domme uitspraak' middels een minachtende reactie.
En noem me geen bitch. Hou eer aan jezelf en verlaag je niet met zo'n zwaktebod.
quote:
Op maandag 21 mei 2012 21:29 schreef SpecialK het volgende:En Pi mag je inderdaad met recht mysterieus noemen.
Hier enkele onconventionele situaties waar pi terug komt.
Gaaf!
"Our thoughts produce words, our words produce actions, our actions produce habits, our habits produce character, our characters produce culture." - B.T. Swami