quote:
Op zondag 13 mei 2012 23:56 schreef Marco001 het volgende:[..]
Als ze al lang zo dicht achter me zitten, en zeker als ze al hadden kunnen inhalen, ga i kgewoon langzaam van het gas af. Meestal als ik dan vmax-30 rij gaan ze me wel voorbij, maar ik ree een keer mee met een kameraad, die had ook weer zo'n bumperklever, en op ten duur stonden we gewoon stil op een behoorlijk rustige 80-weg. Pas toen hij zijn auto in R zette, ging de klever er snel voorbij.
Heb ik ook eens gehad. Weg van Roodeschool naar N33, kaal, leeg, open, donker. Busje achter me, zat te plakken, en z'n lampen stonden te hoog. Ik zag dus helemaal niets, want ik werd compleet verblind door z'n lampen in m'n spiegels. De weg was leeg (het was laat). Ik ging steeds langzamer rijden, want hij liep te plakken. En hij snapte de hint pas toen ik nog zo'n 30km per uur reed...
Als je zo vreselijk veel haast hebt, dat je op een nat wegdek, in het donker, gaat plakken op je voorligger, waarom ga je er dan niet voorbij als je het wordt aangeboden?
quote:
Op zondag 13 mei 2012 22:20 schreef error_404 het volgende:[..]
Ik had laatst ook iemand op een provinciale weg die zat te drukken er per se langs wilde. Probleem was dat dat nergens kon; enige optie was dat ik harder door zou rijden, wat mijn achterligger dus erg graag wilde. Mijn oplossing; ik heb de binnenspiegel weggedraaid en ben lekker met 80, als voorheen, door gereden. Ik ben het zat om me op te laten naaien en moet zeggen dat het goed werkt en een stuk rustiger rijdt.

Tegenwoordig heb ik schijt aan de mensen achter me die me proberen op te jagen. Als mijn 87/56km/h (op mijn teller) ze niet bevalt, gaan ze er maar langs. Opjagen heeft geen zin, want de begrenzer staat er lekker op. Ik baal zelf altijd wanneer ik weer eens achter iemand zit die de max snelheid niet kent, dan gaat hij van de begrenzer af en zal ik proberen hem in te halen. Maar ik zou nooit plakken (het wil wel eens gebeuren dat ik een inhaal actie moet onderbreken en dan kan ik er vlak achter zitten, maar dan neem ik altijd weer afstand. Is ook makkelijker om weer snelheid te maken wanneer ik er dan alsnog voorbij kan).