quote:
Ik wil de game goed vinden, maar iedere dag vind ik wel weer een nieuwe irritatie. Daarnaast wil ik een aantal achievements wel halen, maar het is zo'n game waarin je op een bepaald moment een keuze maakt waardoor je of verhaallijn 1 of verhaallijn 2 doet. Doe je 1, dan mis je achievements van de andere verhaallijn en andersom.
Overigens heb ik hem gisteren naar Easy gezet omdat ik een paar uur lang bij hetzelfde gevecht heb vastgezeten. Af en toe wil de moeilijkheidsgraad ook nog wel eens omhoog springen. Op Easy is alles weer belachelijk makkelijk; het gevecht waar ik vast zat wist ik bij vlagen wel redelijk lang vol te houden, maar ging uiteindelijk toch dood, op Easy was het niet eens 10 seconden omdat op Easy geen enkele vijand je kan blocken.
. Dus ik gok dat ik er nu redelijk snel doorheen zal vliegen.
Het zijn al die kleine dingetjes die het voor mij uiteindelijk een matige game maken;
- Besturing die in eerste instantie ellendig aanvoelt, en ik nog steeds niet denderend vind;
- Alles herhaald zich ontzettend veel. Niet alleen de personages die 100x hetzelfde zeggen, ook hoor je iedere 30 seconden dezelfde vogel in het bos. Daar had wat meer afwisseling en randomness in gemogen;
- De ellende die doorgaat voor menus / inventory, ik vind het behoorlijk onoverzichtelijk;
- Dat je helderziend moet zijn om te weten welke potion je moet craften. Potions, magic, allemaal leuk en aardig, maar zo'n potion zou veel leuker zijn om ergens tijdens een gevecht of iets dergelijks te kunnen gebruiken. Je kan namelijk tijdens een gevecht gewoon je bommen, daggers en weet ik het wat voor wapens verwisselen, dus waarom er geen potions in je inventory of iets dergelijks kan worden gestopt vind ik een beetje vreemd;
- Om een paar verschillende dingen met dezelfde personage te doen moet je die personage elke keer opnieuw aanspreken.
Voorbeeld:
1. Ik wil wat kopen / verkopen, dus ik spreek een personage aan.
2. Na het kopen verkopen ben je ineens uit het gesprek geknald.
3. Nu wil ik "roll some dice" doen met diezelfde personage:
3.a Spreek personage opnieuw aan.
3.b Zeg dat je wilt gokken.
3.c Zeg nog een keer dat je wilt gokken (serieus, waarom moet dit een 2e keer bevestigd worden).
Als je dan nog een keer wilt dobbelen, dan moet je die persoon
weer opnieuw aanspreken.
- Zoals eerder gezegd weet het verhaal me niet echt te boeien. Ook geen van de personages springt er echt uit, er is niemand waarvan ik denk "Gaaf personage!" of "Da's echt een lul."
Wellicht dat het verhaal me nog wel gaat boeien en dergelijke (ben bezig in Chapter 2), maar vooralsnog helpt al het bovengenoemde niet echt mee. Dus ja, ik vind het een matige game, misschien dat m'n mening uiteindelijk nog bijdraait.
Ik wil 'em uitspelen om te voorkomen dat 'ie onderop de stapel komt en blijft, daar waar ik nog Final Fantasy XIII, Brink en Dead Island heb liggen. En ik ben nog bezig met Rage en Borderlands, dus die eerder genoemde 3 zullen waarschijnlijk niet meer worden aangeraakt.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."