Je moet de pin er bij het uit drukken niet 100% los uit de ketting drukken. Gewoon voorzichtig proberen deze zo ver eruit te persen dat hij nog net in 1 plaatje blijft hangen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 19:38 schreef DarkLegion het volgende:
Oke, thanks.. Ik gaf veel kracht waardoor er een zijkant van een schakel brak. Ik denk dat de ketting opzich nog wel redelijk is..
Ga het wel proberen zonder extra schakel tussen te zetten..
Kan ik de pin wel herbruiken met een ketting pons?
Ja, dit ga ik denk ik maar doen..quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:19 schreef TR08 het volgende:
[..]
Je moet de pin er bij het uit drukken niet 100% los uit de ketting drukken. Gewoon voorzichtig proberen deze zo ver eruit te persen dat hij nog net in 1 plaatje blijft hangen.
Dan ketting in elkaar schuiven en terug persen.
Gewoon vervangen is maar 9 euro oid, maar dit is leuker, goedkoper en een nieuwe ketting moet je ook op maat maken.
Als het mis gaat kun je altijd alsnog een nieuwe kopen. Stuk is hij nu toch al en dan heb je even kunnen oefenen op een oude versleten ketting ipv een nieuwe
als het naafversnelling is kan je het tandwiel waarschijnlijk eenvoudig wisselen, kijk goed in binnenkant dan zie je een veerring -ongeveer diameter 2.5 / 3 cm zitten, die kun je er zo uitwippen, dan is het tandwiel los, nieuw tandwiel op zijn plek, veerring weer op zn plaats drukken et voilaquote:Op donderdag 10 mei 2012 21:41 schreef DarkLegion het volgende:
[..]
Ja, dit ga ik denk ik maar doen..
Volgens mij zijn de tandwielen nog wel prima. En die zou ik bij een nieuwe ketting ook moeten gaan vervangen. En volgens mij heb je voor de tandwiel wel apart gereedschap nodig. Het is een fiets met naafversnelling..
Da's niet veel, maar toch 5x zoveel als een schakeltje. En 't kost meer tijd om 'm er om te leggen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:45 schreef Metro2005 het volgende:
Een nieuwe ketting kost een tientje dus ik zou er een hele nieuwe ketting op gooien
Zal wel met een visje zijn.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:23 schreef Metro2005 het volgende:
Met een schroevendraaier? veel succesbeter even een kettingpons halen, is gewoon veel makkelijker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |