quote:
Op donderdag 10 mei 2012 12:16 schreef 99.999 het volgende:[..]
Daarvan heeft een aardige groep nog wel weten te profiteren van de waardestijging. die is niet zomaar helemaal verdwenen met een afbouw van de HRA.
Nee, niet zomaar en helemaal met de afbouw van de HRA. Maar zoals gezegd, de HRA zal de waarde wel doen dalen en de doorstroming op de woningmarkt verder stagneren. Iedereen die voor 2002 een niet meer dan 50% aflossingsvrije hypotheek heeft aangeschaft, zou je safe kunnen noemen, maar het ligt ook aan het segment (appartement of grondgebonden) en regio welke invloed de HRA zal hebben op je. Een starterswoning is gewoon problematischer, doordat de financieringseisen nog strenger zullen worden en er in dit marktsegment weinig eigen geld is.
quote:
Voor het afschaffen van het depositogarantiestelsel maakt 1 of meerdere banken niet uit

Depositogarantiestelsel is dat DNB een bedrag tot 100.000 euro bij een in Nederland ingeschreven bank garandeert. Dan is risicospreiding (zoals ook voor, ik meen, 2008 het geval was) een goede manier om dit te ondervangen. Destijds was het geloof ik 20.000 euro en hield men meerdere spaarrekeningen aan. Ikzelf zou met een afschaffing van het depositogarantiestelsel door rekeningen in Belgie, Groot-Brittannie en Zw
tserland niet heel erg in de problemen komen.
Op maandag 24 september 2012 00:29 schreef Whiskers2009 het volgende:GS lijkt me dunner, minder dom, knapper en arroganter :P