donderdag 10 mei 2012 @ 11:35:07 #1
78680 Nielsch
Dinamo! Dinamo Riga!
pi_111370953
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Olympische fakkel traditioneel ontstoken

ATHENE - De olympische fakkel is donderdag traditioneel ontstoken in het Griekse Olympia. Omstreeks 11.00 uur vatte de toorts vlam met behulp van zonnestralen op een paraboolspiegel.

Vervolgens mocht de Griekse zwemmer Spyros Gianniotis de eerste meters lopen met het olympisch vuur.

Na een achtdaagse estafettetocht van drieduizend kilometer door de bakermat van het grootse sportevenement ter wereld, komt de fakkel op 17 mei aan in het oude olympisch stadion van Athene.

Daarna vliegt het vuur naar Engeland, waar het een dag later arriveert en aan een reis door Groot-Brittannië begint. De Olympische Spelen beginnen op 27 juli in Londen.
bron
For Boston, for Boston, we sing our proud refrain! For Boston, for Boston, 'tis wisdom's earthly fane!
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:36:17 #2
78680 Nielsch
Dinamo! Dinamo Riga!
pi_111370999
En dit is hem:

dezeen_Olympic-Torch-by-BarberOsgerby-3.jpg
For Boston, for Boston, we sing our proud refrain! For Boston, for Boston, 'tis wisdom's earthly fane!
pi_111371948
Altijd leuk die tradities. O+. Net gekeken op BBCworld.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_111372590

:P
Ik noem een Loekie Knol, een Jaap Stobbe, een Brammetje Biesterveld en een Tony van Heemschut
pi_111453999
Gaaf, altijd leuk om te zien die tradities rondom de spelen. Nog even en dan begint het hele gebeuren weer ^O^
pi_111454170
Net het filmpje bekeken, mooi :) In 2004 kwam de vlam ook door Amsterdam en ik heb hem toen kunnen zien, in de stromende regen.
Alas, I am a woman friendless, hopeless!
pi_111666083
En de fakkel is onderweg naar Londen:
Griekenland heeft de olympische fakkel overgedragen aan een delegatie van het organisatiecomité van de Olympische Spelen in Londen. Dat gebeurde in het oude olympisch stadion in Athene in het bijzijn van onder anderen prinses Anne, voetbal-ster David Beckham en Boris Johnson, de burgemeester van Londen.

Het vuur wordt nu naar Engeland gebracht, waar het zaterdag aan een reis van 12.874 kilometer door Groot-Brittanië begint. Op 27 juli wordt met de fakkel in het olympisch stadion in Londen tijdens de openingsceremonie de olympische vlam ontstoken.
Bron
Filmpje
Alas, I am a woman friendless, hopeless!
pi_111707390
En we weten al een paar jaar wat er met die fakkel aan de hand is.
Zou David Tennant (of Matt Smith) de fakkel binnen mogen dragen?
pi_112324505
20120530_LON104_AP.jpg.h600.jpg
Op vrijdag 21 oktober 2011 00:31 schreef Jojoortje het volgende:
Geeft niks. Ik kom altijd een beetje klaar als ik een slotje zet.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')