pi_111368550
registreer om deze reclame te verbergen
Hoi Fokkers!

Wat voor huis zouden jullie kiezen voor 350k:

• (Ruime) eengezinswoning in de randstad
• Vrijstaand in Noord-brabant

Ik werk als ZZpér en het dus een soort van detachering met wisselende locaties. De meeste tot nu toe in de Randstand aangezien ik in Den Haag woon. De locatie waar ik nu mooie vrijstaande huizen zie staan is bijvoorbeeld (rond) Aalburg (in Noord-Brabant). Moeilijke keuze!

Flink reizen en een fantastisch huis.. Of genoegen nemen met minder, maar wel lekker binnen een halfuurtje op werk of naar huis.
pi_111368600
Vrijstaand vlakbij de randstad.
pi_111368613
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 10:25 schreef Tja..1986 het volgende:
Vrijstaand vlakbij de randstad.
Vlakbij de randstad zijn ze dus nog steeds net te duur.
pi_111368784
Luxe hoogbouw-appartement in het centrum van een grote stad in de Randstad.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  donderdag 10 mei 2012 @ 10:31:27 #5
30302 Roellie80
No fear, I is here
pi_111368793
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 10:31 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Luxe hoogbouw-appartement in het centrum van een grote stad in de Randstad.
Op dinsdag 20 maart 2007 11:56 schreef Tally het volgende:
Zoals u wilt Meester..
Op woensdag 16 mei 2012 09:36 schreef Lienekien het volgende:
Roellie80 heeft gewoon gelijk.
  donderdag 10 mei 2012 @ 10:33:27 #6
129292 LXIV
misdunker
pi_111368837
Zelf zou ik liever dichtbij mijn werk wonen dan in een groter huis. Zeker als je kinderen hebt is de tijd die je kwijt bent aan reizen zo kostbaar, daar weegt dat grotere huis niet tegen op.
Ook in de randstad heb je nog volop groen, dus je kunt vaak genoeg naar buiten. En voor 350K kun je ook daar een huis met een tuin kopen. Juist voor dat hogere bedrag zou ik toch in de Randstad wonen. Ging het om 180K, en was de keuze tussen een flatje in een achterstandswijk of een eengezinswoning in Brabant (met tuin), dan zou ik misschien Brabant kiezen.

Maar rondom Gouda genoeg leuke woningen die goed liggen voor dat bedrag.
Sie verstehen mich nicht: ich bin nicht der Mund für diese Ohren.
2+2 = 4
Thoughtcrime is the only crime that matters
  donderdag 10 mei 2012 @ 10:38:12 #7
129292 LXIV
misdunker
pi_111368965
Stel je hebt 1,5 uur reistijd enkele reis. Dan ben je dus dagelijks van 07:00 tot 19:00 onderweg en kom je moe thuis. Dan geniet je ook niet meer van dat huis.
Nog los van de kosten die je maakt met reizen. Dat is dan al snel 600 euro p/m. Misschien wel te declareren, maar dat gaat dan weer ten koste van je concurrentiepositie.
2+2 = 4
  donderdag 10 mei 2012 @ 10:46:06 #8
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_111369200
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 10:38 schreef LXIV het volgende:
Stel je hebt 1,5 uur reistijd enkele reis. Dan ben je dus dagelijks van 07:00 tot 19:00 onderweg en kom je moe thuis. Dan geniet je ook niet meer van dat huis.
Nog los van de kosten die je maakt met reizen. Dat is dan al snel 600 euro p/m. Misschien wel te declareren, maar dat gaat dan weer ten koste van je concurrentiepositie.
Tja dat hoort bij het vak ZZP. de ene keer zit je dicht bij huis de andere keer wat verder. Daar word je ook goed voor betaald (als het goed is). Ik zou lekker een vrijstaand huis nemen met iets meer reistijd, maar waar in de buurt van een snelweg / station. Dan hoef je niet eerst 30 minuten te rijden voordat je op de snelweg / spoorlijn zit.
  donderdag 10 mei 2012 @ 10:54:08 #9
129292 LXIV
misdunker
pi_111369455
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 10:46 schreef Bisamrat het volgende:

[..]

Tja dat hoort bij het vak ZZP. de ene keer zit je dicht bij huis de andere keer wat verder. Daar word je ook goed voor betaald (als het goed is). Ik zou lekker een vrijstaand huis nemen met iets meer reistijd, maar waar in de buurt van een snelweg / station. Dan hoef je niet eerst 30 minuten te rijden voordat je op de snelweg / spoorlijn zit.
Het is maar net wat je wil. Zelf vind ik reistijd verloren tijd, zeker in de auto. Ik werk liever dan dat ik reis. Iedere dag 3 uur reizen is 15 uur per week. Aangezien je vaak toch al weinig tijd hebt, zouden dit dan net de uurtjes zijn die je voor jezelf zou kunnen besteden. Die sta je nu in de file.
2+2 = 4
pi_111369589
Zonder kinderen een appartement in de stad.
Met kinderen: een gezinswoning buiten de stad in een kindvriendelijke ( :') ) buurt.
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:00:55 #11
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_111369637
Het ligt er ook aan wat voor ZZP-werk je doet. Ik werk bv heel veel vanuit huis, dus voor mij is reistijd minder relevant. Je zou zelfs een kantoortje met eigen opgang bij je huis kunnen zetten, dat is dan ook nog fiscaal interessant.
Maar voor 350k kun je in de randstad echt prima huizen van 120-140 m2 met tuin vinden, zeker in de huidige markt. Da's dan alleen niet vrijstaand. Vrijstaand in de provincie wonen betekent vaak ook álles met de auto doen, dat lijkt me minder aantrekkelijk.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_111369802
Ik ben zelf een ITér. Vaak zit ik (helaas) wel bij de locatie van de klant. Bij complexe/grote projecten wordt er snel vanuit gegaan dat samenwerken/dicht bij elkaar zitten goed is voor het project (=daar zit ook wat in)

In de randstad kan ej voor dat bedrag idd een prima huis kopen van 120 a 140m2. Het is meer dat je voor dat bedrag een geweldige woonboerderij met rietendak en een groot tuin kan kopen in Noord-Brabant. Dat is niet te vergelijken met een rijtjes huis. Woon nu in een appartement, vrije sector huur.

Appartement is prima voor met z'n tweetje zoals we nu zijn. Maar als er kindjes komen, hoop ik natuurlijk op een mooie tuin met bijvoorbeeld een schommetje en een trampoline voor de kleintjes. :-)
pi_111369829
Ik zou voor het grote huis gaan. Lijkt me zoveel meer rust geven! Heerlijk hsha
pi_111369872
Oja, en het huis in brabant wat ik nu op het oog heb is meer dan 200m2! *O*
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:11:54 #15
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_111370031
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:05 schreef NikonShooter het volgende:
Ik ben zelf een ITér. Vaak zit ik (helaas) wel bij de locatie van de klant. Bij complexe/grote projecten wordt er snel vanuit gegaan dat samenwerken/dicht bij elkaar zitten goed is voor het project (=daar zit ook wat in)

In de randstad kan ej voor dat bedrag idd een prima huis kopen van 120 a 140m2. Het is meer dat je voor dat bedrag een geweldige woonboerderij met rietendak en een groot tuin kan kopen in Noord-Brabant. Dat is niet te vergelijken met een rijtjes huis. Woon nu in een appartement, vrije sector huur.

Appartement is prima voor met z'n tweetje zoals we nu zijn. Maar als er kindjes komen, hoop ik natuurlijk op een mooie tuin met bijvoorbeeld een schommetje en een trampoline voor de kleintjes. :-)
Ja, dat is een behoorlijk verschil ja. Moeilijk te zeggen, 't is net wat jij belangrijk vindt. Ik ken ook mensen die een enorm huis op de groei kochten en vervolgens geen kinderen (konden) krijgen. Zaten ze met hun enorme kast. Die zijn dus weer terug naar een appartement in de stad.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:16:27 #16
129292 LXIV
misdunker
pi_111370224
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:06 schreef Kukeluus- het volgende:
Ik zou voor het grote huis gaan. Lijkt me zoveel meer rust geven! Heerlijk hsha
Als je rust wil moet je natuurlijk geen groot huis kopen en al helemaal geen huis met een rieten dak en een grote tuin.

Ik zie hier (in Brabant) wel vaker mensen uit de Randstad een huis kopen. Dan valt dat vaak enorm tegen. Zo'n tuin van 500 meter of meer kost al 15 uur per week aan onderhoud, wil je het een beetje fatsoenlijk bijhouden. Zo'n oude boerderij nog veel meer. En dan nog die reistijd. Meestal zijn ze na 3 jaar weer vertrokken. Of niet, omdat ze het niet verkocht krijgen.

Maar volgens mij heeft TS zijn beslissing eigenlijk al genomen en is hij gek geworden op dat huis in Aalten.
2+2 = 4
pi_111370707
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:05 schreef NikonShooter het volgende:

Nu ken ik de Noord-Branbantse huizenmarkt niet heel goed, maar dit kan ik me toch moeilijk voorstellen, vrijstaand, grote tuin, rietenkap doet daar volgens mij ook makkelijk een half miljoen? Of je moet nog een ton en een jaar investeren in een verbouwing.

Persoonlijk zou ik op een rustige plek in de randstad gaan wonen, anderhalfuur per enkele reis ben je snel beu en hoeveel geniet je dan nog van je mooie grote huis?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
DroogDok | ROTTERDAM | Toscane
pi_111371006
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:28 schreef DroogDok het volgende:

Nu ken ik de Noord-Branbantse huizenmarkt niet heel goed, maar dit kan ik me toch moeilijk voorstellen, vrijstaand, grote tuin, rietenkap doet daar volgens mij ook makkelijk een half miljoen?
Lijkt me ook. In de tijd dat in in N-B rondkeek (Eindhoven Den Bosch) deden de prijzen niet onder voor de Randstad. Bijna in Geertruidenberg gewoond, echt fors aan de prijs.

Heb ook gekeken in boerengehuchten op het platteland; afgezien van de varkensmestlucht, waren de prijzen ook niet mals
De mens is onbekwaam tot enig goed en geneigd tot alle kwaad. Heidelbergse Catechismus, Antwoord 8.
pi_111371340
Het gebied tussen Gronichem, Tilburg en Den Bosch bevat goedkopere vrijstaande huizen. In die steden zelf is het nog steeds prijzig, maar in de kleinere dorpen valt de prijs mee.
pi_111380857
Maak een Excel-docje. Schrijf de punten op die voor jou van belang zijn en geef ze cijfers van 1-10. Bijvoorbeeld 'rust' 8 punten, 'korte reistijd' 6 punten etc. Meerdere punten kunnen hetzelfde cijfer krijgen.

Kies bijvoorbeeld 5 verschillende huizen op Funda uit to 350 k. Beoordeel ze op basis van je puntenschema. Hoogste cijfer wint ;-) Beetje napuzzelen, ook je gevoel (intuïtieve voorkeuren) gebruiken en het gaat zich wel wijzen.

Als je criteria zoekt, kun je naast je eigen punten ook eens kijken naar wat Elsevier in haar jaarlijkse onderzoek gebruikt: http://www.elsevier.nl/we(...)te-gemeente-2011.htm
  donderdag 10 mei 2012 @ 17:11:22 #21
180580 WRH
www.jeroenenmaya.nl
pi_111383557
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zo'n tuin van 500 meter of meer kost al 15 uur per week aan onderhoud, wil je het een beetje fatsoenlijk bijhouden.
dat is wel een tikje overdreven...

als interim / zelfstandige kun je eigenlijk nauwelijks je reistijd inschatten, ik heb zelf van Heerlen tot aan Lelystad gezeten en van Den Haag tot aan Amsterdam. rekening houden met reistijd is onbegonnen werk, soms heb je geluk en soms niet.
ik kies soms bewust een opdracht flink ver weg omdat het gewoon een super mooie opdracht is en als het écht te ver is, dan huur ik er tijdelijk voor doordeweeks wat bij.
O+ en ik hebben er dus voor gekozen om gewoon daar te wonen (of te gaan wonen, huis staat nl te koop) waar we het leuk vinden.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  donderdag 10 mei 2012 @ 17:47:57 #22
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_111385157
Ik zou sowieso in Amsterdam blijven :Y mn huidige huis is fors goedkoper dan dat, dus ga er alleen maar op vooruit. Bovendien zie ik dat niet als 'minder', het lijkt me verschrikkelijk om buiten de stad te wonen :X ik hecht geen waarde aan een grote tuin of enorm woonoppervlak.
an urge to help mankind overcomes me
  donderdag 10 mei 2012 @ 18:09:44 #23
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_111385993
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:16 schreef LXIV het volgende:

Zo'n tuin van 500 meter of meer kost al 15 uur per week aan onderhoud, wil je het een beetje fatsoenlijk bijhouden.
Nou nou, knip je elke buxus in een zwaan ofzo?
Niemand houdt meer van hard werken dan degene die ervoor betaalt.
Rijkdom is als zeewater: hoe meer men er van drinkt, hoe dorstiger men wordt.
pi_111389659
Gorinchem is al Zuid Holland. Op zich zit je bij Aalburg ook erg dicht bij snelwegen richting R'dam, Utrecht en Arnhem. Best kans dat als de filedruk verder daalt, de reistijden nog korter worden.

Zelf kijk ik uit naar de nieuwe Coentunnel en nieuwe Randweg West. Heb al gezien dat de files rond Amsterdam een stuk minder zijn geworden.

Lastige keuze.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 10-05-2012 19:50:15 ]
De mens is onbekwaam tot enig goed en geneigd tot alle kwaad. Heidelbergse Catechismus, Antwoord 8.
  donderdag 10 mei 2012 @ 21:18:25 #25
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_111395142
Size does mather...

Er kan eigenlijk weinig tot niets op tegen ruimte in en rond je huis. Ik zou echt daarvoor kiezen. Korte reistijd en dan hutje mutje met de buren... joepie... Uurtje rijden en dan gewoon geen buurman in je nek is echt zoveel prettiger om je accu op te laden.

Ik zou ook niet de afstand als criterium nemen maar de reistijd. In Aalburg wonen en in utrecht werken kost je HEEEEEL wat meer tijd dan in Utrecht wonen en naar Aalburg reizen.. Naar Utrecht toe sta je echt elke dag in de file... andersom is er weinig tot niets aan de hand.

Overigens... ZZP-er... vandaag werk je voor deze klant en komt het goed uit, morgen zit je elders en baal je... Reistijd is dus een moeilijke factor. Kies voor de ruimte....
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')