abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 21 mei 2012 @ 23:46:12 #176
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111859149
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 23:44 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zeg dat wel. Ik gebruik het nog steeds wel eens en mis met name het onderwaterscherm.

Die kutprogramma's die denken dat ze slimmer zijn dan ik zijn erg slecht voor mijn bloeddruk. Want meestal doen ze onaangekondigd dingen die ik helemaal niet wil.

Ik kon in DOS macro's schrijven voor WP, kom daar nu nog eens om???
Nu moet het in visual basic maar opzich wil scriptjes schrijven voor word prima :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_111859520
quote:
2s.gif Op maandag 21 mei 2012 23:46 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nu moet het in visual basic maar opzich wil scriptjes schrijven voor word prima :D
Ik word nog steeds gallisch van Word. Na installeren van een versie ben je een hele tijd bezig om alle zogenaamde handigheidjes te achterhalen en uit te schakelen.

En het onderwaterscherm mis ik nog elke dag: dat gaf inzicht in de opmaak en gaf de mogelijkheid om daar zelf wat aan of mee te doen. Dat neemt de gebruiker serieus, in plaats van alles voor hem te regelen alsof hij stupide is.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_111859902
Wat is een onderwaterscherm ? :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_111861456
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 00:00 schreef Norrage het volgende:
Wat is een onderwaterscherm ? :D
Goede vraag.
Waar zal ik beginnen.
De tekst die je invoert is in vrijwel alle gevallen een zogenaamde platte tekst: je tikt op de d op je toetsenbord en er verschijnt een d op het scherm.
Als je nou een stuk tekst selecteert en je drukt daarna op de toets Ctrl en dan, terwijl je Ctrl ingedrukt houdt, op de b, dan wordt de geselecteerde tekst vet. In het opgeslagen bestand staat dan voor dat stukje tekst een code Maak vet en erna een stukje Vet stopt.

Ach, het kan veel simpeler. Ik zie hierboven het citaat van jouw post, voorafgegaan door quote en afgesloten door /quote, in beide gevallen omsloten door [] vierkante haken.
Zo zijn alle codes voor het presenteren van de platte tekst zichtbaar.

In WP 4.2 en WP 5.1 drukte je op Alt-F3 en dan werd het scherm in tweeën gedeeld: boven de tekst zoals je die getypt had en dan onder een rode balk dezelfde tekst met oplichtend de codes voor de opmaak. En dus ook bijvoorbeeld de plaats van afbeeldingen in de tekst. Je kon dus zien waar wat stond en dat ook gewoon veranderen. Omdat het hele scherm bij WP 5.1 blauw was, lag de associatie met water voor de hand.

In de tekst van dit topic kan dat ook, door de codes tussen de [ ] aan te passen. Maar bijvoorbeeld bij Word kan dat niet. Dan moet je maar afwachten waar drie plaatjes terecht komen. En je kunt niet bij de codes om dat zelf te plaatsen. GVD!!

Het onderwaterscherm bood de mogelijkheden die Preview hier biedt. Waarbij dit vak onderwater is en de preview hierboven de uiteindelijke tekst.

Oh: de :D is nergens voor nodig: het onderwaterscherm was een term exclusief voor WP-gebruikers.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_111864388
1 wiki zegt meer dan 100 forum posts: http://en.wikipedia.org/wiki/Wordperfect#Reveal_codes
Blijkt dat het onderwaterscherm er bij WP nog steeds inzit :D
  Moderator dinsdag 22 mei 2012 @ 09:06:13 #181
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111865133
Oeh misschien maar weer eens wordperfect installeren... ik snapte al nooit waarom word geen onderwaterscherm had... ik gebruik in word trouwens wel altijd die paragraaf optie zodat je spaties en 'enters' zichtbaar hebt. Ik neig nogal naar dubbele spaties en die vallen dan veel meer op. En veel rare foutjes van word liggen aan het wel of niet selecteren van een 'enter' tijdens opmaak veranderingen.



Blijkbaar zijn er nog meer opties in word... ga ik eens even zoeken :)

http://office.microsoft.c(...)rks-HA010102250.aspx
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 22 mei 2012 @ 09:08:27 #182
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_111865175
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:06 schreef Bosbeetle het volgende:
Oeh misschien maar weer eens wordperfect installeren... ik snapte al nooit waarom word geen onderwaterscherm had... ik gebruik in word trouwens wel altijd die paragraaf optie zodat je spaties en 'enters' zichtbaar hebt. Ik neig nogal naar dubbele spaties en die vallen dan veel meer op. En veel rare foutjes van word liggen aan het wel of niet selecteren van een 'enter' tijdens opmaak veranderingen.

[ afbeelding ]
ik doe dat niet als ik aan het typen ben, maar wel voordat ik het ergens naartoe stuur. En ik doe altijd even een ctrl f search naar dubbele spaties, doe dat ook veel.

Gister heb ik trouwens m'n eerste conference paper gesubmit voor een award voor graduate students. Denk niet dat ik win, maar let's see!
  Moderator dinsdag 22 mei 2012 @ 09:10:03 #183
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111865214
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:06 schreef Bosbeetle het volgende:

Blijkbaar zijn er nog meer opties in word... ga ik eens even zoeken :)

http://office.microsoft.c(...)rks-HA010102250.aspx
Damn hij staat standaard op show all.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 22 mei 2012 @ 09:23:06 #184
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_111865553
Word wat een hel vond ik dat pakket altijd, ik ben echt blij met LaTeX tegenwoordig O+
nee, jij dan!
  dinsdag 22 mei 2012 @ 09:27:28 #185
8369 speknek
Another day another slay
pi_111865667
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 23:53 schreef Kees22 het volgende:
En het onderwaterscherm mis ik nog elke dag: dat gaf inzicht in de opmaak en gaf de mogelijkheid om daar zelf wat aan of mee te doen. Dat neemt de gebruiker serieus, in plaats van alles voor hem te regelen alsof hij stupide is.
Dat onderwaterscherm was buggy as shit. Soms was het maar beter niet naar de code te kijken.
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:06 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik neig nogal naar dubbele spaties en die vallen dan veel meer op.
Daar is de grammar check toch gewoon voor? :@.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_111867054
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:06 schreef Bosbeetle het volgende:
Oeh misschien maar weer eens wordperfect installeren... ik snapte al nooit waarom word geen onderwaterscherm had... ik gebruik in word trouwens wel altijd die paragraaf optie zodat je spaties en 'enters' zichtbaar hebt. Ik neig nogal naar dubbele spaties en die vallen dan veel meer op. En veel rare foutjes van word liggen aan het wel of niet selecteren van een 'enter' tijdens opmaak veranderingen.

[ afbeelding ]

Blijkbaar zijn er nog meer opties in word... ga ik eens even zoeken :)

http://office.microsoft.c(...)rks-HA010102250.aspx
In Latex maakt dat dus niet uit ;)
  dinsdag 22 mei 2012 @ 10:47:55 #187
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_111867812
Ik ben toch blij dat ik een mooie uitwisseling heb geinitieerd, waarvan de inhoud me even ontgaat. In ieder geval heeft deze prehistorische promovendus inmiddels het klusje geklaard. Publiceren die hap!

zal me in de toekomst eens verdiepen in alle suggesties hierboven

Branden jullie ook weg achter je peeceetje?
c_/
  dinsdag 22 mei 2012 @ 10:51:28 #188
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_111867918
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:47 schreef Quoi het volgende:
Ik ben toch blij dat ik een mooie uitwisseling heb geinitieerd, waarvan de inhoud me even ontgaat. In ieder geval heeft deze prehistorische promovendus inmiddels het klusje geklaard. Publiceren die hap!

zal me in de toekomst eens verdiepen in alle suggesties hierboven

Branden jullie ook weg achter je peeceetje?
c_/
Zit me te vervelen bij een cursus academic writing :P Het gaat nu over interviews en qualitative research, dus ik mag even wegzonen en m'n scripts runnen. Het cluster was weer klaar met mijn klus *O* Tijd om fancy grafiekskes te maken.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_111868117
Vandaag extended extended abstract deadline (was eigenlijk vorige week :') ) dus ook nog even wat fancy grafiekskes blaten en het geheel bijelkander nieten. Met het raam open is het hier goed te harden. Vooralsnog.
  Moderator dinsdag 22 mei 2012 @ 11:26:12 #190
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111869215
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:51 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Zit me te vervelen bij een cursus academic writing :P Het gaat nu over interviews en qualitative research, dus ik mag even wegzonen en m'n scripts runnen. Het cluster was weer klaar met mijn klus *O* Tijd om fancy grafiekskes te maken.
oeh zo'n cursus moet ik ook nog een keer doen.... misschien leer ik dan schrijven :D maar ik ben bang van niet...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 22 mei 2012 @ 11:26:58 #191
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111869252
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:57 schreef thijsdetweede het volgende:
Vandaag extended extended abstract deadline (was eigenlijk vorige week :') ) dus ook nog even wat fancy grafiekskes blaten en het geheel bijelkander nieten. Met het raam open is het hier goed te harden. Vooralsnog.
Ik heb bij deze baan ook een raam dat is wel een verademing :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:34:06 #192
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_111869597
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik heb bij deze baan ook een raam dat is wel een verademing :)
Ja, qua kantoor heb ik het goed voor elkaar. Ik heb m'n eigen kantoor, met een fijn bureau, een luie stoel en flink wat boekenkasten. En een raam dat uitkijkt op de rivier en de kerk, midden in het centrum!
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:40:37 #193
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_111869906
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

oeh zo'n cursus moet ik ook nog een keer doen.... misschien leer ik dan schrijven :D maar ik ben bang van niet...
Ze kunnen het hier beter een cursus Engels noemen :P Veel van die dingen zijn ook al op de middelbare school langsgekomen...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Moderator dinsdag 22 mei 2012 @ 11:52:46 #194
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111870455
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:34 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ja, qua kantoor heb ik het goed voor elkaar. Ik heb m'n eigen kantoor, met een fijn bureau, een luie stoel en flink wat boekenkasten. En een raam dat uitkijkt op de rivier en de kerk, midden in het centrum!
Ik kan op het moment naar de dom kijken ook wel leuk :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_111870537
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:34 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ja, qua kantoor heb ik het goed voor elkaar. Ik heb m'n eigen kantoor, met een fijn bureau, een luie stoel en flink wat boekenkasten. En een raam dat uitkijkt op de rivier en de kerk, midden in het centrum!
Toen ik nog een piepjonge ingenieur bij Philips was, hadden wij ruime kantoren met heel mooi meubilair. Bij mijn eerste baan in de VS werden we in een donker hok gehuisvest, zonder ramen. Daarna met z'n drieen in een schoenendoos, maar wel met een raam erin. Waardoor het bloedheet werd in de zomer, en ijskoud in de winter. Tijdens mijn postdoc nog vier jaar in een bezemkast zonder ramen gezeten. Het gebouw waarin wij werkten, had alleen ramen op de bovenste verdieping.

Nu een kantoor dat bijna net zo groot is als mijn appartement (~50 m2). Met ramen, AC en zo nu en dan een aardbeving.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator dinsdag 22 mei 2012 @ 12:20:07 #196
45833 crew  Fogel
pi_111871434
Vanuit mijn ene kantoor (wat ik deel met een arts die er niet zo vaak is) kijk ik uit op een rotonde met daarachter een park.
Vanuit een ander kantoor (wat ik in theorie met 6 personen deel, maar de enkele keer dat ik er ben, ben ik alleen) heb ik geen uitzicht, want het ligt in een souterain, dus ramen zitten hoog.
Vanuit mijn derde kantoor (tijdelijk met 3 andere delen, maar die zijn er bijna nooit) heb ik uitzich op een voetbalstadion. Dit kantoor verhuist binnenkort en dan krijg ik weer mijn eigen 12m2 zonder te moeten delen. Uitzicht wordt de universiteit en een parkeerplek denk ik.

AC en verwarming is alle gebouwen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_111871639
Ik deel hier kantoor met drie anderen. Kantoor is inclusief ramen, en wat misschien nog belangrijker is, een koelkast. Geen airconditioning, ik ben bang dat het van de zomer heel warm wordt hier, al zitten de ramen niet op het zuiden.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Moderator dinsdag 22 mei 2012 @ 12:44:52 #198
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111872256
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 22 mei 2012 @ 12:45:58 #199
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111872292
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 12:26 schreef Felagund het volgende:
Ik deel hier kantoor met drie anderen. Kantoor is inclusief ramen, en wat misschien nog belangrijker is, een koelkast. Geen airconditioning, ik ben bang dat het van de zomer heel warm wordt hier, al zitten de ramen niet op het zuiden.
Ah koelkast hadden wij ook in ons kantoor zonder ramen, wat een stinkding... maar wel biertjes :9
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 22 mei 2012 @ 12:48:45 #200
45833 crew  Fogel
pi_111872381
Koelkast in de gang, en in het aangrenzende kantoor.
Die in de gang ligt weer een vol met wijn, een zeker teken dat er op korte termijn een hele club sociologen binnen komt vallen...
Eigenlijk is alcohol op het werk verboden hier.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')