abonnement Unibet Coolblue
pi_111326660




Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George RR Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden, en seizoen 2 wordt van 1 april t/m 3 juni uitgezonden.

De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich op 2 families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.



Een paar karakters uit het verhaal zijn Jon, een bastaard van de Starks die naar het noorden gestuurd word om daar 'de Muur' te bewaken met zijn broeders in het zwart. Tyrion Lannister, broer van de koningin die een mismaakte dwerg is en iedereen erg graag afzeikt maar ondertussen behoorlijk uitgekookt plannetjes smeedt. En er komt een nest schrikwolven in voor die opgevoed worden door de kinderen van de Starks.



De serie zelf: http://www.imdb.com/title/tt0944947/
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): http://www.imdb.com/name/nm1125275/
George RR Martin zelf is ook betrokken: http://www.imdb.com/name/nm0552333/





Handige Links
De HBO-viewer's guide, een gids met alle karakters, families en gebeurtenissen in de serie.
• De fansite Winter is Coming die altijd alle laatste nieuwtjes heeft.
Game of Thrones - Map, een gedetailleerde map van Westeros, Free Cities en alles wat daarachter ligt. Let wel, enigszins speculatief.

pi_111326891
Reactie op arucard in vorig topic: Misschien hopen jullie dat te zien of zo.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  woensdag 9 mei 2012 @ 11:25:08 #3
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_111326973
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 11:22 schreef Kloonhommel het volgende:
Reactie op arucard in vorig topic: Misschien hopen jullie dat te zien of zo.
Ik vond het anders vrij duidelijk. Het ging allemaal wat stroef en treuzelend, en hij wou die oude gast ook niet onthoofden.
O)))
  woensdag 9 mei 2012 @ 11:31:18 #4
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_111327236
Aan de ene kant heeft hij wel gekozen voor zijn vader, maar je ziet dat zodra hij face to face staat met de Starks dat hij het moeilijk heeft. Hij wil hen persoonlijk geen pijn doen maar wel de "familie" Stark.
Hij worstelt duidelijk met zijn gevoelens en dat zie je vooral in de eerste scene bij Bran bij zijn bed, want dat vind ik juist heel goed geacteerd.

En dat duizend keer hakken en het wegschoppen van het hoofd van Cassel is gewoon machteloosheid, hij wordt gedwongen om dit te doen door de mensen van Pyke maar eigenlijk wil hij het niet.
吴 曼 迪
pi_111327921
Dus als ik het nu goed begrijp, is die groep van Jon Snow van The Wall weggegaan, om eens uit te gaan vinden wat de Wildlingen van plan zijn? Echt zelf hebben ze dus niet echt een idee wie of waar ze moeten zoeken, ze doen eigenlijk maar wat?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 9 mei 2012 @ 11:50:53 #6
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_111328026
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 11:48 schreef kalinhos het volgende:
Dus als ik het nu goed begrijp, is die groep van Jon Snow van The Wall weggegaan, om eens uit te gaan vinden wat de Wildlingen van plan zijn? Echt zelf hebben ze dus niet echt een idee wie of waar ze moeten zoeken, ze doen eigenlijk maar wat?
Ze hebben veel signalen opgevangen (vluchtende wildlingen die het over White Walkers hebben, verlaten wildlingdorpen, geruchten over een verzamelend wildlingenleger) maar nooit een betrouwbare bron of duidelijk verhaal. Dus uiteindelijk hebben ze besloten zelf te gaan kijken wat er aan de hand is allemaal.
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
  woensdag 9 mei 2012 @ 11:50:54 #7
211083 Angelof9
I must go first
pi_111328028
Ze zoeken Mance Raider, ooit Nightwatcher, nu wildling. Het gerucht gaat dat Mance een leger van wildlings aan het vormen is om het zuiden aan te vallen. Alle scoutgroepen die ze hebben uitgezonden, zijn niet teruggekomen, dus nu zijn ze met zijn allen gegaan (er is alleen nog een "skeleton-crew" aanwezig op de Wall).
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  woensdag 9 mei 2012 @ 11:56:15 #8
285005 Splodgenessabounds
Two pints of lager...
pi_111328210
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 11:48 schreef kalinhos het volgende:
Dus als ik het nu goed begrijp, is die groep van Jon Snow van The Wall weggegaan, om eens uit te gaan vinden wat de Wildlingen van plan zijn? Echt zelf hebben ze dus niet echt een idee wie of waar ze moeten zoeken, ze doen eigenlijk maar wat?
Wat Angelof9 zegt inderdaad, ze zijn op pad gestuurd om Manse Rayder op te sporen, een deserteur die ooit bij de The Night's Watch zat. Die wildling die hij 'gevangen' heeft zegt volgens mij ook nog het een en ander over Manse (of in ieder geval over iemand die zij hoog heeft zitten).
...and a packet of crisps, please.
  woensdag 9 mei 2012 @ 11:56:45 #9
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
  woensdag 9 mei 2012 @ 11:58:22 #10
21467 franske19
Hit the deck!
pi_111328283
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 11:15 schreef Franknfurter het volgende:
Ik vind Sansa stom. Ze zou gewoon eens een keer dr muiltje open moeten trekken. Zij had dr eigen wolf kunnen redden.
En dat geloof jij? Zo kan ik er ook nog wel een paar bedenken. Als Arya Joffrey niet zou hebben aangevallen waren zowel Lady als Nymeria niet gedood of weggerend. Als Sansa zo impulsief als Arya zou zijn geweest dan was ze al lang gedood.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
pi_111328742
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 11:58 schreef franske19 het volgende:

[..]

En dat geloof jij? Zo kan ik er ook nog wel een paar bedenken. Als Arya Joffrey niet zou hebben aangevallen waren zowel Lady als Nymeria niet gedood of weggerend. Als Sansa zo impulsief als Arya zou zijn geweest dan was ze al lang gedood.
Zij was degene die 'de waarheid' moest vertellen toen Joffrey huiliebuilie deed. Ned had nooit de wolf vermoord als zowel Sansa als Arya zouden hebben verteld wat er echt gebeurde.
pi_111329002
Wow dat is seizoen 1 toch nog?

Boeiend, zolang Ghost nog maar leeft!
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 9 mei 2012 @ 12:18:04 #13
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_111329075
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:09 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Zij was degene die 'de waarheid' moest vertellen toen Joffrey huiliebuilie deed. Ned had nooit de wolf vermoord als zowel Sansa als Arya zouden hebben verteld wat er echt gebeurde.
Onzin, Cersei moest namelijk de Starks op hun plek zetten, koste wat kost. Robert was te afhankelijk van de Lannisters om iets anders te kunnen doen, hij kon zich de woede van Tywin niet veroorloven aangezien het koninkrijk voor miljoenen bij de Lannisters in het krijt stond. Met Ned als Hand is het voor de Lannisters echter een stukje minder goed toeven aan het hof, zijn invloed over Robert is te groot en zijn land is net zo groot als de rest van de seven kingdoms samen. Jon Arryn was oud en niet opgewassen tegen het wespenest van Varys, Cersei en Baelish.

Wat Sansa ook gezegd zou hebben minstens één wolf was ten dode opgeschreven, om een wig te drijven tussen Robert en Ned. Ned wilde tenslotte ook niets liever dan in Winterfell blijven dus alles wat zijn familie overkomt is de schuld van Robert en nog meer reden om terug te gaan naar het noorden.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_111329133
quote:
14s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:18 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Onzin, Cersei moest namelijk de Starks op hun plek zetten, koste wat kost. Robert was te afhankelijk van de Lannisters om iets anders te kunnen doen, hij kon zich de woede van Tywin niet veroorloven aangezien het koninkrijk voor miljoenen bij de Lannisters in het krijt stond. Met Ned als Hand is het voor de Lannisters echter een stukje minder goed toeven aan het hof, zijn invloed over Robert is te groot en zijn land is net zo groot als de rest van de seven kingdoms samen. Jon Arryn was oud en niet opgewassen tegen het wespenest van Varys, Cersei en Baelish.

Wat Sansa ook gezegd zou hebben minstens één wolf was ten dode opgeschreven, om een wig te drijven tussen Robert en Ned. Ned wilde tenslotte ook niets liever dan in Winterfell blijven dus alles wat zijn familie overkomt is de schuld van Robert en nog meer reden om terug te gaan naar het noorden.
Daar heb je een goed punt, maar ik vind Sansa alsnog een vervelend type :') Onderbuikgevoelens.
pi_111329214
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:19 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Daar heb je een goed punt, maar ik vind Sansa alsnog een vervelend type :') Onderbuikgevoelens.
Hier ook. Ondanks haar benauwde positie... Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand wat zij allemaal te verduren krijgt allemaal slikt. Ik zou breken op een goed moment.
pi_111329258
quote:
14s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:21 schreef muzas het volgende:

[..]

Hier ook. Ondanks haar benauwde positie... Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand wat zij allemaal te verduren krijgt allemaal slikt. Ik zou breken op een goed moment.
Ik had Cersei waarschijnlijk het nekje omgedraaid.

Oke ik niet want ik zou er eerst overheen willen maar je snapt me.
pi_111329301
LOL, ik had allang mezelf van kant gemaakt
pi_111329364
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:23 schreef Klauz het volgende:
LOL, ik had allang mezelf van kant gemaakt
Niet voor ik die Joffrey publiekelijk afgeslacht had.

Die kerel speelt z'n rol écht goed.. Ik haaaat dat jong echt.

Oh en Jon, latente homo... Als zo'n redhead tegen je aan billeschuurt.... Maak er dan 'winter is cumming' van o|O
  woensdag 9 mei 2012 @ 12:28:49 #19
331552 Wihakayda
Water/Vuur
pi_111329469
quote:
14s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:25 schreef muzas het volgende:

[..]

Niet voor ik die Joffrey publiekelijk afgeslacht had.

Die kerel speelt z'n rol écht goed.. Ik haaaat dat jong echt.

Oh en Jon, latente homo... Als zo'n redhead tegen je aan billeschuurt.... Maak er dan winter is cumming van o|O
Night gathers, and now my watch begins. It shall not end until my death. I shall take no wife, hold no lands, father no children. I shall wear no crowns and win no glory. I shall live and die at my post. I am the sword in the darkness. I am the watcher on the walls. I am the fire that burns against the cold, the light that brings the dawn, the horn that wakes the sleepers, the shield that guards the realms of men. I pledge my life and honor to the Night's Watch, for this night and all nights to come.

Volgens mij valt daar "niet neuqen" ook wel onder, aangezien ze niet van condooms hebben gehoord
Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.
  woensdag 9 mei 2012 @ 12:30:49 #20
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_111329535
Ik vond Sansa in het begin ook vervelend maar ik waardeer haar steeds meer, een echte survivor.

En de Night's Watch is inderdaad officieel celibaat vanaf het moment dat ze de eed afleggen, hoewel er zat naar de hoeren gaan maar dat is natuurlijk tegen de eer van een Stark.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 9 mei 2012 @ 12:31:23 #21
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_111329559
Ik vond wel dat Jon zijn zwaard onhandig neerlegde (achter hem) :X Als mensen hen besluipen kunnen ze eerst rust het zwaard pakken
吴 曼 迪
pi_111329585
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:28 schreef Wihakayda het volgende:

[..]

Night gathers, and now my watch begins. It shall not end until my death. I shall take no wife, hold no lands, father no children. I shall wear no crowns and win no glory. I shall live and die at my post. I am the sword in the darkness. I am the watcher on the walls. I am the fire that burns against the cold, the light that brings the dawn, the horn that wakes the sleepers, the shield that guards the realms of men. I pledge my life and honor to the Night's Watch, for this night and all nights to come.

Volgens mij valt daar "niet neuqen" ook wel onder, aangezien ze niet van condooms hebben gehoord
:D , Ja dat begreep ik... Maar als je als vent al zo'n tijd zonder heb gezeten, en zon exemplaar begint tegen je aan te schuren.... }) Bovendien... niemand hoeft 't te weten? :7
  woensdag 9 mei 2012 @ 12:36:59 #23
211083 Angelof9
I must go first
pi_111329765
Jon heeft sterke normen en waarden, die doet niet aan "niemand hoeft het te weten".
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  woensdag 9 mei 2012 @ 12:37:17 #24
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_111329778
Aah vergeet niet dat Sansa Joffrey eerst helemaal geweldig vond. Daarom loog ze over de wolven. Ze wilde er alles aan doen om in de smaak te vallen bij Joffrey.
Toen Ned werd gevangen is langzaam de ommekeer gekomen. Eerst had ze nog vertrouwen dat Joffrey van haar hield, daarom heeft ze ervoor gepleit dat Ned zijn excuses kon aanbieden. Joffrey moest van haar houden en zou haar geen pijn doen.

Na de onthoofding is het omgedraaid, bij de scene als alle hoofden op de spaken staan zie je ook dat ze Joffrey naar beneden wil duwen, the Hound komt hiertussen.
Sindsdien is ze hem meer en meer gaan haten, maar weet het toch slim te spelen "as a lady" wat ook heel mooi geacteerd was in die scene dat Tyrion haar red in de grote zaal. Daar zegt ze dat ze Joffrey altijd trouw zou blijven waarop Tyrion fluisterd dat ze misschien wel langer zou overleven dan hen (Lannisters).
吴 曼 迪
pi_111329879
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:36 schreef Angelof9 het volgende:
Jon heeft sterke normen en waarden, die doet niet aan "niemand hoeft het te weten".
Vandaar dat ie al een keer bijna gedeserteerd was, zich onhandig opstelde bij Craster (Ik geloof dat ie liever had dat niemand wist dat ie 'm volgde?), en faalt een wildling op advies/half bevel van Qhorin af te maken (waardoor ie dus nu in de shit zit).

Dat is het mooie aan Jon, hij blijft zeer menselijke trekjes houden.
  woensdag 9 mei 2012 @ 12:51:14 #26
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_111330256
quote:
17s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:37 schreef megamandy het volgende:
Aah vergeet niet dat Sansa Joffrey eerst helemaal geweldig vond. Daarom loog ze over de wolven. Ze wilde er alles aan doen om in de smaak te vallen bij Joffrey.
Toen Ned werd gevangen is langzaam de ommekeer gekomen. Eerst had ze nog vertrouwen dat Joffrey van haar hield, daarom heeft ze ervoor gepleit dat Ned zijn excuses kon aanbieden. Joffrey moest van haar houden en zou haar geen pijn doen.

Na de onthoofding is het omgedraaid, bij de scene als alle hoofden op de spaken staan zie je ook dat ze Joffrey naar beneden wil duwen, the Hound komt hiertussen.
Sindsdien is ze hem meer en meer gaan haten, maar weet het toch slim te spelen "as a lady" wat ook heel mooi geacteerd was in die scene dat Tyrion haar red in de grote zaal. Daar zegt ze dat ze Joffrey altijd trouw zou blijven waarop Tyrion fluisterd dat ze misschien wel langer zou overleven dan hen (Lannisters).
Dat is inderdaad de transformatie die Sansa sinds seizoen één heeft doorgemaakt. ^O^
Sansa was een jong, naļef meisje, veilig en beschermd opgevoed achter de grote muren van Winterfell. Dromend en wegzwijmelend bij liederen over de Prins op het witte paard; knap, heroļsch, romantisch, de verpersoonlijking van al het goede in de wereld.

Dat was echt het wereldbeeld dat Sansa had in seizoen 1 en op het eerste gezicht paste Joffrey natuurlijk perfect in dat plaatje.
Sindsdien zie je dat Sansa langzaam het spel is gaan leren spelen.
  woensdag 9 mei 2012 @ 12:56:19 #27
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_111330434
Ik vraag me trouwens wel af waar ze nu heen willen in de serie. De draken worden niet gestolen, Jon en Ygritte verdwalen niet samen, we kunnen er nu wel van uitgaan dat de Reeds echt niet meer komen en dat Osha hun plaats inneemt wat weer latere consequenties heeft. Amory Lorch hoort nog niet dood te zijn.
Ik snap dat ze dingen moeten samenvoegen maar ik ben nu wel heel benieuwd.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 9 mei 2012 @ 12:58:44 #28
211083 Angelof9
I must go first
pi_111330519
Amory Lorch, is dat de Tickler?
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_111330541
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:58 schreef Angelof9 het volgende:
Amory Lorch, is dat de Tickler?
Nee, zo'n Lannister gast die Arya wil verraden aan Tywin...

VInd persoonlijk dat gedoe van Jon en Ygritte veel te geromantiseerd. Snap niet echt waarom ze daar afwijken van het boek. Waarom slaat hij zijn zwaard ernaast? Weinig toegevoegde waarde imo.

Het is ook niet dat ze dat verhaaltje nu korter maken ofzo, eerder een stuk langer & gecompliceerder...
pi_111330575
Ik ga maar weer eens verder met lezen deze middag, nu bij blz 300 van boek 1 :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:01:34 #31
211083 Angelof9
I must go first
pi_111330609
quote:
11s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:59 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Nee, zo'n Lannister gast die Arya wil verraden aan Tywin...

VInd persoonlijk dat gedoe van Jon en Ygritte veel te geromantiseerd. Snap niet echt waarom ze daar afwijken van het boek. Waarom slaat hij zijn zwaard ernaast? Weinig toegevoegde waarde imo.

Het is ook niet dat ze dat verhaaltje nu korter maken ofzo, eerder een stuk langer & gecompliceerder...
Ja, ik begreep dat ook niet zo. Maar goed, de Tickler hoort dus ook nogt niet dood te zijn :p
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:04:05 #32
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_111330695
Dit is niet het boekentopic he?
O)))
pi_111330716
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:04 schreef arucard het volgende:
Dit is niet het boekentopic he?
oeps, sorry :@
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:05:34 #34
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_111330744
SPOILER SPOILER SPOILER ;) Sorry, wilde ik gewoon ook een keer schreeuwen!
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:07:23 #35
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_111330793
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:04 schreef arucard het volgende:
Dit is niet het boekentopic he?
Dus? Mogen we niet bespreken welke verschillen er nu zijn dan? We hebben het niet over dingen in de toekomst we hebben het over zaken uit de vorige afleveringen. Een heleboel dingen zijn voor de boekenlezers net zo nieuw als voor de ongeletterden.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:09:03 #36
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_111330864
quote:
14s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:07 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dus? Mogen we niet bespreken welke verschillen er nu zijn dan? We hebben het niet over dingen in de toekomst we hebben het over zaken uit de vorige afleveringen. Een heleboel dingen zijn voor de boekenlezers net zo nieuw als voor de ongeletterden.
Maar dat kan dan toch in het topic met boekspoilers? Ik zeg niet dat het echte spoilers zijn maar had het toch liever niet willen weten. Nu ga ik denken dat dat verhaaltje van Jon en die gestolen draken gewoon wat filler is, en ik haat fillers.
O)))
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:09:54 #37
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_111330887
quote:
14s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:56 schreef Dagonet het volgende:
Ik vraag me trouwens wel af waar ze nu heen willen in de serie. De draken worden niet gestolen, Jon en Ygritte verdwalen niet samen, we kunnen er nu wel van uitgaan dat de Reeds echt niet meer komen en dat Osha hun plaats inneemt wat weer latere consequenties heeft. Amory Lorch hoort nog niet dood te zijn.
Ik snap dat ze dingen moeten samenvoegen maar ik ben nu wel heel benieuwd.
quote:
11s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:59 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Nee, zo'n Lannister gast die Arya wil verraden aan Tywin...

VInd persoonlijk dat gedoe van Jon en Ygritte veel te geromantiseerd. Snap niet echt waarom ze daar afwijken van het boek. Waarom slaat hij zijn zwaard ernaast? Weinig toegevoegde waarde imo.

Het is ook niet dat ze dat verhaaltje nu korter maken ofzo, eerder een stuk langer & gecompliceerder...
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:01 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Ja, ik begreep dat ook niet zo. Maar goed, de Tickler hoort dus ook nogt niet dood te zijn :p


quote:
14s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:07 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dus? Mogen we niet bespreken welke verschillen er nu zijn dan? We hebben het niet over dingen in de toekomst we hebben het over zaken uit de vorige afleveringen. Een heleboel dingen zijn voor de boekenlezers net zo nieuw als voor de ongeletterden.
Nee... Is het nou nog niet duidelijk dat men hier die verschillen niet wil lezen? Daar is toch dit topic voor...
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:10:45 #38
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_111330912
En daar gaan we weer... :|W
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:11:56 #39
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_111330961
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:10 schreef Kleffe_Dop het volgende:
En daar gaan we weer... :|W
Ja sorry hoor...

Laat ook maar. Ik lees wel eerst de boeken uit.
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:12:08 #40
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_111330970
Dubbel. Ofzo.

Hier, een leuk plaatje om deze loze post te vullen:

  woensdag 9 mei 2012 @ 13:15:37 #41
285005 Splodgenessabounds
Two pints of lager...
pi_111331105
quote:
17s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:31 schreef megamandy het volgende:
Ik vond wel dat Jon zijn zwaard onhandig neerlegde (achter hem) :X Als mensen hen besluipen kunnen ze eerst rust het zwaard pakken
Vond ik ook raar. Zij kan volgens mij ook nog aardig bewegen en zo het touw los snijden of iets (ik verwachtte ook dat zoiets nog zou gebeuren eigenlijk). Als rolt ze aan de ene kant tegen Jon aan en aan de andere kant het ravijn is dus dat zou ze wel heel slim moeten spelen dan.

En dan nog, ze liggen totaal niet beschut, dus als andere wildlingen haar vinden dan is Jon sowieso de sjaak.

quote:
14s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:40 schreef muzas het volgende:

[..]

Vandaar dat ie al een keer bijna gedeserteerd was, zich onhandig opstelde bij Craster (Ik geloof dat ie liever had dat niemand wist dat ie 'm volgde?), en faalt een wildling op advies/half bevel van Qhorin af te maken (waardoor ie dus nu in de shit zit).

Dat is het mooie aan Jon, hij blijft zeer menselijke trekjes houden.
Ik vind Jon ook echt wel een tof karakter. Die alsmaar twijfelende blik in zijn ogen alsof hij niet precies weet wat hij nou moet doen terwijl hij zeker niet dom is.

En wat betreft die meid, hij heeft opdracht gekregen om haar te vermoorden dusja... eerst even er overheen en dan dr kop eraf hakken. Geloven zou ik haar sowieso niet.
...and a packet of crisps, please.
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:16:24 #42
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_111331132
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:09 schreef arucard het volgende:

[..]

Maar dat kan dan toch in het topic met boekspoilers? Ik zeg niet dat het echte spoilers zijn maar had het toch liever niet willen weten. Nu ga ik denken dat dat verhaaltje van Jon en die gestolen draken gewoon wat filler is, en ik haat fillers.
De tering.
Nee, het is geen filler, het is een shortcut omdat ze niet alles kunnen verfilmen, daarom zijn er wijzigingen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:19:51 #43
285005 Splodgenessabounds
Two pints of lager...
pi_111331268
quote:
14s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:07 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dus? Mogen we niet bespreken welke verschillen er nu zijn dan? We hebben het niet over dingen in de toekomst we hebben het over zaken uit de vorige afleveringen. Een heleboel dingen zijn voor de boekenlezers net zo nieuw als voor de ongeletterden.
NEE! Damn, dit gaat over de serie en heeft helemaal niets te maken met het boek! Mensen hier willen niet weten wat er allemaal in de boeken staat en niet in de serie terug komt. Ook al gaat het over dingen die in de boeken wel gebeuren en in de serie niet. Maakt ons niets uit, wij volgen de serie en wat je nu doet is spoilen, erg jammer.
...and a packet of crisps, please.
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:20:06 #44
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_111331282
quote:
14s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:16 schreef Dagonet het volgende:

[..]

De tering.
Nee, het is geen filler, het is een shortcut omdat ze niet alles kunnen verfilmen, daarom zijn er wijzigingen.
Maar ik snap niet dat je het niet gewoon in dat boektopic zet. Je gaat toch ook niet schijten in een pisbak? Dit topic is voor de mensen die de boeken (nog) niet gelezen hebben. En dat misschien dat ook nog wel eens ooit gaan willen doen, dan weten ze ook al gelijk die verschillen.
O)))
pi_111331307
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:22 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Ik had Cersei waarschijnlijk het nekje omgedraaid.

Oke ik niet want ik zou er eerst overheen willen maar je snapt me.
_O-
pi_111331419
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:20 schreef arucard het volgende:

[..]

Maar ik snap niet dat je het niet gewoon in dat boektopic zet. Je gaat toch ook niet schijten in een pisbak? Dit topic is voor de mensen die de boeken (nog) niet gelezen hebben. En dat misschien dat ook nog wel eens ooit gaan willen doen, dan weten ze ook al gelijk die verschillen.
Sorry hoor, maar je weet eigenlijk al 95% van de inhoud van het boek :')
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:24:25 #47
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_111331469
quote:
10s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:23 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar je weet eigenlijk al 95% van de inhoud van het boek :')
Misschien wel, wat is je punt?
O)))
pi_111331515
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:24 schreef arucard het volgende:

[..]

Misschien wel, wat is je punt?
Geen, je hebt gelijk als het gaat om boekspoilers. Maar eerlijk gezegd vind ik het een klein beetje overtrokken reactie als het gaat om die paar verschillen tussen boek en serie...
Het is niet dat we letterlijk vertellen hoe het wel gaat in het boek...
pi_111331701
Misschien moeten we een apart topic maken waarin mensen kunnen discussiėren wat in welk topic moet :')

Ik, als boekenlezer, begrijp ook niet zo goed waarom je de hele tijd die vergelijkingen moet trekken tussen de serie en het boek. Het is duidelijk dat de meeste mensen hier er geen behoefte aan hebben dus laat het gewoon lekker zitten. Ondertussen weten we ook al dat de serie flink het verhaal uit de boeken inkort, samenvoegt en af en toe zaken compleet negeert. Shit gebeurt nou eenmaal en eerlijk gezegd vind ik dat helemaal prima want dat houdt het voor iemand als ik die het verhaal al helemaal kent ook spannend.

Maargoed, ik schijn dan ook een van de weinigen hier te zijn die dit topic gewoon een week kan negeren of totaal geen problemen heeft om posts die mij niet relevant lijken overheen te lezen. Ik zie ook wel een paar mensen ertussen die wel heel erg hun best doen om spoilers te vinden :')
Conscience do cost.
pi_111331766
quote:
10s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:23 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar je weet eigenlijk al 95% van de inhoud van het boek :')
Dan is het dus vervelend om die overige 5% voorgeschoteld te krijgen.

Maar het wordt irritant dat ieder topic over dat spoilergejank gaat. Kan er niet gewoon een hele duidelijke lijn getrokken worden dat ALLES wat betrekking heeft op het boek, dus ook vergelijkingen met de serie, gewoon in het boekentopic moet? Niet dat ik die spoilers zo ontzettend erg vind, maar ben het gezeik erover wel beu :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')