Hallo allemaal,
Over een tijdje heb ik voor de selectie van een opleiding die ik wil gaan doen een aantal toetsen. Nu is het zo dat ik vrijwel zeker toegelaten ben zodra ik deze toetsen voldoende maak: er hangt best wel wat vanaf dus!
De komende tijd wil ik mij zo goed mogelijk voorbereiden op de toetsen. Inhoudelijk kan dat niet (er is geen leerstof), maar misschien 'geestelijk' wel! Over de precieze inhoud van de toetsen kan ik nog niks zeggen, hier krijg ik hopelijk binnenkort meer informatie over. Maar denk dat het vooral over logisch redeneren / snel informatie opnemen en toepassen / ruimtelijk inzicht / dat soort dingen zal gaan.
Jullie kennen misschien allemaal wel het gevoel dat je na een lange vakantie echt weer even 'in moet komen' voor werk of studie, ik heb dan vaak het gevoel dat ik wat minder scherp ben. Ik zat te denken dat misschien het omgekeerde ook mogelijk is: hebben jullie tips waarmee je er voor zorgt dat je in +/- een maand juist scherper wordt? Dus geconcentreerder en beter in toetsen maken? Zelf zat ik te denken aan:
- Een regelmatig slaap patroon aannemen (heb ik nooit gehad, maar wie weet helpt het!)
- Veel sporten, hardlopen, etc.
- Breinkrakers / IQ testen / weet ik veel wat maken?
Hoor graag jullie tips!