pi_111305970
registreer om deze reclame te verbergen
Zit te overwegen om witte/naturel kleur vloerbedekking van goede kwaliteit te nemen in woonkamer, hal en slaapkamer.

Geen kinderen hier maar vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft en of dit lang mooi blijft?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 20:53:29 #2
374247 Cigarette
Smoking Hot
pi_111306279
Heb er geen ervaring mee maar ik denk wel dat als je er wijn of iets vergelijkbaars op laat vallen dat je er een vlek in hebt die er niet meer uit wil.
Maar nogmaals ik heb er zelf geen ervaring mee.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 20:56:16 #3
355215 AppelCake
Oops!...I Did It Again
pi_111306443
mijn oma kreeg vroeger ook zo een vloerbedekking, maar het word langzamerhand wel grijzer... en je krijgt vlekken er niet meer uit, geloof me een keer moest mijn broertje kotsen en de vlek was zo erg dat ze er wel een meubel op MOEST zetten of een nieuwe vloerbedekking MOEST kopen :') maar een witte vloerbedekking ziet er altijd wel leuk uit :D en je kinderen vinden nu nog een vloerbedekking op hun kamer leuk en zacht, maar later willen ze toch liever laminaat, hout enzo...

[ Bericht 14% gewijzigd door AppelCake op 08-05-2012 21:02:35 ]
Op zondag 24 februari 2013 12:38 schreef msacras het volgende:
Geen kaddenUI hebben :')
Op donderdag 4 april 2013 22:12 schreef promisionxexposed het volgende:
Ac is een baas
pi_111311347
Iemand nog ervaringen?
pi_111315323
Ja.. vlekken zitten er zeer snel in en gaan er zeer moeilijk uit.
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
pi_111317634
Dus als je tapijt neemt kun je beter geen witte nemen maar zo donker mogelijk?
  woensdag 9 mei 2012 @ 00:25:46 #7
323439 HetKlusKonijn
Utrechtse Vrouw Met Sloophamer
pi_111317804
Wit = NIET DOEN.
Zeker niet als je af en toe van een glaasje wijn houdt zoals ik. ;)

Het vergeelt/vergrauwt trouwens sowieso onder invloed van omgevingsinvloeden - lucht in huis, stof, evt. roken, etc..
Die leuke foto's in de VT Wonen en zo... dat heet marketing. ;)

Zo donker mogelijk is óók niet zo'n goed idee - juist op effen donker tapijt zie je ieder pluisje, vlekje, haartje, etc.
Mijn advies: neem iets neutraals/naturels met een eventueel 'werkje' erin (dus wat verschillende kleurschakeringen of zo).
En vooral niet te duur: kun je het gewoon wegflikkeren als je het zat bent. :P
Het Konijn is een ouderwetsche Meester in de Rechten en zoekt werk! Serieuze tips welkom!
pi_111318181
Ok dus niet te licht maar ook niet te donker.
  woensdag 9 mei 2012 @ 01:34:35 #9
323439 HetKlusKonijn
pi_111319922
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 00:35 schreef By1 het volgende:
Ok dus niet te licht maar ook niet te donker.
Precies. En vooral niet een groot vlak met een enkele 'harde' kleur nemen (of die kleur nou licht of donker is maakt niet zoveel uit) - je ziet er echt ALLES op.

Tenzij dagelijks stofzuigen je hobby is natuurlijk. :P
Gewoon iets naturels lijkt me het beste idee.
Het Konijn is een ouderwetsche Meester in de Rechten en zoekt werk! Serieuze tips welkom!
pi_111320080
Witte vloerbedekking is superwijs...
Wij hadden vroeger thuis ook witte vloerbedekking, maar dan wel van een zeer goede kwaliteit.
De vloerbedekking was ook behandeld met het een of ander goedje zodat het vuil afstootte.

Ik had een schildpad die gewoon los door het huis heen wandelde en dus ook weleens z'n behoefte moest doen, dit kreeg je er weer prima uit allemaal. (alhoewel mijn moeder het toch wel wat minder vond allemaal)

Het is dus ook een beetje hoe je zelf leeft en wat je eraan uit wil geven.
Ga je normaal om met je spullen en krijg je geen hordes studenten over de vloer moet het best wel kunnen.
Gaat er regelmatig iets over de vloer en heb je veel feestjes dan zou ik het niet zo gauw doen denk ik...

En ja, je ziet het vuil er natuurlijk eerder op dan op een gemelleerde vloerbedekking...
pi_111320146
Doet me trouwens denken aan een kennes van me die ook dure witte vloerbedekking had.
Was er een keer iets niet goed gegaan en was er ergens een blauw vlekje opgekomen.
Heeft ze met een penseeltje het hele tapijt voorzien van blauwe vlekjes, als je het niet wist dan zag je het niet eens dat het niet zo hoorde...
Was wel een behoorlijke klus, dat dan weer wel...
pi_111322266
Veel oudere cliënten op mijn werk (verzorgingshuis) hebben witte/heel lichte vloerbedekking. Binnen een paar weken zit het vol vlekken. Ziet er echt vreselijk uit. Ik zou het nooit doen, net zo min als een witte/lichte bank nemen.
pi_111323029
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 08:09 schreef Angelfrouk het volgende:
Veel oudere cliënten op mijn werk (verzorgingshuis) hebben witte/heel lichte vloerbedekking. Binnen een paar weken zit het vol vlekken. Ziet er echt vreselijk uit. Ik zou het nooit doen, net zo min als een witte/lichte bank nemen.
Ik neem aan dat TS nog niet incontinent is, dus dan zal het allemaal wel meevallen.
pi_111323418
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 00:21 schreef By1 het volgende:
Dus als je tapijt neemt kun je beter geen witte nemen maar zo donker mogelijk?
Tapijt is vies. Alle vuil van je schoenen, je sokken, je kleding, je huis en stofdeeltjes uit de lucht, daalt er in neer en blijft gedeeltelijk kleven. Da's een broeinest voor kleine beestjes met veel te veel pootjes en andere allergieverwekkende specimen.

Neem iets met een glad oppervlak. Natte doek/dweil erover en het is weer schoon en stofvrij
De mens is onbekwaam tot enig goed en geneigd tot alle kwaad. Heidelbergse Catechismus, Antwoord 8.
pi_111335757
Al met al lijkt het er op dat vloerbedekking dus niet aan te raden is ondanks het comfort wat het brengt en de warme uitstraling.

Parket gaat nu dus ook wel een optie worden.
pi_111337013
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 15:02 schreef By1 het volgende:
Al met al lijkt het er op dat vloerbedekking dus niet aan te raden is ondanks het comfort wat het brengt en de warme uitstraling.

Kijk, now you're talking...
De mens is onbekwaam tot enig goed en geneigd tot alle kwaad. Heidelbergse Catechismus, Antwoord 8.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 17:19:50 #17
323439 HetKlusKonijn
pi_111426732
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 15:02 schreef By1 het volgende:

Parket is wel erg duur - maar heel erg mooi.
Een goede kwaliteit laminaat is ook okee.

En dan gewoon een leuk vloerkleed erop als je het allemaal een beetje 'kil' vindt. :)
pi_111426938
Is sisal een optie?

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')