pi_111327730
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 11:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Bij het Hof van Justitie komen diplomaten om te praten over internationale problemen en daarvoor moet een wijnkelder van 70 rooien liggen?
Bij jou is feitenkennis duidelijk niet aanwezig.

En 70 rooien is veel geld, ja, als het 10 flessen wijn zouden zijn.
Het gaat hier om een fokking ~20 euro per fles.

Als ze nou de hele kelder vol Bollinger champagne hadden liggen van 100+ euro per fles, ja, dan had je een discussiepunt.
Wat is nou 20 euro voor een fles wijn voor officiele gelegenheden?
pi_111327732
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 11:41 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Bij een grote mensen diner wel ja, dat jij bij je happy meal alleen een fristi kan krijgen, wil niet zeggen dat dit de norm is.. :')
Ja precies. Voor 70 rooien is absoluut noodzakelijk op een Hof van Justitie. Daar wordt me toch een partij afgezopen tijdens allerlei 'grote-mensen-diners'.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_111327767
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 11:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ja precies. Voor 70 rooien is absoluut noodzakelijk op een Hof van Justitie. Daar wordt me toch een partij afgezopen tijdens allerlei 'grote-mensen-diners'.
HET GAAT OM EEN LUIZIGE 20 EURO PER FLES KLAPJOSTI.
pi_111327830
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 11:43 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Bij jou is feitenkennis duidelijk niet aanwezig.

En 70 rooien is veel geld, ja, als het 10 flessen wijn zouden zijn.
Het gaat hier om een fokking ~20 euro per fles.

Als ze nou de hele kelder vol Bollinger champagne hadden liggen van 100+ euro per fles, ja, dan had je een discussiepunt.
Wat is nou 20 euro voor een fles wijn voor officiele gelegenheden?
Dat is niet duur, maar waarom moet een Hof van Justitie 3.500 flessen wijn op voorraad hebben? Wat heeft dat te maken met hun kerntaak? Hebben ze daar wekelijks voor 100 man diners? :?
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_111327839
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 11:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Hun gemiddelde van 20e/fles, is lager dan het gemiddelde van de flessen wijn in onze kelder volgens mij, en als je naar een serieus restaurant gaat, dus met michelin ster en meer, dan ligt er voor soms een ton of meer. Die 20e/fles is dus inderdaad niks bijzonders, en martkconform zogezegd.
Doe mee op my free farm
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
Save the Whales, collect the whole set!!
pi_111327898
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:34 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Omdat, het woord het al zegt, die kelder uitermate geschikt is als opbergplek voor wijn.. ;) En ik verwacht dat de groene partijen dit toejuichen, aangezien dit ronkende wijn-klimaatkasten scheelt.
Jij denkt dat die mensen op een flatje wonen? :)
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_111327908
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 11:46 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Hun gemiddelde van 20e/fles, is lager dan het gemiddelde van de flessen wijn in onze kelder volgens mij, en als je naar een serieus restaurant gaat, dus met michelin ster en meer, dan ligt er voor soms een ton of meer. Die 20e/fles is dus inderdaad niks bijzonders, en martkconform zogezegd.
Ik kan me vergissen, maar voor een restaurant is het hun kerntaak (duurder) voedsel zoals alcohol als voorraad te hebben. Iets wat mij niet het geval lijkt voor een paleis van justitie.
  woensdag 9 mei 2012 @ 11:48:03 #58
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_111327920
Wijn is geen frisdrank. Je moet dat spul enkele jaren laten liggen voor je het drinkt. Bij redelijk gebruik moet je dus al gauw een flinke voorraad hebben.
pi_111327949
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 11:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Dat is niet duur, maar waarom moet een Hof van Justitie 3.500 flessen wijn op voorraad hebben? Wat heeft dat te maken met hun kerntaak? Hebben ze daar wekelijks voor 100 man diners? :?
Zoals gezegd, fei-ten-ken-nis.

quote:
"This wine is purchased in accordance with the EU's financial regulations and the principal reason for the court having a wine cellar built up over the years is to allow the court to save money, as you can imagine buying the wine as and when needed from a supplier would cost considerably more."
Bulk inkopen voor lagere prijs.
pi_111328155
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 11:47 schreef charon het volgende:

[..]

Jij denkt dat die mensen op een flatje wonen? :)
Bewaar jij thuis ook het printerpapier voor je werk ofzo :? Dit is een wijnvoorraad van het hof, voor algemene doeleinden, niet de privé verzameling van rechters die bij dat Hof werken. En dan is het niet meer dan logisch dat je die wijn opslaat op de plek van gebruik, het pand waar het hof zelf in is gevestigd, en leuke bijkomstigheid is dat het een oude kelder is, waardoor men geen extra klimaatkasten oid nodig heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door fruityloop op 09-05-2012 12:02:15 ]
Doe mee op my free farm
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_111328190
Waar hebben we het over? Jaarlijks 15.000 euro aan wijn voor een heel hof, dat is minder dan een jaar minimumloon. Gaat de PVV ook zeuren als ze 1 extra full time pleeschrobber op de loonlijst hebben staan? Die kost beduidend meer. En meneer Hartong zelf kost een veelvoud van dat bedrag. Wat levert die gast eigenlijk op behalve zuur gezanik?
pi_111328213
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 11:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik kan me vergissen, maar voor een restaurant is het hun kerntaak (duurder) voedsel zoals alcohol als voorraad te hebben. Iets wat mij niet het geval lijkt voor een paleis van justitie.
Dan vergis je je inderdaad, aangezien het voor de facilitaire dienst ook een kerntaak is om er voor te zorgen dat dit soort dingen goed geregeld zijn. Zo heeft de facililaire dienst hier op de zaak ook een opslag waar drank staat, en ook flessen wijn voor borrels na werktijd, of het afscheid van collega's etc.
Doe mee op my free farm
pi_111328650
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 11:55 schreef Farenji het volgende:
Waar hebben we het over? Jaarlijks 15.000 euro aan wijn voor een heel hof, dat is minder dan een jaar minimumloon. Gaat de PVV ook zeuren als ze 1 extra full time pleeschrobber op de loonlijst hebben staan? Die kost beduidend meer. En meneer Hartong zelf kost een veelvoud van dat bedrag. Wat levert die gast eigenlijk op behalve zuur gezanik?
Op een budget van ~340 miljoen is deze 15.000 euro natuurlijk een voetnoot, ergens in de buurt van 0.0045% oid. Dit hele verhaal is een scheet in een tornado.
Doe mee op my free farm
pi_111328697
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:07 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dit hele verhaal is een scheet in een tornado.
:D

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')