Mijn honden mogen op de bank, op het bed, op schoot, alles kan gewoon, mits ik ze met 1 verwijzing weg kan sturen. Het zijn mijn spullen, hun mogen daar gebruik van maken zolang ik daar niet wil zitten of wat dan ook.
Alhoewel ik best streng ben ben ik ook heel makkelijk, dat komt ook wel een beetje omdat ik van mezelf vind dat ik wel in kan schatten wanneer dingen te ver gaan.
Dingen die ik niet accepteer, in het geheel niet, zijn alle vormen van agressie, niet tegen mij, niet tegen elkaar, niet tegen andere honden of mensen buiten. Gewoon simpelweg nooit toegestaan.
Grommen is al te ver gegaan, ik accepteer al geen focus in licht negatieve vorm(ze mogen wel een focus leggen op dat balletje wat ik ga gooien natuurlijk

).
Geen geschooi, dat is niet grappig met een dogachtige in huis namelijk, die kunnen indrukwekkende kwijldraden produceren namelijk.
Geen trekspelletjes of ruwere stoeispelletjes, het zijn rotspelletjes, brengen niets goeds.
Geen wilde sjees door het huis spelletjes, ook dat is niet leuk met een grote hond in huis, de huisraad moet heel blijven

Buiten in de tuin mag dat wel.
Nooit zomaar de deur uitlopen voor me uit, of achter me aan, of vooruit gestuurd worden.
Trekken aan de lijn mag niet.
Van het pad af in het bos mag ook niet, ook niet aan de lange lijn(laatst nog een bosmarterbaby doodgebeten in het bos door een hond, dat gaat mij niet overkomen).
Er wordt niet wild begroet als ik of een ander binnenkomen, de plaats wordt gerespecteerd, daar moeten ze gelijk naartoe zodra ik het zeg. Gehoorzaamheid moet erin zitten, waar ik dan de verantwoordelijkheid heb ze dat op een hele leuke manier aan te leren.
Buiten geen dolle boel, alleen vrijheid op het commando vrij, elk klein commando of aanroep die daarop volgt betekend weer terug naast me. Naast is dus de default zeg maar.