pi_111291505
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:33 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Levenslang in de gevangenis, ook al heb je een Playstation 5 en je gaat nog kapot van binnen, trust me.
Ik heb eens 11 uur vastgezeten op een politiebureau en werd al beetje paniekerig en kon er echt niet tegen. Je zult daar maar je hele leven moeten zitten :r
pi_111291559
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:34 schreef HSG het volgende:

[..]

Wat 4 muren en een dikke deur, wat samen een klein hokje vormt, wel niet doet bij de mens.
Laatst lieten ze in Vught mohammed B luchten met Jesse R (de killer van de ondwereld). Mohammed B probeerde Jesse R te vermoorden, bewakers scheten in hun broek en stuurden een andere gevangene om ze uit elkaar te halen. Pff, al die gasten die bij de politie inschrijven zijn pussies.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 15:36:43 #103
351780 Piye
King of Kush
pi_111291564
Ik ben in principe niet tegen de doodstraf, maar echt alleen voor mensen die meer dan 1 moord op hun geweten hebben. Wat mij tegenstaat aan het invoeren van de doodstraf is dat het dan een kleine brug is naar het verleggen naar andere zaken die bepaalde gevoelens bij het volk opwekken. Hierbij denk ik vooral aan zedenmisdrijven.
Never ignorant getting goals accomplished.
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 15:37:48 #104
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_111291603
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:33 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Levenslang in de gevangenis, ook al heb je een Playstation 5 en je gaat nog kapot van binnen, trust me.
Dit dus. Mensen onderschatten hoe het is om van je vrijheid beroofd te zijn. Al heb je nog alles wat je hartje begeert (tot op zekere hoogste) dan wordt je alsnog gek van het feit dat je bijv. iedere dag, laten we zeggen 18 uur op een kamertje moet doorbrengen. Het is vreselijk om ergens opgesloten te zitten; niets voor niets is isoleer bijv. weet ik veel hoeveel keer erger voor de geest dan laten we zeggen zweepslagen.
Men moet opsluiting allerminst onderschatten (10 jaar lijkt bijv. weinig maar als je 10 jaar lang vast zit, daarbij ben je ook nog eens 10 jaar aan ontwikkeling kwijt is dat echt wel een straf hoor, niet voor moord natuurlijk). Opsluiting is echt wel straf, of je daarbij nu op de playstation kan spelen of niet. Overigens is er tegenwoordig wel een aardig programma over Nederlandse gevangenissen op de buis.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_111291615
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:36 schreef Piye het volgende:
Ik ben in principe niet tegen de doodstraf, maar echt alleen voor mensen die meer dan 1 moord op hun geweten hebben. Wat mij tegenstaat aan het invoeren van de doodstraf is dat het dan een kleine brug is naar het verleggen naar andere zaken die bepaalde gevoelens bij het volk opwekken. Hierbij denk ik vooral aan zedenmisdrijven.
Klopt, dat zou problematisch kunnen zijn, dat als iemand eenmaal de doodstraf krijgt dat het volk een beetje gaat bepalen wie de straf zou moeten krijgen.
pi_111291624
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:36 schreef NumberSeven het volgende:

[..]

Laatst lieten ze in Vught mohammed B luchten met Jesse R (de killer van de ondwereld). Mohammed B probeerde Jesse R te vermoorden, bewakers scheten in hun broek en stuurden een andere gevangene om ze uit elkaar te halen. Pff, al die gasten die bij de politie inschrijven zijn pussies.
Als jij denkt het beter te kunnen dan moet je je even gaan inschrijven. Oh ja, jij zult net als die pussies gebukt gaan onder bureaucratie.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:37 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Dit dus. Mensen onderschatten hoe het is om van je vrijheid beroofd te zijn. Al heb je nog alles wat je hartje begeert (tot op zekere hoogste) dan wordt je alsnog gek van het feit dat je bijv. iedere dag, laten we zeggen 18 uur op een kamertje moet doorbrengen. Het is vreselijk om ergens opgesloten te zitten; niets voor niets is isoleer bijv. weet ik veel hoeveel keer erger voor de geest dan laten we zeggen zweepslagen.
Men moet opsluiting allerminst onderschatten (10 jaar lijkt bijv. weinig maar als je 10 jaar lang vast zit, daarbij ben je ook nog eens 10 jaar aan ontwikkeling kwijt is dat echt wel een straf hoor, niet voor moord natuurlijk). Opsluiting is echt wel straf, of je daarbij nu op de playstation kan spelen of niet. Overigens is er tegenwoordig wel een aardig programma over Nederlandse gevangenissen op de buis.
Dat is nog niet alles. 10 jaar waar je grotendeels van de tijd in een hokje moet doorbrengen... dan lijken die 10 jaren wel 50 jaren.
Ik ben HSG-Bomber niet.
pi_111291658
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:38 schreef HSG het volgende:

[..]

Als jij denkt het beter te kunnen dan moet je je even gaan inschrijven. Oh ja, jij zult net als die pussies gebukt gaan onder bureaucratie.
Gast, agenten hebben zweepstokken, wapens, traangas en nog niet durven in te grijpen.
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 15:39:38 #108
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_111291670
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:36 schreef Piye het volgende:
Het feit dat je ten alle tijden een onschuldig iemand kan executeren weegt voor mij te zwaar om ook maar überhaupt te overwegen om de doodstraf in te voeren. Wellicht dat ik er vrede mee zou hebben voor mensen als Breivik, maar waar trek je de grens?
Naar mijn mening is de doodstraf onbespreekbaar om ooit in te voeren.
pi_111291701
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:39 schreef NumberSeven het volgende:

[..]

Gast, agenten hebben zweepstokken, wapens, traangas en nog niet durven in te grijpen.
Gast... bureaucratie is de grootste vijand bij de politie/bewaking.
Ik ben HSG-Bomber niet.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 15:40:25 #110
370366 smitjew
mijn onderschrift is speciaal
pi_111291718
Je geeft ze gewoon levenslang en na een tijdje plegen ze zelfmoord
Mijn naam is betsy, wil jij ook een vrouw met net zoveel haar als jezelf bel me dan op :
0906-090SEX
pi_111291789
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:39 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Het feit dat je ten alle tijden een onschuldig iemand kan executeren weegt voor mij te zwaar om ook maar überhaupt te overwegen om de doodstraf in te voeren. Wellicht dat ik er vrede mee zou hebben voor mensen als Breivik, maar waar trek je de grens?
Maar een doodstraf zou je evt. alleen toepassen bij zaken waarbij het bewijs overweldigend is en evt. het volk laten meebepalen zoals breivik idd.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 15:42:25 #112
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_111291811
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:37 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Het zijn de simpele dingen zoals alleen een wandeling maken in de natuur wat een mens mens maakt.
Mijn nieuwe ondertitel
  dinsdag 8 mei 2012 @ 15:43:51 #113
351780 Piye
King of Kush
pi_111291866
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:39 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Ook nog zoiets inderdaad ik vind het erger dat een onschuldige de doodstraf krijgt dan dat een schuldige die niet krijgt.
Never ignorant getting goals accomplished.
pi_111291930
T.S. iemand die tot levenslang is veroordeeld in Nederland zit ook werkelijk levenslang tenzij het hare majestijd behaagd hem of haar gratie te verlenen.

Verder is de doodstraf een gemakkelijke straf,als de vermeende dader dood is is hij er klaar mee, als hij of zij levenslang in de cel zit dan kan men de rest van zijn leven hiet over nadenken (en misschien wel gek van het idee worden) stel je word met 20 jaar tot levenslang veroordeeld en je word door de verzorging ouder dan 100 jaar,dan word de straf over meer dan 80 jaar uitgesmeerd.

Bovendien is er altijd een mogelijkheid dat later bewezen word dat door een gerechtelijke dwaling de verkeerde veroordeeld is, van degene die dood is kan de straf nooit meer ongedaan gemaakt worden terwijl dat bij iemand die vast zit dat nog wel kan (al moet je je afvragen of je dat na een lange tijd binnen nog wel wil) ik persoonlijk zou bij een dergelijk verwoest leven er misschien alsnog uitstappen ook al ben ik dan onschuldig (uiteraard zou ik nog wel een flinke schadevergoeding laten uitbetalen die ik aan familie en "goede doelen" zou wegschenken.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_111292093
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:45 schreef geevee het volgende:
T.S. iemand die tot levenslang is veroordeeld in Nederland zit ook werkelijk levenslang tenzij het hare majestijd behaagd hem of haar gratie te verlenen.

Verder is de doodstraf een gemakkelijke straf,als de vermeende dader dood is is hij er klaar mee, als hij of zij levenslang in de cel zit dan kan men de rest van zijn leven hiet over nadenken (en misschien wel gek van het idee worden) stel je word met 20 jaar tot levenslang veroordeeld en je word door de verzorging ouder dan 100 jaar,dan word de straf over meer dan 80 jaar uitgesmeerd.

Bovendien is er altijd een mogelijkheid dat later bewezen word dat door een gerechtelijke dwaling de verkeerde veroordeeld is, van degene die dood is kan de straf nooit meer ongedaan gemaakt worden terwijl dat bij iemand die vast zit dat nog wel kan (al moet je je afvragen of je dat na een lange tijd binnen nog wel wil) ik persoonlijk zou bij een dergelijk verwoest leven er misschien alsnog uitstappen ook al ben ik dan onschuldig (uiteraard zou ik nog wel een flinke schadevergoeding laten uitbetalen die ik aan familie en "goede doelen" zou wegschenken.
Ben ik met je eens, de enige reden dat de meesten dan toch voor celstraf kiezen is denk gewoon de angst voor de dood terwijl zo'n lange celstraf mentaal vernietigend is. En hier val het nog erg mee, je zal maar levenslang krijgen op guantanamo bay.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 15:50:29 #116
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_111292122
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:41 schreef NumberSeven het volgende:

[..]

Maar een doodstraf zou je evt. alleen toepassen bij zaken waarbij het bewijs overweldigend is en evt. het volk laten meebepalen zoals breivik idd.
Ja het volk mee laten bepalen. Krijg je figuren als TS die ook een mening moeten en zullen hebben maar niet eens weten dat nederland een van de weinige landen is waar levenslang ook echt levenslang is.

Ga toch geen man.
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
pi_111292207
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:50 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

Ja het volk mee laten bepalen. Krijg je figuren als TS die ook een mening moeten en zullen hebben maar niet eens weten dat nederland een van de weinige landen is waar levenslang ook echt levenslang is.

Ga toch geen man.
ok man, waarheen?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 15:52:52 #118
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_111292230
heen
pi_111292251
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:52 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
heen
aah oke. ja ik moet nog veel leren.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 15:53:58 #120
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_111292277
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:52 schreef NumberSeven het volgende:

[..]

ok man, waarheen?
School, de bibliotheek, google.
pi_111292386
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:53 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

School, de bibliotheek, google.
Ik was in de veronderstelling dat levenslang in NL een straf van 30 jaar was. Geen idee eigenlijk hoe ik daarop kom.
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 15:56:44 #122
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_111292391
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:35 schreef Piethur het volgende:

[..]

Ik heb eens 11 uur vastgezeten op een politiebureau en werd al beetje paniekerig en kon er echt niet tegen. Je zult daar maar je hele leven moeten zitten :r
Nou wat jij beschrijft is eigenlijk de keerzijde van het vastzitten, eigenlijk snijdt het mes van twee kanten. Op een gegeven moment raak je namelijk gewend aan het vast zitten en het leven in de bak. Want ook daar ga jij je eigen ritmes en routines vinden; de mens is immers innovatief dus je vindt ook daar naar loop van tijd je draai wel; de meeste gevangen die al 15 jaar vast zitten zijn er niet hun verstand door kwijtgeraakt.
Maar als je vrij komt na laten we zeggen 15 jaar of later zijn die mensen gewoon bang om de gevangenis te verlaten. Kunnen zich ook vaak niet meer redden in de samenleving. Dus vastzitten, zeker op lange termijn kan echt je hele schaden dat vergeten ook een hoop mensen.
Daarbij bestaat ook nog eens de kans (in de VS komt dit vaak voor) dat kleine crimineeltjes, vaak wat uit de hand gelopen jeugdzondes, met de zware criminelen in aanraking komen en daardoor helemaal het pad kwijt raken. Straffen zijn echt niet zo licht als we denken.
pi_111292451
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:56 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Nou wat jij beschrijft is eigenlijk de keerzijde van het vastzitten, eigenlijk snijdt het mes van twee kanten. Op een gegeven moment raak je namelijk gewend aan het vast zitten en het leven in de bak. Want ook daar ga jij je eigen ritmes en routines vinden; de mens is immers innovatief dus je vindt ook daar naar loop van tijd je draai wel; de meeste gevangen die al 15 jaar vast zitten zijn er niet hun verstand door kwijtgeraakt.
Maar als je vrij komt na laten we zeggen 15 jaar of later zijn die mensen gewoon bang om de gevangenis te verlaten. Kunnen zich ook vaak niet meer redden in de samenleving. Dus vastzitten, zeker op lange termijn kan echt je hele schaden dat vergeten ook een hoop mensen.
Daarbij bestaat ook nog eens de kans (in de VS komt dit vaak voor) dat kleine crimineeltjes, vaak wat uit de hand gelopen jeugdzondes, met de zware criminelen in aanraking komen en daardoor helemaal het pad kwijt raken. Straffen zijn echt niet zo licht als we denken.
Brooks en Red in the shawshank redemption, perfecte voorbeelden.
pi_111292481
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:56 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Klopt, er is een grote groep criminelen die nooit orde en structuur in hun leven hebben gehad en daar erg veel behoefte aan hebben. Deze mensen vinden dit allemaal in de gevangenis. Als ze dan worden vrijgelaten na 10 jaar vallen ze binnen no time weer terug en zijn ze verslaafd en eenzaam en belanden ze uiteindelijk weer in de criminaliteit.
pi_111292511
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:57 schreef NumberSeven het volgende:

[..]

Brooks en Red in the shawshank redemption, perfecte voorbeelden.
Ik moet hem nog steeds kijken, wat ben ik toch een waardeloze filmliefhebber :X

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')