woensdag 23 mei 2012 @ 07:02:43 #51
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_111913168
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 22:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Bij mij ook. Spray & Wipe to the rescue!

Vandaag de 5 liter deionizer decon gel binnengekregen, samen met TarX, kunnen we er weer tegenaan.
Heb (nog) geen S&W :@
Maar moet die maar wel gaan bestellen voor de vakantie, wel handig om even je ramen of vogelstront van de auto te halen.
pi_111913693
Dat is echt handig inderdaad.
Wil je iets zuinigs, dan kun je ook nog voor ValetPro Citrus Bling (1:3 verdund met demi water) kiezen :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  woensdag 23 mei 2012 @ 08:42:28 #53
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_111914180
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 08:08 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Dat is echt handig inderdaad.
Wil je iets zuinigs, dan kun je ook nog voor ValetPro Citrus Bling (1:3 verdund met demi water) kiezen :)
Dat product ken ik helaas niet :P
Op maandag 29 augustus 2011 15:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Het lijkt me ultiem, een video van jou en je fleshlight. Als dat gay is, so be it :D
pi_112188872
Morgen aan de slag met de nieuwe middelen:

d432163f.jpg

Op de verpakking van de monello's staat een kruis door zonlicht. Is dit echt noodzakelijk? (Ik ga er vanuit dat ik binnen sta te poetsen, maar in het zonnetje is het wel lekker he :).
"Marijuana is not a drug. I used to suck dick for coke. Now that's an addiction. You ever suck some dick for marijuana?"
pi_112193680
Het gaat erover uit dat je niet in de kokende zon (30 graden buiten, lakwerk voelt als 60 graden aan) gaat staan te polijsten.

Lichte zon kan zonder problemen :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_112195696
Oké ik zal even aankijken hoe het weer morgen is. Het is een zwarte wagen, dus de lak zal zowieso wel erg warm worden. Ik zal foto's maken om de vooruitgang vast te leggen en ik hoop op een mooi eindresultaat :).
"Marijuana is not a drug. I used to suck dick for coke. Now that's an addiction. You ever suck some dick for marijuana?"
pi_112203290
Goddelijker thanks *O*

VOOR
56b8f464.jpg
a92475c4.jpg

NA
0e636faf.jpg
4b69890a.jpg
d41a5e7c.jpg

Het kan nog beter, en op sommige plekken moet je echt nog wel even poetsen met een (tanden)borstel maar wat een spul zeg van AutoGlym!
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_112203303
Nou de rest nog, want wat faal ik met poetsen zeg, ik dacht ik ga de raamrubbers ff doen. Nu zit de halve auto onder de vinyl & rubber care omdat ik echt te slecht ben in details etc. Maar de motorruimte is weer toonbaar :D
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
  woensdag 30 mei 2012 @ 08:40:21 #59
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_112203463
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 08:23 schreef FalleNk810i het volgende:
Goddelijker thanks *O*

VOOR
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

NA
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Het kan nog beter, en op sommige plekken moet je echt nog wel even poetsen met een (tanden)borstel maar wat een spul zeg van AutoGlym!
Dat ziet er goed uit. *O*
pi_112211384
Thanks! Nu de rest van de Audi nog :)

Moet alleen nog de distributieriem vervangen en nog een paar kleine onderhouds dingen en dan kan ik eindelijk eens wat aan het uiterlijk geld uitgeven
pi_112258955
Een klein verslagje van het poetswerk gisteren. Allereerst heb ik de wagen goed gewassen met de 2 emmer methode. Daarna gekleid en gekeken wat de "damage" was. Er zaten toch wel heel veel krasjes in de lak.

Op de motorkap heb ik gekeken welke combinatie polijstmiddel/pads ik zou gebruiken. Eerst geprobeerd of ik goed resultaat kreeg met de Mezzo op de oranje pad. Niet goed genoeg. Toen de Inizio op de oranje pad. Nog niet.... De Inizio met de gele pad deed het werk aardig, maar ik denk dat de meeste krasjes toch een rotary nodig hadden. Uiteindelijk heb ik de hele wagen met de inizio en gele pad gedaan. Eerst op stand 3 van de dap500 en daarna nog een keer stand 6.

Na 8 uur had ik dit resultaat. Eerst een paar plaatjes hoe ze van tevoren was.

01polovoor.jpg

02polovoor.jpg

Toen de wagen gewassen en gekleid om te kijken wat de "damage" was.
03poloklei.jpg

05poloklei.jpg

flinke swirls op de motorkap:
04polokleiswirl.jpg

Na 8 uur was dit het resultaat:
06poloklaar.jpg

10poloklaar.jpg

11poloklaar.jpg

07poloklaar.jpg

08poloklaar.jpg

motorkap naderhand, helaas niet zo'n scherpe foto:
09poloklaarswirlmotorkap.jpg

Gelukkig vond ons moeder het resultaat erg mooi :)
pi_112259432
Wow, dat is een hele verbetering!
Brengt kleien nou ook meer glans in de lak?

En wat is nou goede klei om als beginner mee te beginnen en kan ik er fouten mee maken zodat de lak nog erger wordt als dat tie was?
pi_112260453
Kleien zorgt er alleen voor dat alle vervuiling/wax dat op het oppervlak zit verwijderd wordt. Meer glans niet, maar je wax zal hierna zeker beter hechten, en de lak is ook echt schoon.

Sommige klei geven marring (micro krasjes) welke je met een cleaner kunt verwijderen.
Je kan gaan voor een zachtere klei zoals Mothers Clay of Bilt Hamber Soft. Die geven weinig tot geen marring op diverse lakken.

Je kan er eigenlijk niks fout mee doen, zolang je maar kleiglijmiddel gebruikt.
Doe je dit niet kun je wat krasjes veroorzaken. That's it.. :P
Prrrrttt
pi_112261787
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 12:46 schreef FalleNk810i het volgende:
Wow, dat is een hele verbetering!
Brengt kleien nou ook meer glans in de lak?

En wat is nou goede klei om als beginner mee te beginnen en kan ik er fouten mee maken zodat de lak nog erger wordt als dat tie was?
Mijn lak werd steeds dieper rood en begon steeds meer te glimmen. De enige stappen die ik ondernam was wassen, kleien en waxen. Na dit een zomer lang te hebben gedaan (minimaal om de maand kleien) kreeg ik steeds vaker de vraag of de auto soms net was gespoten.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_112263477
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 13:14 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Kleien zorgt er alleen voor dat alle vervuiling/wax dat op het oppervlak zit verwijderd wordt. Meer glans niet, maar je wax zal hierna zeker beter hechten, en de lak is ook echt schoon.

Sommige klei geven marring (micro krasjes) welke je met een cleaner kunt verwijderen.
Je kan gaan voor een zachtere klei zoals Mothers Clay of Bilt Hamber Soft. Die geven weinig tot geen marring op diverse lakken.

Je kan er eigenlijk niks fout mee doen, zolang je maar kleiglijmiddel gebruikt.
Doe je dit niet kun je wat krasjes veroorzaken. That's it.. :P
Ik heb ook de mothers klei. Vind hem erg fijn!

nog een note naar FalleNk810i: Let er wel op dat je wagen ook echt schoon is en dat je de klei niet op de grond laat vallen!

En zorg voor een shaduwrijk plekje of doe het binnen. Niks is zo vervelend als dat het glijmiddel (PB spray & wipe in mijn geval) te snel opdroogt, waardoor je het ook niet lekker kan afnemen met een microvezel doekje.

[ Bericht 8% gewijzigd door mithrandirrr op 31-05-2012 14:27:13 ]
pi_112268961
Thanks voor de tips!
Welke klei moet ik gebruiken voor mijn A4? Ik heb wat foto's proberen te nemen van de lak, en ik weet dat dit niet weg te kleien is hoor die krassen, daar hoop ik nog iemand voor te vinden :P

3a72dc6f.jpg
06f8d5c3.jpg
648f86fc.jpg
589dbb27.jpg
344421a2.jpg
d8a1d210.jpg

Dat ding zit zo vol met fijne wasstraat krasjes en swirls en weet ik veel wat.. dit is misschien zelfs een uitdaging voor een detailer :P
  donderdag 31 mei 2012 @ 16:34:31 #67
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_112269642
Dafuq heb je met die motorkap gedaan. Schuursponsje?
Op maandag 29 augustus 2011 15:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Het lijkt me ultiem, een video van jou en je fleshlight. Als dat gay is, so be it :D
pi_112272850
Met kleien krijg je de krassen zowieso niet weg! Denk haast dat je daar toch een rotery voor nodig hebt om te polijsten :/
pi_112273653
Allemaal van de vorige eigenaren! Ik heb m pas 2 maanden en in die tijd met 2 emmer systeem gewassen.

Dat ik krassen niet wegkrijg met kleien weet ik! Hopelijk wel met zo'n DAP ding..
pi_112273901
Waar woon je ergens?
pi_112275297
In de buurt van Rotterdam ;)
pi_112276485
Aah ik kom uit de buurt van Eindhoven, ander wilde ik weleens kijken of je met de dap500 goed resultaat behaald.
pi_112276588
Ja, dat is een behoorlijk stukje rijden helaas!
Bedankt voor je aanbod, als ik me er heel erg aan begin te storen dan heb ik het er wel voor over haha.
Maar ik denk dat ik beter kan beginnen met zelf kleien? Welke is aan te raden voor mijn lak en skills(0)? En heb je daar een mooi pakket van?
pi_112276958
Ik heb ooit een lijstje gemaakt voor een collega van me met spullekes om zijn auto een beetje in orde te krijgen. Ik had hier alleen geen polijstmiddelen in verwerkt omdat hij dat nog niet nodig vond. In jouw geval zou je ook de glaze (white diamond) moeten inruilen voor de Black Hole, omdat je een zwarte wagen hebt.

Natuurlijk zijn anderen hier vrij om opmerkingen/tips te geven! Ik leer ook nog :)

quote:
Prioriteit!:

Deze middelen zijn de basis vóór het polijst- en poetsspul.

Dodo Juice Born to be Mild shampoo. niet duur, supergoed, favoriet bij de poetsfreaks. Heb em zelf ook!
http://carclean.nl/produc(...)B-SRWC32_100733.aspx

Mothers Klei kit. 2 blokken klei voor een vrij aangename prijs:
http://carclean.nl/produc(...)em__kit__101424.aspx

Een Goede washandschoen is ook een must. Zeer belangrijk om geen waskrasjes te krijgen. Zelf gebruik ik de Meguairs Ultimate Wipe Wash Mitt. Geweldige handschoen!
http://carclean.nl/produc(...)r__E102D_100044.aspx

CSF- Delirium Orange Drying Towel. Geweldige microvezel droogdoen om de wagen vlekvrij af te drogen. Je zal versteld staan!

Tevens is het heel fijn om genoeg microvezel poetsdoeken te hebben. Deze gebruik je eigenlijk voor het afnemen van alle goedjes op de wagen. (spray voor klei, glaze, polijst, wax etc.) Een hele fijne is de Poorboys World Deluxe Mega Towel. Ik heb zelf 4 van deze doeken, maar was/poets dan ook erg vaak.. En de prijs is redelijk schappelijk. Moet ook zeggen dat veel mensen redelijk enthausiast zijn over de microvezel doeken van de axion. Zelf heb ik daar geen ervaring mee.
http://carclean.nl/produc(...)_39x39cm_101030.aspx

Ook heb je een hand applicator nodig om de glaze en eventueel wax aan te brengen. De Monello edgeless soft foam hand applicator is erg fijn, en kost geen drol. Ik zou er 2-3 bestellen zodat je er altijd hebt liggen:
http://carclean.nl/produc(...)MONELPAD_102026.aspx

De volgende stap is om een mooie diepe glans te creeren.

Deze verkrijg je middels een Glaze. Poorboys World White Diamond Echter, de glaze die ik je wilde aanraden is tijdelijk niet leverbaar :/ (http://carclean.nl/produc(...)_PB-WD16_100901.aspx). Je kan wel de iets grotere fles pakken, maar ik weet niet of je er zoveel van zal gebruiken, of je moet ook bezeten worden van het poets-virus haha. http://carclean.nl/produc(...)nd_946ml_101226.aspx
Er zijn alternatieven, maar daar heb ik geen ervaring mee, dus moeilijk om een juiste aan te wijzen.

Dan komen we terecht bij de wax. Als je een hele sterke duurzame en beschermende wax wilt kan je de Colonite 845 pakken. Ik had deze ook op mijn V40 zitten. Makkelijk aan te brengen en supergoede glans:
http://carclean.nl/produc(...)l_CO-845_101219.aspx
Voor de zomer heb ik de Dodo Juice Supernatural 2.0 wax op mijn auto sinds vorige week. Ben er tot op heden erg enthausiast over, maar deze is op het moment ook niet leverbaar.
http://carclean.nl/produc(...)_SNWPP30_101040.aspx.

Wat betreft het kunststof aan de buitenkant van de auto weer goed te krijgen, belangrijk is dan om die delen goed te ontvetten. Ik weet niet of je daar iets voor in huis hebt?

Normaal gesproken zou ik daar de Poorboys World Bio-Degradabl... voor gebruiken, maar deze is helaas ook iet op voorraad.. :(
http://carclean.nl/produc(...)B-APC128_101079.aspx

Dan kan je de kuststof delen behandelen met Poorboys World Trim Restorer. Moet goed werken! Ik heb er zelf geen ervaring mee.. en dan is ¤ 17,99 wel veel voor een "gok"
http://carclean.nl/produc(...)_PB-TR16_100730.aspx

Voor het interieur kan je gebruik maken van de Meguiars_Professional/All_Purpose_Cleaner. Het krijgt goede beoordelingen en de omschrijving staat mij erg aan. Zelf geen ervaring!
http://carclean.nl/produc(...)l_D10101_100618.aspx

Ik weet niet of je ook nog graag een goede velgenreiniger wilt? De Poorboys World Spray and Rinse Wheel Cleaner. Erg agressief, maar werkt super. Ik heb de mijne altijd 1:1 verdund met water. De mijne is op, dus ik moet ook weer nieuwe hebben. Ook hiervoor geldt, ik weet niet hoeveel plannen je hebt, en al deze producten lopen aardig op in de prijzen. Lastig voor mij in te schatten!

Ook is het belangrijk om je wagen met 2 emmers te wassen. Eentje met sop, en de ander om je washandschoen in te spoelen. Zo voorkom je dat je met je handschoen in een vieze emmer weer verder gaat op je auto.

Ik hoop dat je er iets aan hebt! Het lijkt me leuk om mee te komen poetsen, maar ik denk dat dat in de avond krap qua tijd wordt! Alleen met het exterieur ben je al zo'n 5-8 uur kwijt. Maar daar is het resultaat dan ook naar!!
pi_112277700
Voor dof plastic zoals verlichting etc ook de beste manier gevonden om het helder te krijgen!
Koperpoets! en goed poetsen met een doek.

Beide knipperlichten waren dof en oud, En na even goed poetsen zie het resultaat! als nieuw. :)

13zbt75.jpg
Back to the 70's

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')