abonnement Unibet Coolblue
pi_111405568
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:24 schreef Gokhan03 het volgende:
Om 9:50 AVD examen gehad en gezakt.
Van Haarlem naar Beverwijk en weer terug. Alles ging echt foutloos totdat we hier reden: Klik
Vanuit de velsertunnel kwam ik op de linkerrijstrook met 120/130 op de teller want de rechterstrook reed ongeveer met 90/100 en zat helemaal vol. Afslag Haarlem-Noord heeft 2 stroken dus ik nam de linkerstrook en daar bleef ik ook de hele tijd want ik zag dat er allemaal vrachtwagens, lesautos en lesmotoren rechts reden.

Nu komt het, achter mij kwam een nieuwe Mercedes S klasse aan maar die zat echt 2/3 meter achter me geplakt. Rechts zit vol en er was een invoegstrook dus ik kon simpelweg niet naar rechts tenzij ik zou remmen en mezelf tussen de auto's zou proppen. Ik kon ook niet gasgeven want ik reed al 120/130 en voor me had je in de verte een auto terwijl het bordje 70km/h wordt getoond dus ik kan niet over de auto heen rijden.

Examinator gaf aan dat ik daar iets moet doen want ik was gevaarlijk bezig volgens hem. Ik zou dus mijzelf tussen de vrachtwagens en autos moeten proppen zodat die auto achter mij langs kon gaan en daarna weer kon gassen.
Optie 1 kon simpelweg niet want als ik zou remmen dan lag die mercedes alsnog achter me geplakt.En zelfs al zou ik vol gas gaan, die mercedes is toch sneller. Een Honda CBF500 met 110 duizend op de teller trekt gewoon niet sneller op dan een S klasse.
Vreemd verhaal. Alle alternatieven die je hebt zijn eigenlijk nog onveiliger. Tussen langzaamrijdende vrachtwagens duiken? Potentieel dodelijk en de kans dat je daar wél ruimte hebt lijkt me bijzonder klein. Op de middenlijn rijden? Ook niet echt prettig met rechts 70 km/h en links 140 km/h. Als je er tussenin zit heb je aan beide kanten een snelheidsverschil van 35 km/h. Gas geven? Stel je het probleem met 100 meter uit en aangezien je voor die andere auto zou moeten gaan remmen maak je het nog extra gevaarlijk omdat de Mercedes ook nog moet gaan remmen achter je.

Ik denk dat ik in jouw situatie midden op de rijstrook was gaan rijden, gas los laten en terugzakken naar 70 km/h wat verderop moet, en dan hopen dat er rechts snel een uitweg komt. Misschien met heel licht de achterrem aangelegd zodat het remlicht gaat branden.

Moeilijke situatie tijdens je examen inderdaad. Zelfde als dat je mag gaan invoegen op een strook van nog geen 100 meter met drie vrachtwagens links. Wil je ook niet tegenkomen tijdens AVD.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_111406564
Ik dacht dat 10uur wel een mooie tijd was om te examineren
maar dan is het dus ook stinkend druk zo te zien
shit.
pi_111408778
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 02:01 schreef hlmllp het volgende:
Ik dacht dat 10uur wel een mooie tijd was om te examineren
maar dan is het dus ook stinkend druk zo te zien
shit.
Hangt er van af waar je examen doet.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 08:50:00 #54
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_111408987
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 01:13 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Vreemd verhaal. Alle alternatieven die je hebt zijn eigenlijk nog onveiliger. Tussen langzaamrijdende vrachtwagens duiken? Potentieel dodelijk en de kans dat je daar wél ruimte hebt lijkt me bijzonder klein. Op de middenlijn rijden? Ook niet echt prettig met rechts 70 km/h en links 140 km/h. Als je er tussenin zit heb je aan beide kanten een snelheidsverschil van 35 km/h. Gas geven? Stel je het probleem met 100 meter uit en aangezien je voor die andere auto zou moeten gaan remmen maak je het nog extra gevaarlijk omdat de Mercedes ook nog moet gaan remmen achter je.

Ik denk dat ik in jouw situatie midden op de rijstrook was gaan rijden, gas los laten en terugzakken naar 70 km/h wat verderop moet, en dan hopen dat er rechts snel een uitweg komt. Misschien met heel licht de achterrem aangelegd zodat het remlicht gaat branden.
Ik zou in dit geval inderdaad m'n achterlicht een paar keer laten knipperen. 90% is te achterlijk om zich te realiseren dat ze bumperkleven en houdt daarna alsnog afstand, de resterende 10% is zo asociaal om gewoon te blijven bumperkleven, daarvoor wil ik eigenlijk een baksteen in m'n tanktas leggen :7
censuur :O
pi_111409147
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 08:50 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik zou in dit geval inderdaad m'n achterlicht een paar keer laten knipperen. 90% is te achterlijk om zich te realiseren dat ze bumperkleven en houdt daarna alsnog afstand, de resterende 10% is zo asociaal om gewoon te blijven bumperkleven, daarvoor wil ik eigenlijk een baksteen in m'n tanktas leggen :7
Een flesje water werkt ook. Vraag maar aan SD B-).
  vrijdag 11 mei 2012 @ 09:11:17 #56
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_111409295
KUT! Wekker niet afgegaan en dus verslapen voor een motorrijles. HOERENZOOI! :'( :( :'(
Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
  vrijdag 11 mei 2012 @ 09:18:48 #57
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_111409431
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 09:11 schreef Danger.Mouse het volgende:
KUT! Wekker niet afgegaan en dus verslapen voor een motorrijles. HOERENZOOI! :'( :( :'(
Ik heb een keer gehad dat ik nietsvermoedend thuis werd opgebeld waar ik bleef... bleek dat ik was vergeten dat ik m'n les had verzet naar een vroegere tijd :+
pi_111409464
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 09:11 schreef Danger.Mouse het volgende:
KUT! Wekker niet afgegaan en dus verslapen voor een motorrijles. HOERENZOOI! :'( :( :'(
En die mag je dan nog betalen ook! (toch?) Zonde!!
  vrijdag 11 mei 2012 @ 09:27:21 #59
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_111409642
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 09:01 schreef Anne het volgende:

[..]

Een flesje water werkt ook. Vraag maar aan SD B-).
Wie/wat is SD? SD vertel!
censuur :O
  vrijdag 11 mei 2012 @ 10:05:32 #60
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_111410659
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 09:20 schreef Anne het volgende:

[..]

En die mag je dan nog betalen ook! (toch?) Zonde!!
Yep, mevrouw aan de telefoon vond het niet leuk voor me, maar het zijn wel de regels.. ;(
Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
  vrijdag 11 mei 2012 @ 10:20:12 #61
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_111411030
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 09:27 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wie/wat is SD? SD vertel!
Sounddragon ;)
  vrijdag 11 mei 2012 @ 18:00:16 #62
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_111428344
1e les op de weg gehad. Ging zo geweldig goed, zelfs mijn instructeur had dat niet verwacht. Enigste puntje is de afstand houden tussen mij en auto's en meer afstand tijdens inhalen fietsers. Van de rest niets. Mag dan ook midden juni afrijden! Jeej.

Ben alvast op motor jacht, denk dat het een badass Honda Super Magna gaat worden.
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_111434263
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 18:00 schreef Dionysiou het volgende:
1e les op de weg gehad. Ging zo geweldig goed, zelfs mijn instructeur had dat niet verwacht. Enigste puntje is de afstand houden tussen mij en auto's en meer afstand tijdens inhalen fietsers. Van de rest niets. Mag dan ook midden juni afrijden! Jeej.

Ben alvast op motor jacht, denk dat het een badass Honda Super Magna gaat worden.
Goed bezig!

Mijn instructeur reed op een Super Magna, klinkt wel heel dik :D
pi_111452372
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:24 schreef Gokhan03 het volgende:
Om 9:50 AVD examen gehad en gezakt.
Van Haarlem naar Beverwijk en weer terug. Alles ging echt foutloos totdat we hier reden: Klik
Vanuit de velsertunnel kwam ik op de linkerrijstrook met 120/130 op de teller want de rechterstrook reed ongeveer met 90/100 en zat helemaal vol. Afslag Haarlem-Noord heeft 2 stroken dus ik nam de linkerstrook en daar bleef ik ook de hele tijd want ik zag dat er allemaal vrachtwagens, lesautos en lesmotoren rechts reden.

Nu komt het, achter mij kwam een nieuwe Mercedes S klasse aan maar die zat echt 2/3 meter achter me geplakt. Rechts zit vol en er was een invoegstrook dus ik kon simpelweg niet naar rechts tenzij ik zou remmen en mezelf tussen de auto's zou proppen. Ik kon ook niet gasgeven want ik reed al 120/130 en voor me had je in de verte een auto terwijl het bordje 70km/h wordt getoond dus ik kan niet over de auto heen rijden.

Examinator gaf aan dat ik daar iets moet doen want ik was gevaarlijk bezig volgens hem. Ik zou dus mijzelf tussen de vrachtwagens en autos moeten proppen zodat die auto achter mij langs kon gaan en daarna weer kon gassen.
Optie 1 kon simpelweg niet want als ik zou remmen dan lag die mercedes alsnog achter me geplakt.En zelfs al zou ik vol gas gaan, die mercedes is toch sneller. Een Honda CBF500 met 110 duizend op de teller trekt gewoon niet sneller op dan een S klasse.
In zo'n geval raadt mijn instructeur me altijd aan om een 'gaatje te trekken' en dan maar te hard te rijden. Het is niet erg als ik te hard rijd, als ik daarvoor als reden heb om mezelf veilig te stellen. Dus als er te weinig ruimte om je heen is, even doortrekken en wie weet is er verder voor je wel ruimte op de rechterbaan en kun je veilig invoegen. Als de Mercedes blijft duwen terwijl jij doortrekt naar 130/140 kan je verder weinig doen dan zoeken naar een veilige invoegmogelijkheid, denk ik.

Wel altijd zuur, mijn instructeur vindt de AVD examens ook altijd vervelend omdat ze zo willekeurig lijken af en toe en zelfs met jaren lesgeef-ervaring kan hij nog steeds niet goed inschatten of iemand nou klaar is of niet door dit soort gevallen (zakken op 1 foutje die je normaal in je eentje wel zou kunnen oplossen), itt het AVB examen.
pi_111453807
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 09:44 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

In zo'n geval raadt mijn instructeur me altijd aan om een 'gaatje te trekken' en dan maar te hard te rijden. Het is niet erg als ik te hard rijd, als ik daarvoor als reden heb om mezelf veilig te stellen. Dus als er te weinig ruimte om je heen is, even doortrekken en wie weet is er verder voor je wel ruimte op de rechterbaan en kun je veilig invoegen. Als de Mercedes blijft duwen terwijl jij doortrekt naar 130/140 kan je verder weinig doen dan zoeken naar een veilige invoegmogelijkheid, denk ik.

Wel altijd zuur, mijn instructeur vindt de AVD examens ook altijd vervelend omdat ze zo willekeurig lijken af en toe en zelfs met jaren lesgeef-ervaring kan hij nog steeds niet goed inschatten of iemand nou klaar is of niet door dit soort gevallen (zakken op 1 foutje die je normaal in je eentje wel zou kunnen oplossen), itt het AVB examen.
Daar heb je ook gelijk in, maar tegen een S klasse begin je niets met zo n cbf500. Een motor is simpelweg niet altijd sneller dan een auto. Zelfs met mijn eigen bmw 323ti trek ik die cbf500 eruit.

Op de motor had ik niet de intentie om te racen met die mercedes. Als het een normale burgerbak was dan zou ik wel de gas ietsje opentrekken. Tegen zo n S klasse begin ik niets. Stel ik zou van 120 naar 140 gaan, dan drukt hij verder op de gas. Wat zou ik daarmee opschieten? Een nog gevaarlijkere situatie. Stel dat ik met 140 eens in de ankers zou moeten gaan.

Deze mercedes S klasse was het:


Had ik nou een wat snellere motor dan wist ik het wel.

Maarja vanochtend een uurtje les gehad. Ik zei geen woord tegen mijn instructeur. Na de examen heeft hij al genoeg gezegd wat mij de emmer deed overlopen. Les ging verder prima.
Volgend week zaterdag weer een uurtje les en de maandag daarop examen
  zaterdag 12 mei 2012 @ 11:26:44 #66
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_111454010
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 09:01 schreef Anne het volgende:

[..]

Een flesje water werkt ook. Vraag maar aan SD B-).
Ik moet nog steeds een nieuwe halen :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_111465810
vandaag weer me 3e les gehad vorigeweek geoefent met helling trekken en vandaag geoefend op die halve draai en stapvoets rijden. stapvoets rijden ging wel goed op wat geslinger na en de halve draai is nog even zoeken waar ik nu precies naar moet kijken :+

woensdag weer lessen kan niet wachten *O*
  zaterdag 12 mei 2012 @ 18:44:41 #68
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_111466226
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 11:26 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik moet nog steeds een nieuwe halen :+
Maar wat is er met water en mensen die bumperkleven? :D
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_111523441
Na 10 jaar mijn B rijbewijs te hebben, ben ik vandaag begonnen met motor rijlessen. Zonder ervaring op de motor heb ik mijn eerste (intake) les gehad op een mooie zonnige zaterdag middag en het smaakt naar meer! :)

meteen ff een paar oefeningen gepakt:

• grote slalom
• uitwijk oefening.
• rem proef (alle 3)

Liet een paar keer de koppeling iets te vroeg los en wou soms nog wel vanuit z'n 2 weg rijden. En dan sloeg die weer af :(. Ik voel me weer een jochie van 18 met dit soort foutjes :(

en een verkapte tvp :)
pi_111523744
In 2 wegrijden kan best :P
pi_111524159
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 09:16 schreef DancePlaza het volgende:
Na 10 jaar mijn B rijbewijs te hebben, ben ik vandaag begonnen met motor rijlessen. Zonder ervaring op de motor heb ik mijn eerste (intake) les gehad op een mooie zonnige zaterdag middag en het smaakt naar meer! :)

meteen ff een paar oefeningen gepakt:

• grote slalom
• uitwijk oefening.
• rem proef (alle 3)

Liet een paar keer de koppeling iets te vroeg los en wou soms nog wel vanuit z'n 2 weg rijden. En dan sloeg die weer af :(. Ik voel me weer een jochie van 18 met dit soort foutjes :(

en een verkapte tvp :)
Tof! Weer een lesser erbij *O*

Waar heb je les? Indien je de rijschool/plaats niet wil noemen (om wat voor reden dan ook), welke regio? :)

Uitwijkoefening bij de eerste les, vind ik best een lastige als je nooit eerder op de motor hebt gezeten!

Ik probeer nu ook nog wel eens weg te rijden in de 2e versnelling, zelfs dat ie soms nog in neutraal staat en dan proberen weg te rijden :')
pi_111525809
Net weer 2 uur gelest. Ben best tevreden over hoe het gaat, paar foutjes, maar nog tijd genoeg om bij te schaven.
Volgende week en de week erop 4 uur les gepland, dan nog een blokuur en dan examen. Als het zo doorgaat schrap ik denk ik nog 1 blokuur en dan 6 juni afrijden :) Heb nu gelukkig ook genoeg rust op de motor om lekker terug te zwaaien naar andere rijders :D (ook al zwaait de meerderheid volgens mij niet voor lessers, snap ik ook wel aangezien die vaak te druk zijn met andere dingen).
Too much is never enough!
pi_111525874
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 10:58 schreef The6thgate het volgende:
Net weer 2 uur gelest. Ben best tevreden over hoe het gaat, paar foutjes, maar nog tijd genoeg om bij te schaven.
Volgende week en de week erop 4 uur les gepland, dan nog een blokuur en dan examen. Als het zo doorgaat schrap ik denk ik nog 1 blokuur en dan 6 juni afrijden :) Heb nu gelukkig ook genoeg rust op de motor om lekker terug te zwaaien naar andere rijders :D (ook al zwaait de meerderheid volgens mij niet voor lessers, snap ik ook wel aangezien die vaak te druk zijn met andere dingen).
Ik zwaai altijd naar lessers, vond het zelf als lesser ook leuk als er naar mij gezwaaid werd :D
Sommige lessers zijn dan wel zo verbaasd dat ze niet terug zwaaien. De instructeur doet dat wel altijd, of ze nou in de auto of motor er achter aan rijden :P
pi_111526451
quote:
6s.gif Op maandag 14 mei 2012 11:01 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Ik zwaai altijd naar lessers, vond het zelf als lesser ook leuk als er naar mij gezwaaid werd :D
Sommige lessers zijn dan wel zo verbaasd dat ze niet terug zwaaien. De instructeur doet dat wel altijd, of ze nou in de auto of motor er achter aan rijden :P
Ja precies, als het net even een druk momentje is waar ik extra moet opletten laat ik ook gewoon de instructeur zwaaien :P
Too much is never enough!
pi_111527129
Ik zwaai soms ook niet hoor, vooral als ik net een bocht in duik. Meestal zwaai ik dan even met het voetje :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')