Succes vandaag !quote:Op woensdag 30 mei 2012 22:45 schreef denkel het volgende:
Alle theorie nog maar een keer doorgenomen en nog een stuk of 10 examens gemaakt. Hoop dat ik m ga halen morgen. De proefexamens haal ik in ieder geval altijd, maar kan altijd mis gaan natuurlijk
congrats..quote:Op donderdag 31 mei 2012 11:27 schreef Danger.Mouse het volgende:
Geslaagd voor AVB zonder ook maar 1 oefening te hoeven herhalen! 27 juni AVD gepland
Afhankelijk van of je oefeningen over moet doen.. Toen ik AVB examen deed vorig jaar, samen met 3 anderen van dezelfde rijschool, was het +/- 15 min per kandidaat. Maar ik zag ook iemand die onder de 10 min klaar wasquote:Op donderdag 31 mei 2012 13:18 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
congrats..
hoelang duurt eigelijk zo'n AVB examen?
Dankjewelquote:
Dankjequote:Op donderdag 31 mei 2012 13:18 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
congrats..
hoelang duurt eigelijk zo'n AVB examen?
Is beschikbaar, maar helm, handschoenen en laarzen wil je eigenlijk wel zelf aanschaffen. Het is niet echt lekker om in andermans zweet te zitten met je hoofd/handen. Een eigen pak zit ook altijd lekkerder. Laarzen hebben ze nooit in de juiste maat.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 10:25 schreef Mad-MonKey het volgende:
kleding helm, zelf aanschaffen of is dat beschikbaar van de school (en wil je dat wel)
Alle motoren die ze bij rijscholen hebben zijn prima. cb500/er-6n enzo. Meestal heb je daar zelf geen keuze in, en de keuze voor een rijschool zou ik daar ook niet van af laten hangen.quote:wat voor type motoren zouden jullie voor lessen willen (met name gericht op prettig lessen niet zozeer op waar kan ik in op de duurste snelste oid motor rijden
Ik heb er eentje gehad. Ik denk dat een oude CB250 (twin, heb ik ook gehad) prettiger is voor de AVB. Zo'n 1 cilinder 250cc staat kwa happerigheid vanaf stationair gelijk aan een viercilinder 600cc.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:14 schreef BlackLining het volgende:
Mijn rijschool had een CBF 250. Opzich aardig hoor, en nog best wel fel, maar één cilinder. Dat heeft tot gevolg dat ie stationair rijdt als een bok die door een horzel in zijn reet geprikt wordt, en als je het gas dicht draait remt ie erg hard op de motor. Niet fijn bij de langzame oefeningen van AVB.
Desondanks AVB wel met 5 lessen gehaald 8)
Een 4-cilinder reageert soepeler maar het koppel van een 600cc 4-cilinder is veel hoger dan van een 250cc 1-cilinder. Daarom zullen ze even goed/slecht zijn voor AVB.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:31 schreef BlackLining het volgende:
Hoe bedoel je? Ik vind viercilinder motoren toch een stuk prettiger op het gas reageren. Dat trekt tenminste niet met horten en stoten op als je alleen maar naar de gashendel kijkt..
Minder cilinders is vaak wel leuker met lage/legale snelheden.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:31 schreef BlackLining het volgende:
Zo'n ééncilinder doet me altijd een beetje denken aan zo'n rodeo-standje.
Klopt maar daar staat tegenover dat ze ook op de motor remmen als een malle. Zeker als je pas met een paar uur op de motor hebt gezeten is het moeilijk om mooi soepel op zo'n ding te rijden zonder dat ie continue weg schiet of in de ankers gaat omdat je gas terug neemt.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:35 schreef mstx het volgende:
Een viercilinder gaat juist horten en stoten als je niet genoeg gas geeft. 1- en 2-cilinders (met vergelijkbare totale inhoud) hebben daar minder last van omdat meer koppel. Daar trek je juist veel makkelijker mee op bij lage toeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |