quote:
Op maandag 7 mei 2012 16:11 schreef CoolGuy het volgende:[..]
Die vergelijkingen hebben er allemaal helemaal niets mee te maken. Jij gaat door de douane heen en je staat 3 uur in de rij. Ik heb meer betaald en kan in een aparte rij gaan staan (die korter is) ik krijg wat te drinken en mn paspoort wordt gecontroleerd en ik kan door het poortje.
Meer is het niet. Of heb jij ook moeite met het feit dat mensen die meer betalen voor hun ticket hun stoel helemaal plat kunnen leggen, champagne krijgen en veel comfortabeler vliegen dan de mensen in de economy class?
Nee.
Zoals ik al aangaf gaat hier om de douane en dus de overheid. Dat je een service van een bedrijf koopt vind ik prima, en dus ook een betere service. Maar de douane is geen bedrijf en is er ook niet om geld te verdienen aan serviceverlening.
quote:
Ik denk dat jij het gewoon niet kunt hebben dat er mensen zijn die blijkbaar wél genoeg geld hebben om daar bepaalde dingen mee te doen die jij niet kunt.
Mijn tijd is inderdaad geen 1000 euro per uur waard. Die van jou ook ongetwijfeld niet. Alleen een overheid die niet te koop is alsof het een bedrijf is is me wel wat waard. Het onderscheid tussen een bedrijf en de overheid ontgaat jouw kennelijk, dat lijkt me blijk geven van een dusdanig geestelijke beperking dat jouw tijd nooit meer waard zal worden dan een paar tientjes per uur.
“You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time.”