pi_111234541
registreer om deze reclame te verbergen
Ik ben op zoek naar een mini laptop, gewoon een standaard laptop met alle functies maar dan met een klein formaat, zoals je die kunt meenemen in je rugzak of mee naar college. Ik heb hier weinig tot geen verstand van. Weet iemand van welk merk en eventueel bij welke winkels ik het beste hiervoor zou kunnen kijken, en naar welke prijzen ik zou moeten kijken? Alle andere tips met betrekking tot deze aankoop zijn altijd welkom! Thanks!
  maandag 7 mei 2012 @ 00:58:31 #2
256666 leeell
De vrolijke padvinder
pi_111234651
dat heet een notebook
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_111234664
Thanks for the update. Heb je ook info waar ik misschien wat mee kan? :)
pi_111234784
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 00:58 schreef leeell het volgende:
dat heet een notebook
Of een palmtop. Of netbook.
pi_111234823
Macbook Air bedoel je?... die kun je gewoon halen bij media markt.
pi_111234833
heb een lijstje voor je gemaakt. Hoe duurder hoe sneller het systeem natuurlijk. Heb de grote pruts merken er tussen uit gelaten. http://tweakers.net/price(...)oidypftFId82kO8zy_AA
pi_111234866
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 01:05 schreef practics het volgende:
heb een lijstje voor je gemaakt. Hoe duurder hoe sneller het systeem natuurlijk. Heb de grote pruts merken er tussen uit gelaten. http://tweakers.net/price(...)oidypftFId82kO8zy_AA
Je hebt een foutje gemaakt zie ik, de macbook air staat er niet tussen!
pi_111234927
-weg-

[ Bericht 99% gewijzigd door LompeHork op 07-05-2012 08:48:15 ]
pi_111234928
Bedankt voor 't lijstje! Als je zou mogen kiezen, zou je dan gaan voor HP of ASUS en waarom, want dat zijn de twee merken waar ik tussen twijfel?
pi_111234963
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 01:09 schreef practics het volgende:

[..]

-weg-
De macbook air is anders een prima 'netbook' met power, en extreem goeie batterylife. Dus komt niet praten a sagbee je weet niks.

[ Bericht 4% gewijzigd door LompeHork op 07-05-2012 08:48:25 ]
pi_111234971
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 01:09 schreef Novak92 het volgende:
Bedankt voor 't lijstje! Als je zou mogen kiezen, zou je dan gaan voor HP of ASUS en waarom, want dat zijn de twee merken waar ik tussen twijfel?
Ik zou persoonlijk asus pakken, puur eigen ervaring.

Edit: Asus heeft ook een iets lageren uitval percentage als HP.

quote:
Van de modellen van Asus vertoonde 15,6 procent binnen drie jaar een of meer mankementen. De Taiwanese fabrikant wordt op de voet gevolgd door Toshiba, waarbij het percentage op 15,7 procent ligt. Sony neemt de derde plek in met een uitval-aandeel van 16,8 procent en Apple is vierde met 17,4 procent. De uitslag is opvallend mede omdat de MacBooks en MacBook Pro's van Apple als zeer betrouwbaar bekend staan.
1258544992.png

[ Bericht 18% gewijzigd door practics op 07-05-2012 01:19:58 ]
pi_111235027
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 01:10 schreef igottagun het volgende:

[..]

De macbook air is anders een prima 'netbook' met power, en extreem goeie batterylife. Dus komt niet praten a sagbee je weet niks.
Ja alleen jammer dat die 500 euro te duur is en 1 of ander exotisch klote besturings systeem wat je van allerlei programma's door de strot duwt waar je nooit om gevraagd hebt. Dan adviseer ik nog eerder een of andere linux distro sorry.
pi_111235690
quote:
16s.gif Op maandag 7 mei 2012 01:13 schreef practics het volgende:

[..]

Ja alleen jammer dat die 500 euro te duur is en 1 of ander exotisch klote besturings systeem wat je van allerlei programma's door de strot duwt waar je nooit om gevraagd hebt.
:')

MacBook Air is een fantastisch apparaat. Maar je hebt ook vergelijkbare laptops met veel kracht, een lange accuduur en die ontzettend licht en dun zijn. Dat noemen ze een Ultrabook.
pi_111237659
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 01:11 schreef practics het volgende:

[..]

Ik zou persoonlijk asus pakken, puur eigen ervaring.

Edit: Asus heeft ook een iets lageren uitval percentage als HP.

[..]

[ afbeelding ]
Die grafiek is ondertussen ook al eeuwen oud :{
Op woensdag 13 juni 2012 00:02 schreef Biogarde het volgende:
Ik kocht laatst een strijkplank voor m'n meisje. Ik zeg hier, net je borstkas HAHAHAHA HOER! :D
pi_111237776
Zou eerst bepalen wat voor formaat je wil. Zou moeten gaan tussen 10'' en 13''. Macbook Air is een voorbeeld van de laatste, maar voor dat geld kun je beter voor een Ultrabook (soortnaam, geen productnaam) gaan. Als je echt alleen iets wil om je tas te jassen en om mee te nemen naar colleges zou ik voor een kleine 10'' netbook gaan. Asus of HP, even rondkijken, meeste modellen tussen de 280 en 350 euro zijn te pruimen. Wel even opletten dat sommige HPs problemen hebben met hitteafvoer.
Om modellen en prijzen op een rijtje te zien
Om in een webwinkel rond te kijken
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_111237800
Wat dacht je van de Lenovo Thinkpad X1?
Doe mee op my free farm
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
Save the Whales, collect the whole set!!
pi_111239740
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 08:22 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Die grafiek is ondertussen ook al eeuwen oud :{
Klopt nog steeds redelijk goed hoor. Al is de kwaliteit van Toshiba omlaag gegaan en maakt HP vandaag de dag betere laptops dan vroeger.
pi_111253399
ASUS 1015BX, geweldig apparaatje. Prima voor word, excel, powerpoint en internet, kan er ook series en films op kijken (mits niet HD, dat trekt hij helaas niet). De accuduur kun je oprekken tot maar liefst 8 uur, dus ook ideaal voor lange collegedagen :) Prijs is ook zeker te doen, maar 250 euro. Enige wat je wel nog even moet doen is er extra geheugen inzetten (1gb erbij, dus 2gb in totaal), maar dat heb je ook al voor 15 euro. Formaat is ook lekker compact, kunt hem dus prima mee in je schooltas nemen.

Macbook Air zou ik zeker niet doen, omdat dat te duur is qua prijs/kwaliteit, en je dan gedwongen bent Apple software te gebruiken, ipv een open systeem zoals bij Windows netbooks.
I am the horseman
pi_111253860
quote:
14s.gif Op maandag 7 mei 2012 16:46 schreef MAHL het volgende:
Macbook Air zou ik zeker niet doen, omdat dat te duur is qua prijs/kwaliteit, en je dan gedwongen bent Apple software te gebruiken, ipv een open systeem zoals bij Windows netbooks.
Gedwongen bent Apple software te gebruiken?
Apple geeft anders wel de mogelijkheid om Windows te installeren en goed te laten draaien. Niet dat dat ergens voor nodig is, aangezien je vandaag de dag toch wel elk soort programma voor een Mac kunt installeren.
Sowieso, Windows open noemen. :')

Daarnaast is de verhouding van prijs en kwaliteit helemaal niet zo slecht. Voor vergelijkbare modellen van concurrenten betaal je dezelfde prijs. Een Ultrabook moet je ook niet vergelijken met een Netbook. Een Ultrabook is een combinatie van kracht en portable terwijl een Netbook alleen voor portable te gebruiken is en geen goede prestaties moet verwachten.
pi_111253946
quote:
10s.gif Op maandag 7 mei 2012 16:58 schreef Dimens het volgende:

[..]

Gedwongen bent Apple software te gebruiken?
Apple geeft anders wel de mogelijkheid om Windows te installeren en goed te laten draaien. Niet dat dat ergens voor nodig is, aangezien je vandaag de dag toch wel elk soort programma voor een Mac kunt installeren.
Sowieso, Windows open noemen. :')

Daarnaast is de verhouding van prijs en kwaliteit helemaal niet zo slecht. Voor vergelijkbare modellen van concurrenten betaal je dezelfde prijs. Een Ultrabook moet je ook niet vergelijken met een Netbook. Een Ultrabook is een combinatie van kracht en portable terwijl een Netbook alleen voor portable te gebruiken is en geen goede prestaties moet verwachten.
Meneer, een Macbook is geen Ultrabook. En dat de Macbook het moet hebben van een fancy uiterlijk, dat is leuk, ieder zijn ding. Maar spring niet in vol ornaat voor je mening met een versplinterd houten schild als argument.
pi_111253974
Waarom zou je een ultrabook willen als je toch alleen maar Office en internet gebruikt? En voor Apple betaal je zeker een hogere prijs, alleen maar voor een glanzend appeltje op de voorkant.
I am the horseman
pi_111254215
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 17:01 schreef MAHL het volgende:
Waarom zou je een ultrabook willen als je toch alleen maar Office en internet gebruikt? En voor Apple betaal je zeker een hogere prijs, alleen maar voor een glanzend appeltje op de voorkant.
Nergens staat dat de TS alleen office en internet gebruikt. Misschien doet de TS wel een universiteit en zal hij gebruik gaan maken van complexe software waar kracht voor nodig is. Zit hij dan met zijn Netbook waar deze software niet op te draaien valt.

quote:
3s.gif Op maandag 7 mei 2012 17:00 schreef Quir het volgende:

[..]

Meneer, een Macbook is geen Ultrabook. Bla bla dure woorden zodat ik slim overkom terwijl ik dit niet ben.
Officieel niet. Maar je kunt het wel zo zien. Daarnaast gebruikt Tweakers de term Ultrabook ook voor de MacBook Air. Om nou elke keer "Een Ultrabook en MacBook Air" te gaan roepen, is ook weer zo onnodig.
pi_111254472
quote:
7s.gif Op maandag 7 mei 2012 17:08 schreef Dimens het volgende:

[..]

Nergens staat dat de TS alleen office en internet gebruikt. Misschien doet de TS wel een universiteit en zal hij gebruik gaan maken van complexe software waar kracht voor nodig is. Zit hij dan met zijn Netbook waar deze software niet op te draaien valt.

[..]

Officieel niet. Maar je kunt het wel zo zien. Daarnaast gebruikt Tweakers de term Ultrabook ook voor de MacBook Air. Om nou elke keer "Een Ultrabook en MacBook Air" te gaan roepen, is ook weer zo onnodig.
Hij zei college dus TS doet een universiteit. Alleen zei hij niet dat hij extra eisen had, welke wel naar voren zouden zijn gekomen als ze nodig waren geweest. Daar had het typen van de zin wel voor gezorgd. Anders kan de TS dat altijd nog aangeven.

En wanneer het officiëel niet zo is, zou ik de term niet bezigen. Is aan jou natuurlijk, maar ik denk dat het voor verwarring zorgt. Tweakers is daarin geen autoriteit. Bovendien denk ik, gezien mijn definitie van 'Ultrabook', niet dat die twee in één topic tegelijkertijd in één post genoemd zouden worden.
pi_111254554
Wat is je budget precies? Ik zou voor een asus eeepc gaan (hybride met touchscreen), fijne dingetjes.
ich habe niemals satz
  maandag 7 mei 2012 @ 17:31:47 #25
374680 IceToFire
Fight fire with fire
pi_111254901
Zoals NanKing al zei, wat is je budget? Je hebt ze van ¤300 en ¤1500. Qua prijs zou ik rond de ¤400 - ¤450 kijken, in die prijsklasse heb je wel wat als je het niet voor al te zware applicaties gebruikt. Bijvoorbeeld een kleine Sony Vaio.
Pax Imperium, firenzie Imperium stratos, imperidos firenzidos stratos.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')