pi_111211193
registreer om deze reclame te verbergen
Ik ben op zoek naar een receiver waar ik graag twee oude speakers op wil aansluiten. De Sony STR-DH520 heb ik op het oog, maar toen ik in de manual keek zag ik zit staan:

2 Channel Stereo
The receiver outputs the sound from the front left/right speakers only. There is no sound from the subwoofer. Standard 2 channel stereo sources completely bypass the sound field processing and multi channel surround formats are downmixed to 2 channel except LFE signal.

Nu heb ik opgezocht wat dat LFE signal is en dat blijken de lage frequenties te zijn (3-120Hz). Maar is het nu zo dat ik dan die frequenties niet krijg meegestuurd naar mijn speakers als ze in stereo mode laat spelen? Zou wel erg zonde zijn want het bereik van mijn speakers ligt daar wel, en ik houd wel van een stevige bass.
pi_111212493
Waarom zou je überhaupt multi channel surround over 2 speakers af willen spelen.

Als je goede speakers hebt en je zorgen maakt over de kwaliteit dan wil je dit absoluut niet.

En voor een normaal cd’tje afspelen speelt dit niet want die zijn toch al 2 kanaals.
pi_111213210
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 17:44 schreef hottentot het volgende:
Waarom zou je überhaupt multi channel surround over 2 speakers af willen spelen.

Als je goede speakers hebt en je zorgen maakt over de kwaliteit dan wil je dit absoluut niet.

En voor een normaal cd’tje afspelen speelt dit niet want die zijn toch al 2 kanaals.
Ik wil ook alleen maar 2 channel content afspelen, alleen de receiver is wel multi channel. Maar als ik hem op stereo mode zet dan komt er gewoon 2 channel geluid uit. Ik vraag ook alleen maar of het bereik wel volledig is op deze modus, en ik kies ook bewust voor een multi channel receiver omdat ik hdmi aansluiting wil hebben. De onboard geluidskaart van mijn pc is slecht, en als ik hdmi gebruik direct van de pc naar de receiver heb ik daar geen last van.
pi_111213289
De vraag is dus of er full range geluid uit komt want vanwege dat stukje in de manual twijfel ik daaraan.
pi_111214099
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 18:02 schreef bomenzijnoverrated het volgende:
De vraag is dus of er full range geluid uit komt want vanwege dat stukje in de manual twijfel ik daaraan.
Ik zal even de boel voor je uit elkaar trekken.

2 Channel Stereo:

- The receiver outputs the sound from the front left/right speakers only.
- There is no sound from the subwoofer.
- Standard 2 channel stereo sources completely bypass the sound field processing
- Multi channel surround formats are downmixed to 2 channel except LFE signal.

Het probleem wat jij denkt te zien bestaat niet, want 2 kanaals word onveranderd doorgegeven.
pi_111215490
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 18:22 schreef hottentot het volgende:

[..]

Ik zal even de boel voor je uit elkaar trekken.

2 Channel Stereo:

- The receiver outputs the sound from the front left/right speakers only.
- There is no sound from the subwoofer.
- Standard 2 channel stereo sources completely bypass the sound field processing
- Multi channel surround formats are downmixed to 2 channel except LFE signal.

Het probleem wat jij denkt te zien bestaat niet, want 2 kanaals word onveranderd doorgegeven.
Ja inderdaad nu zie ik het ook, lomp dat ik daar zo overheen keek.

Bedankt!
  zondag 6 mei 2012 @ 19:06:55 #7
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_111215587
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 18:00 schreef bomenzijnoverrated het volgende:

[..]

Ik wil ook alleen maar 2 channel content afspelen, alleen de receiver is wel multi channel.
Als je alleen stereo content wilt afspelen dan kan je beter een stereo versterker aanschaffen, krijg je veel meer waar voor je geld.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_111216006
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 19:06 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Als je alleen stereo content wilt afspelen dan kan je beter een stereo versterker aanschaffen, krijg je veel meer waar voor je geld.
Ja klopt, maar ik moet een hdmi aansluiting hebben om mijn pc als bron te gebruiken. En receivers/versterkers met 2 kanalen én hdmi aansluiting heb ik nog niet echt gevonden. Bovendien is mijn budget tot max 250 euro.
  maandag 7 mei 2012 @ 18:12:16 #9
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_111256246
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 19:18 schreef bomenzijnoverrated het volgende:

[..]

Ja klopt, maar ik moet een hdmi aansluiting hebben om mijn pc als bron te gebruiken. En receivers/versterkers met 2 kanalen én hdmi aansluiting heb ik nog niet echt gevonden. Bovendien is mijn budget tot max 250 euro.
Nee, dan zal je voor een stereo versterker met een losse DAC moeten gaan, maar dan kom je boven jouw budget.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')