Misschien dat mensen hier ook al eens tegen het volgende aan zijn gelopen:
Ik ben midden 30 en heb inmiddels een wisselende carrière gehad in verschillende functies. Begonnen in de financiële dienstverlening (daar heb ik, naast een HBO-studie, al mijn WFT-papieren behaald) en nu werk ik alweer een anderhalf jaar als teamleider bij een verzekeraar van een service-center.
Toch ben ik nu een beetje uitgekeken op de financiële dienstverlening; verzekeraars, banken en aanverwante instellingen zie ik mezelf niet veel langer werken en ik heb het idee dat ik een beetje doodloop in m'n huidige functie. Geen doorgroei en eigenlijk weet ik wat van heel veel verschillende dingen (mede door de brede invalshoek van de studie destijds (Commerciële economie, maar ook door m'n interesses).
Ik ben ooit aangenomen bij een accountantskantoor om het NIVRA te doen en ik ben daarmee na een half jaar gestopt omdat ik toen (ik was 18....) het idee had dat dit m'n wereld niet zou zijn en alleen maar cijfertjes me te saai leken.
Nu een zelfde leeftijd ouder kom ik erachter dat ik het destijds wellicht toch niet zo slecht had en ik (desnoods) toen een andere (gerichte) studie op (bijv.) universitair niveau had moeten doen.
Kortom: ik kom er nu achter dat ik niet echt een vak heb geleerd en ik die vastigheid momenteel wel een beetje zoek. Nu met een gezin en bijbehorende verplichtingen ben ik wel op zoek naar wat zekerheid, maar dat hoeft niet per se te zitten in een 'tonnen'-salaris...
Ik heb al wat sectoren bekeken die me wel interessant lijken, maar waar m'n leeftijd en gebrek aan ervaring me last bezorgen. Hier in de omgeving zitten veel (petro-)chemische bedrijven, waarbij veel procesoperators gevraagd worden. Het vak spreekt me op zich wel aan (maar ook daar kan ik me na verloop van tijd opwerken, al kan m'n huidige 'niveau' ook tegen me werken) en de mensen in die tak van industrie ook heel erg (gewoon hard werken en verder geen poespas), maar ik zou bij wijze van spreken moeten stoppen met werken om een opleiding te starten.
Met een gezin is dat gewoon geen optie; een tijdje wat minder is prima op te vangen, maar dat kan ik geen jaar volhouden. Thuisstudie of avondschool zou wel een optie zijn en ben dan echt niet te beroerd om een 'niveau' lager te gaan.
Ik loop dus een beetje vast en ben benieuwd naar ervaringen van mensen die een overstap hebben gemaakt naar een compleet andere industrie en welke route ze daarbij gevolgd hebben. Ik heb nog een jaar of 40 (schat ik zo in

) te gaan in m'n werk en dus nog zat tijd om die 'carrière' van de grond te krijgen, hoop ik.... Waar liggen de kansen?