quote:
Op maandag 7 mei 2012 13:06 schreef PBateman1978 het volgende:Natuurlijk wel heeft die derde persoon er wat mee te maken. Hij is degene die een verbintenis is aangegaan en die zijn handen thuis had moeten houden, maar de dame wist dat zij met een bezette man het bed zou gaan delen. Als ik iemand leuk vind en diegene heeft een relatie dan zal ik tegen diegene zeggen dat zij eerst die relatie moet beëindigen. Zo simpel is het.
prima dat jij dat doet.... dat is jouw keuze...
dat wil echter niet zeggend at iedereen er precies hetzelfde over denkt. of evenmin dat iemand die zoent met een man met een partner, daar iets overtreed dat ze ooit beloofd zou hebben...
nogmaals, de 'derde' heeft niks belooft, nooit 'trouwheid' toegezegd of loyaliteit aan een relatie en kan dus ook niks 'overtreden'.
Enkel als deze persoon ooit zoiets geroepen zou hebben van "ik zou nooit zoenen met een man met een relatie", zou ze dus een eedere belofte overtreden, maar ook dat was vermoedelijk geen belofte aan degene wiens partner nu de oener was met die vrouw...
de enige belofte de daar overteden was , was de belofte van trouwheid van de partner, en die heeft dus iemand vertrouwen beschadigd/aangetast
Sij comen bij paren | Om te vergaren | In Den Haegh | Sij sijn ’er so graegh.
Sij drinken een glas | Sij pissen een plas | En laten de saak soo als hij was.