Wij zijn vandaag naar een school wezen kijken voor de oudste mini. Een prive-school waar een groot deel van de kinderen hier uit de buurt naar toe gaat (het is trouwens een half uur rijden van hier). Toegegeven: Het is een prachtig complex met grote luxe sporthal en zwembad, excellent onderwijs, een eigen manege, grote groene grasvelden, water, daginternaat met eigen kamer en goed eten, structuur, regelmaat en een grote nadruk op sociaal gedrag. De oudleerlingen van deze school komen over het algemeen ook zeer goed terecht naar het schijnt.
Maar ook: jonge arrogante jongens in colbertjes, iedere dag van 07.00 - 19.00 uur van huis, ook zaterdags (!), 500 euro schoolgeld per maand en niet in het laatst het stimuleren van een zeer elitair wij-gevoel..... Over dat laatste had ik een discussie met een bevriend stel, die mijn bedenkingen over dit fenomeen afdeed met de opmerking dat ik dan wel een grote egoist moest zijn omdat ik niet zo gecharmeerd ben van een "wij-gevoel" .....
Voel me nu helemaal naar en leeg. Hoop dat de mini zich nog bedenkt en voor een van de meer normale en open scholen in de omgeving kiest. Bah.
Ontopic
o. havermout
t. peer + probiotisch drankje
l. nudeln met een wat vettige tomatensaus, kipfilet en paprika
t. zo een goede borrel
d. taco's denk ik
Geen zorgen voor de dag van morgen.