pi_111167847
registreer om deze reclame te verbergen
KABUL - Een rechtbank in Afghanistan heeft een man en twee vrouwen veroordeeld tot een gevangenisstraf van 10 jaar wegens de marteling van een 15-jarig meisje.

Sahar Gul zat een half jaar opgesloten in de wc in de kelder van het huis van haar echtgenoot. Het drama speelde zich af in de provincie Baghlan in het noordoosten van Afghanistan. Ze werd stelselmatig gemarteld door haar man en zijn schoonfamilie. Haar nagels werden er met tangen uitgetrokken, ze werd met vuur bewerkt en geslagen.

De drie veroordeelden waren haar schoonvader, schoonmoeder en schoonzuster. De echtgenoot van het meisje en een zwager, die ook zijn aangeklaagd voor hun aandeel, zijn nog op vrije voeten.

http://www.brabantsdagbla(...)haanse-kindbruid.ece

:{
Ik noem een Loekie Knol, een Jaap Stobbe, een Brammetje Biesterveld en een Tony van Heemschut
  zaterdag 5 mei 2012 @ 14:51:20 #2
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_111167868
Ze zal het wel verdiend hebben.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_111167902
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:51 schreef Ulx het volgende:
Idd ze vroeg er om.

:P
Ik noem een Loekie Knol, een Jaap Stobbe, een Brammetje Biesterveld en een Tony van Heemschut
pi_111167920
Wat een gekken leven er toch ook in dat achterlijke land.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 15:03:21 #5
3928 Ulx
pi_111168197
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:52 schreef JaapJapers het volgende:
Inderdaad. 10 jaar cel krijgen vanwege niks.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_111168199
Oud nieuws. Maanden gelezen op CNN. Het meisje zag eruit als iemand van 40 jaar door al die martelingen, maar extreem toegetakeld.
pi_111168243
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 15:03 schreef Ulx het volgende:

[..]

Inderdaad. 10 jaar cel krijgen vanwege niks.
Afghanistan is geen achterlijk land?
  zaterdag 5 mei 2012 @ 15:08:43 #8
3928 Ulx
pi_111168338
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 15:05 schreef JaapJapers het volgende:

[..]

Afghanistan is geen achterlijk land?
Mongolië is achterlijk. Tjokvol mongolen dat land.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 15:30:09 #9
350138 aequus
Ik zie je vanavond
pi_111168942
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 15:08 schreef Ulx het volgende:

[..]

Mongolië is achterlijk. Tjokvol mongolen dat land.
nederland ook.... ;(
pi_111169144
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 15:30 schreef aequus het volgende:

[..]

nederland ook.... ;(
Sowieso, muhahahaha. })
pi_111207760
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:50 schreef tong80 het volgende:
KABUL - Een rechtbank in Afghanistan heeft een man en twee vrouwen veroordeeld tot een gevangenisstraf van 10 jaar wegens de marteling van een 15-jarig meisje.

Sahar Gul zat een half jaar opgesloten in de wc in de kelder van het huis van haar echtgenoot. Het drama speelde zich af in de provincie Baghlan in het noordoosten van Afghanistan. Ze werd stelselmatig gemarteld door haar man en zijn schoonfamilie. Haar nagels werden er met tangen uitgetrokken, ze werd met vuur bewerkt en geslagen.

De drie veroordeelden waren haar schoonvader, schoonmoeder en schoonzuster. De echtgenoot van het meisje en een zwager, die ook zijn aangeklaagd voor hun aandeel, zijn nog op vrije voeten.

Persoonlijk vind ik die tien jaar veel te weinig, maar ws het hoogst haalbare. Tis dat deze zaak internationale (CNN) pers-aandacht heeft gekregen, want anders was de hele boel waarschijnlijk in de doofpot gestopt, zoals daar zo vaak gebeurd.
Verder ben ik van mening dat Mekka moet worden vernietigd.
pi_111210007
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:50 schreef tong80 het volgende:

vreselijk
weer een stel laffe kleremakers die zich zo stoer voelden een klein meisje te mishandelen
ik zou graag hun nagels eruit willen tangen
pi_111212588
De echtgenoot van het meisje en een zwager, die ook zijn aangeklaagd voor hun aandeel, zijn nog op vrije voeten.

Ook triest :{

maandag 7 mei 2012 @ 01:16:10 #14
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_111235082
Elke cultuur en elk geloof dat vrouwen emancipatie in de weg staat is achterlijk.
pi_111238576
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 01:16 schreef HarryP het volgende:
Elke cultuur en elk geloof dat vrouwen emancipatie in de weg staat is achterlijk.
ik heb nul respect voor culturen die de vrouw onderdrukken
pi_111238608
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:51 schreef Ulx het volgende:
Vanwaar de behoefte dit weg te lachen of dood te nuanceren?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_111238628
quote:
5s.gif Op maandag 7 mei 2012 09:30 schreef Jarno het volgende:

[..]

dat vinden sommigen lollig
STOERRRRRR
laat ze maar
pi_111238658
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 17:46 schreef tong80 het volgende:
De echtgenoot van het meisje en een zwager, die ook zijn aangeklaagd voor hun aandeel, zijn nog op vrije voeten.

Ook triest :{

Die zijn vast en zeker nog voortvluchtig, misschien wel hier aangemeld als asielzoeker met oorlogstrauma's en zonder papieren.
pi_111238671
quote:
5s.gif Op maandag 7 mei 2012 09:30 schreef Jarno het volgende:

[..]

of hij bedoelt het spottend, dat zij het had verdient vanwege hun achterlijke cultuur, indien dit iets met cultuur te maken heeft gehad
pi_111284161
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 01:16 schreef HarryP het volgende:
In nederland worden vrouwen nog steeds niet op elk gebied gelijk behandeld. Zo is het al jarenlang bekend dat vrouwen voor hetzelfde werk niet hetzelfde salaris ontvangen.

Het is bon ton om een zogenaamde "papadag" te hebben. Een zogenaamde "mamadag" is een volstrekt onbestaand fenomeen, aangezien blijkbaar alle overige dagen "mamadagen" zijn.

Zorgtaken, en dan met name als het gaat om mantelzorg, komen onevenredig voor rekening van de vrouwen.
En dan heb ik het nog niet eens over de verborgen beperkingen en discrimminatie waar meisjes en vrouwen mee te maken hebben, zoals niet op werkweek mogen, geen vrijheid op het gebied van seksualiteitsbeleving/partnerkeuze, huiselijk geweld, aanranding/verkrachting al dan niet op straat, het glazen plafond al dan niet omdat de man weigert zijn partner in haar ambitie te steunen.

En wanneer is vrouwen-emancipatie nog een gespreksonderwerp? Als je de naam Dresselhuys maar durft te noemen, wordt je bekans uitgelachen. Zelfs het blad Opzij is niet meer wat het geweest is. Vrouwen-emancipatie is toch helemaal geen issue meer? Vrouwen hebben toch alle vrijheid, dus hoeven we hier niets meer aan te doen.

Tja, als je het zo bekijkt, is de NL-se cultuur inderdaad achterlijk. Ik snap wat je bedoelt en ik waardeer de goede gedachten die daarachter steken, maar ik hoop dat je beseft dat vrouwen-emancipatie, net als de strijd tegen andere vormen van discrimminatie, geen afgeronde zaak is, maar een kwestie van de lange adem en altijd alert blijven.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:22:18 #21
8372 Bastard
Persona non grata
pi_111284499
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:52 schreef JaapJapers het volgende:
Oh wij hebben ook gekke zaken hoor.
Iemand kan uren gefolterd worden en de politie blijft buiten wachten bijvoorbeeld.
The truth was in here.
pi_111285052
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:22 schreef Bastard het volgende:

[..]

Oh wij hebben ook gekke zaken hoor.
Iemand kan uren gefolterd worden en de politie blijft buiten wachten bijvoorbeeld.
Daar staat dan tegenover dat dat een eenmalig iets was. Vrouwenmishandeling is daar net zoiets als vliegeren of sport.....
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:43:56 #23
3928 Ulx
pi_111285218
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:11 schreef just_a_girl_2 het volgende:

[..]

In nederland worden vrouwen nog steeds niet op elk gebied gelijk behandeld.
Precies.

Ga maar eens scheiden en kijk wie de kinderen krijgt toegewezen. Of kijk eens wat het effect is van een beschuldiging van geweld tegen de partner. Man slaat vrouw: "Alaaaaarm. "Vrouw slaat man: "Zanik niet zo, kerel. Wees een vent"

Gelijke behandeling is inderdaad ver te zoeken.
pi_111285289
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:43 schreef Ulx het volgende:

[..]

Precies.

Ga maar eens scheiden en kijk wie de kinderen krijgt toegewezen. Of kijk eens wat het effect is van een beschuldiging van geweld tegen de partner. Man slaat vrouw: "Alaaaaarm. "Vrouw slaat man: "Zanik niet zo, kerel. Wees een vent"

pi_111285757
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:43 schreef Ulx het volgende:

[..]

Precies.

Ga maar eens scheiden en kijk wie de kinderen krijgt toegewezen.
En terwijl papa vol overtuiging de slachtofferrol induikt, omdat hij "zoveel" geld aan alimentatie aan "die slet" kwijt is (terwijl het niet voor niets KIND-alimentatie heet) en met zijn nieuwe jonge vriendin doodleuk een tweede leg opzet.

Het klinkt zo leuk, dat je de kinderen toegewezen krijgt, maar dat betekent dus óók dat je in je eentje voor alle zorgen opdraaid. Juist ook de extra zorg en aandacht die door het trauma van de scheiding bij de kinderen veroorzaakt wordt. Iets waar BEIDEN schuld/aandeel in hebben....

quote:
Of kijk eens wat het effect is van een beschuldiging van geweld tegen de partner. Man slaat vrouw: "Alaaaaarm. "Vrouw slaat man: "Zanik niet zo, kerel. Wees een vent"
Hoe jij (of jouw onderbuik) op dergelijke situaties reageert is niet terecht. Een slachtoffer van geweld is een slachtoffer, maakt niet uit wat diens sekse is. Als jij niet in staat bent om dat te begrijpen, dan ligt dat niet aan het slachtoffer zal ik maar zeggen.

quote:
Objectief gezien is dat ook zo. Waarbij moet worden opgemerkt dat mijn stelling - dat de vrouw meestal de onderliggende partij is - door allerlei onderzoeken wordt ondersteund.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')