pi_111162939
registreer om deze reclame te verbergen
Ik heb een tapijt in mijn woonkamer. Het is wit met allemaal 'fibers', een paar jaar geleden gekocht bij de GAMMA.

Het is nu best wel vies. Ik heb alleen geen idee hoe je dat moet schoonmaken.

Moet je dat zelf doen? bijvoorbeeld buiten op een schone ondergrond schoonborstelen met water en zeep? of moet je dat laten stomen?
Every day, in any way, I'm getting better and better!
pi_111162960
Laten stomen?
Of zo'n stoom ding huren en zelf doen.
Op zondag 13 januari 2013 20:41 schreef ChesterPerry het volgende:
Lil' AJ, no Armani Jeans maar Queen of the Queens.
Op zaterdag 4 mei 2013 19:43 schreef TBakkert het volgende:
Ghetto-Joy.
pi_111163036
Naar de winkel gaan en een tapijtreiniger kopen? Staat precies op hoe het moet.

Als het echt vies is een tapijtreiniger (machine) huren, google maar eens voor adressen.
pi_111163413
Zit er een etiket onder op het kleed met aanwijzingen over onderhoud?
The love you take is equal to the love you make.
pi_111163518
Ik zal later eens kijken of er een etiket onder zit, er staan nu nog allemaal meubelen op.

De vlekken zijn gewoon van vuil van schoenen enzo, geen wijnvlekken of zoiets
Every day, in any way, I'm getting better and better!
pi_111163562
Is het de moeite van het reinigen waard? Je hebt het bij de Gamma gekocht en het heeft dus neem ik aan niet de hoofdprijs gekost.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
Revenge is a dish best served cold
Homo Sapiens non urinat in ventum
pi_111164083
Ik zou denken aan een tapijtspray en oude handdoeken. Moet je wel weten dat de spray mag op het materiaal. Sprayen en dan wrijven met de handdoek. Kans dat zo het vuil in de handdoek gaat zitten. Maar of het weer mooi wit wordt...
pi_111164513
Ik vind tapijt gewoon vies.
De mens is onbekwaam tot enig goed en geneigd tot alle kwaad. Heidelbergse Catechismus, Antwoord 8.
pi_111164520
@Lienekien: Je strijkt de zooi zo nog veel dieper in het tapijt, een tapijtreiniger of wellicht stoomapparaat is de beter manier.

Ik zelf zou voor een ander kleed gaan rondkijken, er is zoveel moois te krijgen en als het bij de gamma gekocht is zal het geen top of the line zijn geweest!
pi_111164672
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 12:48 schreef kevin20vt het volgende:
@Lienekien: Je strijkt de zooi zo nog veel dieper in het tapijt, een tapijtreiniger of wellicht stoomapparaat is de beter manier.

Ik zelf zou voor een ander kleed gaan rondkijken, er is zoveel moois te krijgen en als het bij de gamma gekocht is zal het geen top of the line zijn geweest!
Je weet niet wat voor pool het heeft.
pi_111164815
Dat maakt weinig uit
pi_111164845
Ok.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 13:20:41 #13
323439 HetKlusKonijn
Utrechtse Vrouw Met Sloophamer
pi_111165412
WIT tapijt... o_O. Er is een goede reden waarom ik nooit een wit tapijt zou kopen. ;)
Ik betwijfel of je dat ooit goed schoon krijgt. Gamma zeg je? Ik zou gewoon een nieuw tapijt kopen. En geen witte.
Het Konijn is een ouderwetsche Meester in de Rechten en zoekt werk! Serieuze tips welkom!
pi_111251774
Tappijtreiniger huren (kost je iets van 30 euro voor een hele dag)..

Je zal versteld staan hoeveel bagger je eruit zuigt.
pi_111287472
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 16:05 schreef AMDFreak het volgende:
Tappijtreiniger huren (kost je iets van 30 euro voor een hele dag)..

Je zal versteld staan hoeveel bagger je eruit zuigt.
Ik heb ergens ooit eens gelezen dat dan je beschermlaag eraf gaat waardoor het weer sneller vies wordt. Weet alleen niet of dat echt zo is ? :?
pi_111287712
Dat klopt. Zoals ik al zei: tapijt is gewoon vies. Alle smeerlapperij die onder je zolen kleeft, komt in de haren van het tapijt te kleven. Gadverdegadverdegadver... :r :r
De mens is onbekwaam tot enig goed en geneigd tot alle kwaad. Heidelbergse Catechismus, Antwoord 8.
pi_111290820
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:57 schreef blomke het volgende:
Dat klopt. Zoals ik al zei: tapijt is gewoon vies. Alle smeerlapperij die onder je zolen kleeft, komt in de haren van het tapijt te kleven. Gadverdegadverdegadver... :r :r
En het deel wat je niet opzuigt met de stofzuiger blijft daar ook. En aangezien ik van een bord eet en niet rechtstreeks van het kleedje boeit het me niet zo ;)
pi_111291040
Het scheelt al stukken als je binnen je schoenen uitdoet. Aangezien mijn aanstaande die gewoonte al van huis uit heeft meegekregen, was dat niet zo'n moeite.

Nu alleen nog zorgen dat de kat haar voeten veegt als ze binnenkomt.

(Kleed, overigens, geen tapijt.)

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')