abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111158094
Zit al een paar maanden met de gedachte een sm of enduro te kopen. Echter heeft het feit dat er blijkbaar veel onderhoud aan zit en het feit dat ik niet zo goed kan en wil sleutelen me altijd tegengehouden...

Nu zie ik op mp chinese meuk staan genaamd orion rx 250cc voor een whopping 1000 euro! Das wel cheap. Echter is dat blijkbaar vanwege het niet zo betrouwbaar zijn van het merk...

Zelf heb ik een sv650s... Leuk dingetje weinig onderhoud.. Zou dus best wat erbij willen hebben voor in de stad en misschien af en toe offroad. Maar is dat mogelijk voor 1000-2000 euro icm superweinig onderhoud?
Welke merken/modellen?

Sowieso wordt het dan een 4T, ivm minder onderhoud dan 2T heb ik gelezen. Mogelijk of niet? Dus een motor waarbij je gewoon superlang met een cilinder/zuiger kan doen en die niet om de zoveel km/uur kan gaan zitten vervangen :')

[ Bericht 13% gewijzigd door SOG op 05-05-2012 01:45:13 ]
pi_111158142
Is oud/goedkoop per definitie niet veel onderhoud?
pi_111158247
Ik heb een xr 600 staan, buiten een keer nieuwe olie loopt dat ding altijd.

KOPUH?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zaterdag 5 mei 2012 @ 02:02:10 #4
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_111159164
Honda Dominator. Tank op twee wielen, gaat eeuwig mee.

Rij zelf op een ver-SM-de NX250 met inmiddels al over de 50000 mijl op de tellert... Enkel distriketting vervangen en spanner. En banden en remmen, ok ok. En kleppen gesteld. Maar komop zeg, mag het :P.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  zaterdag 5 mei 2012 @ 11:26:45 #5
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_111162850
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 01:17 schreef Aardappel2610 het volgende:
Is oud/goedkoop per definitie niet veel onderhoud?
Jep.

Crossers zijn een dure hobby; vergen veel onderhoud. En als je zo'n chinees stuk ellende koopt gaat dat X2, alleen kun je onderdelen dan ws. niet even om de hoek kopen.

TS kan beter een andere hobby nemen als hij niet kan sleutelen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_111198060
Alleen een DRZ 400 sm heeft weinig onderhoud, maar 2e hands niet onder de 3000 euro te vinden. Heb zelf een husqvarna, lekker hardcore. Rijdt als een beest maar ook zeer veel onderhoud, de motor zit ook zo in elkaar dat het niet zoveel tijd kost om de motor uit elkaar te halen.
  zondag 6 mei 2012 @ 11:54:06 #7
37769 erodome
Zweefteef
pi_111198222
Zodra je offroad gaat heb je gewoon veel onderhoud, naast de gewone slijtage zal je dat ding ook goed schoon moeten houden. En verder hebben die dingen gewoon net onderhoud nodig, je kan het ook niet goed doen, gaat een tijdje goed, maar daarna niet meer. Het kost je een stuk minder om het vanaf het begin afaan netjes te doen.

Die chinese krengen moet je niet aan beginnen, naast een tegenvallende ervaring zijn het sloopbakken.
Wat de kosten van onderhoud betrefd, het zal nooit een goedkope hobby worden, maar als je het gelijk netjes doet en blift doen valt het wel mee.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_111272039
alhoewel buiten mijn budget lijkt me dat een fiets als de fmx650 en de xt660 amper onderhoud vergen... Ik zoek ook niet echt een fiets om helemaal los te gaan, maar vooral binnen de bebouwde kom met wellicht een keer wat bospaden ofzo...

verder lijken me de 125cctjes 4T van een derbi, yamaha, rieju, honda ook weinig onderhoud te vergen.. echter hebben die dingen maar 15pk ofzo :D
  dinsdag 8 mei 2012 @ 01:31:43 #9
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_111275949
Dat 'amper onderhoud' elke keer stuit me een beetje tegen de borst; dat is nou niet bepaald een instelling die je combineert met motorrijden.

Een motor waarmee je op de weg rijdt; vereist ook onderhoud, en zoals al gezegd; als je ermee offroad gaat rijden, wordt dat er niet echt beter op.
Sowieso is het nog niet zo makkelijk om een motor te bouwen waarmee je gelijktijdig op asfalt, én offroad goed mee uit de voeten kunt; denk alleen al aan banden ;)

De Dominator van Oshiro is een goede optie; BMW F650 is meer een asfaltding volgens mij, en de XT660 ligt een beetje buiten je budget denk ik.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 8 mei 2012 @ 10:58:47 #10
37769 erodome
Zweefteef
pi_111281359
Als een goede motor buiten de budget ligt doe jezelf dan een lol en spaar nog even door.
Er zijn hier veel motoren langs gekomen in de afgelopen jaren, ook de wat magerdere jaren hebben we weleens een motor aangeschaft. Een goedkope, een dik gebruikte, dat soort shit, altijd ellende, altijd veel meer kosten dan je op gerekend had.

Kies waarvoor je je motor wil gebruiken, wil je op asfalt kies je een fiets die daar geschikt voor is.
Je kan evt een supermoto kijken, die zijn wat beter geschikt voor en asfalt en een beetje zand(je kan er zelfs mee de crossbaan op, maar daar doen ze niets tegen de echte crossmotoren).
Enduro's kunnen ook wel, maar daar heb je de gewone mens fiets en de fiets die wat geschikter is voor wedstrijden ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_113599883
Ik heb onlangs (in griekenland) een honda xr150 gehuurd... Heeft weinig vermogen, maar ik heb wel echt lol gehad!! Voelde me net een kind :p

Zoiets ga ik echt kopen. Ik zit te denken aan een xt600 of een drz400... Met kenteken en verlichting (knipperlichten, achterlichten etc) dus gewoon lekker voor binnen de bebouwde kom, maar ook om soms door bospaadjes te gaan etc.

Ik vond deze xr150 gewoon al veel comfortabeler rijden dan mijn sv650 met hyperpro blabla.. Ik vind dat een nogal stugge fiets.

Enige grote nadeel is dat ik met die xr binnen de kortste keren een zgn 'leatherass' had.. Iets wat ik met mijn eigen fiets echt nog nooit heb gehad. Sowieso is mijn fiets wel heel erg fijn buiten de bebouwde kom, maar in de stad met die miljoenen drempels vind ik het gewoon niks.

iig thnx voor alle reacties!
pi_113601359
Nog geen intresse in een xr 600
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zaterdag 30 juni 2012 @ 21:40:00 #13
315510 Guitar93
Vis een optie?
pi_113607074
SM en Enduro hebben meestal 1 cilinder. 1 Massive 600 of 400 cilinder. (viertakt)
Of 125/250 tweetakt.

Ze vragen allebei meer onderhoud dan normale sport motoren.

Ik heb zelf een Husqvarna 600 Te thuis staan. Rij er alleen mee op een soort van circuit maar je moet vaker de kleppen weer stellen, olie vullen enz!
U mad bro? U jelly?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')