abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 21 juni 2012 @ 17:14:24 #176
198421 ANCT
plus ultra
pi_113195482
20 juni:
quote:
Unfortunately, due to unforeseen circumstances causing a delay in the supply chain, we can't send your order just yet,
21 juni:
quote:
Your Raspberry Pi has now been shipped from our warehouse.
volgende week krijg ik hem dus binnen, terwijl ik hem 29 februari al heb proberen te bestellen :D
¡ʞǝb sı ʇsǝǝן ʇıp ǝıʍ
  donderdag 21 juni 2012 @ 18:21:18 #177
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_113198481
Hum... geen idee wat ik ermee zou moeten XMBC of hoe dat heet klinkt wel geinig.
Maar eens interesse tonen. Voor nog geen -weet ik hoeveel- best geinig om mee te prutsen. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 21 juni 2012 @ 18:22:49 #178
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_113198544
Al bijna 2 weken geleden interesse getoond in een een rasppberry en nog steeds geen enkele reactie ;(

Dus zal nog wel een tijdje duren voordat ik hem binnen heb...helaas
pi_113199181
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 18:22 schreef Barbapapamama het volgende:
Al bijna 2 weken geleden interesse getoond in een een rasppberry en nog steeds geen enkele reactie ;(

Dus zal nog wel een tijdje duren voordat ik hem binnen heb...helaas
Uh ja. De tijd van interesse tonen tot levertijd staat momenteel op 12 weken.
  donderdag 21 juni 2012 @ 18:39:27 #180
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_113199251
Is zo'n cheap-ass Android-stick btw niet interessanter?
Ik neem aan dat die binnen nu en niet al te lang ook aan de vloot te verkrijgen zijn. :@
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_113200883
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 18:21 schreef shiznuts het volgende:
Hum... geen idee wat ik ermee zou moeten XMBC of hoe dat heet klinkt wel geinig.
Dat is zeker geinig. Kon er geen XBMC op dan was de interesse ook véél kleiner.
quote:
Maar eens interesse tonen. Voor nog geen -weet ik hoeveel- best geinig om mee te prutsen. :P
Als je nu interesse toont (en later kunt bestellen) kun je 'm zo rond kerst een keer verwachten met wat geluk. :')
quote:
11s.gif Op donderdag 21 juni 2012 18:39 schreef shiznuts het volgende:
Is zo'n cheap-ass Android-stick btw niet interessanter?
Ik neem aan dat die binnen nu en niet al te lang ook aan de vloot te verkrijgen zijn. :@
Vind ik ook, het liefst een met ethernetpoort. Kan ook goedkoop worden (worden; is nog niet zoveer maar ik heb artikelen gelezen dat ze boardjes kunnen maken (gewoon kaal, zonder behuizing) voor $15. Veel van die Android sticks/boards zijn gebaseerd op de Allwinner CPU en die is een stuk krachtiger dan de Pi.

Ik heb bij Farnell m'n creditcardgegevens doorgegeven en bij RS interesse getoont, maar ik verwacht die van mij niet voor september.
Hopelijk gaat de ontwikkeling van die Android spul snel door en tegen die tijd kun je misschien wel een Android gebaseerde stick met XBMC kopen. Grote kans dat ik de Pi nooit ga gebruiken maar direct weer verkoop. Dit duurt gewoon veel te lang...

Ik wacht nu alleen nog af op de ontwikkeling van XBMC op die sticks/boardjes. Zodra dat er is koop ik er een.
  donderdag 21 juni 2012 @ 19:33:11 #182
327191 RobertNL
For your gear.
pi_113201635
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 19:17 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dat is zeker geinig. Kon er geen XBMC op dan was de interesse ook véél kleiner.

[..]

Als je nu interesse toont (en later kunt bestellen) kun je 'm zo rond kerst een keer verwachten met wat geluk. :')

[..]

Vind ik ook, het liefst een met ethernetpoort. Kan ook goedkoop worden (worden; is nog niet zoveer maar ik heb artikelen gelezen dat ze boardjes kunnen maken (gewoon kaal, zonder behuizing) voor $15. Veel van die Android sticks/boards zijn gebaseerd op de Allwinner CPU en die is een stuk krachtiger dan de Pi.

Ik heb bij Farnell m'n creditcardgegevens doorgegeven en bij RS interesse getoont, maar ik verwacht die van mij niet voor september.
Hopelijk gaat de ontwikkeling van die Android spul snel door en tegen die tijd kun je misschien wel een Android gebaseerde stick met XBMC kopen. Grote kans dat ik de Pi nooit ga gebruiken maar direct weer verkoop. Dit duurt gewoon veel te lang...

Ik wacht nu alleen nog af op de ontwikkeling van XBMC op die sticks/boardjes. Zodra dat er is koop ik er een.
Ze lopen in met de uitlevering, die van mij stond gepland voor de week van 9-15 juli en is er nu al.

Ach ik gebruik eerst deze en ga dan wel over met de tweede batch Allwinner/Amlogic chips :D
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  donderdag 21 juni 2012 @ 19:34:19 #183
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_113201694
Dinsdag doet RS hem op de post, woensdag heb ik hem in huis.
En donderdag (vandaag dus) mailt Farnell dat zij hem ook op de post hebben gedaan....

Zo had ik er dus twee.
So we just called him Fred
  donderdag 21 juni 2012 @ 20:01:30 #184
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_113203057
Ik heb er een RasPi maar ik kom er maar niet aan toe om er écht iets mee te doen. Kan ik hier iemand interesseren?

- Raspberry Pi (van RS)
- Stekkervoeding met micro-USB
- HDMI kabel
- Kingston 8 GB classs 4 SDHC met daarop OpenElec (RasPi specifieke XBMC)

Het geheel voor 70 euro inclusief verzenden (en dan maak ik er géén winst op (nou vooruit, door de afronding iets van 10 cent)! kostendekkend, dus kom ook niet met een lager bod svp!)

Als hier geen interesse is dan gaat hij op marktplaats.


Verkocht.

[ Bericht 3% gewijzigd door Beelzebufo op 21-06-2012 22:28:51 ]
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  donderdag 21 juni 2012 @ 21:32:37 #185
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_113208727
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 20:01 schreef Beelzebufo het volgende:
Ik heb er een RasPi maar ik kom er maar niet aan toe om er écht iets mee te doen. Kan ik hier iemand interesseren?

- Raspberry Pi (van RS)
- Stekkervoeding met micro-USB
- HDMI kabel
- Kingston 8 GB classs 4 SDHC met daarop OpenElec (RasPi specifieke XBMC)

Het geheel voor 70 euro inclusief verzenden (en dan maak ik er géén winst op (nou vooruit, door de afronding iets van 10 cent)! kostendekkend, dus kom ook niet met een lager bod svp!)

Als hier geen interesse is dan gaat hij op marktplaats.
PM gestuurd ;)
  vrijdag 22 juni 2012 @ 15:15:01 #186
327191 RobertNL
For your gear.
pi_113237489
Wie gebruikt hem hier voor XBMC en welke versie gebruiken jullie :)?

OpenElec of RaspBMC?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  vrijdag 22 juni 2012 @ 15:56:40 #187
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_113239268
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:15 schreef RobertNL het volgende:
Wie gebruikt hem hier voor XBMC en welke versie gebruiken jullie :)?

OpenElec of RaspBMC?
Inmiddels heb ik mijn RasPI overgedaan aan iemand anders, maar ik heb zowel RaspBMC als OpenElec geprobeerd.

RaspBMC schijnt gebouwd te zijn op Ubuntu waardoor het heel veel ballast achter zich aansleept (en dat merk je met een tragere respons). OpenElec is specifiek gebouwd voor (in dit geval) de RasPi en werkt daarom sneller.

Maar op de een of andere manier doet OpenElec wél weer langer over het bootproces (is al gauw een minuut bezig met starten) als RaspBMC.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_113239724
mocht iemand er nog 1 over hebben , PM plx :o

duurt mij allemaal te lang , en heb trouwens geen creditcard ..
  vrijdag 22 juni 2012 @ 16:33:06 #189
327191 RobertNL
For your gear.
pi_113240755
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:56 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Inmiddels heb ik mijn RasPI overgedaan aan iemand anders, maar ik heb zowel RaspBMC als OpenElec geprobeerd.

RaspBMC schijnt gebouwd te zijn op Ubuntu waardoor het heel veel ballast achter zich aansleept (en dat merk je met een tragere respons). OpenElec is specifiek gebouwd voor (in dit geval) de RasPi en werkt daarom sneller.

Maar op de een of andere manier doet OpenElec wél weer langer over het bootproces (is al gauw een minuut bezig met starten) als RaspBMC.
Ok, zal later OpenElec eens proberen, heb nu RaspBMC erop gezet. Opzich zit alleen in de menu's iets vertraging, is dat bij OpenElec veel beter :)?
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 16:08 schreef kovenant het volgende:
mocht iemand er nog 1 over hebben , PM plx :o

duurt mij allemaal te lang , en heb trouwens geen creditcard ..
Ik kon gewoon met Paypal afrekenen :D, anders eens op marktplaats kijken (tegen woekerprijzen)

Wat voor adapter hebben jullie er aan hangen? Omdat in het bijgeleverde papiertje over 700mA en 1200mA wordt gesproken. Gebruik nu een 1500mA oplader, in hoeverre kan dit kwaad :P?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_113244918
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 16:33 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Wat voor adapter hebben jullie er aan hangen? Omdat in het bijgeleverde papiertje over 700mA en 1200mA wordt gesproken. Gebruik nu een 1500mA oplader, in hoeverre kan dit kwaad :P?
Mijn huisgenoot hangt 'm gewoon aan een USB poort van zijn laptop (500mA) en dat gaat ook goed, dus dat is ruimschoots genoeg.
pi_113251861
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 16:33 schreef RobertNL het volgende:

Wat voor adapter hebben jullie er aan hangen? Omdat in het bijgeleverde papiertje over 700mA en 1200mA wordt gesproken. Gebruik nu een 1500mA oplader, in hoeverre kan dit kwaad :P?
Wordt alleen een probleem als er te weinig ampère geleverd wordt. Nu gebruikt hij gewoon wat hij nodig heeft.
pi_113252260
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 21:10 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Wordt alleen een probleem als er te weinig ampère geleverd wordt. Nu gebruikt hij gewoon wat hij nodig heeft.
Dit dus.

Overigens mag ik mijn tweede Pi bestellen, nu bij RS Components. Zit nu naar die accessoires te kijken en die behuizingen t.w.v. 4.79 pond zien er best goed uit. Bestel die denk ik maar erbij. Wit/zwart? O-)


EDIT: en besteld. Inclusief de zwarte behuizing. Heb er nu dus 2 in bestelling maar voor september/oktober hoef ik ze geloof ik niet te verwachten. I.i.g. niet in de zomervakantie nog ben ik bang :'(

Maar goed 2 dus; eentje voor bij de main tv beneden en een.....voor m'n broer boven?

[ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 22-06-2012 21:35:03 ]
  zaterdag 23 juni 2012 @ 20:50:14 #193
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_113286268
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:56 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Inmiddels heb ik mijn RasPI overgedaan aan iemand anders, maar ik heb zowel RaspBMC als OpenElec geprobeerd.

RaspBMC schijnt gebouwd te zijn op Ubuntu waardoor het heel veel ballast achter zich aansleept (en dat merk je met een tragere respons). OpenElec is specifiek gebouwd voor (in dit geval) de RasPi en werkt daarom sneller.

Maar op de een of andere manier doet OpenElec wél weer langer over het bootproces (is al gauw een minuut bezig met starten) als RaspBMC.
Hij is binnen hier :)

Ben even aan 't stoeien om HDMI werkend te krijgen... op de een of andere manier pakt ie m'n scherm niet

;(
  zaterdag 23 juni 2012 @ 22:06:35 #194
327191 RobertNL
For your gear.
pi_113289973
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 21:18 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dit dus.

Overigens mag ik mijn tweede Pi bestellen, nu bij RS Components. Zit nu naar die accessoires te kijken en die behuizingen t.w.v. 4.79 pond zien er best goed uit. Bestel die denk ik maar erbij. Wit/zwart? O-)
[ afbeelding ][ afbeelding ]

EDIT: en besteld. Inclusief de zwarte behuizing. Heb er nu dus 2 in bestelling maar voor september/oktober hoef ik ze geloof ik niet te verwachten. I.i.g. niet in de zomervakantie nog ben ik bang :'(

Maar goed 2 dus; eentje voor bij de main tv beneden en een.....voor m'n broer boven?
Die behuizingen :9~ Die kon ik er nog heul niet bij bestellen :{ Wellicht de order van RS maar even aanpassen (case erbij)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zaterdag 23 juni 2012 @ 22:23:36 #195
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_113290923
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 20:50 schreef Barbapapamama het volgende:

[..]

Hij is binnen hier :)

Ben even aan 't stoeien om HDMI werkend te krijgen... op de een of andere manier pakt ie m'n scherm niet

;(
??? Heb je de goede ingang geselecteerd ???
Houd er ook even rekening mee dat het ding wel een minuutje aan het booten is voordat er iets op het scherm verschijnt!!!
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 22:28:02 #196
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_113291226
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 22:23 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

??? Heb je de goede ingang geselecteerd ???
Houd er ook even rekening mee dat het ding wel een minuutje aan het booten is voordat er iets op het scherm verschijnt!!!
Uiteraard, maar het werkt inmiddels.
Moest even de config.txt aanpassen om het werkend te krijgen!

hdmi_force_hotplug=1 erbij zetten heeft het opgelost :)
  zaterdag 23 juni 2012 @ 22:36:00 #197
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_113291828
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 22:28 schreef Barbapapamama het volgende:

[..]

Uiteraard, maar het werkt inmiddels.
Moest even de config.txt aanpassen om het werkend te krijgen!

hdmi_force_hotplug=1 erbij zetten heeft het opgelost :)
Ik ben blij dat het gelukt is!
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_113292144
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 22:06 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Die behuizingen :9~ Die kon ik er nog heul niet bij bestellen :{ Wellicht de order van RS maar even aanpassen (case erbij)
Je moet de prijs betalen hè als je de eerste bent! :6

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 22:51:09 #199
327191 RobertNL
For your gear.
pi_113292842
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 22:40 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Je moet de prijs betalen hè als je de eerste bent! :6

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb troost die van farnell is +- een maand te vroeg geleverd, dus met wat geluk :D
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zaterdag 23 juni 2012 @ 22:56:34 #200
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_113293220
Die casing ziet er inderdaad best sexay uit. :P Maar als dat echt maanden gaat duren en je anders duur uit bent via marktplaats/Ebay...

Dan klinkt zoiets opeens ook wel aardig... voor zo'n 55 euro.
quote:
[..]

We also wanted to develop a system that has the capability of having changes made. Since the MK802 is technically an "open project" in China there isn't one place the changes can be made or one contact (that we know of) that can make these changes. So for us, this wasn't good business.
We have created (still modifying) a product coincidentally named "Oval Elephant" that has addressed the issues with the MK802 and allows changes.

And while the photos show a male HDMI port we have changed this to a female HDMI. Our first batch will have the male. The Oval Elephant is being ported for XBMC and hopefully will be the first device supporting Linaro (we are working to make this happen). Has 1GB DDR3RAM and is only powered by miniUSB. Will come with a 4 port external USB hub. We thought about including bluetooth onboard but to keep the small form factor have decided to have it use a bluetooth dongle, which will also be included in future realeases.
So while we will continue to sell the MK802 we are breaking ground with Oval Elephant.
Hier de site: http://www.ovalelephant.c(...)10-chip-1gb-ddr3-ram
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')