Medefokkers.
Allereerst wil ik je bedanken als je de tijd neemt om hier aandacht aan te besteden.
Ik zit de laatste tijd met een probleem. Mijn computer gebruikt vaak erg veel van het fysieke geheugen naar mijn mening.
Daarnet heb ik een hoop processen beëindigd in de hoop de belasting drastisch naar beneden te halen, maar mijn handelingen tonen geen verbetering in het gebruik van het fysiek geheugen.
Hier wat screenshots van de huidige processen en het gebruik van mijn fysiek geheugen:

En de perfmon (of hoe het ook heet):

Zoals je ziet wordt de processor niet belast en dat zou ook vreemd zijn natuurlijk, maar mijn fysiek geheugen blijft steevast rond de anderhalve GB schommelen.
Het fluctueert nogal. Soms gebruikt hij zo'n 600MB, wat mij toch een stuk normaler lijkt, maar vaak zie ik dus dit.
Iemand enig idee of tips?
Ik heb onlangs zelfs nog 60GB aan schijfruimte vrijgemaakt. Het leek me sterk dat dat de oorzaak van het probleem was en zo te zien was mijn vermoeden juist.
Nogmaals bij voorbaat bedankt voor alle tips en advies!
edit: Nu ik even verder kijk in Taakbeheer zie ik dat ik een enorme waslijst aan services draai.
Ik heb er de ballen verstand van, maar mogelijk ligt daar de oorzaak?
I like persons better than principles, and I like persons with no principles better than anything else in the world
Oscar Wilde