Redactie Film vrijdag 4 mei 2012 @ 16:45:47 #1
357776 ArtistA
Great figure eight
pi_111134659
registreer om deze reclame te verbergen
Medefokkers.
Allereerst wil ik je bedanken als je de tijd neemt om hier aandacht aan te besteden.

Ik zit de laatste tijd met een probleem. Mijn computer gebruikt vaak erg veel van het fysieke geheugen naar mijn mening.
Daarnet heb ik een hoop processen beëindigd in de hoop de belasting drastisch naar beneden te halen, maar mijn handelingen tonen geen verbetering in het gebruik van het fysiek geheugen.

Hier wat screenshots van de huidige processen en het gebruik van mijn fysiek geheugen:

5idkj.jpg

En de perfmon (of hoe het ook heet):

Drz7P.jpg

Zoals je ziet wordt de processor niet belast en dat zou ook vreemd zijn natuurlijk, maar mijn fysiek geheugen blijft steevast rond de anderhalve GB schommelen.

Het fluctueert nogal. Soms gebruikt hij zo'n 600MB, wat mij toch een stuk normaler lijkt, maar vaak zie ik dus dit.
Iemand enig idee of tips?
Ik heb onlangs zelfs nog 60GB aan schijfruimte vrijgemaakt. Het leek me sterk dat dat de oorzaak van het probleem was en zo te zien was mijn vermoeden juist.

Nogmaals bij voorbaat bedankt voor alle tips en advies!

edit: Nu ik even verder kijk in Taakbeheer zie ik dat ik een enorme waslijst aan services draai.
Ik heb er de ballen verstand van, maar mogelijk ligt daar de oorzaak?
I like persons better than principles, and I like persons with no principles better than anything else in the world
Oscar Wilde
  vrijdag 4 mei 2012 @ 16:48:38 #2
286495 KomtTijd...
Ik ben een klootzak!
pi_111134760
er staat nog steeds 2,6GB te verstoffen... Ik zou eerder stellen dat er te weinig gebruikt wordt.
pi_111134798
eerst even in msconfig je HP software eruit knallen , totaal onnodige bende.
printen kan je ook zonder die software.
en steam hoeft ook niet altijd automatisch op te starten , of gebruik je die elke dag?
anders kan je hem ook handmatig op laten starten .

verder welke versie van windows gebruik je
en zo raar ziet het er niet uit hoor ..

ik met win7 ,
outlook + msn + lync + ie open 2.4 GB in gebruik
  vrijdag 4 mei 2012 @ 16:50:04 #4
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_111134819
Waarom vind je 1,5 GB gebruikt geheugen te veel? Ik weet niet welke versie van Windows 7/Vista je draait, maar dit is een redelijk normale waarde.
Je zou eventueel enkele services uit kunnen schakelen, maar dan moet je wel weten wat je doet.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
pi_111134829
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:49 schreef kovenant het volgende:
en steam hoeft ook niet altijd automatisch op te starten , of gebruik je die elke dag?

ik met win7 ,
Hetzelfde voor programma's als winzip/winrar, adobe reader, windows media player en noem maar op.
Ik ben HSG-Bomber niet.
  Redactie Film vrijdag 4 mei 2012 @ 16:50:46 #6
357776 ArtistA
Great figure eight
pi_111134844
quote:
13s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:48 schreef KomtTijd... het volgende:
er staat nog steeds 2,6GB te verstoffen... Ik zou eerder stellen dat er te weinig gebruikt wordt.
Nou, daar komt mijn probleem dus om de hoek kijken. Ik speel graag Modern Warfare 3 en die gebruikt denk ik zo'n 2GB i.c.m. Steam. Mijn computer crasht dus om de haverklap tijdens het spelen en dat wil ik eigenlijk oplossen.
I like persons better than principles, and I like persons with no principles better than anything else in the world
Oscar Wilde
  vrijdag 4 mei 2012 @ 16:51:19 #7
286495 KomtTijd...
Ik ben een klootzak!
pi_111134865
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:50 schreef ArtistA het volgende:

[..]

Nou, daar komt mijn probleem dus om de hoek kijken. Ik speel graag Modern Warfare 3 en die gebruikt denk ik zo'n 2GB i.c.m. Steam. Mijn computer crasht dus om de haverklap tijdens het spelen en dat wil ik eigenlijk oplossen.
Dan moet je een wisselbestand aanmaken.
pi_111134917
en als je een 64 bit machine hebt ipv 4 gewoon 6 of 8 gb erin stoppen

wisselbestand kan je ook overhevelen naar andere harddisk als je zou willen schoont ook gelijk je C schijf extra op , aangezien die ruimte word gereserveerd.
  Redactie Film vrijdag 4 mei 2012 @ 16:53:38 #9
357776 ArtistA
Great figure eight
pi_111134958
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:49 schreef kovenant het volgende:

ik met win7 ,
Ik werk ook met Windows 7 en wat je zegt klopt helemaal. Laat staan als ik 2 browsers van Google chrome heb draaien, dan rijst het gebruik de pan uit. Vind Google chrome sowieso :r
Oscar Wilde
  vrijdag 4 mei 2012 @ 16:55:06 #10
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_111135030
Windows 7 heeft na opstarten al standaard 1,5 gb in gebruik als het beschikbaar is
I could have been wild and I could have
been free
But Nature played this trick on me
  vrijdag 4 mei 2012 @ 16:55:15 #11
286495 KomtTijd...
Ik ben een klootzak!
pi_111135038
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:53 schreef ArtistA het volgende:

[..]

Ik werk ook met Windows 7 en wat je zegt klopt helemaal. Laat staan als ik 2 browsers van Google chrome heb draaien, dan rijst het gebruik de pan uit. Vind Google chrome sowieso :r
Als je een browser wilt die weinig geheugen gebruikt moet je firefox pakken.

Maar je geheugengebruik is absoluut niet hoog en al helemaal niet té hoog. Ook niet voor Chrome of games. Maak een wisselbestand aan en je probleem is opgelost.
  Redactie Film vrijdag 4 mei 2012 @ 16:59:38 #12
357776 ArtistA
Great figure eight
pi_111135191
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:55 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Maar je geheugengebruik is absoluut niet hoog en al helemaal niet té hoog. Ook niet voor Chrome of games. Maak een wisselbestand aan en je probleem is opgelost.
Ok! Dat wisselbestand moet op de C: gemaakt worden neem ik aan. Hoe groot zou dat wisselbestand moeten worden?
Oscar Wilde
  vrijdag 4 mei 2012 @ 17:00:53 #13
286495 KomtTijd...
Ik ben een klootzak!
pi_111135242
Geen idee, moeten de windows gebruikers hier je even bij helpen. Volgens mij wordt bij windows even groot als je fysieke geheugen aangeraden.
pi_111135245
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:55 schreef KomtTijd... het volgende:
Alleen als je hem elke 10 minuten opnieuw opstart. Op dit moment heeft Firefox een enorm geheugenlek waardoor langer dan 15 minuten intensief gebruik resulteert in enorme geheugenproblemen.
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:50 schreef ArtistA het volgende:
Die crashes komen zeker niet door geheugen problemen.
Windows Vista en hoger gebruiken beschikbaar geheugen om bestaande processen te versnellen. Zodra je iets opent wat meer geheugen vraagt dan er op dit moment vrij is, zal Windows dat versnellende gebruik beperken waardoor er genoeg geheugen is voor het voorgrond proces.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 17:01:26 #15
20849 FredvZ
Uw tafelzoutkorrel
pi_111135267
Je hebt een probleem omdat jij iets te veel vindt :?

Maar eigenlijk is je probleem dus dat je game crasht en jij denkt dat het komt omdat je computer teveel geheugen gebruikt...

Misschien is je geheugen wel defect en wordt precies tijdens het gamen net dat ene stukje geheugen gebruikt dat voor problemen zorgt.
pi_111135314
nee hoeft niet persé
kan ook op de d schijf als het maar een vaste niet verwijderbare disc is.
en wel fysiek andere schijf anders heeft het weinig zin.
je swapfile verplaatsen kan voor snelheids winst zorgen.
ik verplaats regelmatig de swapfile naar een andere hard disk kan geen kwaad.
windows geeft wel een waarschuwing.
min 1.5x je interne ram , max 2.5x je interne ram. ( dit is een aanbeveling )
ik zet hem eigenlijk nooit op automatishc door windows laten beheren.
net even gechecked voor windows 7 maar daar = 100% - 100% ram = swapfile genoeg
dus 4 gig ram is een swapfile van 4096 - 4096 genoeg
pi_111135368
Dit is nou typisch weer zo'n topic waarbij het 'probleem' helemaal niet het probleem is...
  vrijdag 4 mei 2012 @ 17:04:24 #18
300718 Kenju
Say It!!??
pi_111135370
Veel programma's zijn zo gebouwd dat ze indien het beschikbaar is, gewoon het geheugen moeten pakken dat ze nodig hebben om optimaal te lopen. Wanneer het beschikbaar is, waarom niet?

Het is natuurlijk wel zo dat programmeurs hierdoor minder 'slim' programmeren. Geldt ook voor bijv. het grafische vermogen dat vereist wordt door veel games.

Voorbeeld van hoe het bij mij is:
2wrhmo8.jpg

Het zal je opvallen dat Opera ontzettend veel verbruikt. Echter is dat zo ongeveer de enige browser die het fatsoenlijk doet op oudere computers. In dat geval verbruikt het gewoon minder.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  vrijdag 4 mei 2012 @ 17:04:35 #19
286495 KomtTijd...
Ik ben een klootzak!
pi_111135375
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:00 schreef Kumerian het volgende:

[..]

Alleen als je hem elke 10 minuten opnieuw opstart. Op dit moment heeft Firefox een enorm geheugenlek waardoor langer dan 15 minuten intensief gebruik resulteert in enorme geheugenproblemen.
Hoi, welkom in 2012, je hebt 3 jaar gemist.
  Redactie Film vrijdag 4 mei 2012 @ 17:06:49 #20
357776 ArtistA
Great figure eight
pi_111135463
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:01 schreef FredvZ het volgende:
Je hebt een probleem omdat jij iets te veel vindt :?

Maar eigenlijk is je probleem dus dat je game crasht en jij denkt dat het komt omdat je computer teveel geheugen gebruikt...

Misschien is je geheugen wel defect en wordt precies tijdens het gamen net dat ene stukje geheugen gebruikt dat voor problemen zorgt.
Ik gaf in de OP al aan dat ik erg weinig verstand heb van computers. Mijn kennis is niet toereikend om veel alternatieve oorzaken te kunnen bedenken voor dit probleem. Jouw inbreng geeft daarentegen ook niet aan dat jij jezelf erg nuttig kunt maken in deze.
Hoe dan ook is er geen reden om mij persoonlijk aan te vallen. Als je trolt, doe het dan goed.
Oscar Wilde
  Redactie Film vrijdag 4 mei 2012 @ 17:07:38 #21
357776 ArtistA
Great figure eight
pi_111135498
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:04 schreef Saekerhett het volgende:
Dit is nou typisch weer zo'n topic waarbij het 'probleem' helemaal niet het probleem is...
:P
Oscar Wilde
pi_111135504
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:06 schreef ArtistA het volgende:

[..]

Ik gaf in de OP al aan dat ik erg weinig verstand heb van computers. Mijn kennis is niet toereikend om veel alternatieve oorzaken te kunnen bedenken voor dit probleem. Jouw inbreng geeft daarentegen ook niet aan dat jij jezelf erg nuttig kunt maken in deze.
Hoe dan ook is er geen reden om mij persoonlijk aan te vallen. Als je trolt, doe het dan goed.
FredvZ heeft anders helemaal gelijk. Jij trekt gelijk conclusies terwijl die helemaal nergens op gebaseerd zijn.
pi_111135591
dat klopt ook wel , want er is niet echt een probleem.
modernwarfare wilt ook graag 2 GB free ram.
en je hebt totaal 4, dus dat zal moeten kunnen ( wel beetje close )

ik zou toch eerdere schone windows installatie proberen en dan modern warfare nog eens proberen.
pi_111135634
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:10 schreef kovenant het volgende:
dat klopt ook wel , want er is niet echt een probleem.
modernwarfare wilt ook graag 2 GB free ram.
en je hebt totaal 4, dus dat zal moeten kunnen ( wel beetje close )

ik zou toch eerdere schone windows installatie proberen en dan modern warfare nog eens proberen.
Windows 7 geeft geheugen vrij als andere programma's dat nodig hebben. En anders laadt Windows het een en ander vast in, anders staat het geheugen toch maar niks te doen en daar heb je het niet voor gekocht.
  Moderator / PR vrijdag 4 mei 2012 @ 17:43:29 #25
65252 Bart
I have the cape.
pi_111136821
MW3 crasht echt niet doordat je te weinig geheugen hebt, 4GB is daar echt genoeg voor. Zal inderdaad eerder brak geheugen zijn, of een slechte voeding, of een oververhitte videokaart ofzo.
I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')