The Vow (2012)
Door een verschrikkelijk auto-ongeluk raakt Paige (Rachel McAdams) in een coma. Als ze ontwaakt blijkt al snel dat ze geen herinneringen meer heeft van haar man Leo (Channing Tatum), of haar leven na de middelbare school. Het is me niet ontschoten hoeveel overeenkomsten deze film heeft met The Notebook. In een notendop: geheugenverlies, ouders om het stel uit elkaar te drijven, een rivaal, en het opnieuw in love laten vallen van de vrouwelijke hoofdpersoon. Klinkt bekend? Sterker nog, Rachel McAdams speelt in beide films in de hoofdrol. Er is zelfs een strand scene waar zij over de rug wordt gegooid van de mannelijke hoofdrol, net als in The Notebook.
De film is verder wel aardig, maar er zit voor mijn gevoel geen echte climax in. Het is een nogal voorspelbaar geheel en op sommige punten niet goed uitgewerkt. Het einde is geen cliché geworden, maar voelt daardoor niet helemaal 'af'. Heb je The Notebook nog niet gezien, kijk die dan. Want hoewel deze film een aardige poging doet, is die gewoon beter.
We Bought a Zoo (2011)
Als Benjamins gezin door een moeilijke tijd gaat na het overlijden van zijn vrouw, maakt hij het levensveranderende besluit om een huis met een dierentuin te kopen. Geïnspireerd door een waargebeurd verhaal. Nogal een tegenvaller. Ik had moeite om mee te leven met de hoofdpersonen en ik vond bijna alle scene's met de zoon van Benjamin (Matt Damon) nogal awkward. De geforceerde tiener lovestory had van mij niet gehoeven en was gewoon genant. Er zijn te veel scene's die niet goed werken, zoals wanneer ze de 'staff' ontmoeten van de dierentuin. Tenenkrommend. Als je een Scarlett Johansson, een Matt Damon, een enorm aandoenlijk kind (met misschien iets te veel schattige one-liners) en dierentuindieren allemaal samen in een film hebt, dan heb je weinig ingrediënten meer nodig om het tot een succes te maken. Maar dat is niet gelukt en dan blijft er een overgewaardeerde familiefilm over.
God Bless America (2011)
Op een absoluut, moreel dieptepunt besluit de ongeneesbaar zieke Frank, alvorens zichzelf van het leven te beroven, dat hij eerst de wereld gaat verlossen van een verschrikkelijke TV-ster. Dat brengt hem op de radar van een even gefrustreerde meid, die het wel ziet zitten om meer van dit soort mensen om te brengen.Een lekker absurde, zwarte komedie. Hoewel ik iets meer humor had verwacht, was de maatschappelijke kritiek zeer terecht en heb ik me er enorm mee vermaakt.
[ Bericht 1% gewijzigd door -Strawberry- op 09-05-2012 14:22:26 ]