pi_111144361
registreer om deze reclame te verbergen
OT: Bij ons op werk vroeger had je 2.0 Di en DTi motoren, waarvan er flink wat veel olie gingen verbruiken. +1L op 1000km. De 1.7 DTI die erna kwam was degelijker (Isuzu blok) de 1.7 Cdti erna geen idee, maar ik vertrouw die common rail motoren niet.

Offtopic: Als we belasting voor diesels omlaag brengen, moet hier de accijns op diesel omhoog. Dan gaat de transportsector weer zeiken.
.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 22:12:30 #52
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_111149389
206000 hier (op LPG) and counting.
Motor compleet droog; werkt prima en ook de turbo doet zn werk nog steeds naar behoren.

KM stand is met de motoren van tegenwoordig minder belangrijk dan staat van onderhoud.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_111149996
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:12 schreef Descendent het volgende:
206000 hier (op LPG) and counting.
Motor compleet droog; werkt prima en ook de turbo doet zn werk nog steeds naar behoren.

KM stand is met de motoren van tegenwoordig minder belangrijk dan staat van onderhoud.
KM stand hier 420.000 op LPG and counting. Eerste kop, originele LPG installatie uit 1986 :)
pi_111150020
zowiezo onderhoud+normaal rijgedrag > km stand. Dat een auto lang loopt zegt eigenlijk alleen maar meer dat het een goed blok is...
Anytime you have a dream and you think you're great at something, go do it and find out if you suck.
pi_111153307
Kheb mijn Citroën AX gekocht met ongeveer die kilometerstand. Zit nu bijna op de 220.000 km. Loopt nog als een trein :7
Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_111153785
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 00:05 schreef IBAZ het volgende:
Ik zou hoe dan ook nooit een Opel kopen. Wat een ellende.
m'n pa en ma rijden ook opel altijd ellende. en met de vw polo alleen remblokjes,olie,ruitenvloeistof en wat bandjes vervangen
pi_111154152
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 23:59 schreef einzeinz het volgende:
Heb trouwens de verkoper eens gefacebooked, en het is een Albanees die enkele weken geleden een BMW heeft gekocht.
Gastje is 21-22 jaar oud.
Lekker laten staan.
Als ik een occasion zou kopen dan zou kilometerstand mij niet zoveel uit maken. Ik zou een occasion zoeken met onderhoudshistorie en max 3 ex eigenaren.

Ik zou overigens liever een 10 jaar oude auto hebben met extreem veel kilometers dan een auto met een gemiddelde stand.

Auto's waar gemiddeld +40k mee wordt gemaakt zijn over het algemeen erg goed onderhouden :)
Zoek op marktplaats maar eens op auto's met minimaal 40k km keer de leeftijd.
pi_111164320
Zorg dat je hem goedkoop krijgt, een 3d diesel astra is gauw niks meer waard. Erg ongewild.
Kmstand hoeft zeker geen probleem zijn, 2 ton stelt niks voor bij goed onderhoud, bij een diesel al helemaal niet,
  zaterdag 5 mei 2012 @ 12:52:10 #59
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_111164614
Is het de 1.7 of de 2.0?

De 1.7 is zo traag als stront en de 2.0 verbruikt veel olie zoals eerder al vermeld.
Mijn schoonvader had een Vectra met die motor. Wat een rampenbak..

2 keer de motor verwisseld en nog steeds had ie problemen. 1 liter olie op 2000 km was nog binnen de norm vonden ze bij Opel... :')
pi_111164733
Ik vind het een beetje een vage afweging. Internet is vergeven van deze auto's, en dan overweeg je toch een bepaald exemplaar te kopen ondanks dat het ding op diesel loopt terwijl je eigenlijk een benzineauto wil?

Het is toch niet deze of niets?
pi_111172018
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 12:52 schreef penny-wise het volgende:
Is het de 1.7 of de 2.0?

De 1.7 is zo traag als stront en de 2.0 verbruikt veel olie zoals eerder al vermeld.
Mijn schoonvader had een Vectra met die motor. Wat een rampenbak..

2 keer de motor verwisseld en nog steeds had ie problemen. 1 liter olie op 2000 km was nog binnen de norm vonden ze bij Opel... :')
Bij Volkswagen vinden ze 1 liter op 1000km ook nog binnen de normen.

Een kennis moet bij zijn VW 1.4TSI om de paar tankbeurten olie erbij kieperen. De pon dealer doet niets. Echt een rampenplan die 1.4TSI. Dat ding is echt al talloze keren teruggeweest door problemen
pi_111173049
Veel van het olieverbruik van nieuwe motoren heeft het te maken met het knijpen van motoren om maar een zo laag mogelijke uitstoot te behalen.
Mijn bijna 16 jaar oude Peugeot GTi met een hoogtoerige 2.0 16v met bijna 2,5 ton op de teller heb ik nog nooit een druppel olie van bij hoeven vullen. :7
pi_111177685
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:07 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Bij Volkswagen vinden ze 1 liter op 1000km ook nog binnen de normen.

Een kennis moet bij zijn VW 1.4TSI om de paar tankbeurten olie erbij kieperen. De pon dealer doet niets. Echt een rampenplan die 1.4TSI. Dat ding is echt al talloze keren teruggeweest door problemen
Wat ik inmiddels ervan begrepen heb is het volgende loos:

1. Tsi motoren draaien extreem arm, hiervoor is dus een goede vonk nodig om te ontsteken.
2. Als de bougies minder worden (en dat worden ze helaas voordat de vervangingstermijn verstreken is) ontbrand het mengsel een stuk minder in de cylinder.
3. Door de slechte onbranding vervuilt de injector, deze zit namelijk in de cylinderkop
4. De vuile injector werkt als sprinkler ipv verstuiver en spuit netjes een laagje benzine op de cylinderwand
5. Deze benzine spoelt de olielaag van de cylinderwand en tada, geen compressie meer en een hoog olieverbruik.
6. Met een beetje pech neemt de slechte ontbranding ook nog de turbo mee.
.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 20:28:05 #64
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_111178773
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:22 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

KM stand hier 420.000 op LPG and counting. Eerste kop, originele LPG installatie uit 1986 :)
Yup; mijn vorige auto zat net over de 3 ton; zweette een beetje (litertje olie per 6000 km) maar verder heul niets mis mee...
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_111180699
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 19:59 schreef Fer het volgende:

[..]

Wat ik inmiddels ervan begrepen heb is het volgende loos:

1. Tsi motoren draaien extreem arm, hiervoor is dus een goede vonk nodig om te ontsteken.
2. Als de bougies minder worden (en dat worden ze helaas voordat de vervangingstermijn verstreken is) ontbrand het mengsel een stuk minder in de cylinder.
3. Door de slechte onbranding vervuilt de injector, deze zit namelijk in de cylinderkop
4. De vuile injector werkt als sprinkler ipv verstuiver en spuit netjes een laagje benzine op de cylinderwand
5. Deze benzine spoelt de olielaag van de cylinderwand en tada, geen compressie meer en een hoog olieverbruik.
6. Met een beetje pech neemt de slechte ontbranding ook nog de turbo mee.
De voorlopige oplossing zou dus zijn om de bougies eerder te vervangen, toch? Blijft waardeloos verder, dat gekut tegenwoordig met extreem arme mengsels om maar goede testcijfers te kunnen halen.

Gek op zich dat het Honda al in de jaren '90 wel lukte dit te doen zonder de betrouwbaarheid noemenswaardig aan te tasten. Waarom toen wel en nu niet?
"A man is less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achieve greatness - and none in art - if they are not dominated by illusion."
- Mario Panciera
pi_111181171
Omdat we tegenwoordig ook de NOx en Fijnstof emisie laag willen houden. En volgens mij heeft Honda tot op heden nog geen DI motor. Mitsubishi wel, maar zijn uit ellende er weer mee opgehouden.

OT: Als TS perse een diesel wil neem lekker een Cordoba of Octavia met TDI blok, zonder pompeduse dan. Die zijn zuinig en betrouwbaar.
.
pi_111181361
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 21:24 schreef Fer het volgende:
Omdat we tegenwoordig ook de NOx en Fijnstof emisie laag willen houden. En volgens mij heeft Honda tot op heden nog geen DI motor. Mitsubishi wel, maar zijn uit ellende er weer mee opgehouden.
Geen DI inderdaad, maar Honda had wel de VTEC-E in de Civic, die is zuinig door lean burn bij toerentallen beneden 2500. Probleemloze motor verder.
"A man is less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achieve greatness - and none in art - if they are not dominated by illusion."
- Mario Panciera
pi_111181870
Leanburn is niet zo moeilijk, lean icm lage NOx uitstoot is wat ze tegenwoordig willen. Daarvoor heb je DI nodig, maar het is zo verrekte gevoelig.

Rij maar eens in een oude bak met carburator, dat rijdt helemaal geweldig. Lekker rijk mengsel en een zooi CO en HC uit de uitlaat.
.
pi_111182052
Oh, op die manier. Dan heb je inderdaad wel een punt.

En ja, dat rijdt inderdaad lekker compromisloos, en ook dat geluidje uit de uitlaat bij ook maar enigzins stevig optrekken, zelfs bij een simpele viercylinder. :9 Jammer dat het nu allemaal zo verfijnd en bedaagd moet, al zie ik de noodzaak allicht ook wel.
- Mario Panciera
pi_111182128
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 21:45 schreef Kriegel het volgende:
Oh, op die manier. Dan heb je inderdaad wel een punt.

En ja, dat rijdt inderdaad lekker compromisloos, en ook dat geluidje uit de uitlaat bij ook maar enigzins stevig optrekken, zelfs bij een simpele viercylinder. :9 Jammer dat het nu allemaal zo verfijnd en bedaagd moet, al zie ik de noodzaak allicht ook wel.
Maar het blijft jammer :'( :'( al die kleine rotmotoren :P
pi_111182370
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 21:47 schreef H-D het volgende:

[..]

Maar het blijft jammer :'( :'( al die kleine rotmotoren :P
Nee joh, aan de motorinhoud ligt het dus op zich niet, eerder aan alle uitstootbeperkende maatregelen sinds de komst van de katalysator. Ik zag vanmorgen bij RTL Autowereld een Alfa 1900 uit 1954 met een 2.0 4-inlijn, en gisteren ergens anders een Fiat Dino uit de jaren '60 met een 2.0 V6. Allebei relatief kleine motoren en toch zo'n fantastisch geluid, wat de rijbelevening (wtf is dat voor woord, rijbeleving bedoel ik :') ) echt versterkt.

Nu moet je een V8 onder de kap hebben liggen om diezelfde sensatie te krijgen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kriegel op 05-05-2012 22:27:55 ]
- Mario Panciera
pi_111182955
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 21:53 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Nee joh, aan de motorinhoud ligt het dus op zich niet, eerder aan alle uitstootbeperkende maatregelen sinds de komst van de katalysator. Ik zag vanmorgen bij RTL Autowereld een Alfa 1900 uit 1954 met een 2.0 4-inlijn, en gisteren ergens anders een Fiat Dino uit de jaren '60 met een 2.0 V6. Allebei relatief kleine motoren en toch zo'n fantastisch geluid, wat de rijbelevening echt versterkt.

Nu moet je een V8 onder de kap hebben liggen om diezelfde sensatie te krijgen.
Ja dat klopt inderdaad. Maar ik vind het ook jammer dat er steeds minder motoren met veel inhoud en/of cilinders zijn. Dat zijn gewoon mooie dingen die sommige merken niet eens meer aanbieden :(
  Manager reviews zondag 6 mei 2012 @ 11:47:55 #73
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_111198102
Mijn corsa diesel heeft nu 286k op de teller staan. Die is eerder doorgerot aan alle kanten dan dat de motor het opgeeft.
  zondag 6 mei 2012 @ 12:10:25 #74
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_111198651
Zelfde dilemma hier..

Leuke peugeot 206 gezien, cabrio, 2002

3! Ton op de teller..

Ga er zo eens bij kijken.. Als de distri en de koppeling al een keer gedaan zijn gaattie mischien wel mee ..
  zondag 6 mei 2012 @ 12:57:35 #75
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_111199919
Zou eerder twijfelen aan het kopen van een Opel dan de km stand van een auto :')

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')