abonnement Unibet Coolblue
pi_118720961
quote:
9s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:55 schreef Specularium het volgende:

[..]

Valt mee, nu zijn de Turken in opkomst.
Nou, door die opkomst is de kwaliteit van de halalslager juist flink achteruit gegaan vinnik. Een paar jaar geleden was je er veel zekerder van dat je een goed en goedkoop stuk vlees kreeg bij Ali.
  donderdag 1 november 2012 @ 21:03:56 #252
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118721183
Kijk nu de opname
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 1 november 2012 @ 21:14:52 #253
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_118721786
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:36 schreef henkde_j het volgende:
Die man ziet er wel uit als een echte slager :D
Echt wel hè? Prototype.

We worden dus weer belazerd bij het leven en het is voor ons haast niet te zien of iets kogel- of gewone biefstuk is.

Kan op de site niet zo gauw de uitslag van hun mini-testje zien?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_118722119
Uitslag staat niet op de site. Of in elk geval door niemand nog gevonden. ook op facebook genoeg vragen er over.
  donderdag 1 november 2012 @ 21:27:37 #255
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118722557
Mijn mening
1. Als er kogelbiefstuk op staat moet het kogel zijn
2. Hoe goed een steak is, ligt aan veel meer dan de naam. Een goed afgehangen gemarmerde ribeye is malser en smaakvoller dan het gros van de supermarktbiefstuk. De kwaliteit van supermarktvlees is om te huilen, te gillen van woede.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_118723035
Sowieso hoe biefstuk er in de supermarkt alleen al uitziet, een egaal platgeslagen rood plakje vlees :')
know'm sayin?
×
word? word.
  donderdag 1 november 2012 @ 21:49:30 #257
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118723769
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 21:34 schreef alors het volgende:
Sowieso hoe biefstuk er in de supermarkt alleen al uitziet, een egaal platgeslagen rood plakje vlees :')
Het trieste is, leg echte goede steaks er naast, en er is geen hond die ze koopt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_118723777
Een paar jaar terug hadden wij een kleine echte slager ( die toen nog slachtte)!in het dorp.
Op vrijdag was de biefstuk goedkoper, handig want het is toch een stuk
"Luxe" vlees voor de zondag... :Y)

En dan vroeg de slager de week later, hoe het was ?
Een keer stond zijn zoon er, ook slager, en ik vertelde dat de vorige week het
heerlijk was en smolt in de mond! :Y)

Oh, vorige week: " dat was Kees", die liep bij ons op de dijk ! w/
pi_118726620
Lijstje staat op de website:
quote:
C1000 Premium Kogelbiefstuk (¤19,90 p/kilo)
“Zeer gekerfd. Misdaad. Absoluut geen kogel”.

Vomar Kogelbiefstuk (¤19,90 p/kilo)
“Erg blank vlees, maar dat zegt niets over de smaak. Hoogstwaarschijnlijk wel kogelbiefstuk”.

Dirk van den Broek Kogelbiefstuk (¤20,50 p/kilo)
“Onzeker. Ik durff geen mening te geven. Zou goed kogelbiefstuk kunnen zijn, maar wel erg geprikt, wat niet nodig zou moeten zijn”.

Lidl - Oldenlander Kogelbiefstuk (¤14,99 p/kilo)
“Dit lijkt meer op een schoenzool. Vol met pezen. Ik schaam me voor dit stuk vlees. Absoluut geen kogelbiefstuk”.

Albert Heijn Kogelbiefstuk (¤19,98 p/kilo)
“Mooi rode kleur. Het zou kogel kunnen zijn, maar ik denk eerder dat het een biefstuk van goede kwaliteit betreft”.

Coop Kogelbiefstuk (¤ 19,99 p/kilo)
“Vrij grof van structuur. Ik twijfel of het kogel is. Maar wel een goede biefstuk. Onbeslist”.


[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2012 22:40:33 ]
pi_118726854
Ik zal het nog even terugkijken :)

Ajouad op de brommer met die koelbox _O-
Die slager is ook echt zo'n typische, mooi figuur :D Toch jammer dat zulk soort oplichting gewoon maar kan. Als je weet aan hoeveel regels veehouders zich moeten houden en de hele papierwinkel die daarbij hoort is het wel treurig dat de volgende schakel gewoon kan rommelen.

Hmm morgen maar weer een origineel stukje ossehaas van eigen koe :9~
know'm sayin?
×
word? word.
  donderdag 1 november 2012 @ 22:54:58 #261
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_118727399
Nu voor het eerst een Tony Chocolonely-reep aan het verorberen :)
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  donderdag 1 november 2012 @ 22:55:56 #262
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118727457
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 22:54 schreef ArnieAlberts het volgende:
Nu voor het eerst een Tony Chocolonely-reep aan het verorberen :)
Heb het ook wel eens gekocht, niet een bijzonder goede of lekkere chocolade
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 1 november 2012 @ 22:58:28 #263
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_118727591
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 22:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb het ook wel eens gekocht, niet een bijzonder goede of lekkere chocolade
Mwah, die andere smaken die ze hebben zijn niet slecht :)
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_118738195
Die aparte smaken van Tony Chocolonely zijn heerlijk.
Werken ze daar samen met Chocstar?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  vrijdag 2 november 2012 @ 20:36:12 #265
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_118753872
Goede aflevering, de KRO begint het te leren. Alleen die onthulstukjes aan het begin blijven me irriteren. Bezoek aan het slachthuis was mooi om te zien.
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 22:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb het ook wel eens gekocht, niet een bijzonder goede of lekkere chocolade
Het komt dan ook uit een tijd waarin er amper tot geen fairtraide ed. producten op de markt waren, het was wellicht meer het statement wat belangrijker is bij die repen.

quote:
Nadat in het televisieprogramma Keuringsdienst van Waarde was aangetoond dat geen enkele chocoladefabrikant die het Harkin-Engel Protocol had getekend zich hield aan de afspraken die waren gemaakt in 2001 (namelijk vanaf 2005 slaafvrije chocolade op de markt brengen), besloten de makers onder het motto "if you can't beat them, join them" hun eigen slaafvrije chocolade te produceren en op de markt te brengen. De naam Tony's Chocolonely verwijst naar medewerker Teun van de Keuken, die op 22 maart 2004 aangifte deed van medeplichtigheid aan slavernij omdat hij thuis chocoladerepen had gegeten waarvan redelijkerwijs aanneembaar was dat een gedeelte van de cacao ervan door kindslaven was geproduceerd. Uiteindelijk werd zijn aangifte niet ontvankelijk verklaard, waartegen Van de Keuken in beroep ging.

Op 6 februari 2007 bepaalde de rechter in Amsterdam dat er voldoende was aangetoond dat de Tony's Chocolonely-chocolade slaafvrij wordt geproduceerd. De importeur van Zwitserse chocolade Bellissimo had de programmamakers voor de rechter gedaagd omdat ze volgens Bellissimo niet zouden kunnen garanderen dat de reep volledig slaafvrij wordt geproduceerd, waardoor de eigen Swiss- en Swiss Noir-chocoladerepen onterecht in een kwaad daglicht zou komen te staan.
De afleveringen over de chocolade waren imho de beste van de KVW, ze hebben toen een echt diepe indruk op mij gemaakt.
pi_118920935
Net 3 afleveringen terug gekeken:
biefstuk, een goede en interessante aflevering. Viel alleen niet heel veel over te vertellen
pesto, standaard gedoe over authentiek en supermarktpot, lijkt me geen verrassing dat die vers bereide pesto in Genova beter smaakt. Wel erg kunnen lachem om die Bertolli gast die zegt dat hij zelf ook aardappels erin gooit, waarna de rest van de medewerkers met een big smile staan en het stukje dat die kerel gaat kijken bij de pijnpoombittenteler. Reist die dat pokke end voor 15 seconden aan tv.
walnoot op kaas, met de meest absurde manieren zijn ze bezig om walnoten open te krijgen, terwijl het vrij gemakkelijk is om een halve walnoot te verkrijgen als je een mesje in de noot zet en dan openwipt. Dan heb je geen kracht op de noot, waardoor hij op zijn hoogst soms in 2 niet gelijke stukken kan worden verdeeld.

Verder, ik hou wel van de onderzoekers dat ze met een knullige onwetendheid de dingen gaan onderzoeken, maar wat zou het fijn zijn als ze zo'n Derk Bolt zouden hebben die 159 talen kan spreken. Al zou 5 ook al genoeg zijn, naast hun redelijke Engels komen ze toch voornamelijk in Italië, Frankrijk, Spanje en Duitsland.

edit: ik zie nu dat de walnootaflevering een herhaling is van 2009, de pesto ook

[ Bericht 5% gewijzigd door Adames op 07-11-2012 01:43:05 ]
pi_118929174
Aflevering voor Morgen:

Bruine appels in appelsap

Welke appels gaan er in de appelsap? De Keuringsdienst van Waarde krijgt het antwoord in een Oost-Europese boomgaard.

Pers je een sinaasappel, dan krijg je jus d’orange. Pers je een appel, dan krijg je… De Keuringsdienst van Waarde zoekt uit wat je dan krijgt. Appels persen, dat doe je namelijk niet. Je koopt gewoon een goudgeel drankje uit het schap.

Op het plaatje op de verpakking staan mooie appels: rood, groen of een beetje van beide. Welke rassen zijn dat? De Keuringsdienst van Waarde gaat op onderzoek uit en komt in een Oost-Europese boomgaard terecht. Er is één bijzondere soort, zo blijkt. Die hebben we nog nooit op de verpakking gezien, maar hij gaat er wel in: de bruine appel.
To err is human, to forgive bovine.
pi_118943774
wat gek zeg dat daar niet de beste appels voor worden gebruikt.
  † In Memoriam † woensdag 7 november 2012 @ 18:25:54 #269
91830 MaximusTG
  woensdag 7 november 2012 @ 18:36:20 #270
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118945436
Onthullender is vind ik dat appelsap net zo veel suiker bevat als cola, en net zo zuur is, en dus net zo een ramp voor het kindergebit dan cola.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † woensdag 7 november 2012 @ 18:40:05 #271
91830 MaximusTG
pi_118945613
Interessant feitje daarbij is dat niet alleen de zuurgraad daarbij van belang is, maar ook de buffercapaciteit. Kortweg is dat laatste een maat voor hoe snel de pH weer richting de 7 gaat in de mondholte.
  woensdag 7 november 2012 @ 20:18:41 #272
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118950279
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 18:40 schreef MaximusTG het volgende:
Interessant feitje daarbij is dat niet alleen de zuurgraad daarbij van belang is, maar ook de buffercapaciteit. Kortweg is dat laatste een maat voor hoe snel de pH weer richting de 7 gaat in de mondholte.
En hoe ligt deze bij cola en appelsap?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_118951748
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 18:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Onthullender is vind ik dat appelsap net zo veel suiker bevat als cola, en net zo zuur is, en dus net zo een ramp voor het kindergebit dan cola.
Niet alleen voor dat van een kind.
Ons glazuur gaat door het zuurin o.a. frisdrank, wijn en vruchtensappen ook helemaal onherstelbaar naar de klote.
En daar hoor je die frisdrankfabrikanten niet over.
Ik heb Coca Cola Nederland eens gemaild over een advertentie waarin ze vertelden dat Cola Light helemaal geen kwaad kan voor de gezondheid. Over het zuur werd geen woord gerept. En in hun antwoord gaven ze ook niet toe aan de schade die die troep veroorzaakt.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_118951868
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 18:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Onthullender is vind ik dat appelsap net zo veel suiker bevat als cola, en net zo zuur is, en dus net zo een ramp voor het kindergebit dan cola.
waarschijnlijk wel meer, ik vind cola helemaal niet zo heel veel suiker bevatten vergeleken met de rest van de frisdranken.
  woensdag 7 november 2012 @ 22:09:13 #275
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118957962
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:44 schreef Adames het volgende:

[..]

waarschijnlijk wel meer, ik vind cola helemaal niet zo heel veel suiker bevatten vergeleken met de rest van de frisdranken.
Er zijn frisdranken met nog meer suiker? (Ik drink nooit fris)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')