Hallo,
Ik wil toch wel HBO gaan proberen met behulp van een 21+ toets. Maar ik weet alleen nog niet 100% zeker welke opleiding er dan bij mij zou passen.
Het zal pittig gaan worden maar aangezien ik al 25 ben en dit jaar 26 word. Zie ik het ook niet echt meer zitten om nu weer opnieuw te beginnen met het MBO. En krijg toch van veel mensen te horen van dat ik beter gewoon het HBO kan gaan proberen.
Ook omdat ik nu nog 4 jaar STUFI krijg, en dan kan ik dat beter via het HBO opmaken omdat het HBO toch wat duurder is.
Maar alleen twijfel ik nog voor welke opleiding ik me dan gaat inschrijven.
Hieronder even een korte beschrijving met wat ik zou willen doen later.
Voordat ik in de Horeca ging werken en een opleiding ging volgen. Had ik altijd al zoiets om een eigen winkeltje te beginnen. Maar ik vond koken ook heel leuk en daardoor had ik toch voor de Horeca gekozen.
Nu ik daar fulltime klaar (vind het niet leuk meer) mee ben wil ik toch weer naar school gaan, en weer een andere opleiding gaan volgen.
Ik wilde eerst de ICT in gaan maar ik merkte al meteen dat dat toch te technisch is. En ik wil toch meer de kant op gaan van verkopen.
Computers zijn wel een grote hobby van mij en ik wil daar op zich wel wat mee gaan doen.
Ik doe ook best veel 2ehandse spullen verkopen via internet. En het leuke daaraan vind ik dat je toch met mensen te maken heb en met die mensen kan onderhandelen.
Ook langs markten gaan vind ik wel leuk. Want dan probeer ik een product goedkoper te krijgen, dan wat die persoon in eerste instantie wilde hebben. Dus verkopen van spullen vind ik wel echt leuk om te doen.
Zelf zou ik best een webwinkeltje willen beginnen om vanuit thuis parttime voor mezelf wat te gaan beginnen. En aangezien computers een grote hobby van me is. Wil ik dus iets met computers gaan doen.
Maar ik heb gewoon nog niet echt de kennis om zomaar te beginnen. Want het lijkt allemaal heel makkelijk, maar er komt gewoon toch veel meer bij kijken.
Daarom wil ik toch eerst een opleiding volgen waarmee je toch meer leert hoe je een eigen onderneming zou kunnen starten. Natuurlijk hoef ik niet meteen een eigen zaak te hebben, want het lijkt me verstandig om eerst ervaring op te doen bij andere zaken die ook zo gestart zijn.
Ze zeggen ook weleens: Je bent ondernemer of niet. Ik heb wel geen ondernemers bloed in mij, maar als ik echt iets wil dan komt dat er wel hoor.
Welke HBO opleidingen zouden dan echt bij mij passen als beginner?
En zijn hier mensen die ook een soort van dezelfde ervaringen hebben, en misschien willen delen?
Alvast bedankt voor jullie reactie's.