quote:
Op donderdag 3 mei 2012 16:48 schreef Tinkepink het volgende:Waarom gooien jullie je inkomsten en uitgaven niet op een grote hoop kwak? Het lijkt me zo lastig, allebei je eigen spaarpotje en inkomsten en uitgaven. Volgens mij geeft het jullie allebei wat meer financiele ruimte en sparen voor volgend jaar kan natuurlijk nog steeds.
ik verdien ongeveer even veel als er bij hem aan stufi+bijbaan binnenkomt.
elke maand krijg ik van hem de helft van alle vaste lasten en de huur, de helft van de zorgtoeslag (omdat we samenwonen krijg ik die niet meer) en de helft van wat we hebben inbegroot aan boodschappen per maand (ik begroot 300 euro in, dat klopte eerst niet, toen wel, en nu probeer ik er onder te blijven).
voor hem blijft het daar ongeveer bij aan uitgaven, behalve cadeautjes, kleding en snacks of eten onderweg/OV kaartjes en zijn eigen zorgverzekering en collegegeld.
Bij mij komt dat alles er ook bij, en dan nog de aflossing van een lopende schuld (opgedaan door mijn stage in Amerika, maart volgend jaar heb ik alles afgelost), aflossen studieschuld, wegenbelasting, benzine, boetes (laatste tijd niks meer), evt. onderhoud auto. Deze posten zijn samen goed voor zo'n 480 euro in de maand (zonder auto zou dat 370 zijn, dat is niet de grootste kostenpost).
Het komt erop neer dat vriendje vaak onderhoud aan huis betaalt omdat ik dat geld niet heb, en ook als we een keertje iets leuks gaan doen betaalt hij vaak, waarna hij "vergeet" om mij geld terug te vragen.
Maar volgend jaar stopt zijn werk, en moet hij een half jaar fulltime ws. onbetaald stage lopen, en daarom wil ik niet teveel op hem interen...
@V1z0r: strijken, dat zou ik wel kunnen doen, wassen lijkt me onhandig zonder droger, en schoonmaken is een van de weinige dingen die ik ook voor een miljoen niet bij een ander wil doen...