quote:
Op dinsdag 15 mei 2012 03:56 schreef Nagil het volgende:Vind de veranderingen allemaal prima, al moet ik nog zien hoe die veranderingen van jons verhaal af gaan lopen. Als ze dat gevecht met Qhorin verneuken krijg ik toch wel minder vertrouwen in de makers van de serie.
Ik geloof dat ik niet blij ben met hoe het nu gaat. In het boek liet Jon Ygritte vrij omdat hij zo eervol was haar niet te doden, en later toen Jon en Qhorin en de rest het groepje Wildlingen weer tegenkwamen zei Ygritte dat hij haar gered had en dat Rattleshirt haar dus niet mocht doden, Jon moest toen Qhorin doden om te bewijzen dat hij echt een Wildling wilde worden.
Zoals de zaken er nu in de serie voor staan zal Jon hooguit uit opportunisme kiezen om zich bij de Wildlings aan te sluiten. Ik vond juist die worsteling met zijn eergevoel zo mooi in het boek. Hij zal Qhorin hoe dan ook doden, dat is zo'n bepalende scène in het boek, die komt zeker in de serie, daar twijfel ik niet aan.
Ik vraag me ook af of Orell the Eagle er in zal zitten. Tot nog toe hebben we behalve één keer Bran nog niet veel van het wargen gezien. Ik begin me af te vragen of dat wel van belang is voor het verhaal (net als de raaf van Mormont). Ik begin me sowieso dingen af te vragen over het boek naar aanleiding van wat we in de serie te zien krijgen. Bepaalde dingen die belangrijk leken in het boek, worden in de serie helemaal overgeslagen (ToJ, R+L) en daardoor krijg ik toch het idee dat het verhaal anders in elkaar steekt dan we dachten. Mss betekent het zelfs dat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op vrijdag 31 augustus 2012 15:51 schreef Maanvis het volgende:Dat boek is nu al een klassieker!