abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 16:08:14 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111043209


Eigenlijk zijn er best veel promovendi op FOK! en ze verzamelen zich hier. Ook geīnteresseerde studenten, post-docs en gelukkigen met een vaste aanstelling zijn welkom. Neuzel hier dus over farmaceutisch, biologisch, historisch of fysische details, over onderwijstaken en onderbetaald zijn, over journal papers, conferenties, theses, en buitenlandse snoepreisjes.

Leden van de club:
Nederland
Quoi (PhD, Amsterdam, medicine/epidemiology )
AlexanderDeGrote (extern PhD, archeologie)
Grumpey (PhD, Amsterdam, cognitieve neuropsychologie)
Bosbeetle (al gepromoveerd)
re (al gepromoveerd)
speknek (al gepromoveerd)
ssebass PhD, Rotterdam/Amsterdam, kinderoncologie-hematologie
Szlie PhD, groningen radiologie
Norrage (PhD, Meteorologie, Utrecht)

Frankrijk
bramiozo2002 (Parijs)

United Kingdom
thabit (postdoc, Warwick)
keesjeislief (postdoc, Bath)
SaskiaR (postdoc, Nottingham, Romeinse geschiedenis)

Noorwegen
Fogel

Verenigde Staten
Shivo (assistant professor, Houston.)
xienix84 (postdoc, baltimore)

Australie
keesjeislief (postdoc, Canberra)

Zweden
Jagärtrut (promovendus, peace and conflict research)

Duitsland
Felagund (PhD, meteorologie, Bonn)

onbekend
Mister1977, mysterieuze (beta)doctor

Wannabees
RobertoCarlos
Wackyduck
nickybol

Vorige topics:
Promovendus (solliciteren!)
Promoveren #2
Promoveren #3: Voor uw volledige academische loopbaan
Promoveren #4: Met (on-)gegronde Amerikavrees
Promoveren #5: Met (on-)gegronde Amerikavrees
Promoveren #6: Met gemene steken onderwater
Promoveren #7: The pursuit of [s]science[/s] money



[ Bericht 1% gewijzigd door Bosbeetle op 02-05-2012 22:41:31 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_111043347
1000-1500 euro drukkosten valt mee op zich... Denk dat het feest ook wel zoiets kost, als niet meer?
Klussen deel 1 en 2
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 16:12:42 #3
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111043436
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:10 schreef sheonlydreams86 het volgende:
1000-1500 euro drukkosten valt mee op zich... Denk dat het feest ook wel zoiets kost, als niet meer?
Ongeveer zelfde prijsklasse :Y

Alhoewel er na mij bij onze afdeling ineens een zwik AiOs kwam die het thuis gingen vieren -O- :N
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 2 mei 2012 @ 16:14:46 #4
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_111043526
Mmm hoorde iets van 3500 van een andere collega. Wil trouwens wel dat het een mooi boekje wordt hoor! Vormgeving doe ik overigens gewoon zelf (hoor ik ook wisselende verhalen over).

Thanks voor die link (ergens eind vorig draadje...). Veel van die stichtingen willen niet met een farmaceut in één boekje vermeld, daarom eerst maar eens de farmaceuten proberen, daarna de stichtingen (Hartstichting oa).
  woensdag 2 mei 2012 @ 16:15:28 #5
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_111043557
quote:
2s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ongeveer zelfde prijsklasse :Y

Alhoewel er na mij bij onze afdeling ineens een zwik AiOs kwam die het thuis gingen vieren -O- :N
Thuis? Nehhhh..... Dat feest, daar leef ik al 4 jaar naartoe. Het hield me op de been! :+
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 16:17:55 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111043672
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:15 schreef Quoi het volgende:

[..]

Thuis? Nehhhh..... Dat feest, daar leef ik al 4 jaar naartoe. Het hield me op de been! :+
Ja ik vond dat ook een anticlimax hoor... maar er was één van die thuis vierders die heeft alles voor het besparen gedaan, super dun boekje (alles in lettertype 6 op een pagina gepropt etc.) thuis het feestje.. alles om maar geen extra geld uit te geven.

Ikzelf zou het zo zonde hebben gevonden als ik geen mooi boekje had gehad.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 16:24:08 #7
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111043921
Terugkomend op de vraag hoe het vroeger ging met publiceren, dit is van wiki:

quote:
he most respected scientific journals of this time were the refereed journals of the Royal Society, which had published many of the great works from Isaac Newton, Michael Faraday through to early works from Charles Darwin.
En dat was voordat journals populair begonnen te worden, misschien moeten we weer terug naar dat soort systemen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_111043938
Ik was rond de 2k kwijt voor zowel feest als boekje, waarbij ik boekje zo goed als geheel vergoed kreeg (omdat ik op tempo klaar was). En sommige mensen vinden een bruiloft een waardiger feest, maar dat promotie fuifje is het tofste feestje dat ik ooit gegeven heb. Wel heb ik de gewoonte om je commissie uit eten te nemen, omgebogen in een buffet voor velen. Maar dat vond iedereen sowieso een goed idee, geloof ik.

Hier in Duitsland zetten de meeste promovendi een paar kratten bier neer in 1 van de seminar rooms, en dat was het dan. Gezellig onder de TL balken. Maar goed, zo gaaf als Nederland promoveert er eigenlijk niemand.
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 16:26:02 #9
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111044019
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:24 schreef thijsdetweede het volgende:
Ik was rond de 2k kwijt voor zowel feest als boekje, waarbij ik boekje zo goed als geheel vergoed kreeg (omdat ik op tempo klaar was). En sommige mensen vinden een bruiloft een waardiger feest, maar dat promotie fuifje is het tofste feestje dat ik ooit gegeven heb. Wel heb ik de gewoonte om je commissie uit eten te nemen, omgebogen in een buffet voor velen. Maar dat vond iedereen sowieso een goed idee, geloof ik.

Hier in Duitsland zetten de meeste promovendi een paar kratten bier neer in 1 van de seminar rooms, en dat was het dan. Gezellig onder de TL balken. Maar goed, zo gaaf als Nederland promoveert er eigenlijk niemand.
Inderdaad mijn eigen maar ook de promotiefeestjes van anderen zijn toch wel erg leuke feestjes :D legendarische avondjes.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_111044082
Thuis? Ik woon niet eens heel klein maar ik zou niet weten waar ik al die mensen zou moeten laten.

Als het goedkoop moet... Ik heb mijn afstudeerfeest in de universiteiteitsbar gedaan, was toen iets meer dan 600 euro kwijt (biertje kost dan minder dan 1 euro). Maar de volgende keer moet toch iets sfeervoller en gewoon in het centrum vind ik :)

Wij hebben trouwens ook een onderzoeksschool die de drukkosten een beetje sponsort, maar ik heb geen idee hoeveel.
Klussen deel 1 en 2
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 16:29:22 #11
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111044164
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:27 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Thuis? Ik woon niet eens heel klein maar ik zou niet weten waar ik al die mensen zou moeten laten.

het waren wel allemaal buitenlanders die dit deden die hebben hooguit pa, ma en collega's op het feestje. Dan nog was het wel altijd krap :@
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_111044190
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:24 schreef thijsdetweede het volgende:
Ik was rond de 2k kwijt voor zowel feest als boekje, waarbij ik boekje zo goed als geheel vergoed kreeg (omdat ik op tempo klaar was). En sommige mensen vinden een bruiloft een waardiger feest, maar dat promotie fuifje is het tofste feestje dat ik ooit gegeven heb. Wel heb ik de gewoonte om je commissie uit eten te nemen, omgebogen in een buffet voor velen. Maar dat vond iedereen sowieso een goed idee, geloof ik.

Hier in Duitsland zetten de meeste promovendi een paar kratten bier neer in 1 van de seminar rooms, en dat was het dan. Gezellig onder de TL balken. Maar goed, zo gaaf als Nederland promoveert er eigenlijk niemand.
in Zweden doen ze het ook fijn. 3 gangen diner met een heleboel mensen, en daarna dansen en drinken. Deze maand weer 2 feestjes. Ook gevraagd om een mock-defense te doen, leuk!
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 16:31:26 #13
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111044239
Mock defense een soort generale repetitie? Dat deden ze bij onze afdeling ook, ideaal!! ik was zenuwachtiger daarvoor dan voor de verdediging zelf :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_111044356
Hier doen ze het ook, lijkt mij wel een goed plan.

Bij bruiloften gebeurt het toch ook soms? Alleen snap ik het dan niet zo goed (het is toch gewoon een feest, hoe kan je dat nou van tevoren oefenen)
Klussen deel 1 en 2
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 16:35:15 #15
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111044430
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:33 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Hier doen ze het ook, lijkt mij wel een goed plan.

Bij bruiloften gebeurt het toch ook soms? Alleen snap ik het dan niet zo goed (het is toch gewoon een feest, hoe kan je dat nou van tevoren oefenen)
Oh bij ons is het ook niet echt een verdediging maar gewoon een 'vragenuur' ingedeeld op hoofdstuk. En toch kunnen mensen van je eigen afdeling altijd lulliger vragen stellen dan mensen die wat minder bekend zijn met het onderzoek :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_111044455
Wat betreft de boycot van Elsevier en Wiley: Niet speciaal, maar ik heb tegenwoordig wel een zware voorkeur voor open access journals, met een tamleijk lage prijs voor publicatie. In mijn geval: http://www.atmospheric-chemistry-and-physics.net/home.html Spul is in discussie vorm vrijwel meteen online, en het heeft nog een degelijke Impact Factor ook. Enige probleem is dat er op dit moment teveel geaccepteerd wordt wat mij betreft, met als gevolg dat je je door een ongelovelijke hoeveelheid drek moet worstelen naar de pareltjes.

Eigenlijk hoop ik dat we ooit weer bij een systeem komen waar meer dan 5 publicaties per persoon per jaar niet toegestaan zijn.
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 16:37:06 #17
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111044527
Mijn volgende artikel komt in biology open (die heeft nog geen impact factor omdat hij nog maar een paar maanden bestaat :P )
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_111044552
quote:
2s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:35 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Oh bij ons is het ook niet echt een verdediging maar gewoon een 'vragenuur' ingedeeld op hoofdstuk. En toch kunnen mensen van je eigen afdeling altijd lulliger vragen stellen dan mensen die wat minder bekend zijn met het onderzoek :D
Ik heb dat wel als paranimf gedaan, en ook een beetje met mijn paranimfen (of iig met degene uit mijn vakgebied). Even goed kritisch doorpraten van je werk kan heel geen kwaad.

Al waren de discussies met de panelleden minstens zo handig ;)
pi_111044652
quote:
2s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:37 schreef Bosbeetle het volgende:
Mijn volgende artikel komt in biology open (die heeft nog geen impact factor omdat hij nog maar een paar maanden bestaat :P )
Tof. Check wel even dat ze bezig zijn met een Web of Science vermelding. Dat duurt doorgaans een paar jaar, maar gebeurt meestal wel met terug werkende kracht. Het is anders zo suf als je niet gevonden kan worden, en je citaties ook nauwelijks meetellen.
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 16:39:21 #20
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111044656
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:37 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Ik heb dat wel als paranimf gedaan, en ook een beetje met mijn paranimfen (of iig met degene uit mijn vakgebied). Even goed kritisch doorpraten van je werk kan heel geen kwaad.

Al waren de discussies met de panelleden minstens zo handig ;)
Ik heb in de trein naar mijn promotie toe nog de laatste review van een commissielid gelezen. Kwam me goed van pas want hij vroeg naar iets wat daar ook instond, kreeg later nog een compliment van hem dat hij vooral bij die vraag een goed antwoord kreeg :') wat wil je het was zijn eigen antwoord :')
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_111044794
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:35 schreef thijsdetweede het volgende:
Wat betreft de boycot van Elsevier en Wiley: Niet speciaal, maar ik heb tegenwoordig wel een zware voorkeur voor open access journals, met een tamleijk lage prijs voor publicatie. In mijn geval: http://www.atmospheric-chemistry-and-physics.net/home.html Spul is in discussie vorm vrijwel meteen online, en het heeft nog een degelijke Impact Factor ook. Enige probleem is dat er op dit moment teveel geaccepteerd wordt wat mij betreft, met als gevolg dat je je door een ongelovelijke hoeveelheid drek moet worstelen naar de pareltjes.

Eigenlijk hoop ik dat we ooit weer bij een systeem komen waar meer dan 5 publicaties per persoon per jaar niet toegestaan zijn.
Klinkt interessant, mijn enige publicatie staat nu in Climate Dynamics, maar mijn onderzoek is nu te weinig klimaat om daar weer in te publiceren denk ik. Misschien dit maar in het achterhoofd houden.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_111044845
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:33 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Hier doen ze het ook, lijkt mij wel een goed plan.

Bij bruiloften gebeurt het toch ook soms? Alleen snap ik het dan niet zo goed (het is toch gewoon een feest, hoe kan je dat nou van tevoren oefenen)
Hier is de verdediging zo dat er een opponent komt (van buiten je eigen uni), die een onbepaalde tijd krijgt om vragen te stellen/opmerkingen te maken. Daarnaast moeten alle leden van de commissie een vraag stellen.

Dat feest, dat heoft niet geoefend te worden. Al zijn we al tijden druk aan het oefenen, want we doen traditioneel gezien een stukje met alle jonge mensen van de faculteit. Deze keer een combinatie tussen een stomme film en dance your phd.
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 16:44:48 #23
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111044951
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:43 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Hier is de verdediging zo dat er een opponent komt (van buiten je eigen uni), die een onbepaalde tijd krijgt om vragen te stellen/opmerkingen te maken. Daarnaast moeten alle leden van de commissie een vraag stellen.

Dat feest, dat heoft niet geoefend te worden. Al zijn we al tijden druk aan het oefenen, want we doen traditioneel gezien een stukje met alle jonge mensen van de faculteit. Deze keer een combinatie tussen een stomme film en dance your phd.
:o wij maken altijd gewoon een filmpje :o er is wel eens geopperd om een toneel stuk te doen maar daar zijn wij te grote schijters voor :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_111045167
quote:
2s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:o wij maken altijd gewoon een filmpje :o er is wel eens geopperd om een toneel stuk te doen maar daar zijn wij te grote schijters voor :D
De mannen gaan dansen in zwarte leggings.

Ik moet mijn supervisor spelen. Die ook nog eens getrouwd is met diegene die promoveert.
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 16:49:36 #25
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111045181
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:49 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

De mannen gaan dansen in zwarte leggings.

Ik moet mijn supervisor spelen. Die ook nog eens getrouwd is met diegene die promoveert.
:D respect
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')