abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:47:16 #1
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_111042313
OP is een work in progress :)

CouchPotato

http://couchpota.to/
quote:
CouchPotato is an automatic NZB and torrent downloader.
You can keep a "want to watch"-list and it will search for NZBs/torrents of these items every X hours. Once a correct release is found, matching the correct quality, it will send it to SABnzbd or download the .nzb or .torrent to a specified directory.
SickBeard

http://sickbeard.com/
quote:
Sick Beard is a PVR for newsgroup users (with limited torrent support). It watches for new episodes of your favorite shows and when they are posted it downloads them, sorts and renames them, and optionally generates metadata for them. It currently supports NZBs.org, NZBMatrix, NZBs'R'Us, Newzbin, Womble's Index, NZB.su, TVTorrents and EZRSS and retrieves show information from theTVDB.com and TVRage.com.
HeadPhones

https://github.com/rembo10/headphones
quote:
Wat SickBeard is voor TV series is HeadPhones voor muziek. Automatisch downloaden van de nieuwste albums van de door jouw gekozen artiesten.
LazyLibrarian

https://github.com/pecord/LazyLibrarian
quote:
LazyLibrarian is a program to follow authors and grab metadata for all your digital reading needs. It uses the extensive GoogleBooks (for bookinfo) and Goodreads.com (for authorinfo) websites as a source, but I'd like to write locales too (like bol.com for dutch info. Other languages need to be added by others).

Feel free to post issues and featurerequests @ https://github.com/Mar2zz/LazyLibrarian/issues,
though I am aware of the many bugs right now, and am solving them one at a time, LL is very alpha, so use at own risk!.

There may be many non working options/links during this Work In Progress-stage.

If you know css very well, feel free to change the look by adding pull-requests, I am aware of the fact that it is one ugly monstrous webapp right now
NZBget

quote:
NZBGet is a command-line based binary newsgrabber for nzb files, written in C++. It supports client/server mode, automatic par-check/-repair and web-interface (via additional package). NZBGet requires low system resources and runs great on routers, NAS-devices and media players.
SABnzbd

quote:
SABnzbd is een Open Bron Binaire Nieuwslezer geschreven in Python. Het is volledig gratis, ongelooflijk gemakkelijk te gebruiken en werkt praktisch overal. SABnzbd maakt Usenet zo gemakkelijk en gestroomlijnd als mogelijk door alles wat we kunnen te automatiseren. Het enige dat u moet doen is een .nzb toe te voegen. SABnzbd neemt het hierna over en zal automatisch gedownloaded, geverifiëerd, hersteld, afgescheiden en opgeborgen worden met geen enkele menselijke interactie.
Ik wilde dit topic maken om ervaringen uit te wisselen, bugs te bespreken, installatie hulp te geven, enz.

Let's make life easier! :)

Handleidingen:
Handleiding configuratie sickbeard & Couchpotato icm sabnzbd voor de synology

Links:
Super veel informatie over alle programma's via tweakers

[ Bericht 4% gewijzigd door Black_Ninja op 03-05-2012 13:27:51 ]
Domo Arigato!
  Redactie Frontpage woensdag 2 mei 2012 @ 15:48:11 #2
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_111042355
Zet nzbGet en SABnzb er ook nog ff bij dan :P
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:50:13 #3
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_111042447
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:48 schreef JeMoeder het volgende:
Zet nzbGet en SABnzb er ook nog ff bij dan :P
Paste niet meer in de TT :P

Edit: ze staan er bij :)

[ Bericht 9% gewijzigd door Black_Ninja op 02-05-2012 15:55:56 ]
Domo Arigato!
  Redactie Frontpage woensdag 2 mei 2012 @ 16:31:21 #4
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_111044231
Nice :P

CouchPotato icm NZBget werkt perfect met elkaar op een QNAP NAS. Je laat CP de nzb's downloaden en opslaan in een sniff directory voor NZBget, en die download het vervolgens vanzelf als hij daar een NZB detecteert.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 2 mei 2012 @ 16:35:30 #5
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_111044444
Ik werk zelf met CP en SABnzdb :)

Werkt ook heerlijk. Met de ingebouwde API wordt alles direct aan elkaar door gegeven :)

Heeft iemand toevallig ervaring met het opzetten van de database om HeadPhones werkend te krijgen? Het werkt namelijk prima maar zonder database er achter doet ie weinig :P
Domo Arigato!
pi_111045490
SickBeard is geweldig ja _O_

Headphones klinkt als iets wat ik al heel lang zoek, maar voor zover ik weet kan het programma niet automatisch je muziek map doorspitten om te kijken wat je al hebt, dat is wel een minpunt.
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
  woensdag 2 mei 2012 @ 17:00:16 #7
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_111045672
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:55 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
SickBeard is geweldig ja _O_

Headphones klinkt als iets wat ik al heel lang zoek, maar voor zover ik weet kan het programma niet automatisch je muziek map doorspitten om te kijken wat je al hebt, dat is wel een minpunt.
Dat zou die nu wel moeten kunnen maar de database waar hij zijn data vandaan haalt (musicbrainz) heeft toegang voor HeadPhones afgesloten omdat ze te veel verkeer er door kregen. Nu moet je dus een lokale mirror van hun database hebben om het te gebruiken, daar heb ik me nog niet aan gewaagd :@
Domo Arigato!
  woensdag 2 mei 2012 @ 18:10:26 #8
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_111048550
Nog even wat extra info toegevoegd aan de OP :)
Domo Arigato!
pi_111049122
Hm, die database van Musicbrainz is wel verdomd groot, ik snap dan ook wel dat ze niet willen dat dat programma er verbinding mee maakt :')
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
  woensdag 2 mei 2012 @ 18:31:06 #10
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_111049327
Prima topic ^O^.

Goed *O*.

Ik ben al tijden erg tevreden over SickBeard. CouchPotatoe werkte toen lastig. Hoe is dat inmiddels?
  woensdag 2 mei 2012 @ 18:31:55 #11
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_111049358
Hoeveel ruimte kost een musicbrainz mirror? :+.
  woensdag 2 mei 2012 @ 18:33:52 #12
259414 AlchemistOfSorrows
Uh-huh, goodbye!
pi_111049432
quote:
3s.gif Op woensdag 2 mei 2012 18:31 schreef PiRANiA het volgende:
Hoeveel ruimte kost een musicbrainz mirror? :+.
5.4GB voor een image met een server die out-of-the-box werkt.
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
  woensdag 2 mei 2012 @ 18:36:06 #13
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_111049526
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 18:33 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
5.4GB voor een image met een server die out-of-the-box werkt.
Waar vind ik informatie? Hoe werkt het? Misschien kan ik er voor de FOK!kers één opzetten.
  woensdag 2 mei 2012 @ 18:44:14 #14
259414 AlchemistOfSorrows
Uh-huh, goodbye!
pi_111049858
quote:
3s.gif Op woensdag 2 mei 2012 18:36 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Waar vind ik informatie? Hoe werkt het? Misschien kan ik er voor de FOK!kers één opzetten.
http://musicbrainz.org/doc/MusicBrainz_Server/Setup
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
pi_111049989
quote:
14s.gif Op woensdag 2 mei 2012 18:31 schreef PiRANiA het volgende:
Prima topic ^O^.

Goed *O*.

Ik ben al tijden erg tevreden over SickBeard. CouchPotatoe werkte toen lastig. Hoe is dat inmiddels?
Sabnzb+, SickBeard én Couchpotato werken hier prima op m'n Qnap NAS. Heb er de laatste weken niet of nauwelijks naar omgekeken. (Heb ook niet heel veel series en films toegevoegd though :@ )

Ik moet me ook maar eens gaan verdiepen in de samenwerking van beide programma's met XBMC; aangezien die straks ook vast gebruikt gaat worden op een Raspberry Pi of Allwinner A10 boardje. Dan wordt het helemaal leuk :9~

EDIT: ik kan opzich wel wat screenshots maken van instellingen van de programma's, bij mij werkt het namelijk zonder problemen. Enige errors die ik krijg is SickBeard niet kan connecten met TVDB, maar voorzover ik op internet lees ligt dat niet aan mij.

[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 02-05-2012 19:21:53 ]
  woensdag 2 mei 2012 @ 19:12:09 #16
259414 AlchemistOfSorrows
Uh-huh, goodbye!
pi_111051004
Ik heb overigens de image hier staan, en probeer hem nu werkend te krijgen, ik heb alleen het probleem dat de virtuele image mijn gateway blijkbaar niet ziet, waardoor hij een IP uitgedeeld krijgt die niet geroute wordt door mijn router :')
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:54:43 #17
259414 AlchemistOfSorrows
Uh-huh, goodbye!
pi_111056464
Het werkt nu, enige probleem met het programma is dat hij niet altijd de juiste artiest pakt :')
En om een of andere reden vind hij unicode namen niet echt leuk, die slaat hij dus ook doodleuk over :{
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
pi_111056788
Plex er nog bij? Samen met de genoemde apps (gebruik alleen HeadPhones en LazyLibrarian niet) is dat mijn setup. Via Plex speel ik het af op mijn Apple TV en iPad (ook buiten mijn lokale netwerk) af.
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:06:03 #19
259414 AlchemistOfSorrows
Uh-huh, goodbye!
pi_111057179
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:59 schreef dotKoen het volgende:
Plex er nog bij? Samen met de genoemde apps (gebruik alleen HeadPhones en LazyLibrarian niet) is dat mijn setup. Via Plex speel ik het af op mijn Apple TV en iPad (ook buiten mijn lokale netwerk) af.
Het gaat volgens mij in dit topic meer om programmas die je media managen in plaats van afspelen.
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
pi_111057376
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:06 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:

[..]

Het gaat volgens mij in dit topic meer om programmas die je media managen in plaats van afspelen.
Plex beheert mijn TV en film-collectie, bovengenoemde programma's slurpen het alleen binnen ;). Maar goed, het is wel een iets andere categorie inderdaad.
pi_111058857
Ik heb SickBeard in combinatie met SABnzbd draaien op mijn NAS(ZyXEL NSA320). Werkt echt geweldig.

Download afleveringen, stuurt me een push berichtje op mijn telefoon en mijn mediacenter pakt ze gelijk op via een netwerk share.

Heb ook CouchPotato, maar dit werkt voor mij echt niet lekker.
Download vaak verkeerde versies en doet het vaak ook gewoon niet. Films download ik nog steeds handmatig totdat CouchPotato beter wordt.
💍 💍 💍 💍 💍 💍 🍌 ☎
pi_111059364
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:32 schreef Pizzalucht het volgende:
Ik heb SickBeard in combinatie met SABnzbd draaien op mijn NAS(ZyXEL NSA320). Werkt echt geweldig.

Download afleveringen, stuurt me een push berichtje op mijn telefoon en mijn mediacenter pakt ze gelijk op via een netwerk share.

Heb ook CouchPotato, maar dit werkt voor mij echt niet lekker.
Download vaak verkeerde versies en doet het vaak ook gewoon niet. Films download ik nog steeds handmatig totdat CouchPotato beter wordt.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen, ik heb ook de NSA320 (jij ook van iBood toevallig?) en heb Putty al aan de praat gekregen, SabNzbD en de rest nog niet. Is de NAS krachtig genoeg om te rarren en te parren?

Heb je een toevallig een handleiding oid?
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
pi_111060039
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:39 schreef GieJay het volgende:

[..]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen, ik heb ook de NSA320 (jij ook van iBood toevallig?) en heb Putty al aan de praat gekregen, SabNzbD en de rest nog niet. Is de NAS krachtig genoeg om te rarren en te parren?

Heb je een toevallig een handleiding oid?
Jup, ook van iBood. Via de FFP Stick SSH toegang gekregen en zo Python geïnstalleerd. Heb ik wel een avondje werk in zitten. Helaas geen handleiding, sorry. NAS is zeker snel genoeg om te rarren/parren, maar je merkt wel dat hij dan een stuk langzamer is. Downloaden met 3.5MB/s zorgt er ook voor dat hij traag wordt.

Edit: ik kan me nog herinneren dat de bijgeleverde/beschikbare Python package geen easy_install had, en je dus geen Cheetah kon installeren. Je moet dus eerst Python compilen, en dan Cheetah installeren. En zo met nog een paar modules. Ook moest je iets voor parren compilen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Pizzalucht op 02-05-2012 21:57:59 ]
💍 💍 💍 💍 💍 💍 🍌 ☎
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:49:26 #24
259414 AlchemistOfSorrows
Uh-huh, goodbye!
pi_111060143
Zo, Headphones is nu via een lokale musicbrainz server de data aan het ophalen, het duurde ongeveer 30 minuten om alle 180gb aan muziek bestanden te scannen op ID3 tags en dergelijke, nu moet hij nog alle release info ophalen, wat een stuk langer gaat duren vrees ik :')
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
  donderdag 3 mei 2012 @ 09:31:29 #25
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_111074283
Blij om te zien dat het topic aan slaat :)

quote:
3s.gif Op woensdag 2 mei 2012 18:36 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Waar vind ik informatie? Hoe werkt het? Misschien kan ik er voor de FOK!kers één opzetten.
Je zou echt mijn held van de dag zijn als je dat voor elkaar krijgt! :)

quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:49 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Zo, Headphones is nu via een lokale musicbrainz server de data aan het ophalen, het duurde ongeveer 30 minuten om alle 180gb aan muziek bestanden te scannen op ID3 tags en dergelijke, nu moet hij nog alle release info ophalen, wat een stuk langer gaat duren vrees ik :')
Zou je daar misschien een handleiding voor kunnen maken? :) Ik zit te twijfelen om hem misschien zelf ook te gaan draaien, zeker als het maar 5.4GB in beslag neemt :)
Domo Arigato!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')