pi_111038263
registreer om deze reclame te verbergen
2n3db5.jpg

Geboortedatum: 10 december 1991
Opleiding: HAVO (2009)

Positie WTA einde seizoen;

Huidige stand 92e
2011: 184
2010: 230
2009: 569
2008: 973

Verder informatie:

Winnares van het WTA Fez 2012
Heeft een goede voorgevel. :D
6gkmdi.jpg
2019w9.jpg
jg4f9e.jpg
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_111038277
Had ze dat toernooi in Marrokko nog gewonnen?
Ja dus; OP gelezen _O_

Ze speelde ook bruut toch?
pi_111038322
quote:
17s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:13 schreef debeterebob het volgende:
Had ze dat toernooi in Marrokko nog gewonnen?
Ja dus; OP gelezen _O_

Ze speelde ook bruut toch?
Zullen we bij deze afspreken dat Fez in Marokko ligt?
pi_111038373
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zullen we bij deze afspreken dat Fez in Marokko ligt?
Tering, faaledit van mij. Had eerst Marokko staan :')
pi_111038449
quote:
17s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:16 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Tering, faaledit van mij. Had eerst Marokko staan :')
Ah, nevermind. Is je feedback mbt reeksen nu ook opgelost?
pi_111038616
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ah, nevermind. Is je feedback mbt reeksen nu ook opgelost?
TT is nog niet klikbaar...
pi_111076993
Het sprookje van prinses Kiki

Ik kan me bijna niet voorstellen dat iemand een betere Koninginnedag heeft gehad dan Kiki Bertens. De afgelopen jaren stond ze uit te puffen van het kleine ITF-toernooi in het Vlaamse Tessenderlo.

Nu dronk ze een oranjebittertje met een WTA-titel op zak. Het deed me denken aan een ongemakkelijk moment in december 2009.

Bertens stond bij afwezigheid van de nationale toppers Michaëlla Krajicek en Arantxa Rus in de finale van de Masters in Rotterdam. Ze was in die week net achttien geworden.

Naast me op de tribune zat een journalist die het allemaal maar niks vond. “Die Bertens. Dat stelt toch helemaal niets voor.” Ik keek hem wat beschamend aan in de wetenschap dat de complete familie Bertens, inclusief Kiki, een rij voor ons zat.

De Wateringse haalde waarschijnlijk in gedachten haar schouders op. Ze reageerde niet en verloor uiteindelijk de eindstrijd van Richel Hogenkamp, nu de nummer 231 van de wereld. Bertens wist dat haar tijd nog wel ging komen.

Troosteloos

Daar moest wel hard voor worden gewerkt. Begin dit jaar hoopte ze in Melbourne voor het eerst in een hoofdtoernooi van een Grand Slam te geraken. Het moest gebeuren in een troosteloze ambiance. Bertens speelde haar tweede kwalificatieronde op een achterafbaantje onder kunstlicht.

Op de tribune zaten haar coach, die van haar tegenstandster, en twee Nederlandse journalisten. Voor de rest was Melbourne Park uitgestorven. Het lukte me toen zelfs om een bal van het prestigieuze Grand Slam als souvenir mee te nemen. De beveiliging was al naar huis.

Bertens overleefde vier matchpoints en stond met 3-0 voor in de derde set toen ze verkrampte. De sluwe Oekraïense Olga Savtsjoek maakte daar dankbaar gebruik van.

Ze hoefde de ballen alleen maar over het netje te plaatsen, meer kwaliteiten had ze ook niet, en Bertens ramde alles de hekken in.

Legendarisch

In het Marokkaanse Fes viel het afgelopen week ineens allemaal op zijn plaats. Toen haar pas 24-jarige coach na de triomf deze legendarische woorden sprak, begreep ik het ineens. “Je moet durven verliezen om te kunnen winnen.”

Die nederlagen waren juist goed voor haar. Christian de Jong, de nieuwe Johan Cruijff van het tennis, had het al voorspeld. Bertens, nog steeds maar twintig, was het stralende middelpunt. Oprecht waren de tranen die vloeiden na de laatste bal.

Ze werd de eerste Nederlandse winnares op het hoogste niveau sinds 2006. Krajicek slaagt er al jaren niet in die prestatie te herhalen en Rus is nooit in de buurt gekomen.

Bertens deed het op haar tweede WTA-toernooi. Dat belooft wat voor de toekomst. Een lange blondine met krachtige slagen. Vergeet prinses Sissi. Hier is prinses Kiki.

http://www.nusport.nl/opi(...)an-prinses-kiki.html
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_111089412
Leuk artikel, al loopt de redacteur hard van stapel. Het zou niet voor het eerst zijn dat de verwachtingen hoog gespannen zijn en uiteindelijk er niks dan gezeik volgt in de jaren daarna. Kijk maar naar Krajicek.

quote:
Het lukte me toen zelfs om een bal van het prestigieuze Grand Slam als souvenir mee te nemen. De beveiliging was al naar huis.
Alsof dat moeilijk is :/ ik heb paar jaar terug bal van Roland Garros meegenomen.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_111094674
Mooi stukje inderdaad.
Een iets nuchtere column van Richard Krajicek over Kiki:

"Het meest bijzondere tennisverhaal van de afgelopen periode is natuurlijk geschreven door ’onze eigen’ Kiki Bertens. Wat een ongelooflijke week heeft zij in het Marokkaanse Fez beleefd. Een heus tennissprookje, met een ongekend happy end in de vorm van haar eerste WTA-titel. Daarmee heeft Nederland voor het eerst sinds de overwinning van mijn zus Michaëlla in Rosmalen (2006) weer eens een echte WTA-kampioene in de gelederen".
"Het is wel grappig om te zien hoe snel dingen in de tennissport kunnen omslaan. Want laten we wel zijn, met een klein beetje minder geluk had Bertens zich niet eens voor het hoofdtoernooi in Fez weten te plaatsen. In één van haar kwalificatieduels keek ze in de beslissende derde set tegen een 1-4 achterstand aan en daarmee vroegtijdige uitschakeling in de ogen. Maar Bertens sleepte die partij er op bewonderenswaardige wijze alsnog uit en stond een droomweek later zomaar met de bij de toernooizege behorende trofee in haar handen. Zo snel kan het in de tennissport dus gaan, zo dicht liggen succes en falen bij elkaar."
pi_111417740
Wildcard Bertens voor grastoernooi Rosmalen

Kiki Bertens heeft van de organisatie van het Unicef Open een wildcard ontvangen. De organisatie van het WTA-toernooi van Rosmalen beloont de Wateringse daarmee voor haar uitstekende prestaties van dit jaar, waarvan de winst van de WTA-titel in het Marokkaanse Fez het meest in het oog sprong.

Bertens is naast Michaëlla Krajicek de tweede Nederlandse die verzekerd is van een plek in het hoofdtoernooi, dat van 17 tot en met 23 juni gespeeld wordt. Het deelnemersveld bij de dames oogt verder erg aantrekkelijk. Naast de eerder aangekondigde Australische Samantha Stosur en de Belgische Kim Clijsters zullen ook de Italiaanse Francesca Schiavone, de Slowaakse Dominika Cibulkova, de Russische Maria Kirilenko en titelverdedigster Roberta Vinci uit Italië acte de présence geven.
[Foksport}
  woensdag 23 mei 2012 @ 18:02:19 #11
188813 de_boswachter
Boegbeeld / Fenomeen
pi_111935862
Q2 voor RG tegen Puchkova, nog nooit van gehoord.
Kiki is als eerste geplaats bij de qualies.

Morgen dus winnen van deze onbekende russische en ze zit zo goed als zeker in de maindraw (er valt altijd wel iemand uit het hoofdschema).
pi_112013968
Kiki door naar het hoofdtoernooi van RG!
Tweede ronde 6-2 6-2 winst, derde ronde (tegen Madalina Gojnea, #208) 6-2 6-1 winst :D
~Si vis amari, ama~
pi_112018181
Lekker in vorm, op naar de 2e of 3e ronde *O*
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_112135562
muts :'(
~Si vis amari, ama~
  maandag 28 mei 2012 @ 20:39:52 #15
171624 luckass
Stay connected
pi_112139965
Lijn, lijn, lijn. Kiki O+
pi_112882047
I was built to be the best, the number one and nothing less!
  dinsdag 26 juni 2012 @ 13:36:26 #17
355822 Crocmaz
Sportaddicted
pi_113409582
*O* Kiki *O*
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig.
pi_113410146
KIKI _O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | top 100 nummers | top 100 albums | top 100 Jazz
pi_113410375
_O_ *O* _O_
~Si vis amari, ama~
pi_113417607
_O_ _O_ _O_

:P
Ik noem een Loekie Knol, een Jaap Stobbe, een Brammetje Biesterveld en een Tony van Heemschut
  dinsdag 26 juni 2012 @ 16:50:45 #21
359486 geindoctrineerd
dat zijn we allemaal!
pi_113418080
Ik ga later met Kiki trouwen denk ik
Hij krijgt dus een service van Roddick met 141 mijl per uur in zijn gezicht. Weet niet hoeveel een mijl is. 5 km ofzo? :? Maar dan zou die service iets van 750 km per uur zijn geweest en dat slaat natuurlijk nergens op. :{
  Redactie Sport maandag 2 juli 2012 @ 21:25:05 #22
92686 borisz
Beginnend econoom
pi_113690440
100k+H Biella
R1: Nastassja Burnett (ITA) d. (5)Kiki Bertens (NED) 62 75
:{
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 9 juli 2012 @ 10:09:34 #23
184637 RedWhiteArmy1983
It's all about time...
pi_113959682
Volgend toernooi: WTA Palermo ($220.000):

1st Round:
CADANTU, Alexandra ROU vs BERTENS, Kiki NED

Kiki is trouwens op de WTA-ranking gestegen van 86 naar 72. *O*
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_113960151
72e, echt fantastisch hoor. En zoveel ruimte nog om verder te stijgen *O*
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | top 100 nummers | top 100 albums | top 100 Jazz
pi_113963066
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 10:09 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Volgend toernooi: WTA Palermo ($220.000):

1st Round:
CADANTU, Alexandra ROU vs BERTENS, Kiki NED

Kiki is trouwens op de WTA-ranking gestegen van 86 naar 72. *O*
Noem mij maar een noob, maar is die 220k prijzengeld voor plek 1 of de totale pot :@

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')