Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:18 schreef Katsuman het volgende:
Heb begin deze week te horen gekregen dat ik ben geplaatst onder voorbehoud van de medische keuring! woohooo
Bedankt en heel veel succes! Weet je al wanneer de eerste selectieronde van start gaat?quote:Op woensdag 4 juli 2012 23:19 schreef jeunessegaspillee het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Ik ben een tijdje terug bij voorlichtingsdag geweest en ben nu overtuigd.
Binnenkort ga ik dus ook beginnen aan de selectie
Nee, geen idee! Ik ga me aanmelden na m'n zomervakantie en dan zie ik wel hoe of wat. Ik heb gelukkig geen haastquote:Op donderdag 5 juli 2012 10:12 schreef Katsuman het volgende:
[..]
Bedankt en heel veel succes! Weet je al wanneer de eerste selectieronde van start gaat?
Ja over nagedacht. Ik heb daar selectie gedaan en ook voor aangenomen, nog voordat ik uberhaupt bij LVNL kon solliciteren.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 22:25 schreef Caithlinn het volgende:
Iemand hier ooit nagedacht over de opleiding Officier Luchtverkeersleiding bij de luchtmacht? Zelfde opleiding en ja, je zit 6 jaar aan t leger vast maar daarna heb je wel de opleiding en de ervaring om bij de LVNL te gaan werken. (Mijn vader werkt daar en er zijn er meer op die manier gekomen;)
Boeken zijn er niet echt naar mijn weten. Zoek even op youtube naar materiaal over schiphol. Een aantal filmpjes zijn al wat ouder. Een kijktip is de serie op Nederland 1 een aantal maanden terug. "De Luchthaven". Daarin komt een paar keer kort het werk in de toren naar voren!quote:Op zondag 29 juli 2012 01:28 schreef Proloop het volgende:
Ik ben erg geïnteresseerd in luchtverkeersleider worden, maar er valt niet zo veel over te lezen op het internet heb ik het idee (tenminste niet over de Nederlandse luchtverkeersleiding). Kan iemand nog een boek aanraden over luchtverkeersleiding of gerelateerd daar aan?
Quote van www.luchtverkeersleider.nl: "Bij aanvang van je opleiding verdien je direct al een salaris van ¤ 26.500,= bruto per jaar. Dit loopt tijdens de opleiding verder op. Na het afronden van de opleiding verdien je ongeveer ¤ 75.000,= bruto. Een ervaren luchtverkeersleider verdient rond de ¤ 120.000,= bruto."quote:
Boeken hebben weinig zin, alles wat je moet leren krijg je tijdens je opleiding aangereikt. Dingen vantevoren gaan leren kunnen verkeerd of anders zijn dan wat er van je verwacht wordt in de opleiding. Voor meer info over het beroep zou ik lekker alle filmpjes op de site www.luchtverkeersleider.nl kijken.quote:Op zondag 29 juli 2012 01:28 schreef Proloop het volgende:
Ik ben erg geïnteresseerd in luchtverkeersleider worden, maar er valt niet zo veel over te lezen op het internet heb ik het idee (tenminste niet over de Nederlandse luchtverkeersleiding). Kan iemand nog een boek aanraden over luchtverkeersleiding of gerelateerd daar aan?
Juist geen bollebozen, het is een 'hands-on' opleiding waarbij té analytische intelligentie niet persé bevorderend is voor het eindresultaat.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 13:49 schreef jeunessegaspillee het volgende:
Heb je nou ook het idee dat mensen die er door gekomen echt bollebozen zijn die van studeren houden en nooit leuke dingen doen? Of zijn het allemaal relaxte mensen? Ik heb echt geen idee wat voor soort mensen nou toegelaten worden en welke niet.
Is niet dezelfde opleiding, en een totaal ander stuk luchtruim en verantwoordelijkheden.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 22:25 schreef Caithlinn het volgende:
Iemand hier ooit nagedacht over de opleiding Officier Luchtverkeersleiding bij de luchtmacht? Zelfde opleiding en ja, je zit 6 jaar aan t leger vast maar daarna heb je wel de opleiding en de ervaring om bij de LVNL te gaan werken. (Mijn vader werkt daar en er zijn er meer op die manier gekomen;)
Klopt, maar je eigen voorkeur kan daar ook invloed op hebben.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:10 schreef Viezze het volgende:
Je hoort bij LVNL toch later in je opleiding waar je wordt geplaatst, en er is dus ook een kans dat je bijvoorbeeld naar Eelde moet?
Valt wel mee met die rust volgend mij. Het is anders, met meer lokaal verkeer. Maar als je moet kiezen tussen Eelde of geen luchtverkeersleider, dan zou ik het wel weten hoorquote:Maar ik kan me voorstellen als je hiervoor solliciteert dat je graag op Schiphol Tower/Approach of area control wil werken, want volgens mij is zo'n lokaal vliegveld behoorlijk rustig.
Dat is waar, ik had het idee nog een beetje het idee in mijn hoofd toen ik daar twee jaar geleden landde en er die dag nog iets van drie andere commerciële vluchten zouden komen. Maar je hebt natuurlijk ook veel opleidingsvluchten en recreatieve vliegers.quote:Valt wel mee met die rust volgend mij. Het is anders, met meer lokaal verkeer.
Het keuzemoment halen is eigenlijk al een luxe positiequote:Maar als je moet kiezen tussen Eelde of geen luchtverkeersleider, dan zou ik het wel weten hoor
Zie eerst maar eens dat je dat keuzemoment haalt, das al lastig genoeg
Factsheet LVNL mei 2012quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:49 schreef Viezze het volgende:
[..]
Dat is waar, ik had het idee nog een beetje het idee in mijn hoofd toen ik daar twee jaar geleden landde en er die dag nog iets van drie andere commerciële vluchten zouden komen. Maar je hebt natuurlijk ook veel opleidingsvluchten en recreatieve vliegers.
Het was niet echt mijn bedoeling om dingen van te voren te leren hoor, maar er staat best wel weinig info op die site vind ik, die filmpjes heb ik ook al erg vaak gezien.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 20:30 schreef Surferboy het volgende:
[..]
Boeken hebben weinig zin, alles wat je moet leren krijg je tijdens je opleiding aangereikt. Dingen vantevoren gaan leren kunnen verkeerd of anders zijn dan wat er van je verwacht wordt in de opleiding. Voor meer info over het beroep zou ik lekker alle filmpjes op de site www.luchtverkeersleider.nl kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |