quote:
Op donderdag 3 mei 2012 12:47 schreef Tankiej het volgende:[..]
Ah, ik zie het. Daar wil je niet naast een vrachtwagen zitten met een personenauto in die bocht

Maar het is natuurlijk ook andersom; jij zit een personenauto in de weg en nog wel meer dan 1 als je op beide rijstroken staat.
Nu kom ik daar nooit, dus ik heb geen idee hoe druk het is op dat kruispunt. Maar stel dat jij op de rechterrijstrook staat met je vrachtwagen en er staan twee personenauto's op de linker rijstrook. Dan zijn die twee personenauto's jou al ongeveer voorbij als jij in de bocht zit, als ze tenminste op normaal tempo optrekken, en is het helemaal niet nodig om op beide rijstroken te staan lijkt mij. Eventueel trek je nog even iets langzamer op zodat je zeker weet dat die auto's op de linkerrijstrook je voorbij zijn. Lijkt mij een betere optie dan beide rijstroken bezetten.
Nee, want het gaat niet om twee auto's. Daarbij: zo traag trekt een vrachtwagen ook weer niet op. En ja, voor hun eigen veiligheid ga ik in de weg staan. Want als ik in de bocht stil moet gaan staan zie ik niet wat er bij de achterkant van de trailer gebeurt. En als daar een auto staat terwijl ik de bocht omgaan, dan fungeert mijn trailer als blikopener.
Mijn instructeur (en vast niet alleen de mijne) leerde mij altijd dat ik mijn ruimte moest pakken.