quote:
Op woensdag 2 mei 2012 13:06 schreef Bootje84 het volgende:Als vrachtwagenchauffeur moet ik dit ook ff volgen. Ik ben niet heilig, rij soms ook asociaal maar ik zou een compilatie van 5 minuten in 1 dag kunnen maken met een dashcam. Doorgetrokken strepen, vluchtstroken, rood licht, mij snijden

heel de mikmak...
Tja, die vrachtwagens die half over vluchtstrook rijden zou je ook op mogen knopen...

Ik heb altijd maar 1 probleem met een vrachtwagen voor me (en waarom ik altijd zal proberen er voorbij te komen bij een stoplicht, indien mogelijk, hoewel ik niet (met opzet) zou snijden). Je ziet geen bal van wat er voor je gebeurt of je moet er een meter of 600 achter blijven rijden... Zelfs met mijn standaard 4 seconden (ongeveer 150 meter) ziet je gewoon helemaal niets... Het trage optrekken vind ik minder erg (kan het wel slecht verdragen van mensen die wel normaal moeten kunnen optrekken). Als mensen zich netjes aan de regels houden, vind ik het allemaal wel best. Dus netjes de maximale snelheid rijden, knipperlichten aan doen, spiegelen, etc...
quote:
Op woensdag 2 mei 2012 11:15 schreef Mwanatabu het volgende:[..]
Inderdaad. IK heb haast dus voor MIJ gelden de regels niet. Terwijl in 90% van de gevallen gewoon te voorspellen is hoe laat het ergens vastloopt. En in de rest van de gevallen heb je dus een geldig excuus om te laat te komen.
Niks haast, gewoon slecht plannen.
Mensen die opstaan en half wakker de deur uitvliegen zonder te ontbijten (ook zo lekker op de weg...) en vervolgens een half uur met de meest onzinnige manoeuvres op de minuut naar hun werk proberen te jakkeren kunnen ook gewoon de wekker een half uurtje vroeger zetten en fris en zen net zo laat aankomen zonder 600 andere weggebruikers in gevaar te brengen.
Nee, dat zie je verkeeerd... Mensen die opstaan, en half wakker de deur uitvliegen en dan in de auto hun ontbijt nuttigen...
quote:
Op woensdag 2 mei 2012 09:48 schreef Daeron het volgende:[..]
Ook als je die ene minuut die je op de snelweg sneller bent in de binnenstad weer kwijt raakt?
Ik zie het regelmatig gebeuren dat iemand zit te duwen en trekken waar het maar kan die dan uiteindelijk naast me staat bij het stoplicht. Alleen die ander zit dan compleet in de stress en zichzelf zowat op te vreten terwijl ik vrolijk met mijn muziek mee blér en heerlijk relaxed aan kom.

Ik zal dat ene petje ook nooit meer vergeten... Mij links van de vluchtheuvel inhalen, met minimaal 60 door die 30km zone rijden, om vervolgens achter een vrachtwagen te gaan plakken (en dicht!). Ik zach het allemaal maar aan (onze kant was rustig, andere kant drukker, dus hij kon die vrachtwagen niet inhalen), van afstand natuurlijk, want die vrachtwagen reed zeker 2km voor me (heeeeeele lange flauwe bocht naar rechts, dus ik kon het perfect zien

). En bij de stoplichten moest hij links af, stond nog steeds achter die vrachtwagen, ik moest naar rechts en had eerder groen.... Ik heb die hele dag gelachen

quote:
Op woensdag 2 mei 2012 09:52 schreef lipjes het volgende:kwam vanochtend nog een playmobiel pop tegen in een bocht met de motor, wat mensen wel niet weggooien uit het raam

Acherm, een kind dat haar pop kwijt is! Mocht natuurlijk door het open raam naar buiten kijken en is naar buiten gewaaid