Jaaaah weer eentje. Gisterenmiddag, geen kip op de weg (N348) en voor me een Peugeot met een geblindeerde achterruit die niet alleen beurtelings 65 en 85 reed maar ook continu nergens om liep te remmen. Nogmaals: geen kip op de weg. Helaas alle stoplichten mee, waar hij tot twee keer toe het volgende geintje uithaalde: eerst remmen (nogmaals: geen kip op de weg) zodat ik vlak voordat ik op de linkerstrook terecht kon mijn vaart kwijt was en dan ervandoor spuiten zodat ik er helemaal niet meer langs kwam (Daihatsuutje).
Toen we de stad weer binnen reden en de eerste kip tegenkwamen in een Ford Ka die 50 reed waar je 70 mag en ik eindelijk een hele linkerstrook erbij kreeg en er dus eindelijk langs wilde, liet meneer ook nog even zien echt niet door te hebben wat er om hem heen gebeurde door hem zonder knipperlicht of wat ineens naar links te janken om in te gaan halen met een snelheidsverschil van een halve kilometer.
Enfin, 3 minuten later was de inhaalmanoeuvre dan eindelijk voltooid en 3 minuten daarna zat ie dus nog steeds op de linkerstrook. Wederom zonder lampje of niks ineens naar rechts (je verwacht het niet) zodat ik uiteindelijk na 10 kilometer bij een stoplicht naast hem stond. Ik verwachtte een oud manneke maar ik staarde dus een ventje van halverwege de twintig met een sik in het wezenloze gezicht dat groetend zijn vinger opstak.
Tot miljoen geteld en niet meer gekeken. Kinderen achterin: "Was dat nou een aso, mama?"
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team