Hehehe nee ben geen Turk wel mooi gedaan op zich en auto lijkt nog knap.quote:
Deze auto heb ik het echt een aantal keer gezien in Beverwijk. Of er rijden meerdere hiervan.quote:
Wit kruis erop en de Zwitsers zijn ook in de markt, hoewel die zijn zijn niet zo zot op 4e handsjesquote:Op maandag 30 april 2012 11:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Naja misschien als je dat plakplaatje gewoon eraf krijgt kan je het wel kwijt aan een Chinees
quote:Op maandag 30 april 2012 00:41 schreef TommyGun het volgende:
Mijn showroom topic op BimmerPortal bestaat inmiddels al uit 8 pagina's vol met modificaties, problemen en reparaties die ik uitgevoerd heb aan de E46 het ruime jaar dat ik hem inmiddels heb (aanschafdatum feb. 2011), maar mogelijk gaat 'ie in de verkoop. Ik zit echter met wat dingen in mijn maag die kunnen meespelen met een eventuele verkoop, en daarvan hoor ik graag jullie mening:
http://www.bimmerportal.nl/post406716.html#p406716
Maar zoals gezegd, jammer van die halve maan en als ik het zo zie zit ie niet eens in het midden. Of ik ben erg scheelquote:Op maandag 30 april 2012 10:49 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hehehe nee ben geen Turk wel mooi gedaan op zich en auto lijkt nog knap.
Yep, het beruchte NikAsil probleem. Maar ik ben er niet zo bang voor, het blok heeft inmiddels 320.000 km gelopen en als je er al problemen mee had zou zich dat tussen 100K en 150K moeten openbaren. En sowieso binnen een jaar of 5 - deze auto is 17 jaar oudquote:Op maandag 30 april 2012 17:44 schreef Fer het volgende:
Had die M60B40 geen last van teveel zwavel in de amerikaanse benzine? Of hebben die inmiddels allemaal een modificatie gehad?
Ach anders trappen die yanks er gewoon een 5l pushrod in.
Hier niet hoor. Met de benzine op Eur 0.75 per liter en geen wegenbelasting is een 740iL in dat opzicht hier niet veel duurder dan een pak 'm beet 320i.quote:
Absoluut! Zoeft heerlijk over de weg, is heel stil van binnen en je hebt er zelfs geen last van dat het Amerikaanse wegen zijn. Ik moet alleen wel een beetje oppassen om niet met law enforcement in aanraking te komen. Je zit wel heel makkelijk aan de 90 mph op de snelweg als het rustig is..quote:
Veel BMW's worden inmiddels in de VS gebouwd, dus er is ook veel kennis aanwezig. Wij hebben een adres doorgekregen van een ex-BMW medewerker die inmiddels z'n eigen BMW werkplaats heeft en de locale guru schijnt te zijn, die mag dus gaan kijken naar ons "shimmie"-probleem,quote:Op maandag 30 april 2012 19:42 schreef Fer het volgende:
Is ie nou ook veel zuiniger dan een GM 5.7 of Ford 5.0? En kunnen ze daar ook een duitse bak reviseren?
Ik dacht ook dat ik niemand kende die dat zou doen. Totdat ik daadwerkelijk een E38 kocht...quote:Op maandag 30 april 2012 21:46 schreef mitchelll0181 het volgende:
Sorry hoor maar ik ken niemand die me in een e38 pimp zou noemen
Hahaha een x6 ok..
Alles na de e46 ook ..
Waar ben je precies bang voor bij een E38? En wat rijden die vrienden die je een wannabe-pimp noemen?quote:Op maandag 30 april 2012 21:43 schreef Bowny het volgende:
Ik wil ook een E38, maar durf er niet aan! Vrienden noemen mij al een wannabe-pimp, maar dat boeit me he-le-maal niets.
Zelfde als het imago van X6 rijders....pure afgunst noem ik dat. Je zou zelf maar al te graag in zo'n auto willen/kunnen rijden.
Als je met een E30 in Osdorp rondrijd kijken die E36/46 rijders je ook raar aan hoor. Schijnbaar is een e30 alleen maar voor Brabanders, Limburgers en Duitsers die Slagerhaus luisteren.quote:Op maandag 30 april 2012 22:22 schreef YoshiBignose het volgende:
...Als je in Osdorp rondrijdt valt je oude bmw/merc niet eens op
blah
Fijn, zo'n glazenwassersautoquote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:22 schreef Hyperdude het volgende:
Koop een Touring.
Daarin rijden alleen maar subtiele mensen met stijl.
[ afbeelding ]
NB. Boeien wat andere mensen denken.
Ik mag dan wel een e36 hebben, maar een e30 blijft ook wel een mooie wagenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:16 schreef Fer het volgende:
[..]
Als je met een E30 in Osdorp rondrijd kijken die E36/46 rijders je ook raar aan hoor. Schijnbaar is een e30 alleen maar voor Brabanders, Limburgers en Duitsers die Slagerhaus luisteren.
Weetje wat pas een Pooierbak is, een E64 als er geen grijze kerel in zit.
quote:Op maandag 30 april 2012 19:36 schreef SingleCoil het volgende:
Hier niet hoor. Met de benzine op Eur 0.75 per liter en geen wegenbelasting is een 740iL in dat opzicht hier niet veel duurder dan een pak 'm beet 320i.
Het rijdt erg goed, heb al vele KM's in 3, 5 en 7 series gereden. Het beste blijft toch gewoon een sedan of coupe, maar een touring doet het ook erg goed in de bochten.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:29 schreef Fer het volgende:
Heb nog nooit een touring gereden, maar ik kan me niet voorstellen dat het lekker hoekt.
Maakt geen zak uit. Akoestiek is wat slechter, iets zwaarder, verder geen verschil.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:29 schreef Fer het volgende:
Heb nog nooit een touring gereden, maar ik kan me niet voorstellen dat het lekker hoekt.
Die waren te duur. We wilden niet meer dan $5000 ex tax uitgeven. Deze was uiteindelijk 4700, dus dan reken je 5400 ofzo af. Een '99 is al snel $8000.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:16 schreef Bowny het volgende:
Waarom eigenlijk niet een jongere, eind 90', E38 gekocht?
Wat kost zo'n '95 E38 in de USA nou? $1,999?
Yep. Deze is overigens wel uitzonderlijk netjes. Alles zit er op en er aan en werkt ook, alle pixels nog in het display, bekleding is prachtig, velgen zijn echt als nieuw. Tot nu toe hebben we een paar issues gevonden:quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmm dan is dat een beetje dezelfde prijs als in NL. Hier betaal je voor een redelijk E38 ook wel ¤3500 maar ja maandelijks ben je hier veel meer kwijt
Dat valt wel mee. Maar inderdaad, je moet het niet al te lang doen hier. Je hebt hier al vrij snel een suspension te pakken, Bovendien is het nadeel dat verkeersovertredingen hier ook aan je verzekering worden doorgegeven en dat die zijn premie er ook op baseert.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:33 schreef Fer het volgende:
Het lijkt me wel flauw, kun je een 740 rijden zonder teveel zorgen over benzine en belasting. Kun je max 70mph en trek je een keer door naar 100 gelijk een batterij cops en een tv heli achter je aan.
Want is bewezen dat meer overtredingen tot meer ongelukken leiden?quote:Op woensdag 2 mei 2012 01:51 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. Maar inderdaad, je moet het niet al te lang doen hier. Je hebt hier al vrij snel een suspension te pakken, Bovendien is het nadeel dat verkeersovertredingen hier ook aan je verzekering worden doorgegeven en dat die zijn premie er ook op baseert.
Vast niet, maar de link tussen overtredingen en een hoger risico is natuurlijk al snel gelegdquote:Op woensdag 2 mei 2012 08:27 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Want is bewezen dat meer overtredingen tot meer ongelukken leiden?
Het is in ieder geval een extra drukmiddel je wel aan de regels te houdenquote:Op woensdag 2 mei 2012 08:27 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Want is bewezen dat meer overtredingen tot meer ongelukken leiden?
Goede stelling!quote:Op woensdag 2 mei 2012 08:32 schreef Mikkie het volgende:
Dat is dan puur een link op gevoel. Je kunt 'm ook omdraaien: mensen die vaker hard rijden, zijn sneller thuis dan mensen die langzaam rijden, en hebben dus minder kans op een ongeluk .
Punt is vooral dat wanneer iets niets voldoende onderbouwd is, ik het nogal riskant vind om op basis van een onderbuikgevoel zulke maatregelen in te zetten.
In de bebouwde kom houdt ik me aardig aan de regels zeker in woonwijken, op de snelweg zit ik meestal 20-30km boven de toegestane snelheid, vind ik prettiger rijdenquote:Op woensdag 2 mei 2012 11:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, maar nog beter is aan de snelheid houden en oplettend rijden. Uiteindelijk draait het natuurlijk om anticiperen, maar het is gewoon een feit dat als je harder rijdt, er eerder doden vallen. Als je bijv. 30 km/u in de bebouwde kom rijdt en je moet een noodstop maken voor een kind en het gaat NET AAN goed... stel je had 50 km/u gereden dan reed je het kind aan met 50 km/u (bij een reactietijd van een seconde).
Vast wel. In de VS is men gek op statistieken, dus er zal vast wel ergens een statistiekje te vinden zijn dat het enigszins rechtvaardigt.quote:Op woensdag 2 mei 2012 08:27 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Want is bewezen dat meer overtredingen tot meer ongelukken leiden?
Als iemand echt voldoende oplet, dan ziet hij de politieauto op tijd en past vervolgens zijn snelheid daar op aan.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:17 schreef TommyGun het volgende:
Ik heb liever iemand die sportief rijdt (extremen daargelaten) en daarbij oplettend is dan iemand die constant (waar mogelijk) de Vmax rijdt en enkel naar z'n snelheidsmeter kijkt.
Misschien niet. Maar het is wel bewezen dat je met meer bekeuringen een hogere verzekeringspremie betaaltquote:Op woensdag 2 mei 2012 08:27 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Want is bewezen dat meer overtredingen tot meer ongelukken leiden?
Ja.quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:25 schreef YoshiBignose het volgende:
Snap ik, doe ik ook of soms zelfs harder, maar om dan te zeggen dat ik veiliger bezig ben mwah. Het is wel waar dat je beter oplet als je harder rijdt en ja er zijn zat mensen die als zombies op de weg rijden, maar uiteindelijk is snelheid toch de belangrijkste factor als je kijkt naar de schade van het ongeluk. En de grootte van je auto
quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Heb dat wel als ik naar m'n auto kijk
Hij zat ook wel 4 uur op de motor, moet er niet aan denken. Binnenkort in de handleiding van je BMW motor: 2 uur rijden, 15 minuten rukken
Is Bridgestone goed?quote:Op donderdag 3 mei 2012 09:05 schreef daNpy het volgende:
Die Potenza zijn aardig geprijsd als je het mij vraagt.
Heb zelf ContiSportContact3's in dezelfde maat
Dat zijn dan twee serieuze bandenquote:Op donderdag 3 mei 2012 10:53 schreef nelisb het volgende:
Weet ik zo niet.
Krijg morgen de factuur.
Heb 185 euro per stuk betaald inclusief het erop zetten.
zodra je de piep hoort, uitstappen en je kop onder de motorkap steken....quote:Op donderdag 3 mei 2012 14:25 schreef jitzzzze het volgende:
En hoe kom je erachter wat er dan piept?
Maar hoe kom je er dan achter wat er exact piept? Zo'n diesel maakt best wat herrie, waardoor dit vrij moeilijk te lokaliseren is.quote:Op donderdag 3 mei 2012 14:26 schreef rival het volgende:
[..]
zodra je de piep hoort, uitstappen en je kop onder de motorkap steken....
en dan goed luisteren
Hoezo? Ik was 800 kwijt voor een setje sc3 onder m'n E46. 225/255.quote:
Zat er al onder, en ga er lekker niets aan doenquote:Op donderdag 3 mei 2012 17:38 schreef YoshiBignose het volgende:
185 zitten onder m'n toyota, je bent geen BMW waard als je dat eronder zet.
7-serie was even naar de garage achterremmen piepten heel hard maar is weer gefixed. Ik hoop dat ik weer een half jaartje kan cruisen ermee tot de APK, maar het meeste is daarvoor al opgelost. Laatste een "nieuwe" uitlaat eronder want de vorige was gatenkaas. Binnenkort ook maar even de voorkant laten spuiten zodat ie weer 1 kleur is, maar kost zoveel
E23 is wel baas.quote:Op donderdag 3 mei 2012 17:46 schreef YoshiBignose het volgende:
De foto in de OP is trouwens wel erg oud van m'n E23 met die stomme amerikaanse banden zal als ie gespoten is wel nieuwe maken. Nu staat ie er zo bij:
[ afbeelding ]
Zelfde velgenquote:Op donderdag 3 mei 2012 17:46 schreef YoshiBignose het volgende:
De foto in de OP is trouwens wel erg oud van m'n E23 met die stomme amerikaanse banden zal als ie gespoten is wel nieuwe maken. Nu staat ie er zo bij:
[ afbeelding ]
hij staat ook half in de schaduw?quote:Op zondag 6 mei 2012 22:45 schreef Fer het volgende:
Ik vind hem best dof voor een net gepoetste auto
Ikquote:Op maandag 7 mei 2012 11:03 schreef jitzzzze het volgende:
Maar ja, wie heeft er anno 2012 nog naafdoppen?
ohja, dat zou ik zondag doenquote:Op zondag 6 mei 2012 21:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Er was vandaag opeens een E30 meeting in Hoorn, wel geinig even met m'n E23 langs geweest.
Was ik weer een paar meijers lichter..quote:Op maandag 7 mei 2012 10:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Wees blij dat ze je hele wiel niet hebben meegenomen
Naaf kappen dan of hoe je ze noemt:quote:Op maandag 7 mei 2012 11:03 schreef jitzzzze het volgende:
Maar ja, wie heeft er anno 2012 nog naafdoppen?
Schroevendraaiertje er tussen en klaar, toch?quote:Op maandag 7 mei 2012 19:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Dan wordt het weer zo lastig om je velg eraf te halen
Maar moet je toch iets meer je best doen dan wanneer er niets tussen zit.quote:
Weet ik niet Ik heb gewoon van die kleine doppies van 55mmquote:Op maandag 7 mei 2012 19:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoezo die schroevendraaier heb je sowieso nodig. Of met zo'n speciaal soort sleutel dan kan je het zo open draaien. Tenminste dat is bij mijn doppen zo.
Ongetwijfeld, of bij bmwproducts of bimmerparts. Die leveren OEM onderdelen voor niet al teveel geld.quote:Op maandag 7 mei 2012 19:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Jaaa die waar kan je die kopen? Dealer zeker...
Echte oldschool rijders met BBS Kruisspaken natuurlijk.quote:Op maandag 7 mei 2012 11:03 schreef jitzzzze het volgende:
Maar ja, wie heeft er anno 2012 nog naafdoppen?
of een setje lenzo velgen kopen nieuw, krijg je zo'n ding er gratis bijquote:Op maandag 7 mei 2012 19:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Jaaa die waar kan je die kopen? Dealer zeker...
verkoop mij deze..quote:Op maandag 7 mei 2012 16:52 schreef tha_rizzo het volgende:
Die kappen heb ik ook. Daar heb ik geloof ik in het totaal een paar tientjes voor betaald bij de BMW-dealer.
Welke Benz Ster..?quote:
Hoezo bazensleutel..? Met een kwartslag draaien en trekken heb je de kapje er zo af..quote:Op maandag 7 mei 2012 19:33 schreef Hyperdude het volgende:
Slotje
[ afbeelding ]\
Maar alles valt te stelen, en anders wel te slopen.
@ TurQ; heb je die plastic bazensleutel nog die bij die doppen hoort?
Jaa wat wil ik er aan doen..? Ik ga geen 200 euro voor een setje doppen betalen..quote:Op maandag 7 mei 2012 22:59 schreef Fer het volgende:
[..]
Echte oldschool rijders met BBS Kruisspaken natuurlijk.
Maar Turq, zonder naafdoppen is erg racy.
Dat is nog steeds 100 euro voor een setje dopjes, ik vind 50 euro al te veel voor een setje.. De velgen zelf kosten max 200 euro..quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:23 schreef rival het volgende:
Turq, op het E30 fansite forum staan vaak van die doppen te koop... 25-35 euro per stuk meeestal...
de prijzen gaan alleen nog maar stijgen......quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:24 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dat is nog steeds 100 euro voor een setje dopjes, ik vind 50 euro al te veel voor een setje.. De velgen zelf kosten max 200 euro..
What to do? Ik wil de velgen nu kwijt, heb er geen zin meer in.. Iemand intresse?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:26 schreef rival het volgende:
[..]
de prijzen gaan alleen nog maar stijgen......
ik baal... 2 jaar terug kocht ik nog sideskirts voor 70 euro.... vragen ze nu 300 voor
Was ie maar op de sloop te vinden.. Ik ben er al geweest..quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:38 schreef jitzzzze het volgende:
Kan je ze niet van de sloop halen? Of gewoon zonder, lekker belangrijk
There, I fixed itquote:Op donderdag 3 mei 2012 14:25 schreef jitzzzze het volgende:
Jongens, ik heb nog een serieuze vraag over mijn auto. Ik heb zoals jullie weten een 318tds (e36), en als de motor loopt hoor ik een piepend geluid. Ik denk zelf dat het met de v-snaar (of aangrenzende artikelen) of de ventilator met visco koppeling te maken heeft.
Dat denk ik omdat het piepend geluid altijd hetzelfde is, ongeacht het aantal toeren wat de motor draait. De V-snaar draait volgens mij op een vast toerental en het toerental van de ventilator is natuurlijk afhankelijk van de visco koppeling.
Maar als het wat warmer is, de motor of buiten, dan is het geluid weg.
Wat denken jullie wat het is? En hoe kom je erachter wat er dan piept?
Ik begin er tenminste weer over, dat is toch al heel wat?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 19:47 schreef Hyperdude het volgende:
Daar heb ik nou zo de pest aan op de interwebs.
Altijd maar vragen stellen, maar nooit laten horen hoe het afgelopen is.
De piep.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 20:24 schreef Hyperdude het volgende:
Wat heb je nou gefixt?
En hoe?
Pics van je zusje?
De looprol, die tussen de dynamo en de waterpomp in op een M41 motor.quote:
ik koop ze wel van je voor 50 euro.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:29 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
What to do? Ik wil de velgen nu kwijt, heb er geen zin meer in.. Iemand intresse?
Steek 4x100, komen van onder een E30 Cabrio vandaan..
En krijg ik ze niet verkocht, dan zoek ik wel een alternatief.. Want 100-200 euro is mij echt te veel voor een paar dopjes..
Jazeker, half uurtje werk. Inclusief uitzoeken hoe ik de spanning van de multiriem af ging halen.quote:
Die is echt gemaakt voor een koningquote:Op donderdag 10 mei 2012 09:45 schreef FalleNk810i het volgende:
Hoe vet is deze: http://link.marktplaats.nl/523982645
Gaaf ding komt met chauffeur?quote:Op donderdag 10 mei 2012 09:45 schreef FalleNk810i het volgende:
Hoe vet is deze: http://link.marktplaats.nl/523982645
ook zelf geconstateerd welke je moest vervangen?quote:Op donderdag 10 mei 2012 09:53 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Jazeker, half uurtje werk. Inclusief uitzoeken hoe ik de spanning van de multiriem af ging halen.
Zelfs dat nog. Motor aan, kap open, even luisteren, op een verdacht rolletje wat WD40 spuiten en he? Het piepen is weg. Nou ja, dan die maar vervangen en dan zien we wel weer verder.quote:Op donderdag 10 mei 2012 09:56 schreef rival het volgende:
[..]
ook zelf geconstateerd welke je moest vervangen?
Goed bezigquote:Op donderdag 10 mei 2012 09:57 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Zelfs dat nog. Motor aan, kap open, even luisteren, op een verdacht rolletje wat WD40 spuiten en he? Het piepen is weg. Nou ja, dan die maar vervangen en dan zien we wel weer verder.
Dat verlagen vind ik sowieso niet zo bij een limousine passen, zijn dat 20" of meer? Zit amper nog rubber omheenquote:Op donderdag 10 mei 2012 10:30 schreef FalleNk810i het volgende:
Holy fuck dikke V12
Heb alleen wat moeite met de mate van verlaging, hou er niet van als de banden achter de spatborden wegvallen, to much!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
So-called VIP style.quote:Op donderdag 10 mei 2012 10:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat verlagen vind ik sowieso niet zo bij een limousine passen, zijn dat 20" of meer? Zit amper nog rubber omheen
Het rijd ook voor geen meter. Je komt geen drempel meer normaal over. En dat terwijl deze auto juist het summum is van comfort en snelheid. Ziet er stoer uit maar die bak is verneukt.quote:Op donderdag 10 mei 2012 10:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat verlagen vind ik sowieso niet zo bij een limousine passen, zijn dat 20" of meer? Zit amper nog rubber omheen
De velg?quote:
Dat wou ik net zeggen, grote kans dat hij op bags rijdt..quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:39 schreef mitchelll0181 het volgende:
Mischien heeft dat ding wel gwn hydraulics joh
Problem solved, op de snelweg 3 cm bodemruimte en in de stad 10
Stiekem wachtte ik al op een Turq reactie want die snapt het tenminstequote:Op vrijdag 11 mei 2012 01:08 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dat wou ik net zeggen, grote kans dat hij op bags rijdt..
Wel een ubergeile bak... Geen poespas, getinte achterlichten, velgen en verlaging. Klaar
Ja, dan hoor je er helemaal bij.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 01:08 schreef Turquaz52 het volgende:
Dat wou ik net zeggen, grote kans dat hij op bags rijdt..
Wel een ubergeile bak... Geen poespas, getinte achterlichten, velgen en verlaging. Klaar
De MAG is 7.62 nato.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:35 schreef fathank het volgende:
Die 750 iL is natuurlijk wel een bazenbak. Echt iets voor een Afrikaanse Dictator, met voor en achter een gewapend escorte. Het liefst Toyota Hilux'en met een Mag .50 achterop .
Altijd goed idd :p net als de mijne.. Pcies dat hahahaquote:Op vrijdag 11 mei 2012 01:08 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dat wou ik net zeggen, grote kans dat hij op bags rijdt..
Wel een ubergeile bak... Geen poespas, getinte achterlichten, velgen en verlaging. Klaar
Welke begin v.d. einde? Sinds de 1 serie ging BMW al berg afwaarts, nu zowiezo al met de 'nieuwe' BMW 'Polo' 1-serie.quote:Op zondag 13 mei 2012 17:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Het begin van het einde
http://www.telegraaf.nl/a(...)1_Serie__114i__.html
BMW introduceert met de komst van de nieuwe driedeurs de 114i. Dit model vormt de instapper. Onder de kap van deze versie huist een 1,6 liter viercilinder benzinemotor met TwinPower Turbo-technologie. Goed voor 105 pk vanaf 4.000 tpm en 180 Nm vanaf 1.100 tpm. Het model haalt in 11,2 tellen de 100 km/h en de top bedraagt 195 km/h. De motor verbruikt tussen de 5,5 en 5,7 liter per 100 kilometer. Dat levert een CO2-uitstoot van 129/132 g/km op. Prijzen zijn nog niet bekend.
Ju weet zelluf Gquote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:08 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Stiekem wachtte ik al op een Turq reactie want die snapt het tenminste
Dan was dit topic allang gestrand, want BMW doet niks anders dan imago verneuken op dit moment waar niet gepraat over kan worden, omdat het overeenkomt met vloeken in de kerk..quote:
Of de mijnequote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:27 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Altijd goed idd :p net als de mijne.. Pcies dat hahaha
Overdrijven is ook een vak he. Een 7 serie is een iets ander segment dan een 3 serie. Die zullen ze niet gauw downsizen.quote:Op zondag 13 mei 2012 17:15 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Welke begin v.d. einde? Sinds de 1 serie ging BMW al berg afwaarts, nu zowiezo al met de 'nieuwe' BMW 'Polo' 1-serie.
Kut BMW
Op de E92 na zijn ze allemaal fucked up, idioten, ga een ander merk beginnen en daar een lelijke 4 pitter in droppen
Zoals BMW Mini ofzo, met hun miezerige 1.6 FWD..
Of hoor deze grap dan: 328i met een 2.0 Turbo Ik zie het al voor me: 750iL met een 1.6 -TwinAirTechnolgies met 20V Turbo en Compressor en FlexBi-Fuel LPG G4 BioEthanol Hybride.
quote:Op zondag 13 mei 2012 17:20 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Of de mijne
[ afbeelding ]
Op de velgen na dan..
En nu met M3 voor&achterbumper
quote:Op zondag 13 mei 2012 17:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Zucht ik had hem al bijna uit m'n geheugen verwijderd maar nu kom je weer aanzetten met dat ding
SPOILER: boe :D :')Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pardon? Voor mijn part was de 328 2.0 15 seconden sneller dan de M3. Dont care, zo iets ga je gewoon niet doen. Die emisie waarden eisen e.d. kunnen ze ook met een 6 cilinder bereiken. Hoe kan het dat een vrachtwaggel wel steeds meer PK's/liters e.d. krijgt, maar aan de andere kant ook elk jaar een nieuwe Euro normen hebben?quote:Op zondag 13 mei 2012 17:53 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak he. Een 7 serie is een iets ander segment dan een 3 serie. Die zullen ze niet gauw downsizen.
Uit die 328i halen ze wel 245 pk en is maar 4 of 5 tienden langzamer dan een e92 335i. Ook bmw komt niet onder de steeds strengere emisie-waarde eisen uit. Jij vind het niet bij bmw horen, maar ik vind het uit de tijd om nu met een benzine slurpende 6- in-lijn aan te komen in een 320i.
Natuurlijk is het geluid van de 328i door z'n 4 cilinder minder geworden, ook al hebben ze wel wat aan het geluid gedaan. Ze doen er alles aan om aan die gunstigere bijtelling te komen, een automatische start- en- stop systeem op een automaat is wel wat overdreven.
Downsizen doen ze maar bij opel of suzuki, niet bij BMW. En wat voor blok ligt er ook alweer in een 750i van nu? Een 4.8 V8? Bye Bye tegen de 5.4 V12, dat ze nu een 6.0 V12 er bij hebben gekregen vind ik aan de andere kant wel weer gruwelijk
Maar de 740i is maar gewoon een 6 pitter
Ik kan zo wel uren doorgaan, maar goed je hebt van die milieu junkies, gooi een gelijkwaardige turbo op een 6 pitter en je hebt 4x meer vermogen dan uit een kut 4 pitter & een stuk betrouwbaarder.Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
De mijne is alles behalve zuinigquote:
niet erg je maakt meer pronk kilometers dan werkkilometers gok ik. mag wel wat verbruiken toch.quote:
Nou pronk kilometers, denk het niet..quote:Op zondag 13 mei 2012 20:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
niet erg je maakt meer pronk kilometers dan werkkilometers gok ik. mag wel wat verbruiken toch.
wat rij je? alleen maar verstandig toch.quote:Op zondag 13 mei 2012 21:00 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nou pronk kilometers, denk het niet..
Meer geniet kilometers en werkkilometers.. Al rij ik nu wel een zuinige autotje..
quote:Op zondag 13 mei 2012 21:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
wat rij je? alleen maar verstandig toch.
Lieve schat, ik heb mijn BMW nogsteeds en heb de golf puur en alleen gekocht omdat het voor een spotprijs op marktplaats was en ik ff de BMW pauze geef omdat ik wil oriënteren op een V12 swap & mijn complete interieur...quote:Op zondag 13 mei 2012 21:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Van een BMW naar een Golf... tja het is een echte Turk.
Ik heb er een Audi A4 2.0 16v 170PK TDI Turbo op zitten en een complete Turboback uitlaat zonder dempers van 68mm, grote intercooler (groter dan de radiateur).. Ook heeft hij nu een chip..quote:Op zondag 13 mei 2012 21:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
160pk á la "oh zo'n luchtfilter is +20pk" of 160pk á la uitdraai?
ik zie ook al mocro's / turken rijden in nieuwe 6-series.quote:Op zondag 13 mei 2012 21:15 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Lieve schat, ik heb mijn BMW nogsteeds en heb de golf puur en alleen gekocht omdat het voor een spotprijs op marktplaats was en ik ff de BMW pauze geef omdat ik wil oriënteren op een V12 swap & mijn complete interieur...
Vind jij maar eens een oldtimer TDI Golf 2 met een Mk3 dash en Mk5 interieur voor minder dan 2000..
Mijn volgende oldtimer wordt zowiezo een 6-serie
160pk á la "deze luchtfilter is +20pk!" dus.quote:Op zondag 13 mei 2012 21:18 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik heb er een Audi A4 2.0 16v 170PK TDI Turbo op zitten en een complete Turboback uitlaat zonder dempers van 68mm, grote intercooler (groter dan de radiateur).. Ook heeft hij nu een chip..
Binnekort nog Race 520 verstuivers en chip op maat en dan 190-210PK
En dat op 1000KG
Hoezo..? het is zowiezo bewezen dat de chip +30PK is, de Turbo levert misschien (omdat het niet op maat chip is) +/- 10-20PK extra en de uitlaat misschien 5-10PK en de intercooler 5PK's. Laten we het afronden komen we uit op 150 a 160PK..quote:Op zondag 13 mei 2012 21:31 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
160pk á la "deze luchtfilter is +20pk!" dus.
Mijn auto heeft een K&N inlegfilter onder andere, hoeveel PK is dat? 30?
Die kwam ff langs om te kijken of alles in orde is hier..quote:
bla bla bla bla...quote:Op zondag 13 mei 2012 21:18 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik heb er een Audi A4 2.0 16v 170PK TDI Turbo op zitten en een complete Turboback uitlaat zonder dempers van 68mm, grote intercooler (groter dan de radiateur).. Ook heeft hij nu een chip..
Binnekort nog Race 520 verstuivers en chip op maat en dan 190-210PK
En dat op 1000KG
Je originele E30 325i maak ik wel af beste vriend..quote:Op maandag 14 mei 2012 09:44 schreef rival het volgende:
[..]
bla bla bla bla...
Je kan me nog steeds niet bijhouden
dan blijft mijn post nog steeds staan als een huisquote:Op maandag 14 mei 2012 10:39 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Je originele E30 325i maak ik wel af beste vriend..
We moeten een keer meeten na de verstuivers & chip opmaat upgrade..quote:Op maandag 14 mei 2012 10:42 schreef rival het volgende:
[..]
dan blijft mijn post nog steeds staan als een huis
Voor dat soort meetings ben ik altijd wel te porrenquote:Op maandag 14 mei 2012 10:55 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
We moeten een keer meeten na de verstuivers & chip opmaat upgrade..
ik was em vergetenquote:Op maandag 14 mei 2012 11:04 schreef YoshiBignose het volgende:
En simpele E30 meetings kom je niet opdagen hé
Fucking handig, zie mijn posts over de thermostaat en de looprolquote:
waarom is je keuze daarop gevallen? (E34 is een fijne wagen, maar met een 2.0 6 cilinder erg traag en veel zuipen)quote:Op maandag 14 mei 2012 16:37 schreef Catch22- het volgende:
Dat je het goed terug vast zet
vanavond proefrit in mijn mogelijk nieuwe auto e34 520i '95
het is misschien mijn rechtervoet danquote:Op maandag 14 mei 2012 17:02 schreef Catch22- het volgende:
Kreeg hem aangeboden. Hij is nog heel netjes en goed geprijsd. 2e eigenaar, heeft hem vorig jaar van de eerste eigenaar uit DLD gehaald. 210k gelopen en minder dan 2000 eu.
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=6112&id2=6110
verbruik valt ook wel mee tov de 525i, scheelt 0.1liter/100km.
Kom je richting limburg dan..?quote:Op maandag 14 mei 2012 10:56 schreef rival het volgende:
[..]
Voor dat soort meetings ben ik altijd wel te porren
wat is weinig?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:57 schreef Catch22- het volgende:
ik rij volgende week weer e34 jeej!
iemand belangstelling voor een technisch goede e30 320i van 89 met werk (maar als dagelijkse auto prima geschikt)? voor weinig?
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=213122629quote:Op dinsdag 15 mei 2012 08:52 schreef YoshiBignose het volgende:
pics E34 zijn altijd master, 150 pk is ruim voldoende om te cruisen. Verder nog wat opties?
ik zat aan 400 euro te denkenquote:
mooiquote:Op dinsdag 15 mei 2012 09:13 schreef Catch22- het volgende:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=213122629
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat voor velgen zijn dat?Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
en hij rijdt? en de prijs is 400?quote:
Pics?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:57 schreef Catch22- het volgende:
ik rij volgende week weer e34 jeej!
iemand belangstelling voor een technisch goede e30 320i van 89 met werk (maar als dagelijkse auto prima geschikt)? voor weinig?
Ja, smartphone enzoquote:
Klopt dit? Dat een auto bij 15jr als oldtimer wordt beschouwd voor de verzekering?quote:Wanneer is een auto nu een oldtimer en wanneer hoef je geen wegenbelasting meer te betalen voor een oldtimer? Dit zijn vragen die wij vaak krijgen. Het is belangrijk om twee dingen uit elkaar te houden.
Voor de verzekeringsmaatschappij is een auto een oldtimer als deze ouder is dan 15 jaar. Dit betekent dus dat een auto uit 1996 al als oldtimer verzekerd kan worden op een oldtimerverzekering.
Voor de wegenbelasting is een auto echter pas een oldtimer wanneer de auto ouder is dan 25 jaar. In dat geval hoef je geen wegenbelasting te betalen voor de oldtimer.
Dit klopt volgens mij niet meer? Of toch wel?quote:De vrijstelling voor oldtimers wordt per 01 januari 2012 bevroren. Alle voertuigen die op dat moment 25 jaar en jonger zijn (vanaf 1 januari 1987) zullen dan niet meer voor de vrijstelling in aanmerking komen.
Ik heb het ook over een E30je, zo'n 316 weegt 1000 kg dat is heel wat anders dan een E46.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:31 schreef mitchelll0181 het volgende:
Nou mijn 318 doet nie veel hoor onder de 2500 ..
Nee, 1986 en ouder is wegenbelastingvrij. 1987 is wegenbelastingvrij in 2013, 1988 in 2015, 1989 in 2017 etc. daarna na 30 jaar oldtimer.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:35 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Dit klopt volgens mij niet meer? Of toch wel?
Wat jij en Catch zegt is tegenstrijdigquote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:41 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik heb het ook over een E30je, zo'n 316 weegt 1000 kg dat is heel wat anders dan een E46.
[..]
Nee, 1986 en ouder is wegenbelastingvrij. 1987 is wegenbelastingvrij in 2013, 1988 in 2015, 1989 in 2017 etc. daarna na 30 jaar oldtimer.
bij mijn vorige verzekeraar Unive maakten ze hem helemaal mooi...quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:34 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Klopt dit? Dat een auto bij 15jr als oldtimer wordt beschouwd voor de verzekering?
tot en met 86 is 25 jaar.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:43 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Wat jij en Catch zegt is tegenstrijdig
Jij bent een kenner zo te zienquote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:48 schreef rival het volgende:
[..]
bij mijn vorige verzekeraar Unive maakten ze hem helemaal mooi...
mijn E30 uit '86 was geen oldtimer maar die uit '90 wel.
die uit '90 is een cabrio, die viel bij hun in de groep klassiekers. de coupe niet...
ze waren heel duur omdat men dacht dat Na 86 niks meer belastingvrij werd.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:52 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Jij bent een kenner zo te zien
Wat is een redelijk nette E30 2-deurs waard (320, oldtimer)? Voor hoeveel worden ze van de hand gedaan?
oldtimer, met M-tech en echt in een goede staat (totaal geen werk voor jezelf)quote:Op dinsdag 15 mei 2012 15:53 schreef xaban06 het volgende:
Moet wel m-tech zijn ja, en krassen etc moet wel bij een 25 jaar oude auto:) 2000 is dus redelijk
Is ook veel geld Ik ben op zoek naar een 2e auto (voor mijn vrouw). Als ik weg ben met de auto heeft zij geen vervoer. De auto zal dus heel weinig gebruikt worden, hooguit enkele dkm / jaar. Dan vind ik het zonde om iedere maand een hoop wegenbelasting + verzekering te betalen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 15:55 schreef Catch22- het volgende:
vind ik wel veel geld. Moet hij wel ERG netjes zijn
als je maar niet alleen korte ritjes rijdt....quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Blergh m'n tante rijdt er ook nauwelijks in dat is dus echt niet goed voor de auto..
Dat doet ze dus wel dus binnenkort kan je weer een uitlaat eronder knutselen hehehequote:Op woensdag 16 mei 2012 08:26 schreef rival het volgende:
[..]
als je maar niet alleen korte ritjes rijdt....
fijn, jij koopt weer de goedkoopste en wij kunnen hem met man en macht pas gaan maken zeker?quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:30 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat doet ze dus wel dus binnenkort kan je weer een uitlaat eronder knutselen hehehe
Same here. Vorig week apk. 460 euro lichter. En dan nog mijn lekkende schokdemper als opmerkingquote:Op woensdag 16 mei 2012 17:36 schreef Mikkie het volgende:
Altijd fijn om na onderhoud in de garage te horen dat je auto in een vorig leven waarschijnlijk een keer een flinke tijd stilgestaan heeft en dat daardoor e.e.a. het al tijden niet goed doet ivm dikke roestvorming e.d. Gevolg: een rekening van bijna 500 euro. Dan weet je weer dat je BMW rijdt !
Bij de APK is bij mij de veer linksachter ook vervangen. Alleen dat kostte al 140 euro.quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:19 schreef Mikkie het volgende:
Helaas te herkenbaar. Ik kreeg nog als opmerking dat de veer linksachter naar de ju was, daar moet dus ook nog een nieuwe in. Plus de APK die eraan komt. En oja, ook nog een beurtje. Daar gaat weer een maandsalaris
quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:33 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Bij de APK is bij mij de veer linksachter ook vervangen. Alleen dat kostte al 140 euro.
Vast wel, maar zijn die dingen dan ook niet rot?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 08:19 schreef jitzzzze het volgende:
Beide vervangen, dat is 1 ding dat vast staat.
Kan je verder geen aftermarket kopen? Of van een sloopauto?
dat hoeft natuurlijk niet, maar ja, garantie tot aan de hoek van de straat uiteraard. Persoonlijk zou ik voor twee aftermarket gaan denk ik.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 08:33 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Vast wel, maar zijn die dingen dan ook niet rot?
Dit dus. Mijn neef is automonteur en haalt geen goedkoop spul voor zijn klanten. Natuurlijk omdat hij dat niet betaald en hij het zeker weet dat het goed is.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 08:51 schreef Mikkie het volgende:
Beide vervangen inderdaad. En laat het goed doen: dat ze alles loshalen en de oorzaak van het vastzitten weghalen. Dat heb ik dus van de week ook laten doen. Kost je in één keer een flinke smak geld, maar niets zo zonde als nu half werk leveren en over een jaar weer met krom spul staan omdat het nu niet goed is gedaan (symptoombestrijding).
Oorzaak ligt bij de klauw zelf Dat is inmiddels duidelijk gewordenquote:Op vrijdag 18 mei 2012 08:51 schreef Mikkie het volgende:
Beide vervangen inderdaad. En laat het goed doen: dat ze alles loshalen en de oorzaak van het vastzitten weghalen. Dat heb ik dus van de week ook laten doen. Kost je in één keer een flinke smak geld, maar niets zo zonde als nu half werk leveren en over een jaar weer met krom spul staan omdat het nu niet goed is gedaan (symptoombestrijding).
Wat raar, ik zie ze hier http://www.mister-auto.nl(...)16ch_v18466_g78.htmlquote:Op vrijdag 18 mei 2012 11:30 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Oorzaak ligt bij de klauw zelf Dat is inmiddels duidelijk geworden
Pff, kost me dus zo een 800 tot 900 euro
Hmm, nette prijs inderdaad! Ik had de prijs via realome.nl, dat zijn dan volgens mij originele.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 11:52 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Wat raar, ik zie ze hier http://www.mister-auto.nl(...)16ch_v18466_g78.html
Voor 130 per stuk. Uiteraard zonder montage en blokken.
Merk heb ik nog geen ervaring mee, maar heb hier een complete set blokken liggen op aanraden van mijn leverancier. Die wilde mij de echte goedkopies niet eens verkopen toen ik zei dat ik goedkopere had gezien. Niet dat ik ooit van plan was om te besparen op remmen, maar gewoon, je kijkt soms wel eens verder.
De Rijsbergen raadde het me aan. Bosch is uiteraard ook prima, maar duurder (dat is letterlijk wat ze tegen me zeiden)quote:Op vrijdag 18 mei 2012 12:08 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Hmm, nette prijs inderdaad! Ik had de prijs via realome.nl, dat zijn dan volgens mij originele.
Is TRW een beetje ok?
Enige reden dat ie kleine 6 pitter zo slap onderin loopt, is omdat die verdeler en bougiekabelset zo achterlijk duur is dat niemand hem vervangt. Toen ik mijne uit 1987 vervangen had trok ie ook bij lage toeren normaal weg. Ben benieuwd wanneer BMW de V8 downsized naar 6-in-lijn en dan twinturbo oid.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat wil je ook wel met deze benzineprijzen. Ja boven de 2000 heb je genoeg vermogen beschikbaar daaronder voelt ie wat zwak, terwijl de 4-cilinders juist andersom hebben. Veel stadsverkeer zou ik daarom ook een 4-cil aanbevelen maar ja wie ben ik
Waarom hou je ze niet gewoon allebei
Dat doen ze toch al?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 17:26 schreef Fer het volgende:
[..]
Enige reden dat ie kleine 6 pitter zo slap onderin loopt, is omdat die verdeler en bougiekabelset zo achterlijk duur is dat niemand hem vervangt. Toen ik mijne uit 1987 vervangen had trok ie ook bij lage toeren normaal weg. Ben benieuwd wanneer BMW de V8 downsized naar 6-in-lijn en dan twinturbo oid.
Er is wel sprake van dat de nieuwe M3 een 6 cilinder krijgt, de M5 is al van V10 naar V8 gegaan, jammer, die V10 was een mooi blokquote:Op zaterdag 19 mei 2012 10:58 schreef Fer het volgende:
Oh ja, ben alweer vergeten dat de N55 ook al een turboblok is. Maar dan nog is 315pk uit een 3 liter niet zo spectaculair als de N20 (245pk uit 2l). En zeker nog niet volwaardig genoeg voor een M5. Dat zou echt stoer zijn. Dat de nieuwe M5 een 3,5l krijgt net als de M535i.
Trouwens op werk rijdt zo'n gast 335i cabrio, das dus een N55. Maar klinkt een beetje als een lekke uitlaat.
Waarom, een V8 loopt veel mooier.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er is wel sprake van dat de nieuwe M3 een 6 cilinder krijgt, de M5 is al van V10 naar V8 gegaan, jammer, die V10 was een mooi blok
V10 geluid is onverslaanbaarquote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:51 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Waarom, een V8 loopt veel mooier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |