quote:
Op maandag 30 april 2012 22:59 schreef shaderon het volgende:Ik heb Sydney en Melbourne eens doorgereisd met google maps Street view. Echt 200km ofzo afgelegd. Van 50km buiten de stad de snelweg gevolgd tot de binnenstad en daar elk straatje doorgegaan. Binnen de stad Melbourne lijkt het totale paniek want de wegen lopen allemaal een beetje raar en doorelkaar. Een beetje Den Haag gevoel. In Sydney is iets meer grote stad gevoel en ziet er veel verzorgder uit in het centrum.
Maar dat is makkelijke praat zo vanaf een schermpje. Nu maar is zien en geloven

Mwah, verkeer in Melbourne is goed geregeld hoor. Wel stervensdruk, maar dat komt omdat iedereen maar in het centrum wil werken. In Nederland is dat toch meer verspreid over onze mini-steden.
Nog even over die Mastercard/Visa fobie, ik snap daar ook niks van. In Nederland denkt iedereen ook standaard dat Visa/Mastercard gelijk een creditcard is, terwijl je tig varianten hebt inclusief de debit card (dat kunnen we gewoon vertalen als 'bankpasje' denk ik?).
Kontiki: "Ik heb hier een Visa bankpasje, super handig. Je kunt wereldwijd en online betalen en het gaat gewoon van je banksaldo af."
Hollandse vriend: "Visa zeg je? Nee, ik mot geen credit card"
Kontiki: