quote:
Op dinsdag 1 mei 2012 14:33 schreef ValHallen het volgende:[..]
Wat zal Dick gaan verdienen? Toch wel een aardig salaris (1 miljoen+). Tevens zal hij vast wel in zijn contract laten zetten dat hij zijn geld ook krijgt als hij wordt ontslagen. Dus als het niet werkt ben je dus een miljoen (of meer) armer en ben je alsnog niks opgeschoten. En heeft PSV het oneindige geld? Volgens mij niet toch?
Wanneer PSV na een jaar afscheid van hem neemt, wordt hij niet ontslagen. Dus dat kost niets extra. Als het niet werkt, heb je alleen zijn salaris betaalt, wat kosten zijn die je sowieso maakt. Dat men dat salaris armer is, is logisch. Maar je hebt er in ruil daarvoor wel een trainer voor een jaar gehad. Of het nu Advocaat was of een ander, die salariskosten maak je toch.
Hooguit kan je zeggen dat er 'ontwikkeltijd' vergooid is, en de kosten van de contracten van spelers voor een deel. Maar het zou meer kosten wanneer je Advocaat zou ontslaan of hem daar zou houden terwijl je eigenlijk van hem af wil.
Ik zou dus een contract voor een jaar gezien het gegeven dat de vorige drie trainers ook niet werkten juist voorzichtig noemen van PSV's kant.
quote:
Op dinsdag 1 mei 2012 14:37 schreef tja77 het volgende:[..]
Ik denk dat Advocaat minder kost dan een miljoen, maar jij dacht dat Fred Rutten gratis was?
Als er in zijn contract staat dat hij na ontslag doorbetaald krijgt, zou je juist blij moeten zijn met "slechts" een 1 jarig contract. Geld ben je met iedere coach kwijt, ook al heb je een coach voor 3 jaar, dan betaal je 3 jaar lang een salaris.
Ik denk dat je je niet moet vergissen in wat Fred Rutten verdiende bij PSV. Als het een miljoen was, zou dat me niets verbazen. Vergeet niet dat Rutten in een heel andere tijd tekende. En eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat Advocaat geen miljoen gaat verdienen.
Marcel Brands verdient al meer dan een half miljoen aan basissalaris alleen al.
[ Bericht 13% gewijzigd door Kenju op 01-05-2012 14:42:59 ]