abonnement Unibet Coolblue
  maandag 7 mei 2012 @ 16:37:42 #151
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_111253104
Nu pas de laatste aflevering gezien. Vond hem heftig :{ :N

Ik vond het apart doch raar genoeg wel mooi dat ze bekende acteurs namen die 'een slaatje hebben geslagen' uit de gabberscene. En dat ze nu toch ook de keerzijde van die tijd laten zien. Die ze waarschijnlijk zelf ook als jongere hebben meegemaakt, maar toen waren zij de jongere en lieten natuurlijk niks m erken aan hun ouders. Om hen dan in die rol te zien waarbij ze zich zelf proberen in te leven in de rol van ouder. Petje af :Y
  maandag 7 mei 2012 @ 16:41:16 #152
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_111253241
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 16:35 schreef Daniane het volgende:
Mooie aflevering! Heftig ook. Kon wel huilen toen ze hem gingen overrijden hoor. ;(
Huub Smit was inderdaad goed, al is 't moeilijk om hem los van New Kids te zien 'kut' ... :P
Wow ik herkende hem niet. Ook een heel ander kapsel en accent, dat maakt het verschil denk ik. En hij speelde toch serieuzer, nam dit verhaal denk ik ook serieuzer.
  maandag 7 mei 2012 @ 16:43:40 #153
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_111253328
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:15 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Nee? Kan het nooit meer goedkomen met zo'n joch?
Ik vind dat ook niet terecht. Die jongens wilden helemaal niet ver gaan met die drugshandel. Dat bleek ook symbolisch toen ze dat pistool weggooiden omdat ze daar verder niks mee te maken willen hebben / niet dat risico willen lopen iets met dat pistool te gaan doen.

Het waren naar mijn idee gewoon kwajongens die op een gegeven moment verslaafd waren aan de speed voor ze het doorhadden en toen wel dingen moesten doen naar eigen inzicht om aan die drugs te blijven komen. Net als dat meisje. Ik denk dat dat de symboliek is, zelf als ervaringsdeskundige weet ik dat, als je eenmaal verslaafd bent dan zorg je dat je 'supply' goed blijft, dus je pikt heel veel van mensen omdat zij er voor zorgen dat je toegang tot de drugs hebt, en zonder dat ben je weerloos denk je.

Ik denk dat voor hetzelfde geld die jongen nu vrolijk rond zou lopen met zijn vrouw en kinders, geleerd hebbende van zijn fouten en dat hij gewoon de verkeerde dealert is tegengekomen die vet paranoide werd van de speed en steeds psychotischer werd.
  maandag 7 mei 2012 @ 16:47:13 #154
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_111253456
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 10:06 schreef Armageddon het volgende:
Wat een naïef stel zeg die ouders. Er waren helemaal niet zoveel signalen dat er wat aan de hand was met die jongen. Kolere zeg. :D :')
Ze spelen de typische ouders. De meeste ouders weten helemaal niks af van drugs en vond dat wel mooi uitgebeeld eigenlijk.

'Ja wat had ie dan? Ja eeh, jaa eeeh pillen!' Terwijl die moeder aan de deur het net wel goed had dat het gewoon xtc was. Mijn ouders hadden ook wel door dat ik dichtbij drugs zat op dat moment maar zij dachten bijv. ook dat speed in pillen werd uitgegeven :') Terwijl dat gewoon gebruikelijk is om als poeder op te snuiven. Maar dat is dan te heftig voor ouders.

Ouders kunnen zoiets niet handelen, hun eigen kind, hun eigen zoontje die mogelijk zoiets zou doen dus steken ze hun hoofd in het zand. Het is een vrij typische reactie. Ze snappen niet dat je iemand gewoon keihard moet confronteren met zijn zaakie, wat ze uiteindelijk dan toch doen.

Alleen toen was het al te laat want hij moest via die rare constructie die gozer dat geld terug betalen, wat denk ik een mooie constructie is om iemand afhankelijk te maken aangezien hij nog geld schuldig is.
  maandag 7 mei 2012 @ 16:49:15 #155
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_111253533
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 22:08 schreef alors het volgende:
Jeetje, die pa in die docu ;(
Veel vaders in dat milieu zijn gewoon lieve, eerlijke hardwerkende mannen die eerlijk waar denken dat ze zo weer contact kunnen krijgen met hun zoons. Beetje houthakken e.d. beetje mannen dingen doen, tja. In principe is het 'good parenting', vaak is het al genoeg dat je ermee aangeeft dat je voor zo'n zoon gaat, dat je iemand aandacht geeft.

Die jongere zoon zal dan ook wel goed terecht zijn gekomen want die was er nog ontvankelijk voor, die oudere was al te ver heen. Wat ook grotendeels zijn eigen keuze/fout was.
pi_111255084
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 16:43 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik denk dat voor hetzelfde geld die jongen nu vrolijk rond zou lopen met zijn vrouw en kinders, geleerd hebbende van zijn fouten en dat hij gewoon de verkeerde dealert is tegengekomen die vet paranoide werd van de speed en steeds psychotischer werd.
Nou...hij zou 21 geweest zijn nu :P
Maar ik denk inderdaad ook wel dat het goed had kunnen komen. Zeker als je het relaas van zijn vader leest, de hulp kwam immers net op gang. Dus als hij niet was omgebracht en het traject van de hulpverlening in had gekund, was het waarschijnlijk best goedgekomen, hij was pas 16! En ik denk dat zijn ouders zeker van mening zijn dat er iets verloren is gegaan aan hem! Het is niet zo dat hij al van jongs af aan veelvuldig met de reclassering in aanraking was geweest bijv (zoals die overvallers van de juwelier in Den Haag).

Ik zei tijdens het kijken tegen mijn man dat het me echt heel erg moeilijk lijkt als je kind zo begint te doen. Want ik denk dat je een heleboel kleinere signalen mist voordat je doorhebt dat het foute boel is. En nu zijn wij toevallig al bekend met de weg naar Jeugdzorg dus ik zou daar vrij snel aan de bel trekken maar het is ook best een hele stap wanneer je als ouder moet toegeven dat je de grip kwijtbent. Alleen die verdomd lange wachtlijsten binnen de instanties die hulp kunnen verlenen. Daar weet ik ook al alles van en dan ging het bij ons alleen maar om onderzoek of er wellicht sprake was van een autistische stoornis...

[ Bericht 0% gewijzigd door Lovechild op 07-05-2012 18:12:21 ]
Don't you love her madly?
pi_111255845
quote:
13s.gif Op zondag 6 mei 2012 21:29 schreef golfer het volgende:

Zielig voor de ouders verder, maar aan dat joch is niks verloren gegaan.
Wat is dat voor idiote stelling? Die jongen was verslaafd en in het verkeerde milieu bezig. Had, met alle goede hulp die hij had kunnen krijgen, nog alle kanten op kunnen gaan met z'n leven.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_111256058
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 16:47 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ze spelen de typische ouders. De meeste ouders weten helemaal niks af van drugs en vond dat wel mooi uitgebeeld eigenlijk.
Ja, en los van dat drugsverhaal, is het voor ouders in het algemeen ontzettend moeilijk om onder ogen te zien dat hun kind niet is zoals zij hopen en willen dat hij is. Ouders denken echt vaak letterlijk: nee, maar dat doet mijn kind niet..

Dat zag je ook duidelijk bij de scene toen de moeder van Jason kwam vertellen dat haar zoon de pillen had gekregen van Jeffrey. In eerste instantie totaal willen ontkennen. Gelukkig ging die vader uiteindelijk wel op onderzoek uit.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_111256094
Ik snap echt niet dat mensen vinden dat er niets verloren is gegaan aan die jongen. Ja, het was op dat moment een verslaafde vervelende rotpuber die je het bloed onder de nagels vandaan haalt, maar dat maakt hem nog niet waardeloos.
Helemaal als je naar het gezin kijkt, gewoon een net gezin met ouders die het beste voor hebben met hun kinderen. Ouders gewoon met een baan, niet van die tokkies die de hele dag met een uitkering op de bank hangen.

En die ouders zijn echt niet naief, maar probeer jij maar eens zo'n jongen in het gareel te houden. Je ziet wel wat er gebeurde, ze proberen hem van de straat te houden, en wat doet zoonlief? Uit het raam klimmen. Je staat vaak machteloos, hoe goed je ook probeert ze te helpen.

Ik kom uit net zo'n gezin als de jongen. Mijn 2 oudere broers zijn op een gegeven moment in hun puberteit flink van het pad geraakt, drugs, criminaliteit, vergelijkbaar met dat kereltje (nouja behalve het dealen dan).
Als je ze nu ziet zou ja daar niets van geloven, allebei gelukkige relatie of getrouwd, goede baan, kindje.
Dus ja, ik ben er van overtuigd dat het nog goed had kunnen komen met die knul.
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
  maandag 7 mei 2012 @ 18:22:58 #160
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_111256588
Ik heb die Zembla aflevering nu ook gezien, best een aanrader. Ik vind dit interessante problematiek omdat ik zelf maatschappelijk werk heb gestudeerd maar gestopt ben vanwege deze apathie waarin je niks kan beginnen als beginnend maatschappelijk werkstertje. Dit filmpje heeft mijn passie doen herleven want nu weet ik waar het probleem zie en daar ga ik later na mijn studie politicologie wat aan doen, dat is ook de reden van mijn studieswitch geweest. Met deze studie kan ik er wat aan doen.

Als mwd'er wordt je apathisch omdat je ook moeilijk even die ouders opbelt als je bijv. in een jongerencentrum werkt. Je weet niet welke reactie je krijgt als je zegt dat je vermoedens hebt dat die zoon drugs gebruikt.
  maandag 7 mei 2012 @ 18:27:17 #162
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_111256730
Toevallig kende ik die jongen wel. Woonde bij mij in de buurt. Zijn ouders nog steeds dus. Erg triest allemaal. Was ook best heftig om het gister te zien, omdat je de verhalen ken. Voor de geïnteresseerden onder ons:

http://www.volkskrant.nl/(...)ven-van-Pascal.dhtml

Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_111271766
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 16:35 schreef Daniane het volgende:
Mooie aflevering! Heftig ook. Kon wel huilen toen ze hem gingen overrijden hoor. ;(
Huub Smit was inderdaad goed, al is 't moeilijk om hem los van New Kids te zien 'kut' ... :P
Ik herkende alleen: jij gaat nu een tosti voor me maken kutwijf! :D
pi_111272536
Heb zelf ook jaren lang die feesten afgelopen (en af en toe nog) en ben ook zeker niet brandschoon qua drugsgebruik. Je zag altijd van die gastjes die een beetje de dealer aan het uithangen waren. Met het overgrote meerendeel van al die mensen is het gewoon goed gekomen. Deze gast had gewoon en normaal leven kunnen hebben nu!
  maandag 7 mei 2012 @ 23:41:22 #165
300082 roos85
JUICHEN!
pi_111272567
Heftige maar mooie aflevering, na die van bitchfight voor mij de beste van dit seizoen.het acteer werk van die jongelui heeft mij eigenlijk niet zo gestoord, ik vind het een goede zet dat ze jongens van de staat hebben geplukt, past prima in dit verhaal.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  maandag 7 mei 2012 @ 23:43:01 #166
300082 roos85
JUICHEN!
pi_111272640
Dubbel
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  maandag 7 mei 2012 @ 23:46:38 #167
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_111272790
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 18:27 schreef satecl het volgende:
Toevallig kende ik die jongen wel. Woonde bij mij in de buurt. Zijn ouders nog steeds dus. Erg triest allemaal. Was ook best heftig om het gister te zien, omdat je de verhalen ken. Voor de geïnteresseerden onder ons:

http://www.volkskrant.nl/(...)ven-van-Pascal.dhtml

Zonde toch als je dat zo ziet. Ik herken ook het West-Friese milieu erin van voetbal en grote middelbare scholen. Kom zelf ook uit die streek,
pi_111276663
Die Pascal zat bij mij op school. :{
pi_111276767
Ik kom uit dezelfde omgeving en ben iets ouder dan Pascal (nu zou zijn), kon Pascal niet maar die vader heeft echt heel veel gedaan om het verhaal bekend te maken.

Ik woonde op 10 minuutjes rijden van de moordlocatie :{ . Verhaal maakte echt indruk op alle jongeren hier in de buurt. Zelf ben ik altijd ver weg van dat soort types gebleven, maar in het dorp waar ik vandaan kom heb je nog steeds jongens (en meisjes!) als Pascal.
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 10:45:28 #170
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_111280961
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 16:47 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ze spelen de typische ouders. De meeste ouders weten helemaal niks af van drugs en vond dat wel mooi uitgebeeld eigenlijk.

'Ja wat had ie dan? Ja eeh, jaa eeeh pillen!' Terwijl die moeder aan de deur het net wel goed had dat het gewoon xtc was. Mijn ouders hadden ook wel door dat ik dichtbij drugs zat op dat moment maar zij dachten bijv. ook dat speed in pillen werd uitgegeven :') Terwijl dat gewoon gebruikelijk is om als poeder op te snuiven. Maar dat is dan te heftig voor ouders.

Ouders kunnen zoiets niet handelen, hun eigen kind, hun eigen zoontje die mogelijk zoiets zou doen dus steken ze hun hoofd in het zand. Het is een vrij typische reactie. Ze snappen niet dat je iemand gewoon keihard moet confronteren met zijn zaakie, wat ze uiteindelijk dan toch doen.

Alleen toen was het al te laat want hij moest via die rare constructie die gozer dat geld terug betalen, wat denk ik een mooie constructie is om iemand afhankelijk te maken aangezien hij nog geld schuldig is.
Kom op zeg. Een beetje ouder komt in actie als je zoon met een blauwe bek terugkomt en/of zonder schoenen en als er iemand aan de deur staat met pillen. Als men eerder actie had ondernomen dan hadden die ouders dat geld kunnen voorschieten en daarna zoonlief de rehab in. Opgelost.
  zondag 13 mei 2012 @ 13:07:41 #171
300082 roos85
JUICHEN!
pi_111488253
Vanavond staat (waarschijnlijk) dit verhaal centraal:

http://www.moordzaken.com/Pieter_Hoefnagels
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  zondag 13 mei 2012 @ 13:13:43 #172
123170 alors
zlata1234
pi_111488431
Valt vanavond tegelijk met BZV.
know'm sayin?
×
word? word.
  Moderator zondag 13 mei 2012 @ 15:12:32 #173
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_111492710
quote:
9s.gif Op zondag 13 mei 2012 13:13 schreef alors het volgende:
Valt vanavond tegelijk met BZV.
Thank god voor uitzendinggemist.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 13 mei 2012 @ 15:19:07 #174
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_111492928
quote:
9s.gif Op zondag 13 mei 2012 13:13 schreef alors het volgende:
Valt vanavond tegelijk met BZV.
Ik ben allergisch voor het stemgeluid en de programma's van die trut Jaspers, dus een makkelijke keuze voor mij. Gewoon dus naar Van God Los kijken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 13 mei 2012 @ 15:30:31 #175
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_111493359
quote:
9s.gif Op zondag 13 mei 2012 13:13 schreef alors het volgende:
Valt vanavond tegelijk met BZV.
Dus???
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')