abonnement Unibet Coolblue
pi_111150560
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:16 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Je bedoelt op het vliegveld zelf aan de balie een ticket kopen?
Ja dat bedoel ik. Heb dit gevonden: Vliegtickets

[-] Kan ik vliegtickets kopen op de luchthaven?
Dit is mogelijk voor Ryanair, Wizzair en Transaviaminder

[-] Kan ik vliegtickets kopen zonder een credit card?
Dit is mogelijk bij de Viggo Servicebalie voor de eerder genoemde maatschappijen. Dit is mogelijk dagelijks van 08.00 – 18.00

Maar heeft er iemand een ervaring met dit? Heb geen creditcard en wil geen ¤ 20 aan tix/cheaptickets betalen : )
  vrijdag 4 mei 2012 @ 22:41:47 #27
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_111151289
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:30 schreef qwerty31 het volgende:

[..]

Ja dat bedoel ik. Heb dit gevonden: Vliegtickets

[-] Kan ik vliegtickets kopen op de luchthaven?
Dit is mogelijk voor Ryanair, Wizzair en Transaviaminder

[-] Kan ik vliegtickets kopen zonder een credit card?
Dit is mogelijk bij de Viggo Servicebalie voor de eerder genoemde maatschappijen. Dit is mogelijk dagelijks van 08.00 – 18.00

Maar heeft er iemand een ervaring met dit? Heb geen creditcard en wil geen ¤ 20 aan tix/cheaptickets betalen : )
Je betaalt bij Ryanair ook 20 euro extra (voor het niet online boeken). Zie deze prijslijst.

Booking Fee: applies to ALL reservations made at airports/call centres ¤20
pi_111170414
zo terug van een vlucht via Frankfurt, ik moet zeggen dat als je zo langzaam aan de routes weet binnen dit vliegveld, dan valt het allemaal heel erg mee. En viel me op dat er kortere wegen zijn, als je weet waar je naar toe moet, en niet via de bordjes hoeft te lopen.
Voor als, als je van het airrail station komt, boven aan de roltrappen wijzen de bordjes naar links, ga je naar rechts sta je zo in de vertrekhal.
pi_111256266
Hoi vliegexperts,

Even een vraagje. Bij voorbaat sorry als 't een hele onnozele vraag is, of als ik ergens een antwoord over 't hoofd heb gezien.
Wie heeft er ervaring met het meenemen van medicijnen (pillen, that is) bij Easyjet? Er staat uiteraard het een en ander op hun website, maar die info lijkt vooral toegespitst op mensen met ruimbagage. Mijn reisgenoten en ik zijn van plan om alleen handbagage mee te nemen. Hoe moeten we de medicijnen dan vervoeren? In zo'n doorzichtige zak die je ook voor vloeistof gebruikt? En moeten de medicijnen nog in dichte verpakking zitten? Dat een pillenstrip ofzo niet aangebroken mag zijn, kan ik me voorstellen, maar moet een pakje waar meerdere strips inzitten ook nog volledig gevuld zijn?

Alvast bedankt!

P.S.: Medicijnpaspoort en medische verklaringen enzo zijn in orde, het gaat puur om hoe we de pillen zélf moeten inpakken.
* "I look just like the girls next door... if you happen to live next door to an amusement park." - Dolly Parton *
pi_111256369
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 18:12 schreef Eimhear het volgende:
Hoi vliegexperts,

Even een vraagje. Bij voorbaat sorry als 't een hele onnozele vraag is, of als ik ergens een antwoord over 't hoofd heb gezien.
Wie heeft er ervaring met het meenemen van medicijnen (pillen, that is) bij Easyjet? Er staat uiteraard het een en ander op hun website, maar die info lijkt vooral toegespitst op mensen met ruimbagage. Mijn reisgenoten en ik zijn van plan om alleen handbagage mee te nemen. Hoe moeten we de medicijnen dan vervoeren? In zo'n doorzichtige zak die je ook voor vloeistof gebruikt? En moeten de medicijnen nog in dichte verpakking zitten? Dat een pillenstrip ofzo niet aangebroken mag zijn, kan ik me voorstellen, maar moet een pakje waar meerdere strips inzitten ook nog volledig gevuld zijn?

Alvast bedankt!

P.S.: Medicijnpaspoort en medische verklaringen enzo zijn in orde, het gaat puur om hoe we de pillen zélf moeten inpakken.
In handbagage gelden de volgende regels bij de beveiligingscheck:

Medicijnen vormen geen probleem, zolang ze niet vloeibaar zijn. Je mag ze meenemen op welke manier dan ook.

Als ze vloeibaar zijn moeten ze los worden aangeboden. Ook dan mogen ze overigens gewoon mee, neem wel een recept/verklaring mee om zonder gezeik aan te kunnen tonen dat het ook daadwerkelijk medicijn is (al is dit tegenwoordig niet meer verplicht).
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_111256710
Wat een supersnelle en duidelijke reactie! Hartstikke bedankt!
* "I look just like the girls next door... if you happen to live next door to an amusement park." - Dolly Parton *
  maandag 7 mei 2012 @ 21:12:00 #32
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_111264116
Ter aanvulling, vloeibare medicijnen mogen mee ter aanvulling op het vloeistoffenzakje van maximaal 1 liter, dus als je teveel cosmetische producten in dat zakje hebt dat de medicijnen er niet inpassen maakt dat niet uit.

Het is overigens niet Easyjet die de regels bepaald, maar de beveiliging op de luchthaven, zolang al je spullen in één tas zit die binnen de afmetingen is zoals Easyjet bepaald wordt er bij de gate niet meer gecontroleerd.
Bij de beveiligingscontrole wordt er o.a. gecontroleerd wapens (scherpe voorwerpen) en explosieven. In mindere mate ook op de vloeistoffen, halve liter waterflessen komen er niet doorheen, vloeistoffen in een zakje die niet apart worden aangeboden maar in de tas zitten worden niet standaard gecontroleerd tenzijn de bagagescreener denkt dat ze wellicht over de 100 ml zijn. Met een medicijnenpaspoort sta je overigens sterk en is het geen punt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_111266631
Thanks, ozzietukker, da's een reuze handige aanvulling!
(En dat van die luchthaven-beveiliging die de regels bepaalt wist ik toch eigenlijk ergens wel, ja. Geen wonder dat ik er niet uitkwam, ben alleen bij Easyjet te rade gegaan.)

Met zulke hulp wordt zo'n vlucht toch alweer 'n stuk relaxter!
* "I look just like the girls next door... if you happen to live next door to an amusement park." - Dolly Parton *
pi_111269855
Vanwege een 12u vertraging wil ik mij beroepen op EU Regulation 261/2004. Kan ik in mijn communicatie met de airline ook direct de claim van de reispartner meenemen of zal die apart de claim duidelijk moeten maken?
  maandag 7 mei 2012 @ 22:45:54 #35
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_111269980
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:43 schreef EddyAlbena het volgende:
Vanwege een 12u vertraging wil ik mij beroepen op EU Regulation 261/2004. Kan ik in mijn communicatie met de airline ook direct de claim van de reispartner meenemen of zal die apart de claim duidelijk moeten maken?
Misschien kunnen ze je bij EU261/2004: Geld terug na (vlieg)vertraging! beter helpen.
pi_111270062
Aye!
pi_111271977
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:43 schreef EddyAlbena het volgende:
Vanwege een 12u vertraging wil ik mij beroepen op EU Regulation 261/2004. Kan ik in mijn communicatie met de airline ook direct de claim van de reispartner meenemen of zal die apart de claim duidelijk moeten maken?
ligt aan de maatschappij en route, of je er recht op hebt.
ik zou het gewoon twee keer aan vragen, omdat het meestal online gaat, en je iets als een boekings code of, ticket nummer nodig wil je dat online formulier kunnen invullen.
ik zou gewoon even copy and paste doen.
dat doet de luchtvaart maatschappij ook, met de mail/brief waarin ze je afwimpelen.
pi_111273018
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:26 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

ligt aan de maatschappij en route, of je er recht op hebt.
ik zou het gewoon twee keer aan vragen, omdat het meestal online gaat, en je iets als een boekings code of, ticket nummer nodig wil je dat online formulier kunnen invullen.
ik zou gewoon even copy and paste doen.
dat doet de luchtvaart maatschappij ook, met de mail/brief waarin ze je afwimpelen.
Transavia en gewoon EU vlucht, dus dat zit goed.

Ben nu dat topic aan het lezen. Lange weg te gaan, maar heb er vertrouwen in.
pi_111284800
ik heb ook een vraagje. Ik heb een e-ticket via klm gekocht en je mag 23 kilo incheck-bagage mee, mag je dat over 2 koffers verdelen of moet dat perse in 1 bagagetas
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:37:58 #40
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_111285005
Ik dacht 1 koffer per persoon. Dit staat er tenminste bij mijn boeking:

Baggage allowance : 1 authorized item of baggage of 23 kg/50 lbs or less
pi_111286462
ik heb voor de zekerheid even opgebeld en je had gelijk, bedankt voor je reactie
pi_111355737
Ik ga waarschijnlijk met een enkeltje naar Australië omdat ik langer dan 12 maanden ga en tickets zijn zo lang niet geldig. Ik weet dat ik met voldoende geld etc Australië binnenkom en ik denk dat zij wel begrijpen dat ik écht geen ticket had kunnen boeken voor de terugweg. Maar nu hoor ik horrorverhalen dat mensen niet over konden stappen in Hong Kong met een enkeltje en dat ze direct een retourticket moesten boeken. Hoe zit dat? Kan ik met overstappen echt problemen krijgen? Ik weet overigens de plaats van overstappen nog niet.
Ik krijg trouwens ook een visum voor 12 maanden, heb voldoende geld om aan te tonen dat ik nog terug kan en ik kan een stagecontract laten zien aan ze.. zou dat helpen?
pi_111357212
In geval van twijfel immigratie/ ambassade bellen/ mailen.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_111361857
volgens mij is bacpacken in Australie uitgevonden, dus de douane weet wel van wanten.
volgens mij is het echter mogelijk om een open ticket terug te boeken, lijkt me een stuk safer als ter plekke een retour kopen. wat er ook gebeurd, je hebt een ticket terug.

kijk anders even hier
http://www.immi.gov.au/

en kijk even hier, staan veel goede tips
http://www.aroundtheglobe(...)ack-vragen-si31.html
pi_111365170
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 22:10 schreef _Loki het volgende:
Maar nu hoor ik horrorverhalen dat mensen niet over konden stappen in Hong Kong met een enkeltje en dat ze direct een retourticket moesten boeken. Hoe zit dat? Kan ik met overstappen echt problemen krijgen?
Je hoeft niet door de immigratie kontrole van Hong Kong als je op je aansluitende vlucht blijft wachten in de terminal. Zelfs al besluit je Hong Kong een paar dagen te bezoeken, dan wil de immigratie beambte slechts kontroleren dat je Hong Kong weer zult verlaten. Met het tweede deel van je ticket (HK - Australie) toon je dan aan dat je verder zult reizen.

Hetzelfde geldt voor elke andere overstap luchthaven. De plaatselijke Immigratie-dienst wil weten dat je na een toeristisch bezoek weer vertrekt; het maakt niet uit waar naar toe, als het maar een ander land is. Ik verwacht geen probleem in jouw situatie.

Had je eigenlijk al naar enkeltjes gezocht? In de luchtvaart zijn die meestal duurder als retourvluchten. Het kan gunstiger zijn om een retourticket te kopen waarvan je de terugreis niet gebruikt of waarvan je de terugreis kunt wijzigen. Dit laatste kan vziw wel naar een datum die meer dan een jaar verder ligt dan de heenreis.
pi_111365247
Nu kan het een verplichting zijn op je visum. Amerika heeft bijvoorbeeld ook de regel dat als je onder Visa Waiver vliegt je een retourtje moet boeken.

In dat geval zal de airline je al stoppen, die zijn verantwoordelijk en kunnen flinke boetes krijgen als bij immigratie blijkt dat ze iemand vervoeren die niet aan Visa-verplichtigen voldoet. En in dat geval zou het best kunnen dat ze je documenten pas voor de leg naar Australie controleren en je dus in Hong Kong een retour moet boelen. Zo gaat het met vluchten naar USA wel in ieder geval.
.
Bel dus de ambassade even
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_111365362
http://www.anwb.nl/bestem(...)50&themaId=BEST_P_42

Volgens ANWB moet je een retourticket hebben. Als dit echt een visumverplichting is gaat de airline je of aan het begin van je reis, of aan het begin van je leg naar Australie waarschijnlijk niet boarden voor je dat ticket hebt geboekt.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_111365912
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 06:43 schreef Me_Wesley het volgende:
http://www.anwb.nl/bestem(...)50&themaId=BEST_P_42

Volgens ANWB moet je een retourticket hebben. Als dit echt een visumverplichting is gaat de airline je of aan het begin van je reis, of aan het begin van je leg naar Australie waarschijnlijk niet boarden voor je dat ticket hebt geboekt.
Met een toeristenvisum is het inderdaad verplicht, omdat die maar 3 maanden geldig is. Dan moet én kan je een ticket terugboeken. Ik kan dat nog niet.. Backpackers moeten aan kunnen tonen dat ze 3200 dollar hebben om Australië binnen te komen met een enkeltje. Ik neem dus aan dat het in Australië niet lastig zal worden.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 04:22 schreef jaco het volgende:

[..]

Je hoeft niet door de immigratie kontrole van Hong Kong als je op je aansluitende vlucht blijft wachten in de terminal. Zelfs al besluit je Hong Kong een paar dagen te bezoeken, dan wil de immigratie beambte slechts kontroleren dat je Hong Kong weer zult verlaten. Met het tweede deel van je ticket (HK - Australie) toon je dan aan dat je verder zult reizen.

Hetzelfde geldt voor elke andere overstap luchthaven. De plaatselijke Immigratie-dienst wil weten dat je na een toeristisch bezoek weer vertrekt; het maakt niet uit waar naar toe, als het maar een ander land is. Ik verwacht geen probleem in jouw situatie.

Had je eigenlijk al naar enkeltjes gezocht? In de luchtvaart zijn die meestal duurder als retourvluchten. Het kan gunstiger zijn om een retourticket te kopen waarvan je de terugreis niet gebruikt of waarvan je de terugreis kunt wijzigen. Dit laatste kan vziw wel naar een datum die meer dan een jaar verder ligt dan de heenreis.
Zou dus inderdaad deze situatie worden. Ik heb al gezocht naar enkeltjes en die zijn inderdaad duur, maar nog altijd een stuk goedkoper dan retourtjes.
Ik heb even verder gegoogled naar aanleiding van je reactie, en ik lees inderdaad ook op andere fora dat ze in bijv. Maleisië en Singapore alleen kijken of je dat land uit gaat. Denk dat dat dus ook geen probleem zou zijn, het zou zelfs in hun eigen voorwaarden staan.

Bedankt voor jullie reactie trouwens! :)
  donderdag 10 mei 2012 @ 20:51:50 #49
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_111393560
Dat het uberhaupt in je opkomt om een duur enkele reisticket te boeken, je moet namelijk ook terug en kan je weer een dergelijk duur ticket terug boeken.

Wat je beter kunt doen is een ticket boeken waar je langer als 6 maanden wegblijft, deze tickets zijn over het algemeen duurder dan de tickets waarbij je binnen 4 weken retour gaat, maar hebben flexibele voorwaarden in de mogelijkheden tot wijzigen van de retourvlucht.

KLM is niet zo'n goed plan voor de reis naar Australie, want naast dat je het laatste stuk met Malaysian gaat (opzich is daar niets mis mee, maar wel op basis van de KLM voorwaarden), kost daar een wijziging geld of is erg beperkt mogelijk
China Airlines heeft wat tickets met een dergelijke 'gratis' mogelijkheid tot wijzigen, of bijvoorbeeld voor een kleine vergoeding Singapore Airlines of Cathay Pacific. Daarnaast lijken mij de maatschappijen als Emirates en Qatar ook wel deze mogelijkheden kunnen hebben.

Voor dit soort tickets moet je echter niet online gaan kijken maar echt naar een reisburo, daar moeten ze je goed kunnen voorlichten over de mogelijkheid van dergelijke tickets met een langere reisduur dan 6 maanden en kunnen ze je de verschillende mogelijkheden laten zien. Je kan beter een duurder ticket nemen welke je onbeperkt gratis kan wijzigen dan een goedkoper ticket waar een wijziging 100 euro of meer kost, een jaar lang weg is een erg onzeker periode, ik heb mijn retourvlucht 3x moeten wijzigen.
Een ticket bij een reisburo kost wel meer, maar gezien de kosten van een dergelijk ticket voor een langere periode eigenlijk verwaarloosbaar, zeker voor de reiziger welke nog niet veel ervaring heeft met het boeken van vliegtickets.

Wees overigens niet bang dat je niet gemakkelijk kunt wijzigen, als je dat een beetje optijd doet, dus niet 1 dag voor gewenst vertrek, is dat heel gemakkelijk, de boekingsklasse van wijzigbare tickets is hoog, omdat het een relatief duur ticket is, dus de kans is groot dat in jouw boekingsklasse nog plaatsen beschikbaar zijn.

Het grootste voordeel van een dergelijk retourticket is dat zelfs als je zonder geld zit je altijd terug naar huis kunt als het niet lukt om werk te vinden of dat je gewoon uitgereisd bent zonder de verplichting om geld bij elkaar te sprokkelen voor een nieuw ticket. Naast het feit dat het uiteindelijk gewoon goedkoper zal zijn om een retourticket te boeken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_111407628
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 05:53 schreef Me_Wesley het volgende:
In dat geval zal de airline je al stoppen, die zijn verantwoordelijk en kunnen flinke boetes krijgen als bij immigratie blijkt dat ze iemand vervoeren die niet aan Visa-verplichtigen voldoet. En in dat geval zou het best kunnen dat ze je documenten pas voor de leg naar Australie controleren en je dus in Hong Kong een retour moet boelen.
Dit kan inderdaad ook spelen, maar het lijkt me dat je dan op Schiphol al geweigerd wordt. Daar krijg je immers je boarding pass naar Hong kong en Australie. Ik denk niet dat iemand je pas in Hong Kong uit de wachtruimte komt plukken om deze reden.

Het is onduidelijk welk verhaal TS over Hong Kong heeft gehoord en of dit uberhaupt waar was. Het lijkt alsof iemand zonder retour of doorreis ticket Hong Kong probeerde binnen te komen. Dit zou inderdaad wel eens problemen kunnen opleveren. Hong Kong is zo klein dat je het als toerist in een paar dagen wel gezien hebt. Als je geen retour of doorreis ticket hebt, lijkt het alsof je er zou willen blijven om te werken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')