Ja dat bedoel ik. Heb dit gevonden: Vliegticketsquote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:16 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je bedoelt op het vliegveld zelf aan de balie een ticket kopen?
Je betaalt bij Ryanair ook 20 euro extra (voor het niet online boeken). Zie deze prijslijst.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:30 schreef qwerty31 het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik. Heb dit gevonden: Vliegtickets
[-] Kan ik vliegtickets kopen op de luchthaven?
Dit is mogelijk voor Ryanair, Wizzair en Transaviaminder
[-] Kan ik vliegtickets kopen zonder een credit card?
Dit is mogelijk bij de Viggo Servicebalie voor de eerder genoemde maatschappijen. Dit is mogelijk dagelijks van 08.00 – 18.00
Maar heeft er iemand een ervaring met dit? Heb geen creditcard en wil geen ¤ 20 aan tix/cheaptickets betalen : )
In handbagage gelden de volgende regels bij de beveiligingscheck:quote:Op maandag 7 mei 2012 18:12 schreef Eimhear het volgende:
Hoi vliegexperts,
Even een vraagje. Bij voorbaat sorry als 't een hele onnozele vraag is, of als ik ergens een antwoord over 't hoofd heb gezien.
Wie heeft er ervaring met het meenemen van medicijnen (pillen, that is) bij Easyjet? Er staat uiteraard het een en ander op hun website, maar die info lijkt vooral toegespitst op mensen met ruimbagage. Mijn reisgenoten en ik zijn van plan om alleen handbagage mee te nemen. Hoe moeten we de medicijnen dan vervoeren? In zo'n doorzichtige zak die je ook voor vloeistof gebruikt? En moeten de medicijnen nog in dichte verpakking zitten? Dat een pillenstrip ofzo niet aangebroken mag zijn, kan ik me voorstellen, maar moet een pakje waar meerdere strips inzitten ook nog volledig gevuld zijn?
Alvast bedankt!
P.S.: Medicijnpaspoort en medische verklaringen enzo zijn in orde, het gaat puur om hoe we de pillen zélf moeten inpakken.
Misschien kunnen ze je bij EU261/2004: Geld terug na (vlieg)vertraging! beter helpen.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:43 schreef EddyAlbena het volgende:
Vanwege een 12u vertraging wil ik mij beroepen op EU Regulation 261/2004. Kan ik in mijn communicatie met de airline ook direct de claim van de reispartner meenemen of zal die apart de claim duidelijk moeten maken?
ligt aan de maatschappij en route, of je er recht op hebt.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:43 schreef EddyAlbena het volgende:
Vanwege een 12u vertraging wil ik mij beroepen op EU Regulation 261/2004. Kan ik in mijn communicatie met de airline ook direct de claim van de reispartner meenemen of zal die apart de claim duidelijk moeten maken?
Transavia en gewoon EU vlucht, dus dat zit goed.quote:Op maandag 7 mei 2012 23:26 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
ligt aan de maatschappij en route, of je er recht op hebt.
ik zou het gewoon twee keer aan vragen, omdat het meestal online gaat, en je iets als een boekings code of, ticket nummer nodig wil je dat online formulier kunnen invullen.
ik zou gewoon even copy and paste doen.
dat doet de luchtvaart maatschappij ook, met de mail/brief waarin ze je afwimpelen.
Je hoeft niet door de immigratie kontrole van Hong Kong als je op je aansluitende vlucht blijft wachten in de terminal. Zelfs al besluit je Hong Kong een paar dagen te bezoeken, dan wil de immigratie beambte slechts kontroleren dat je Hong Kong weer zult verlaten. Met het tweede deel van je ticket (HK - Australie) toon je dan aan dat je verder zult reizen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:10 schreef _Loki het volgende:
Maar nu hoor ik horrorverhalen dat mensen niet over konden stappen in Hong Kong met een enkeltje en dat ze direct een retourticket moesten boeken. Hoe zit dat? Kan ik met overstappen echt problemen krijgen?
Met een toeristenvisum is het inderdaad verplicht, omdat die maar 3 maanden geldig is. Dan moet én kan je een ticket terugboeken. Ik kan dat nog niet.. Backpackers moeten aan kunnen tonen dat ze 3200 dollar hebben om Australië binnen te komen met een enkeltje. Ik neem dus aan dat het in Australië niet lastig zal worden.quote:Op donderdag 10 mei 2012 06:43 schreef Me_Wesley het volgende:
http://www.anwb.nl/bestem(...)50&themaId=BEST_P_42
Volgens ANWB moet je een retourticket hebben. Als dit echt een visumverplichting is gaat de airline je of aan het begin van je reis, of aan het begin van je leg naar Australie waarschijnlijk niet boarden voor je dat ticket hebt geboekt.
Zou dus inderdaad deze situatie worden. Ik heb al gezocht naar enkeltjes en die zijn inderdaad duur, maar nog altijd een stuk goedkoper dan retourtjes.quote:Op donderdag 10 mei 2012 04:22 schreef jaco het volgende:
[..]
Je hoeft niet door de immigratie kontrole van Hong Kong als je op je aansluitende vlucht blijft wachten in de terminal. Zelfs al besluit je Hong Kong een paar dagen te bezoeken, dan wil de immigratie beambte slechts kontroleren dat je Hong Kong weer zult verlaten. Met het tweede deel van je ticket (HK - Australie) toon je dan aan dat je verder zult reizen.
Hetzelfde geldt voor elke andere overstap luchthaven. De plaatselijke Immigratie-dienst wil weten dat je na een toeristisch bezoek weer vertrekt; het maakt niet uit waar naar toe, als het maar een ander land is. Ik verwacht geen probleem in jouw situatie.
Had je eigenlijk al naar enkeltjes gezocht? In de luchtvaart zijn die meestal duurder als retourvluchten. Het kan gunstiger zijn om een retourticket te kopen waarvan je de terugreis niet gebruikt of waarvan je de terugreis kunt wijzigen. Dit laatste kan vziw wel naar een datum die meer dan een jaar verder ligt dan de heenreis.
Dit kan inderdaad ook spelen, maar het lijkt me dat je dan op Schiphol al geweigerd wordt. Daar krijg je immers je boarding pass naar Hong kong en Australie. Ik denk niet dat iemand je pas in Hong Kong uit de wachtruimte komt plukken om deze reden.quote:Op donderdag 10 mei 2012 05:53 schreef Me_Wesley het volgende:
In dat geval zal de airline je al stoppen, die zijn verantwoordelijk en kunnen flinke boetes krijgen als bij immigratie blijkt dat ze iemand vervoeren die niet aan Visa-verplichtigen voldoet. En in dat geval zou het best kunnen dat ze je documenten pas voor de leg naar Australie controleren en je dus in Hong Kong een retour moet boelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |