Zo, daar ben ik weer... Afgelopen dagen (week) is er veel veranderd.
Het stucwerk wilde niet zo hard drogen, dus het schilderen moest even wachten. Heb de vloer geëgaliseerd en daarna begonnen met tegelen:

Handig was mn tegelzaag:
Prima apparaat, 5 tientjes en de hele dag plezier van gehad. Bovendien goed bruikbaar voor een volgende tegelklus

Aan het einde van de dag zag het er zo uit:

Nadat de vloer erin lag moest meteen de meterkast eraan geloven, met een ferme ruk was de deur eraf (voor Vonkenboer):

Het houtwerk zat met stalen spijkers in de muur, dacht dat ik die er wel even uit zou trekken... Daar dacht mijn hamer anders over nadat ik eraan ging hangen. KNAK! Ik op de grond, de hamer in tweeën en de spijker nog fier in de muur... Met een vuistje een flinke klap erop om de spijker dan maar af te breken.
Doordeweeks toch een keer naar huis gereden om te voegen. Was wel even een pittige klus, meteen 3 keer de tegels geboend maar de volgende ochtend (05.15) zag het er nog erg wit uit. Gelukkig heeft

de andere dagen hard gepoetst en het weekend zag het er prachtig uit!
Dat weekend (afgelopen weekend) met een kennis de nieuwe groepenkast geïnstalleerd, hij de groepenkast en ik de kabels door de kruipruimte:

Een van de volgende klussen wordt het opknappen van de hal, dus dan meteen een mooie nieuwe kast er omheen timmeren.
Zaterdag overdag alle elektra aangelegd en savonds de eerste keer gewit. Zondags de schoonfamilie over de vloer, altijd handig een extra paar handen. 's Ochtends met mn vriendin de muren voor de tweede keer gewit. Hierdoor konden we voor de lunch nog de wand op kleur schilderen.
Terwijl de dames boodschappen doen steken de mannen de handen uit de mouwen... en drinken bier

Eerst hebben we de wandkast in elkaar gezet, de kastjes op zich waren zo klaar, alleen de panelen eromheen waren wat meer werk. Gelukkig hadden we een goede cirkelzaag dus kaarsrecht gezaagd. Na de kast was de ombouw voor de koelkast geplaatst en daarna was de dag al weer voorbij:

Deze week begonnen met de custom elementen. Allereerst begonnen met het maken van de verhoging van de vaatwasser:

Vervolgens 2 bovenkastjes modificeren zodat ik de afzuiger van 90cm breed erin kan hangen:

Gisteren begonnen met het plaatsen van het gootsteenkastje en de ladekast. Vandaag het een en ander vastgezet en de rest gepast:

Het paste allemaal precies... het had geen mm breder moeten zijn!
Morgen de onderkasten vastzetten en de bovenkastjes bevestigen. Apparatuur installeren en dan is het grootste gedeelte af.
Nu eerst maar eens slapen, morgen weer een lange dag voor de boeg