pi_111097652
registreer om deze reclame te verbergen
Tvp
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:14:43 #27
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_111103787
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:28 schreef xaban06 het volgende:
Tvp
:')
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_111104337
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:18 schreef boertie het volgende:
Mwoa. Met dat aantasten van het koper zal het nog wel meevallen. Vorige week heb ik een badkamervloertje eruit getikt waar het koper ook zonder mantelbuis ingestort was. de oude badkamer was zeker 15 jaar oud en aan de leidingen was niets te zien van aantasting oid.
Maakt nog al een verschil of de leidingen in de cement of in de knauf zijn gelegd,gips tast koper aan.
Maar in beide gevallen hoort koper in een mantelbuis
pi_111104387
Het nieuwe kozijn, mooit geel gemaakt:

keuken_d6_1.jpg

De stucadoor was mooi op tijd en al snel zat er een mooie laag stuc op de wanden:

keuken_d6_2.jpg

Terwijl ik een pakketje ophaal bij een distributeur gaat de stucadoor onvermoeibaar verder:

keuken_d6_4.jpg

Rond een uur of 6 was de stucadoor klaar, het resultaat was een prachtig. Strakke wanden, helemaal glad. Hierbij het eindresultaat:

keuken_d6_7.jpg

En van de andere kant:

keuken_d6_6.jpg

Ben erg tevreden met het resultaat. Benieuwd hoe snel het droogt en hoe het er dan uitziet.

Morgen wederom een 'rustige' dag. Alles even opruimen en schoonmaken, dan de grote gaten vullen zodat we het weekend kunnen egaliseren en tegelen. Verder even kijken in de kruipruimte, grondhout voor de elektrabuizen vastmaken.

Ook komen morgen de nieuwe groepenkast en de wandcontactdozen. Daarnaast wordt ook keukenapparatuur gebracht. Leuke dag met pakjes!

quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:28 schreef xaban06 het volgende:
Tvp
Ook plannen voor een nieuwe keuken?
pi_111104611
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:25 schreef exlurker het volgende:

[..]

Maakt nog al een verschil of de leidingen in de cement of in de knauf zijn gelegd,gips tast koper aan.
Maar in beide gevallen hoort koper in een mantelbuis
Nu zit ik alleen nog wel met de vraag hoe snel dat optreed...
pi_111110860
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:30 schreef solidworks het volgende:

[..]

In een droge omgeving, tergend langzaam, de kans dat de keuken er dan nog staat is vrij klein.
In een vochtige omgeving kan dit vele malen sneller zijn.

Maar hoe lang het gaat duren blijft altijd de vraag, dit kan jaren zijn, maar ook enkele jaren.
Een mantelbuis wordt toegepast om verschillende redenen, bovengenoemd is er een van, uitzetten en krimpen van de leiding is een tweede.

Vaak gaat het gewoon goed, maar ja geldt dat ook voor jouw installatie, dat is en blijft de vraag, waarop alleen de tand des tijds uitsluitsel over kan geven.
  donderdag 3 mei 2012 @ 23:31:16 #32
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_111111819
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:30 schreef solidworks het volgende:

[..]

Los van aantasting, zit je met het probleem van krimp en uitzetting. Gips en cement zijn niet 'flexibel'. Kalkmortel daarentegen kan nog een bepaalde vervorming opvangen.
Je zou dus last van scheurvorming kunnen krijgen. Kunnen, niet zeker dus. Maar juist om die onzekerheid weg te nemen is het gebruikelijk de leiding in een mantelbuis te leggen.

Succes met de voortgang van je project, ben erg benieuwd hoe het gaat worden.
pi_111116802
quote:
10s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:14 schreef error_404 het volgende:

[..]

:')
wat? :(
pi_111116811
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:26 schreef solidworks het volgende:

Ook plannen voor een nieuwe keuken?
Een heel nieuw huis :) Wordt eind van dit jaar opgeleverd. Vind het altijd wel 'informatief' om project topics te volgen :)
  vrijdag 4 mei 2012 @ 16:48:14 #35
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_111134749
Gata allemaal lekker vlot zeg.

Wat je ontwerp van je nieuwe keuken betreft... Al overwogen om de ruimte onder de kastjes te gebruiken ? Ipv een gewone plint die daar doorgaans word geplaatst zou je lades kunnen overwegen tussen de pootjes.
Ik heb het onlangs bij iemand gezien en die heeft daar een behoorlijk ruimte winst mee geboekt voor alle shit die je wel wilt hebben in je keuken maar niet vaak gebruikt.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_111142248
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:48 schreef klusfoobje het volgende:

Wat je ontwerp van je nieuwe keuken betreft... Al overwogen om de ruimte onder de kastjes te gebruiken ? Ipv een gewone plint die daar doorgaans word geplaatst zou je lades kunnen overwegen tussen de pootjes.
Ik heb het onlangs bij iemand gezien en die heeft daar een behoorlijk ruimte winst mee geboekt voor alle shit die je wel wilt hebben in je keuken maar niet vaak gebruikt.
Als de ruimte zeer beperkt is in de keuken is dat natuurlijk altijd het overwegen waard; is dat trouwens iets wat je standaard bij het uitzoeken van een keuken kunt kiezen ?

Of moet je daar zelf achteraf onder je keuken eigenhandig lades maken ?
Een leven met electriciteit, onder hoogspanning opstaan, met weerstand naar je werk,
tegen de stroom inwerken, geladen naar huis gaan, Contact zoeken met je partner ...
en dan een opsodemieter krijgen !
pi_111177203
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:06 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Als de ruimte zeer beperkt is in de keuken is dat natuurlijk altijd het overwegen waard; is dat trouwens iets wat je standaard bij het uitzoeken van een keuken kunt kiezen ?

Of moet je daar zelf achteraf onder je keuken eigenhandig lades maken ?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70025525/
pi_111196303
Afgelopen 2 dagen vooral het stucwerk zien drogen. Vrijdagavond egaliseer over de vloer gestort. Gisteren bezig geweest met het leidingwerk in de kruipruimte. Vandaag de vloer leggen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:48 schreef klusfoobje het volgende:

Ik heb gekozen voor hoge bovenkasten, dan kan daar alles opgeslagen worden wat we eigenlijk niet vaak gebruiken. Bovendien kan ik overal vrij makkelijk bij (1.98m).

Wel had ik gedacht aan een soort van uittrekbaar opstapje. Mijn vriendin is niet heel groot, 1.67m, dus die zou het wel handig vinden. Maar nu er aan de andere zijde een kast komt voor het servies is dat eigenlijk ook niet nodig.

quote:
Dat zie er wel praktisch uit, zeker als je weinig ruimte hebt in je keuken.
pi_111201772
Succes ! enne je bent gekrompen :P van 1.99 naar 1.98 ;)
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_111202022
quote:
2s.gif Op zondag 6 mei 2012 13:55 schreef Muks het volgende:
Zo scherp als bedorven mosterd :P
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_111207062
quote:
2s.gif Op zondag 6 mei 2012 13:55 schreef Muks het volgende:
Overdag krimp je altijd een beetje... de vorige keer heb ik 'sochtends gemeten ;)
pi_111214166
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 15:57 schreef solidworks het volgende:

[..]

Overdag krimp je altijd een beetje... de vorige keer heb ik 'sochtends gemeten ;)
van al het sjouwen en fysiek werken ga je krom lopen/staan ten minste ik wel.. Op vrijdag loop ik weer rechtop, maar zondag avond bijna in een rollator model :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_111223866
quote:
2s.gif Op zondag 6 mei 2012 18:24 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

van al het sjouwen en fysiek werken ga je krom lopen/staan ten minste ik wel.. Op vrijdag loop ik weer rechtop, maar zondag avond bijna in een rollator model :)
Dat laatste komt van de drank ;)
pi_111224166
quote:

[..]

Niet alleen door de tijdsverschillen van meten hoor, leeftijd speelt ook een rol.
  maandag 7 mei 2012 @ 17:18:53 #45
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_111254499
quote:

[..]

de laatste tijd is het ook weer wat kouder he, dan word alles wat kleiner :)
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  maandag 7 mei 2012 @ 17:21:17 #46
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_111254563
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 03:23 schreef xaban06 het volgende:

[..]

wat? :(
Een tvp man, kom op he! :')
pi_111374773
Leuk, ik lees mee want zelf ook aan de klus in de keuken!

Grappig wij plaatsen ook een Smeg fornuis + achterwand + afzuigkap. Alleen dan van 60 cm ipv 90
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_111405376
quote:
10s.gif Op maandag 7 mei 2012 17:21 schreef error_404 het volgende:

[..]

Een tvp man, kom op he! :')
Ik snap 'm niet.
pi_111761393
Zo, daar ben ik weer... Afgelopen dagen (week) is er veel veranderd.

Het stucwerk wilde niet zo hard drogen, dus het schilderen moest even wachten. Heb de vloer geëgaliseerd en daarna begonnen met tegelen:

keuken_d7_1.jpg
Handig was mn tegelzaag:

keuken_d7_2.jpg
Prima apparaat, 5 tientjes en de hele dag plezier van gehad. Bovendien goed bruikbaar voor een volgende tegelklus ;)

Aan het einde van de dag zag het er zo uit:

keuken_d7_3.jpg

Nadat de vloer erin lag moest meteen de meterkast eraan geloven, met een ferme ruk was de deur eraf (voor Vonkenboer):

keuken_d7_4.jpg

keuken_d7_5.jpg

Het houtwerk zat met stalen spijkers in de muur, dacht dat ik die er wel even uit zou trekken... Daar dacht mijn hamer anders over nadat ik eraan ging hangen. KNAK! Ik op de grond, de hamer in tweeën en de spijker nog fier in de muur... Met een vuistje een flinke klap erop om de spijker dan maar af te breken.

Doordeweeks toch een keer naar huis gereden om te voegen. Was wel even een pittige klus, meteen 3 keer de tegels geboend maar de volgende ochtend (05.15) zag het er nog erg wit uit. Gelukkig heeft O+ de andere dagen hard gepoetst en het weekend zag het er prachtig uit!

Dat weekend (afgelopen weekend) met een kennis de nieuwe groepenkast geïnstalleerd, hij de groepenkast en ik de kabels door de kruipruimte:

keuken_d7_6.jpg

Een van de volgende klussen wordt het opknappen van de hal, dus dan meteen een mooie nieuwe kast er omheen timmeren.

Zaterdag overdag alle elektra aangelegd en savonds de eerste keer gewit. Zondags de schoonfamilie over de vloer, altijd handig een extra paar handen. 's Ochtends met mn vriendin de muren voor de tweede keer gewit. Hierdoor konden we voor de lunch nog de wand op kleur schilderen.

Terwijl de dames boodschappen doen steken de mannen de handen uit de mouwen... en drinken bier ;) Eerst hebben we de wandkast in elkaar gezet, de kastjes op zich waren zo klaar, alleen de panelen eromheen waren wat meer werk. Gelukkig hadden we een goede cirkelzaag dus kaarsrecht gezaagd. Na de kast was de ombouw voor de koelkast geplaatst en daarna was de dag al weer voorbij:

keuken_d7_7.jpg

Deze week begonnen met de custom elementen. Allereerst begonnen met het maken van de verhoging van de vaatwasser:

keuken_d7_8.jpg

Vervolgens 2 bovenkastjes modificeren zodat ik de afzuiger van 90cm breed erin kan hangen:

keuken_d7_9.jpg

Gisteren begonnen met het plaatsen van het gootsteenkastje en de ladekast. Vandaag het een en ander vastgezet en de rest gepast:

keuken_d7_10.jpg
Het paste allemaal precies... het had geen mm breder moeten zijn!

Morgen de onderkasten vastzetten en de bovenkastjes bevestigen. Apparatuur installeren en dan is het grootste gedeelte af.

Nu eerst maar eens slapen, morgen weer een lange dag voor de boeg ;)
pi_111766830
ziet er goed uit :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')