abonnement Unibet Coolblue
pi_110913641
Post ik ook eens iets, gooi ik het FV topic gelijk dicht :D. Hier een nieuwe!

(dit zei twentemeisje in deel 12 en dat heb ik nu ook :p)
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_110913736
Tja leidingen van voor de sanering van 1960 en oude geisers daar gelaten natuurlijk. Er zijn altijd uitzonderingen door oude antieke zooi in woonhuizen. Ik ga even van normale moderne woonhuizen uit. ;)
pi_110913822
Ik vind dat er wel een boel tegenstrijdige adviezen worden gegeven met betrekking tot het bereiden van flesvoeding. Hier gewoon magnetron.
  zaterdag 28 april 2012 @ 22:55:44 #4
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_110913830
Toch apart dat er zoveel verschillende adviezen gegeven worden door de kraamzorg eigenlijk.
Iemand zei iets over afbraak van de melk-dingen, dat heb ik ook vernomen, maar dan van mijn schoonzus die op een kdv werkt.
I
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_110913831
Mijn schoonvader die moderne geisers van binnen schoon maakte zegt dus iets anders maar dat is een discussie waar men het niet over eens gaat worden.

Het is een afweging die ieder voor zich moet maken.

Dat kraamverzorgsters elk iets anders zeggen is gewoon irritant :P
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 28 april 2012 @ 22:55:58 #6
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_110913839
*dubbel*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_110913878
Vraagje: Bestaat Nektarmil eigenlijk nog? Zestien jaar geleden keek men me al aan alsof men water zag branden, maar kon het uiteindelijk wel leveren...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_110913912
Ja, wat moeten we nou doen dan?
laten afkoelen,flessenwarmers enzo daar had mijn mannetje geduld voor iig, als hij honger had moest ie echt echt meteen een fles.

Ik heb ook wel eens een kan melk gemaakt voor de hele dag en dan elke keer in een flesje gegoten, was nog fijner, maar dat durfde ik pas bij 5 maanden ofzo.
pi_110913948
In het vorige topic werd regelmatig gezegd dat koud n(of juist warm) water klontjes geeft. Dat hadden wij ook en hier is gebleken dat roeren met een gebaksvorkje de oplossing was. Geen klontjes meer en, misschien nog wel belangrijker, je maakt met roeren de voeding niet luchtig wat met schudden wen gebeurt. Hierdoor ook minder kans op krampjes en minder boeren (er komt gewoon minder lucht in de leidingen van je kindje ;) )

edit danwel aanvulling:

Vooral voor melk waar ook JohannesBroodPitMeel aan toegevoegd moet worden werkt dit prima. Helemaal als je voor het aan het water toevoegen de melk en de JBPM met elkaar mengt in bijvoorbeeld een melkpoedermeeneemdoosje
pi_110913960
Volgens mijn kraam is warm leidingwater in moderne huizen veilig. Loden leidingen zijn dan weer niet zo fijn, en van die oude boilertjes wellicht ook wat minder vanwege veteranenziekte (?).
Voor flesvoeding deden/doen we koud water in het flesje en dan even nuken tot gewenste temp. Schepjes erbij, even schudden en klaar. De klontjesvorming is per merk weer heel verschillend! Die groeimelk lost bijvoorbeeld veel beter op dan de melk van Friso is mijn ervaring.

Op een gegeven moment heeft grote muppet ook koude melk leren drinken. Helemaal makkelijk :Y)
pi_110914085
Ja, die kan voor de hele dag kregen wij ook als tip vanuit het ziekenhuis (ook voor < 5 maanden dus). Thermosfles in de koelkast.
pi_110914123
Al die verschillende bereidingswijzen. En irritant die kraams die verschillende dingen doen.

Maarehm, de magnetron. Heerlijk! Mannetje lijkt ook een stuk rustiger te drinken nu ie niet op de fles hoeft te wachten. Wat ook wel logisch klinkt. /newbie.

Bedtijd voor huize JD/Kuuk :z. Nogmaals dank voor de tips.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_110914157
Oh en wij kregen de tip de fles niet te schudden, maar te roeren. Dan werd de melk minder luchtig en hadden ze minder last van krampen was de theorie.
pi_110914183
Ja, ik heb een hele tijd die kleine Difraxflesjes gebruikt, daar melk achteraf aan toevoegen werkte gewoon niet, te smalle hals, al die melkpoeder bovenop, helft ernaast.
Ik had gewoon wat eerder een grotere fles moeten halen :')
Hoop dat de nieuwe baby uit een Aventflesje wil drinken, dat grote gat is echt handig!

Fijn kuuks! ik had dat idee ook vaak dat het beter was als ie niet helemaal over zijn toeren was door het lange wachten. Slaap lekker.
pi_110914232
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 23:05 schreef danic het volgende:
Oh en wij kregen de tip de fles niet te schudden, maar te roeren. Dan werd de melk minder luchtig en hadden ze minder last van krampen was de theorie.
Jup hier dus ook (zie boven) en hier werkte het. Bovendien merken we nu dus ook dat het gewoon makkelijker oplost allemaal bij roeren.
pi_110914274
Heel eerlijk: dan wil ik niet weten hoe heftig de krampen bij Eva geweest waren bij schudden. Dat meisje heeft de eerste 3 maanden zo'n kramp gehad, dat ik af en toe gewoon mee heb zitten huilen omdat ik het niet meer wist. Uúúren aan een stuk. Meestal tussen 18.00 en 23.00
pi_110914330
heftig danic..... het wordt ook wel eens geschud maar geen krampjes gelukkig.
pi_110914581
Mja, dat van die kramp geloof ik niet zo. Beide meiden zijn krampertjes geweest en ze hebben allebei praktisch alleen maar borstvoeding gehad de eerste paar maanden. IMHO is het gewoon de darmrijping die voor krampjes zorgt, en het ene kind is gevoeliger dan de andere.
Het maakt wel uit in boertjes geloof ik. Als er onrustig gedronken wordt, dan komt er vaak ook veel lucht uit nadien.
  zondag 29 april 2012 @ 07:48:54 #19
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_110921198
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 23:06 schreef Troeta het volgende:
Ja, ik heb een hele tijd die kleine Difraxflesjes gebruikt, daar melk achteraf aan toevoegen werkte gewoon niet, te smalle hals, al die melkpoeder bovenop, helft ernaast.
Ik had gewoon wat eerder een grotere fles moeten halen :')
Hoop dat de nieuwe baby uit een Aventflesje wil drinken, dat grote gat is echt handig!

Fijn kuuks! ik had dat idee ook vaak dat het beter was als ie niet helemaal over zijn toeren was door het lange wachten. Slaap lekker.
Ander klaar maken in een Aventfles en overgieten in de Difrax ;) Doe ik bij de papfles.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_110921382
Wij deden de poeder eerst in zo'n bakje, en dan in de fles. Bij de diax fles dan.
*poef* nu is het weg
  zondag 29 april 2012 @ 08:56:50 #21
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_110921462
Wij hebben een Dr Brown's fles. Scheelt ook veel extra lucht.
pi_110988363
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 08:41 schreef kaatjejannie het volgende:
Wij deden de poeder eerst in zo'n bakje, en dan in de fles. Bij de diax fles dan.
Dat doen wij ook, anders ligt de helft d'r neffe.

Is het trouwens normaal dat een baby na z'n flesje huilt? Dwarszittende lucht misschien ofzo?
Ik krijg ook het idee dat Billie meer wil na z'n fles, omdat ie nog op z'n knuistjes sabbelt, maar hij zit al aan 750ml per dag inmiddels.

En we zijn van Avent overgestapt op Difrax omdat ie daar meer zuigkracht bij moet inzetten. Dat helpt wel geloof ik, maar vervolgens doet ie bij flessen van 135cc langer dan 20 min. over z'n fles. Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn of wel? :@ De Avent-flessen kloktie ie in 10 minuten leeg. :').
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  dinsdag 1 mei 2012 @ 10:29:30 #23
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_110988452
Je kan er een speen met groter gaatje opzetten maar dan gaat weer te snel waarschijnlijk. 20 minuten is wel normaal op zich.
Als je echt denkt dat hij meer wil maar je wilt niet ophogen ( zou ik ook niet doen, hij moet nog tot zes maanden met die liter) dan kan je voeding voor hongerige baby's proberen. Die verzadigt meer zonder dat je meer geeft.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_110988470
Daar zat ik ook al aan te denken. Aan die hongerige baby-voeding.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_110988498
Hoeveel flesjes en inhoud krijgen de andere kindjes van +/- 9 maanden? :)
  dinsdag 1 mei 2012 @ 10:34:20 #26
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_110988548
Puck kreeg met 9 maanden drie flessen van 180+6
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_110988667
Wij zitten nu nog op 4 flessen en ben bezig die in de ochtend van +/- 11:00 af te bouwen en zo weg te kunnen laten. Dan zit Cas ook op 3 flessen. Hij drinkt die in de ochtend, 07:00, ook niet helemaal leeg. Dus ga binnenkort maar beginnen met een broodje te geven en de melk.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 11:29:56 #28
100412 mefke79
komt goed!
pi_110989937
Kuuks, eventueel een grotere speen of een Born Free fles. Onze Driekus was ook een snelle drinker, bij de Born Free fles moeten ze wat meer moeite doen en dan gaat het prima. Bijkomende voordeel: er zit een ventiel in, dus de lucht kan eruit en dat scheelt dan weer enorm in boeren.

Krampjes hebben ze allemaal, dat heeft volgens mij weinig te maken met welke fles. Boeren kunnen wel echt dwarszitten en dat kan wel aan de fles liggen, maar ik heb bij onze jongste gemerkt dat het ook aan vastzitten van de wervelkolom kan liggen en dan helpt er weinig aan (ja, een osteopaat).

En jhbpm altijd eerst door het poeder mixen en dan door het water. Want anders klontert het als de ziekte. Voor de grap moet je zo'n fles eens effe laten staan, als je dan klontjes ziet is dat van dat heerlijke geleispul, net gelatine.

Tienus wil geen fles meer. En geen tuitbeker en geen rietjesbeker. Uit een gewone beker krijgen we nog wel wat binnen, maar geen hoeveelheden om over naar huis te schrijven. We kloten nu dus maar wat aan met pap op een lepel. Op die manier krijgt hij tenminste nog wat binnen. En we gooien wat melk door de fruithap.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_110990972
-O- Dat lijkt me lastig, Mef! En uit een beker drinken gaat natuurlijk nog niet zo vloeiend dat er bijvoorbeeld 150 cc op gaat.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 12:12:43 #30
100412 mefke79
komt goed!
pi_110991321
Nee, het gaat dan echt om kleine slokjes die binnen komen. Nou ja, hij groeit vrolijk door, dus hij neemt heus wel wat ie nodig heeft. Maar ik baal er wel van, want nu is het nog niet zo warm, maar als het warmer wordt zal ie toch echt moeten drinken.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_111004970
In hoeverre is knoeien normaal trouwens? Vanmiddag was z'n album flink nat. Lijkt me niet helemaal de bedoeling toch? Eten moe er immers in en nie naast :+.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_111004984
Album = slab
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  dinsdag 1 mei 2012 @ 18:42:18 #33
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111005528
Puck was een Slordige drinker tot zeker 8 maanden en tot die tijd gebruikten we een slab.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 1 mei 2012 @ 18:56:35 #34
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_111006089
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 10:32 schreef Cyntiaa het volgende:
Hoeveel flesjes en inhoud krijgen de andere kindjes van +/- 9 maanden? :)
Bij Olivia is juist de 16:00 fles er eerst afgegaan. Nu nog 180cc 's ochtends, 150cc na het broodje rond 13:00 en 's avonds voor het slapen gaan nog een keer 180cc. Gaat prima! :)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  dinsdag 1 mei 2012 @ 19:05:32 #35
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_111006433
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 18:25 schreef Kuukske het volgende:
In hoeverre is knoeien normaal trouwens? Vanmiddag was z'n album flink nat. Lijkt me niet helemaal de bedoeling toch? Eten moe er immers in en nie naast :+.
Hier kledderde er ook heel veel naast.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:30:35 #36
100412 mefke79
komt goed!
pi_111010912
Kuukse, laat hij de speen telkens los en knoeit ie daardoor? Of laat ie het er gewoon langs lopen? Het kan ook een teken zijn dat het te hard gaat en dat ie het niet bijgehouden krijgt met slikken.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_111012645
Eva deed vaak 3 kwartier tot een uur over de fles, het ging niet sneller helaas en een grotere speen was geen optie, want die snelheid kon ze niet aan. Was dus ook moeilijk boodschappen halen ofzo: 13.00 fles, 13.45 klaar, 14.15 boeren er eindelijk uit + broek vol ofzo iets stom. 14.30 spullen pakken 14.45 startklaar maar wel met de tijddruk dat je over een uur terug moet zijn, want dan moest ze weer een fles -O-

Dat gaat nu gelukkig beter. Haar slabben waren ook altijd nat, vooral van het spugen erna. Ze had in het begin gewoon bijna altijd een slab om.

Met 9 maanden dronk ze nog 3x180/6, soms 210/7
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:43:06 #38
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_111015343
Bij Chris hadden we tot 9 maand 3 flessen, ontbijt, 15/16uur en voor het slapen. Na de 9 maand werd die middelste verschoven naar de lunch boterham en kleiner, meestal 120/4 (hete dag wat meer water)..

Kuukse, Daan knoeit meestal alleen als de speen te groot was..
En de avent heel soms als de speen een minibeetje scheef zat, dan lekte het via de dop..
pi_111015704
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:30 schreef mefke79 het volgende:
Kuukse, laat hij de speen telkens los en knoeit ie daardoor? Of laat ie het er gewoon langs lopen? Het kan ook een teken zijn dat het te hard gaat en dat ie het niet bijgehouden krijgt met slikken.
Hij laat em niet los.

In vind het van Avent naar Difrax al wel een verbetering, maar volgens mij gaat het nog steeds niet lekker. We zijn net om naar Difrax, dus we proberen het nog een paar dagen. Anders dr Brown maar eens proberen. Denk ik.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:53:01 #40
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111015900
het is toch een beetje kijken welke fles het beste bevalt. Hoewel hier vanaf dag 1 al de dr brown fles prima bevalt.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:03:35 #41
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_111016528
Difrax kon Anouk niets mee, maar met pap is het wel weer een prima fles. Snap ik dan weer nix van...
Overigens slurpt Anouk die flessen altijd supersnel leeg. Er staat dat het 15 tot 20 minuten zou moeten duren, maar hier nog geen 10 minuten denk ik. Nu drinkt ze trouwens wel zonder te kledderen hoor! Maar vind dat ze zo snel drinkt. De fles eruit halen heeft geen zin, want dan gaat het luchtalarm af....:P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:08:02 #42
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111016765
Ik vond Avent flessen dan weer rot dingen. Hier altijd difrax gebruikt. En nog steeds 's ochtends :+ Maat M en die heeft die binnen vijf minuten leeg maar hij geniet er heerlijk van in bed.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_111017309
Hier ging de Avent vanaf het begin goed. Dot krijgt nog elke avond een fles en soms ook overdag voor het slapen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_111018746
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:49 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Hij laat em niet los.

In vind het van Avent naar Difrax al wel een verbetering, maar volgens mij gaat het nog steeds niet lekker. We zijn net om naar Difrax, dus we proberen het nog een paar dagen. Anders dr Brown maar eens proberen. Denk ik.
Lena dronk uit de Breastflow ineens aanzienlijk beter.

Vanyel, heeft ze die fles nog nodig of is het meer gewoonte? Lena drinkt al best lang niet meer uit een fles. Op een of andere manier zijn mijn kinderen er nogal snel vanaf. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_111020904
Susie, dat had Mette ook hoor, die had altijd binnen 10 minuten de fles leeg en die fles mocht er niet uit, dan was het huis te klein. Ze was ook altijd heel erg stipt.
Wies is het tegenovergestelde. Ritme is een woord wat ze niet kent :') al zijn we nu wel echt van een nachtvoeding af geloof ik. We zitten nu op 4 flessen met bijna 8 maanden. Geen idee of dat ok is, we kregen 2 weken terug iniedergeval geen commentaar van het CB.
Wij gebruiken bij haar een smalle difrax, dat op aanraden van de logopediste in het ziekenhuis. Rotfles om die poeder erin te krijgen, maar ik houd van die fles. Sinds we dat gebruiken drinkt ze best ok de fles. Ook was ze heel slordig, veel knoeien of uit haar mond laten lopen tijdens het drinken, gewoon slabber omdoen inderdaad.

We hebben bij beide kids echt alle flessen bijna uitgeprobeerd (ik heb een kast vol...)
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  dinsdag 1 mei 2012 @ 23:45:18 #46
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_111022228
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 23:06 schreef Troeta het volgende:
Ja, ik heb een hele tijd die kleine Difraxflesjes gebruikt, daar melk achteraf aan toevoegen werkte gewoon niet, te smalle hals, al die melkpoeder bovenop, helft ernaast.
Ik had gewoon wat eerder een grotere fles moeten halen :')
Hoop dat de nieuwe baby uit een Aventflesje wil drinken, dat grote gat is echt handig!

Fijn kuuks! ik had dat idee ook vaak dat het beter was als ie niet helemaal over zijn toeren was door het lange wachten. Slaap lekker.
Ehm, Hai :W

Difrax heeft aan de onderkant een heel groot gat. Daar kun je de poeder natuurlijk ook langs doen ;)
Gewoon met je vingers de speen dicht knijpen!

*sluipt weer weg*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 1 mei 2012 @ 23:56:30 #47
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111022719
Jullie zijn gewoon motorisch onhandig :P Wij vonden de poeder er in geen probleem.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_111023055
Ja, dat soort dingen had ik me achteraf ook bedacht, geloof dat mijn logica tijdelijk weg was,haha

Al geen fles meer Claudia? Dat is echt snel.
Mex valt met de avondfles nog steeds in slaap en als we opstaan heeft hij ook een fles. Gewoon halfvolle melk.
Is het al tijd om dat af te leren?
pi_111023255
Wij zijn lui en die fles is makkelijk in bed. Ik zie er nog geen kwaad in :P
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_111023721
Nou die avondfles gaat er zeker nog niet af. Heerlijk slaapmiddel is dat, maar die fles in de ochtend is idd zodat ik ff lekker koffie kan drinken en brood kan smeren.
pi_111026910
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Lena dronk uit de Breastflow ineens aanzienlijk beter.

Vanyel, heeft ze die fles nog nodig of is het meer gewoonte? Lena drinkt al best lang niet meer uit een fles. Op een of andere manier zijn mijn kinderen er nogal snel vanaf. :Y)
Lekker, gezellig op schoot en een perfect vehikel voor antihistaminica of andere dingen die ze liever niet tot zich neemt. Hebben nog niet zonder geprobeerd.
Een maandje geleden zat ze weer op 3 per dag toen ze zo ziek was. Toen de enige manier om er vocht in te krijgen (best fijn met een week 40+).
Wij gaan er voorlopig niet mee stoppen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_111026912
We geven trouwens vaak gewoon halfvolle melk met warm water. Vindt ze net zo lekker.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_111028222
^O^ Ik ga eens kijken of we de middagfles kunnen vervangen door water en een snackje.
Op het kdv slaapt hij geregeld tussen 14:00 en 16:00 dus wanneer hij dan iets van water krijgt kan hij prima om 17:15 eten thuis.
  woensdag 2 mei 2012 @ 09:09:14 #54
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_111028259
Ja precies! Succes! ^O^
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:20:24 #55
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111058081
Hoe zit het met die spenen eigenlijk? Wanneer moet je overstappen op een fase 2 speen. Op de verpakking staat vanaf 3 maanden maar wat is precies het verschil met een fase 1 speen?
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:21:52 #56
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_111058171
quote:
17s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:20 schreef Kyara het volgende:
Hoe zit het met die spenen eigenlijk? Wanneer moet je overstappen op een fase 2 speen. Op de verpakking staat vanaf 3 maanden maar wat is precies het verschil met een fase 1 speen?
Anouk zit hier nog steeds op een 2 speen, Avent dus. Ze drinkt al zo snel, dus ik vind het niet nodig dat het nog rapper gaat.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_111058596
Je kan naar een grotere speen als je vindt dat ie te lang over de fles gaat doen. Hier zijn we nooit verder dan een M gekomen bijvoorbeeld.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_111058709
quote:
17s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:20 schreef Kyara het volgende:
Hoe zit het met die spenen eigenlijk? Wanneer moet je overstappen op een fase 2 speen. Op de verpakking staat vanaf 3 maanden maar wat is precies het verschil met een fase 1 speen?
Dat vanaf is eigenlijk meer dat je onder die leeftijd beter niet die speen kunt gebruiken. Dacht ik tenminste hoor.
Ons meisje zit eigenlijk nog steeds op speen 1, maar dan wel met een zelf goter gemaakt gaatje. Dat is nodig vanwege de JBPM. Met speen 2 komt er nog steeds niets uit (bij avent zijn dat gewoon twee kleine gaatjes in plaats van 1 klein gaatje bij speen 1) en als ik dan ook allebei de gaatjes iets groter maak gaat het weer te snel.
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:59:22 #59
100412 mefke79
komt goed!
pi_111060910
Mijn oudste (2,5) is ook nooit verder gekomen dan speen 2, daar drinkt hij nu nog water mee. En de jongste heeft al vanaf week 2 een speen 2 ivm jbpm. Bij de Born Free flessen is er nog een drie en daarna gaan ze over op een tuitspeen. Die hebben we ook, maar die vindt Tienus vooral leuk om mee te knoeien. :')
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 2 mei 2012 @ 22:06:40 #60
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_111061406
Voor de pap gebruik ik dan weer de difrax, die drie standen speen. Dat is wel een ideaal ding daarvoor. Kan je af en toe draaien als het te langzaam of te snel gaat.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 2 mei 2012 @ 22:10:03 #61
100412 mefke79
komt goed!
pi_111061624
pap mag hier alleen van een lepel...En die standenspeen heeft de oudste wel even gehad, maar die ging er zelf mee draaien, dus dat werd niets.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator donderdag 3 mei 2012 @ 01:23:34 #62
236264 crew  capricia
pi_111070655
Doen jullie de vitamine D wel eens door het flesje heen, of geef je die druppels altijd los?
Definitely not CIA
  donderdag 3 mei 2012 @ 05:51:36 #63
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_111072473
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 22:10 schreef mefke79 het volgende:
pap mag hier alleen van een lepel...En die standenspeen heeft de oudste wel even gehad, maar die ging er zelf mee draaien, dus dat werd niets.
De avondfles dus, daar zouden ze van doorslapen ;(
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  donderdag 3 mei 2012 @ 06:39:30 #64
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111072553
hmm, vind het nog niet nodig om over te stappen naar een 2 speen, ondanks jbpm.

Vitamines hier altijd met een lepeltje en niet door de fles. Als ie toch nog wat laat staan heeft hij in eelk geval wel alle vitamines binnen,
pi_111073442
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 01:23 schreef capricia het volgende:
Doen jullie de vitamine D wel eens door het flesje heen, of geef je die druppels altijd los?
Altijd op een lepeltje weet ik zeker dat ze ze binnen krijgt
  donderdag 3 mei 2012 @ 10:01:32 #66
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_111074921
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 01:23 schreef capricia het volgende:
Doen jullie de vitamine D wel eens door het flesje heen, of geef je die druppels altijd los?
Waarom moet er eigenlijk perse extra vitamine D worden gegeven? Dat zit toch ook al in de flesvoeding?
  donderdag 3 mei 2012 @ 10:08:13 #67
100412 mefke79
komt goed!
pi_111075066
PE, de normen voor vitamine d zijn aangepast en dus moet je het er nog naast geven. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het heel vaak vergeet bij jongste.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 3 mei 2012 @ 10:16:21 #68
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_111075272
Door de fles. Ventje drink die altijd tot op de laatste druppel leeg.
pi_111075290
Hier nooit met een woord over gerept om naast flesvoeding nog extra vitamine d te geven?
  donderdag 3 mei 2012 @ 10:20:26 #70
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_111075367
hier begon de kinderarts er ook over...maar ik heb het bij de mn jongens ook nooit gegeven, bij cristel nu ook niet.

Ik zat net ff te googelen, zie ik dit staan;

Dit advies geldt niet voor kinderen die dagelijks meer dan een halve liter zuigelingenvoeding of opvolgmelk gebruiken.

Dus....als ze meer dan een halve liter per dag drinken hebben ze geen vit D nodig, volgens de " nieuwe richtlijnen" ?
  donderdag 3 mei 2012 @ 10:21:48 #71
100412 mefke79
komt goed!
pi_111075415
Het advies geldt nu voor alle kinderen, los van het wel of niet zuigelingenmelk drinken. Wat jij nu noemt PE is de oude regel. Het rare is, ik heb het zelf moeten navragen bij mijn cb. Toen zeiden ze: oja, dat is zo. Dat is nieuw.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 3 mei 2012 @ 10:24:35 #72
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_111075503
jaj ik zag het net, die was uit 2008 ...sorry :@ dacht dat dat de nieuwe was
pi_111076223
Mijn cb gaf het gelijk aan toen het werd veranderd. Ze krijgt het altijd op een lepeltje, zodat ik zeker weet dat ze het binnen heeft. De flessen drinkt ze niet altijd helemaal leeg.

Eva heeft tot een maand of 10 een mengeling van nutrilon standaard, omneo en jbpm gedronken. Omdat die laatste 2 dikker zijn had ze dus een speentje 4. Ze doet er anders echt te lang over, wordt moe en drinkt dan niet meer.
Nu we alleen nog maar standaard en jbpm geven, is het weer speentje 3.
We zijn nu trouwens aan het mengen met halfvolle melk, en langzaam daarnaar aan het overstappen.
Ze krijgt nog 2 flessen, rond de middag als ze wakker wordt en voor het naar bed gaan.
  donderdag 3 mei 2012 @ 18:39:46 #74
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111095558
Ik weet niet beter dan dat ze extra vitamine D nodig hebben. Tot 4 jaar geloof ik. Ik heb het gehoord in het ziekenhuis, bij het cb en bij het beZoek van de vk. Dus dat was wel duidelijk.....

Het zou wel handiger zijn als ze het gewoon in de flesvoeding stoppen maar dat terzijde.

Midas lurkt zijn fles met fase 1 speen en jbpm in een kwartiertje leeg dus hij hoeft nog niet over naar een volgende speen.
pi_111099863
Het zit ook in de flesvoeding Kyara, Bij Mex die nu anderhalf is hoefde ik het eerste jaar ook niet te geven.
Dit is een nieuw advies.
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:19:18 #76
100412 mefke79
komt goed!
pi_111100531
de flesvoedingfabrikanten moeten gewoon de voeding nog effe aanpassen op het nieuwe advies, probleem voor het eerste jaar opgelost. :P
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:19:15 #77
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_111104027
Ik vind dat de nieuwe richtlijn moeilijk te missen was eigenlijk. Het is me verschillende keren verteld, staat in alle tijdschriften etc. Dat betekent overigens niet dat ik me er altijd aan houd. Ik denk dat er ongeveer 3-4 keer per week 10 druppels door z'n flesje gaan :') Ook omdat ventje nog best veel melk drinkt, 3-4 flessen per dag. Ben ook niet heel erg overtuigd van de toegevoegde waarde ervan. Maar ik moet toegeven dat ik me er niet goed in heb verdiept.
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:20:45 #78
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_111104106
De firma Davitamon zal wel snoeihard binnenlopen door deze maatregel. Opeens alle koters tot 4 jaar aan de druppels. Dat zijn ongeveer 8-10 flesjes per kind. Reken maar uit.
pi_111104320
Daar zat ik ook al aan te denken Aventura en ik geloof ook niet echt dat het nou echt nodig is....
pi_111104394
Uh de oudste van mignonne had mooi een vitamine D tekort en die kwam heel vaak buiten! Sindsdien zijn de meesten hier toch wat consequenter geworden met de druppels geven.

Hema verkoopt de druppels ook ;)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_111104539
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:20 schreef Aventura het volgende:
De firma Davitamon zal wel snoeihard binnenlopen door deze maatregel. Opeens alle koters tot 4 jaar aan de druppels. Dat zijn ongeveer 8-10 flesjes per kind. Reken maar uit.
Wij hebben vit d tabletjes eigen merk van kruidvat.
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:29:02 #82
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_111104542
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:20 schreef Aventura het volgende:
De firma Davitamon zal wel snoeihard binnenlopen door deze maatregel. Opeens alle koters tot 4 jaar aan de druppels. Dat zijn ongeveer 8-10 flesjes per kind. Reken maar uit.
Ik ben nu een half jaar verder en er zijn al 2 flesjes doorheen, dus nog wel meer dan 8-10 flesjes :(
Ik vergeet het ook wel eens hoor....
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_111104586
Maar die was toen wat ouder toch? Die had geen 5 flesjes per dag meer iig.
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:33:07 #84
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_111104769
Dit lijkt me wel een goede bron:

http://nhg.artsennet.nl/k(...)ntenbrief/PBA12a.htm

Anyway, de boodschap is hier al wel maanden geleden doorgekomen en gemiddeld krijgt babylief tussen de 5 (iig 5 door voeding) tot 15 microgram per dag binnen. Ik ben er alleen gewoon niet zo strikt mee.
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:39:00 #85
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_111105101
Ik geef het op een lepeltje, maar vraag mij eigenlijk af of ze het dan wel goed binnen krijgt? :@ ik zie vaak dat haar lippen glimmen na het geven?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_111106153
De mijne doet er zijn mond voor open en ik druppel het er in. Soms gaat hij tussendoor even proeven zeg maar en dan druppel ik op zijn lip. Dat likt hij er gewoon af met zijn tong :')
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_111106330
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:39 schreef Susie het volgende:
Ik geef het op een lepeltje, maar vraag mij eigenlijk af of ze het dan wel goed binnen krijgt? :@ ik zie vaak dat haar lippen glimmen na het geven?
Lepelte van tevoren een beetje nat maken met water. :)
  donderdag 3 mei 2012 @ 22:10:57 #88
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_111107154
Mja, maar ik geef het nadat ik haar heb verschoond enzo, dus nog op de commode. In fles is geen optie, die drinkt ze momenteel niet leeg.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_111107801
11 druppels op het lepeltje, dan komen de geadviseerde 10 druppels in de mond. Op de lippen lijkt me geen probleem want dat wordt vanzelf in de loop der tijd opgelikt. Dat ene druppeltje extra is om te compenseren wat er aan het lepeltje blijft plakken.
  donderdag 3 mei 2012 @ 22:42:36 #90
100412 mefke79
komt goed!
pi_111109027
oudste krijgt ook tabletjes, dat zijn er vier per dag.

Ik denk dat het de 'nieuwe' moeders goed verteld is, maar bij je tweede kindje gaan ze er op het cb van uit dat je alles weet. Ik ben met tienus voor het laatst met 6 maanden geweest en hoef nu pas weer met 11 maanden, dat was bij de oudste ook vaker.

Maar goed, het moet gewoon in het systeem komen: druppels, zantac en lactulose en het moet allemaal ergens doorheen anders eet ie het niet.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_111109677
Die kauwtabletjes van Davitamon gaan er bij de peuter in als snoepjes (Vitamimi noemt ze het). Dat potje moet ik echt niet in het zicht zetten want anders zeurt ze er de hele dag om.

Ze hebben me er wel over verteld op het CB trouwens, maar dat is omdat we het er terloops over hadden. Als je borstvoeding geeft dan is het sowieso al geadviseerd om vit. D te geven omdat het niet voldoende in de bv zit. Na het lezen over de tekorten ben ik zelf trouwens ook tabletjes vit D bij gaan slikken want gezien mijn gastric bypass en de bv ben ik sowieso al een risicogroep voor deficiëntie.

Maar voor de klein vergeet ik het best vaak :@ Stom gedoe met zo'n lepeltje en de helft wat er weer uitgewerkt wordt :P
  zaterdag 5 mei 2012 @ 13:48:15 #92
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_111166111
Even een vraagje; sinds wij zijn overgestapt naar Nutrilon 2, geeft Anouk veel terug. Ze drinkt de fles al niet helemaal leeg (soms 60 over, soms 20, dat verschilt). Iemand enig idee hoe het komt? En wat eraan te doen?
We gebruiken avent, speen 2 en ze drinkt (zoals hier ergens al gemeld) erg snel.
Ik heb overigens niet het idee dat ze er verder veel last van heeft, ze krijgt tegenwoordig ook fruit en groente, dus volgens mij krijgt ze wel genoeg vocht binnen. De avondfles, aangevuld met rijstebloem, gaat wel helemaal op en daar komt niets van terug.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_111170136
Cas laat met nutrilon 2 ook redelijk vaak wat van zijn melk staan. Geen idee waar het aan kan liggen dus ik kan je niet helpen ;)
pi_111171101
Het is zwaarder dus wellicht heeft ze er minder van nodig.
Je kunt er een beetje nutritron doorheen doen om het dikker te maken.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 22:48:05 #95
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_111184887
Excuus dat ik niet eerder gereageerd heb, was uit eten :P
Maar het ging niet om het niet helemaal leeg drinken, maar het weer terug geven. Ook doordat het zwaarder is misschien? En even wennen eraan?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zaterdag 5 mei 2012 @ 22:49:54 #96
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111184971
Daar helpt de nutriton dus weer tegen (johannesbroodpitmeel). Daar wordt het dus wat dikker van (wel in de fles als in de maag) en dat helpt weer tegen spugen.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 23:20:54 #97
100412 mefke79
komt goed!
pi_111186256
susie, bekend probleem, ook geen oplossing voor. Je zou andere fles/speen kunnen doen om het langzamer te laten gaan. En jbpm is een optie, maar het heeft als nadeel dat voeding die omhoog komt moeilijker uit gespuugd wordt = langer zuur in slokdarm en dat kan pijn geven. Ik denk dat ik daar niet meer aan zou beginnen nu. Zeker als ze genoeg vocht binnenkrijgt. Ze pakken echt wel wat ze nodig hebben.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zaterdag 5 mei 2012 @ 23:23:16 #98
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_111186359
Thanks Mef. Denk ook wel dat ze voldoende binnen krijgt, aangezien haar luiers goed vol zijn! :D Misschien speen 1 er maar eens opzetten, dat eens proberen.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zondag 6 mei 2012 @ 14:37:21 #99
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_111203376
Wat is dat toch met die Fok!-wet hier?? Vanmorgen heeft ze dus alles binnen gehouden! :@ :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_111322665
Mooi zo! :D

Hé ik heb ook even een vraag. Billie heeft 4 uur geleden een fles gehad, maar hij slaapt sinds een kleine drie kwartier weer. Wakker maken? Of niet? :@
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_111322723
Ik persoonlijk zou wachten tot hij zelf wakker wordt en dan de fles geven. Ik neem aan dat hij al goed op gewicht is, toch? :)
  woensdag 9 mei 2012 @ 08:50:18 #102
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111322757
Bij mij werd op het cb aangeraden van wel met die leeftijd nog. Max 5 uur vonden ze.
En zorg ook dat je schema nu niet zodanig verschuift dat je op twee keer 's nachts uit komt bijvoorbeeld :P
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_111322960
Heb je ook wel weer gelijk in ;)

Cas laat ook weer wat staan van zijn flessen, hij krijgt nu

07:00 150/5 (niet helemaal op)
12:00 150/5 (niet helemaal op)
19:00 150/5 op

Tussendoor sap/water/fruit. Hij lijkt het er prima op te doen ^O^
  woensdag 9 mei 2012 @ 09:06:18 #104
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111323039
Zie die flessen er af gaat helemaal vanzelf cynthiaa ^O^

Alleen moet je wel aan de andere kant dan aan genoeg zuivel komen straks als de flesvoeding steeds minder wordt. 300ml incl yoghurt volgens mij.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_111323335
Hij krijg na het eten altijd griekse yoghurt of wanneer ik een slechte mamma ben dan krijgt hij een danoontje. :Y) Slokje melk hier en daar met zijn broodje tussen de middag.
pi_111324131
Hij is wakker inmiddels :D. Ik zal Es' aan et CB vragen hoeveel ie er nou max tussen mag hebben qua tijd.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  woensdag 9 mei 2012 @ 09:56:28 #107
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_111324295
Die worden vanzelf wakker overdag ;) En anders een beetje gaan rommelen zodat ze uit hun eigen wakker worden. 's nachts (s avonds...) laat ik cristel gewoon slapen iig.
Dat halen ze overdag wel weer in ( heb ik gisteren gemerkt :') )
pi_111325287
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2012 09:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zie die flessen er af gaat helemaal vanzelf cynthiaa ^O^

Alleen moet je wel aan de andere kant dan aan genoeg zuivel komen straks als de flesvoeding steeds minder wordt. 300ml incl yoghurt volgens mij.
Vanaf een jaar is het idd 300 ml per dag aan zuivel. Dat is inclusief toetje, boter en kaas enzo. Daar zit je dus snel aan.
pi_111326275
Wij voeden op verzoek de ene keer zit er wat langer tussen de andere keer wat korter. Ik ga hem in ieder geval niet wakker maken want dan drinkt hij een paar slokken en valt weer in slaap dat schiet ook niet op!
pi_111331741
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 11:05 schreef Rixtje het volgende:
Wij voeden op verzoek de ene keer zit er wat langer tussen de andere keer wat korter. Ik ga hem in ieder geval niet wakker maken want dan drinkt hij een paar slokken en valt weer in slaap dat schiet ook niet op!
Dat heb ik hier nog niet meegemaakt. Als ik 'm wakker maak dan kijkt ie eerst een beetje rond, zo van.. Ehh.. Wat doe je? En een paar tellen later begint ie te happen als een visje op het droge :+.
Maar goed, ik zit nu vier uur verder weer met hetzelfde dilemma :'), maar ik laat 'm toch maar even slapen. Hij zal het nodig hebben :).
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_111880284
Ja ben ik weer :+.

Ik zit vooruit te denken en vroeg me af hoe dat straks zit met de opvolgmelk. Nu hebben we Friso, kunnen we straks 'gewoon' die van bijvoorbeeld Kruidvat kopen? Of moeten we na Friso 1 sowieso over op Friso 2 en dan pas geleidelijk naar een ander merk over?

Mij leek het wel een mooi moment om over te stappen op iets goedkopers namelijk.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_111880490
Ik denk dat je dat langzaam moet gaan doen dus wanneer Billie bijvoorbeeld 150/5 drinkt dan steeds meer schepjes gaan vervangen door het kruidvat poeder. Eerst 4 van nu en 1 kruidvat, etc.

Correct me if i'm wrong :+
  dinsdag 22 mei 2012 @ 16:12:34 #113
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111880499
Ik zou het nog steeds geleidelijk doen. 1 schepje per fles per dag vervangen en zo overstappen. Kan ook nu al ipv als je naar 2 overgaat.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_111880751
Ah, oké. Toch wel geleidelijk. Dan kunnen we daar ons een beetje op instellen so to speak.

Hoe gaat dat straks eigenlijk als je naar 2 overgaat? Gaat dat ineens van rambam hier heb je 2, of gaat dat ook geleidelijk net als overstappen naar een ander merk?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_111880898
Wij hebben het gewoon zo gedaan. Maar Sofie vond alles bes. Heeft op de krampjes tot een week of 8 na nergens last van gehad.
*poef* nu is het weg
pi_111881136
Van 1 naar 2 hebben we in stapjes gedaan, Cas is nu over op 3 en dat hebben we gewoon gedaan.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 16:33:21 #117
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111881476
Twee en drie hebben wij in 1x gedaan.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 22 mei 2012 @ 17:07:13 #118
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_111883055
Wij hebben van 1 naar 2 bij Chris per schepje gedaan. Maar hij ging van Forte1 naar Standaard2, dus een aardige overstap.
Van nutrilon2 naar "geen idee welk merk"2 hebben we per fles gedaan. En van dieNr2 naar gewone melk ook per fles.

Bij Daan probeer ik het per halve fles denk ik..
  dinsdag 22 mei 2012 @ 18:09:56 #119
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111885679
Wij zijn een tijdje geleden overgegaan van Friso op Nutrilon (op het kdv krijgt ie nutrilon dus dat leek me wel handig). Dat hebben we heel geleidelijk gedaan. Met opvolgmelk ben ik eerlijk gezegd nog helemaal niet bezig. Zien we dan wel. Tegen die tijd ook bijvoeding dus dan verandert er wel meer.
  donderdag 24 mei 2012 @ 22:21:22 #120
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_111993906
Kan het zo zijn dat baby's zelf de avond fles niet meer blieven? Ze werd net wakker, zoals "normaal" dus ik enthousiast flesje maken, 3 slokken en klaar. Gisteren had ze 110 ongeveer op 's avonds en nu dus nagenoeg niets :? Misschien door de warmte?
Dat zou betekenen dat ze vandaag maar 3 flessen op heeft...
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  donderdag 24 mei 2012 @ 22:31:19 #121
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111994742
geen idee. Anders morgen in de andere flessen iets meer geven? Of zit je op het maximum? Krijgt ze verder wel genoeg vocht binnen?
  donderdag 24 mei 2012 @ 22:35:35 #122
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_111995124
quote:
17s.gif Op donderdag 24 mei 2012 22:31 schreef Kyara het volgende:
geen idee. Anders morgen in de andere flessen iets meer geven? Of zit je op het maximum? Krijgt ze verder wel genoeg vocht binnen?
We proberen haar ook wat diksap te geven, weet alleen niet hoe dat vandaag bij mijn zus is gegaan :@ ze zit inderdaad al op de 200 per fles.
Ze krijgt natuurlijk ook fruit en groente, daar zit ook vocht in. Maar toch, helemaal met dit weer natuurlijk. Zal morgen (of vannacht :P) haar luier wel even in de gaten houden.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  donderdag 24 mei 2012 @ 22:36:31 #123
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111995212
water of lauwe thee?
  donderdag 24 mei 2012 @ 22:37:38 #124
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_111995300
Tuurlijk dat kan ook nog. Ben wel erg benieuwd of ze straks nog gaat spoken...
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  donderdag 24 mei 2012 @ 22:38:02 #125
100412 mefke79
komt goed!
pi_111995335
hoe oud is ze ook al weer susie? Drie flessen is miet echt veel, zeker met de warmte. Kan er iets anders dwarszitten? Genoeg gepoept de laatste dagen? Tienus stopt met drinken als hij niet kan poepen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_111996230
Puck hoefde het met de warmte vorig jaar ook niet 's avonds op vakantie. Eenmaal thuis weer wel.
Ze is nu zes maanden?
Ik zou enkel ander drinken aanbieden als je vocht tekort ziet.
Op dit moment haalt ze haar hoofdmoot nog uit die fles. Alles anders wat je dan aanbiedt maakt dat ze die fles minder wil.

Bij ons cb zeiden ze dat zelfs naast drie flessen per dag kindjes vaak nog weinig ander drinken willen en dat was bij Puck ook zo. We zijn begonnen bij de boterham bij de lunch wat anders aan te bieden qua drinken.

Maar als ze dit zo vol houdt als het ook weer wat koeler is dan is het einde avondfles ja. Zo ging het hier ook maar dan pas rond 8/9 maanden. Ze geven het zelf aan als ze voldoende uit ander eten halen om de nacht door te trekken.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator vrijdag 25 mei 2012 @ 01:52:09 #127
236264 crew  capricia
pi_112004758
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 22:21 schreef Susie het volgende:
Kan het zo zijn dat baby's zelf de avond fles niet meer blieven? Ze werd net wakker, zoals "normaal" dus ik enthousiast flesje maken, 3 slokken en klaar. Gisteren had ze 110 ongeveer op 's avonds en nu dus nagenoeg niets :? Misschien door de warmte?
Dat zou betekenen dat ze vandaag maar 3 flessen op heeft...
Ik ken je voorgeschiedenis niet, en ik voed hier volledig op verzoek. Ook flesjes.
Maar is het niet zo dat je zelf ook bij dit warme weer wat minder wilt eten?
Maw: wij eten ook de ene dag wat meer of minder dan de andere dag...toch?
Definitely not CIA
  vrijdag 25 mei 2012 @ 05:59:13 #128
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112005462
Ze is nu 7 maanden (en 1 dag :P). Ze poept goed. En ze is vannacht 1 keer wakker geweest en dat was voor de speen.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 25 mei 2012 @ 07:27:38 #129
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_112005760
3 flessen is niet raar bij 7 maanden, maar misschien kun je dan tussendoor wel wat ander drinken geven inderdaad. Bijv nog een slokje na het fruit en de groente?
  vrijdag 25 mei 2012 @ 07:30:21 #130
100412 mefke79
komt goed!
pi_112005779
o, 7 maanden alweer. Dan zou ik me niet te druk maken als ze de andere flessen goed drinkt. Je kan evt nog wat extra water door het fruit doen als je dat gepureerd geeft.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 25 mei 2012 @ 07:32:55 #131
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112005793
Alweer ja ;) Thanks voor de tips.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_112157108
Cas heeft gisteravond ook maar 90 cc van zijn fles gedronken en, met onderbrekingen voor speen/dentinox, ook gewoon geslapen tot wij hem wakker hebben gemaakt. Cas drinkt tussendoor water en verdunde diksap.
pi_113364414
Even een vraag over flesvoeding na het 1e jaar... Ik ben niet van plan om nutrilon 4/5/6 etc te gaan geven. Kan ik Cas, wanneer hij er zin in heeft, een fles gewone warme melk met bijvoorbeeld wat brinta geven voor het slapen gaan? Ik ga er i.i.g. van uit dat hij niet ineens na zijn avondeten de hele ruk kan maken qua slaap/voeding.
pi_113364745
Wij hadden bij de andere 2 gewoon nummer 3 doorgegeven totdat ze geen flesje meer nodig hadden. Ga ik nu denk ik ook weer doen. Maar denk haast dat Matthias dat niet nodig heeft want die drinkt nu al bijna geen fles meer voordat ie gaat slapen.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 25 juni 2012 @ 14:50:42 #135
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113364881
quote:
5s.gif Op maandag 25 juni 2012 14:42 schreef Cyntiaa het volgende:
Even een vraag over flesvoeding na het 1e jaar... Ik ben niet van plan om nutrilon 4/5/6 etc te gaan geven. Kan ik Cas, wanneer hij er zin in heeft, een fles gewone warme melk met bijvoorbeeld wat brinta geven voor het slapen gaan? Ik ga er i.i.g. van uit dat hij niet ineens na zijn avondeten de hele ruk kan maken qua slaap/voeding.
Vanaf 10 maanden kun je gewoon melk geven. Brinta zou ik wel vervangen door bambix 12 /15 maanden.. Brinta is misschien iets te..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_113365434
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 14:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Vanaf 10 maanden kun je gewoon melk geven. Brinta zou ik wel vervangen door bambix 12 /15 maanden.. Brinta is misschien iets te..
^O^
pi_113365487
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 14:48 schreef MeNicole2 het volgende:
Wij hadden bij de andere 2 gewoon nummer 3 doorgegeven totdat ze geen flesje meer nodig hadden. Ga ik nu denk ik ook weer doen. Maar denk haast dat Matthias dat niet nodig heeft want die drinkt nu al bijna geen fles meer voordat ie gaat slapen.
Geen fles meer? Poeh, dat doet Cas nog niet hoor. Scheelt je al wel weer! :)
  maandag 25 juni 2012 @ 15:06:41 #138
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113365705
Oh, Leyla is nu bijna 2, die krijgt nog water uit een fles...

Maar verder idd tuitbeker, rietjes beter... Whatever.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_113365879
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 15:02 schreef Cyntiaa het volgende:

[..]

Geen fles meer? Poeh, dat doet Cas nog niet hoor. Scheelt je al wel weer! :)
Komt denk ik ook omdat we laat eten hoor. We eten om half 6 en om kwart over 6 krijgt ie zijn toetje ongeveer. En hij gaat vaak om 19:00 al naar bed. Dus dan heeft ie nog geen honger. Als ie weinig heeft gegeten drinkt ie nog wel 180 weg hoor
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 25 juni 2012 @ 15:23:09 #140
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113366555
Oh dat is hier ook.. We eten rond 6, bij het eten een beker melk... Vaak wel iets van toetje.. Half 7 is naar boven, douchen en slapen. Streeftijd dat alles ligt : 19:00..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_113368555
Bij J zijn we na de eerst verjaardag meteen overgegaan op gewone melk en ook cold turkey gestopt met de voor het slapen gaan fles. Dit verliep prima!
Bij S verliep het allemaal heel anders door aanhoudende reflux en slecht slapen en mogelijke kma. Die hebben we tot 14 maanden een fles nutrilon 2 gegeven. Toen zijn we gestopt met medicatie a en hebben we ook die fles afgeschaft. Gemiddeld 2x in de week kwam ze nog of ging ze niet slapen zonder een fles. Nu krijgt ze al een maand geen flesjes meer en is ze volledig van de medicatie af en slaap ze echt heel goed.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  maandag 25 juni 2012 @ 16:27:36 #142
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113369846
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 14:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Vanaf 10 maanden kun je gewoon melk geven. Brinta zou ik wel vervangen door bambix 12 /15 maanden.. Brinta is misschien iets te..
Stomme vraag misschien :@ maar verwarm je die melk dan gewoon? En wat voor soort melk, volle, halfvolle, calciumrijk, bla bla, je hebt zoveel soorten :@
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_113370961
J kreeg gewoon half volle melk.
S kreeg melk maar vond ze niet lekker, toen soja melk was het ook niet en nu drinkt ze karnemelk vind ze erg lekker.
Het is per kind denk ik ook wel even zoeken, het zijn net mensen ;)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_113371710
Dot drinkt 's avonds halfvolle melk met heet water of Nestle groeie start. Eigenlijk zelden onverdunde melk realiseer ik me nu. Recht uit het pak is ie zo koud.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_113371908
Je bedoelt onverwarmde melk denk ik Vanyel?
Hier inderdaad ook altijd even opgepiept de melk :) De karnemelk niet trouwens, maar S lijkt minder problemen met koude dranken te hebben dan J had.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  maandag 25 juni 2012 @ 20:44:41 #146
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113383001
Wat is eigenlijk het verschil tussen Fase 1 en Fase 2 melk? Kun je daar wel ineens mee omschakelen of moet dat ook geleidelijk? En kan je dat ook mengen?
pi_113383195
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 15:23 schreef Ticootje het volgende:
Oh dat is hier ook.. We eten rond 6, bij het eten een beker melk... Vaak wel iets van toetje.. Half 7 is naar boven, douchen en slapen. Streeftijd dat alles ligt : 19:00..
hier hetzelfde.

Amber had kma, die kreeg pas gewone melk toen ze 2 jaar was.
Tess kreeg met 1 jaar gewone melk. Eerst even een klein beetje verwarmd, later gewoon uit het pak.

beide dames zijn echte melkmonster!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_113383196
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 17:03 schreef MamaPurk het volgende:
Je bedoelt onverwarmde melk denk ik Vanyel?
Hier inderdaad ook altijd even opgepiept de melk :) De karnemelk niet trouwens, maar S lijkt minder problemen met koude dranken te hebben dan J had.
Ja. Vooral een issue omdat ze alleen een fles krijgt voor het slapen. Dan is zo'n klets koude melk niet helemaal waar je naar zoekt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_113383224
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 20:48 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ja. Vooral een issue omdat ze alleen een fles krijgt voor het slapen. Dan is zo'n klets koude melk niet helemaal waar je naar zoekt.
opwarmen in de magnetron. Mijn dames vonden het heerlijk als er een beetje honing door zat :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_113383234
Je kindje wordt groter dus de samenstelling van de kunstvoeding verandert net zoals moedermelk voortdurend van samenstelling verandert.

Als je kind last heeft van krampjes zou ik geleidelijk over gaan. Per dag 1x schepje in de fles vervangen voor nummer twee en binnen een week ben je dan over.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 25 juni 2012 @ 20:50:28 #151
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113383324
Thanks voor de tips.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 25 juni 2012 @ 20:51:33 #152
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113383388
DML, bedankt! Hij heeft geen last van krampjes. Wel van spugen.
pi_113383706
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 20:48 schreef Vicky het volgende:

[..]

opwarmen in de magnetron. Mijn dames vonden het heerlijk als er een beetje honing door zat :D
Ja nadat ik me vandaag realiseerde dat opwarmen ook best zonder heet water kon heeft ze haar melkje vanavond fijn uit de magnetron gehad. Net zo tevree.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_113384470
quote:
17s.gif Op maandag 25 juni 2012 20:44 schreef Kyara het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen Fase 1 en Fase 2 melk? Kun je daar wel ineens mee omschakelen of moet dat ook geleidelijk? En kan je dat ook mengen?
De samenstelling is anders. Meer ijzer bijvoorbeeld, omdat ze dat na de 6 maand meer nodig hebben..
Wij gaan per fles over. Eerst een overdag fles om te kijken wat er gebeurd (niks bijzonders hier). Nu krijgt hij 3 flessen nr2, en het pak nr 1 maak ik op in de avond (nog 2 flessen denk ik)

Chris kreeg met een jaar ipv een fles melk, thee met melk voor het slapen gaan. Ik verbaasde me er wel over dat hij zo zonder die fles kon, maar dat ging prima.
Overdag melk kreeg hij zo uit de koelkast, maar 's avonds toch wel warm.
  maandag 25 juni 2012 @ 21:46:11 #155
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113386583
ik las of hoorde ook ergens dat je met de nr 2 wat meer tussen merken kon switchen omdat ze dan sowieso al meer soorten voeding krijgen.
pi_113386988
Ze maken de overstap vaak wel makkelijker omdat ze qua smaken ook meer gewend zijn. Al heb je ook kinderen die van nr1 2 merken naast elkaar krijgen. Is een kwestie van wennen en proberen.
pi_113733784
schopje :P

Ik wil overstappen van borst naar fles. Mia drinkt nu een keer of 5-6 per dag moedermelk (ze is nu 6 maanden). Kan ik haar nog nr 1 aanbieden of gelijk over naar nr 2 melk?
En hoe zit het ook alweer met die max per dag?
  dinsdag 3 juli 2012 @ 21:35:42 #158
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_113733979
Ik zou gelijk voor nummer twee gaan maar dat ben ik :P

Ze mogen niet meer dan 30 schepjes poeder op een dag.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_113752709
Ik sluit mij aan bij DML.

Andere vraag: hoe lang is een geopende bus voeding houdbaar? Ik kan alleen de houdbaarheidsdatum op de verpakking vinden, maar dat is voor een ongeopende bus lijkt me.
pi_113752877
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 10:56 schreef danic het volgende:
Ik sluit mij aan bij DML.

Andere vraag: hoe lang is een geopende bus voeding houdbaar? Ik kan alleen de houdbaarheidsdatum op de verpakking vinden, maar dat is voor een ongeopende bus lijkt me.
Volgens mij staat er op de pakken Nutrilon dat een geopende verpakking 4 weken gebruikt mag worden. Of het stond op de bijsluiter die ik vanuit de apotheek meekreeg de eerste keer, kan ook.
  woensdag 4 juli 2012 @ 11:04:46 #161
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113752999
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 10:56 schreef danic het volgende:
Ik sluit mij aan bij DML.

Andere vraag: hoe lang is een geopende bus voeding houdbaar? Ik kan alleen de houdbaarheidsdatum op de verpakking vinden, maar dat is voor een ongeopende bus lijkt me.
Ik dacht een maand.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 4 juli 2012 @ 11:05:07 #162
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113753009
Is er iemand die Frisio hypo-allergeen 1 gebruikt? Ik heb hier een ongeopend pak staan, houdbaar tot april 2013. Een keer per ongeluk de verkeerde gekocht, geen bon en zo. Beetje zonde om weg te gooien.
pi_113770340
Dan gooi ik het weg! Thanks meiden.
pi_113777018
Bedankt voor de antwoorden. Op het CB zei de arts vandaag hetzelfde dus ik heb meteen maar even wat gehaald. Mia klokte vanmiddag zo 200 ml weg 8)7
pi_113798575
Welke flessen gebruiken jullie? Ik heb vorige keer Difrax gebruikt maar dat gaat het niet meer worden. Teveel ergernissen met die ventielbodems.

Dr Brown heb ik bij mijn eerste gebruikt en die zijn super fijn, maar wel extra schoonmaakwerk... (en alles moet straks keer twee).
Met een meidenkwartet
  donderdag 5 juli 2012 @ 11:28:16 #166
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113798664
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 11:25 schreef Cathmar het volgende:
Welke flessen gebruiken jullie? Ik heb vorige keer Difrax gebruikt maar dat gaat het niet meer worden. Teveel ergernissen met die ventielbodems.

Dr Brown heb ik bij mijn eerste gebruikt en die zijn super fijn, maar wel extra schoonmaakwerk... (en alles moet straks keer twee).
Gewoon avent? Of bibi?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_113798940
Avent, daar zitten geen rare tuitjes in enzo he? Ik zal ook eens naar Bibi kijken als ik in de stad ben.
Met een meidenkwartet
  donderdag 5 juli 2012 @ 11:36:38 #168
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113798995
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 11:35 schreef Cathmar het volgende:
Avent, daar zitten geen rare tuitjes in enzo he? Ik zal ook eens naar Bibi kijken als ik in de stad ben.
Nope, beiden zijn gewoon recht toe, recht aan flessen.. Lekker makkelijk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_113800373
Ik vind avent nu ze met die ringen werken niet meer fijn. Hier lekken ze steeds. We gaan straks over op andere flessen.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_113805087
Heb ook echt alle merken zo'n beetje wel gehad, maar voor beide dames gaan de Avent flessen toch het beste. Denk dat de speenvorm het hem wel doet.
Heb trouwens geen problemen met de ringen. Het komt nog wel geregeld voor dat iemand (anders) de ring vergeet en vervolgens de halve inhoud over zich heenkrijgt. Zeer ergerlijk als dat afgekolfde melk is, maar kv kan me niet zo veel schelen.
pi_113805361
Mijn lief vergeet die ring idd ook geregeld. En dan geeft ie Matthias de fles en dan idd alles over hem heen. Maar ook als je de fles schud dan komt overal voeding uit.
Vond die difrax flessen ook niks. Kreeg de onderkant nooit helemaal goed zodat ie er lekker uit kon drinken.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  donderdag 5 juli 2012 @ 14:17:18 #172
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113805506
Ik vond difrax juist heel fijn, omdat je ermee kan dwangvoeden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_113805555
Bij Difrax was ik constant aan die onderste dop aan het draaien om het drinktempo goed te krijgen. Ik wil gewoon een simpele fles zonder extra bodems of ventielen.
Ik zal eens naar Bibi kijken. Voor mijn jongste ben ik op een gegeven moment over gegaan op simpele Hema, maar als ze zo klein zijn weet ik niet of ik dat wel zo handig vind.
Met een meidenkwartet
pi_113805828
Je hebt van de Kruidvat ook flessen die qua vorm op de Avent flessen lijken, alleen is het materiaal wat minder stevig. Daar hoeft dan weer geen ring of wat in.
  donderdag 5 juli 2012 @ 14:25:09 #175
100412 mefke79
komt goed!
pi_113805876
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 11:25 schreef Cathmar het volgende:
Welke flessen gebruiken jullie? Ik heb vorige keer Difrax gebruikt maar dat gaat het niet meer worden. Teveel ergernissen met die ventielbodems.

Dr Brown heb ik bij mijn eerste gebruikt en die zijn super fijn, maar wel extra schoonmaakwerk... (en alles moet straks keer twee).
Born Free flessen werken volgens hetzelfde principe als de Dr Brown, maar dan zonder dat tuitje. Veel makkelijker schoonmaken dus. Die van mij drinken/dronken te gulzig voor de gewone flessen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 5 juli 2012 @ 14:27:59 #176
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113806004
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 14:18 schreef Cathmar het volgende:
Bij Difrax was ik constant aan die onderste dop aan het draaien om het drinktempo goed te krijgen. Ik wil gewoon een simpele fles zonder extra bodems of ventielen.
Ik zal eens naar Bibi kijken. Voor mijn jongste ben ik op een gegeven moment over gegaan op simpele Hema, maar als ze zo klein zijn weet ik niet of ik dat wel zo handig vind.
Hier was het simpel. Onderkant open, slikken kreng..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_113806603
Wij hebben naar volle tevredenheid difrax gebruikt. Waarom zou je aan de onderkant gaan draaien? Gewoon vanaf blijven en er zijn geen problemen :D
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_113806784
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 14:40 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wij hebben naar volle tevredenheid difrax gebruikt. Waarom zou je aan de onderkant gaan draaien? Gewoon vanaf blijven en er zijn geen problemen :D
Als ik de flessen in de vaatwasser deed draaide ik alle onderdelen los. En dan moet je bij de eerste fles weer steeds opnieuw zoeken naar de goeie stand. En had ook het idee dat ie vacuüm zoog. Draai je de achterkant weer iets losser stroomt het er weer uit.

Mijn vriendin was ook heel tevreden met die flessen. Toen ze Matthias keer de fles gaf werd ze er gek van. Net of ie niet uit die fles kon drinken. Had ze bij haar zoontje nooit last van gehad!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_113808986
Je kan de avent flessen ook nog steeds zonder ring kopen die zijn wat geler en steviger!
pi_114007437
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 14:44 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Als ik de flessen in de vaatwasser deed draaide ik alle onderdelen los. En dan moet je bij de eerste fles weer steeds opnieuw zoeken naar de goeie stand. En had ook het idee dat ie vacuüm zoog. Draai je de achterkant weer iets losser stroomt het er weer uit.

Mijn vriendin was ook heel tevreden met die flessen. Toen ze Matthias keer de fles gaf werd ze er gek van. Net of ie niet uit die fles kon drinken. Had ze bij haar zoontje nooit last van gehad!!
Echt? .. Ik draai ze gewoon dicht aan de onderkant. Toch geen enkel probleem hier. Klokt het ding in 15 min leeg zonder knoeien of iets.

Wat anders; het ging net in het babytopic over pap enzo allemaal. Nu twijfel ik enorm over wanneer hier iets introduceren. Op het moment drinkt knulletje 5 flessen met 180/6 -- teruggegoten naar 190 (jaa ja ja, ingewikkeld. Bla. Advies CB, werkt prima :P) enneh, nja hij zit dus nog lang niet aan de liter per dag. Hij laat ook nog regelmatig wat staan enzo. Allemaal niet erg. Groeit verder goed en is blij.

Dus, vooralsnog zie ik het wel zitten om 'gewoon' tot een maand of 5/6 door te kachelen met melk. Geen toevoegingen, papjes of whatever. En dan vanaf een maand of 5,5 eens een avondfles met pap te maken.

Opmerkingen in het topic over het Pyjamapapje deden mij doen Googlen. Is dit dan wél een geschikte pap: http://www.nutriciavoorjo(...)tebloem-naturel.aspx Of is dat ook een suikerbom.

Gewoon, nieuwsgierig?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:45:17 #181
100412 mefke79
komt goed!
pi_114007702
Kuukske, ja het is prima pap, maar die van mij moesten er niets van hebben. Wij zijn inmiddels over op de doodnormale bambix, daarvoor wel allerlei pyamapapjes gehad. En er zit wel suiker in, maar het ligt wat genuanceerder dan "er worden klontjes suiker toegevoegd".
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_114007903
Cas moest niets van bambix weten, Biobim ging er hier wel in! :Y)
pi_114008311
Ok, call me stupid. Maar ik had dus niet eens in de gaten dat er 100 merken pap zijn. :D. Dat had ik ook wel kunnen bedenken natuurlijk.

Goh. Toch wel raar om daarover na te denken trouwens. Het is nu nog zo lekker simpel :+. Friso in de winkelwagen en wegwezen.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_114010484
Hier hebben we die rijstebloem van bambix wel gebruikt. Daan haalde het net niet op de liter, en met de rijstebloem kon hij net even iets langer op de nachtfles. Maar echt veel scheelde het niet.

Nu hij 6 maand is, krijgt hij 's avonds niks meer in zijn fles, en 's ochtends de doorsnee bambix 6+pap..
pi_114010711
Waarom 's avonds niet? En 's ochtends wel?

Ik ben nieuwsgierig van aard dames :+. Sorry hoor O-).
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_114011235
Omdat ze op een bepaalde leeftijd de voeding niet meer nodig hebben om de nacht door te komen. De rijstebloem eraf is een stap naar minder voeding voor de nacht.
Dan kunnen ze "later" net al grote mensen prima een nacht zonder voeding. Sommigen volwassenen en baby's gaan er zelfs slechter van slapen als ze veel eten 's avonds.

Dus we stappen nu van de rijstebloem 's avonds af, en hij kan daar prima zonder.
En hij krijgt het nu 's ochtends wel, om aan de granen te wennen, en omdat hij de energie overdag goed kan gebruiken nu hij bewegelijkers wordt..
  dinsdag 10 juli 2012 @ 19:36:59 #187
100412 mefke79
komt goed!
pi_114027007
Die suikers die in de nestle papjes zitten zijn geen suikerklontjes, maar suikers die gewoon in de toegevoegde granen zitten. Met andere woorden: zodra je granen bij de pap gaat gooien zitten daar suikers in. Wat ik veel lastiger vond is dat die papjes ergens naar smaken (banaan, koekjes, vanille net welke variant) en dat kindjes snel wennen aan die zoete smaak. Daardoor vond Tienus melk ineens een stuk minder interessant.
Tienus krijgt ze niet meer, Driekus kreeg ze wel langere tijd, maar die had ze nodig om op gewicht te blijven.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_114027103
Ja al die smaakvarianten stond ik ook wel van te kijken. Al is er gewoon 'naturel' toch? Dat lijkt me dan niet zo afleidend qua smaak tov melk.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_114027412
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:40 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Echt? .. Ik draai ze gewoon dicht aan de onderkant. Toch geen enkel probleem hier. Klokt het ding in 15 min leeg zonder knoeien of iets.

Wat anders; het ging net in het babytopic over pap enzo allemaal. Nu twijfel ik enorm over wanneer hier iets introduceren. Op het moment drinkt knulletje 5 flessen met 180/6 -- teruggegoten naar 190 (jaa ja ja, ingewikkeld. Bla. Advies CB, werkt prima :P) enneh, nja hij zit dus nog lang niet aan de liter per dag. Hij laat ook nog regelmatig wat staan enzo. Allemaal niet erg. Groeit verder goed en is blij.

Dus, vooralsnog zie ik het wel zitten om 'gewoon' tot een maand of 5/6 door te kachelen met melk. Geen toevoegingen, papjes of whatever. En dan vanaf een maand of 5,5 eens een avondfles met pap te maken.

Opmerkingen in het topic over het Pyjamapapje deden mij doen Googlen. Is dit dan wél een geschikte pap: http://www.nutriciavoorjo(...)tebloem-naturel.aspx Of is dat ook een suikerbom.

Gewoon, nieuwsgierig?
Umm 5 x 180/6 is toch gewoon al het maximum van 30 schepjes per dag of zie ik iets over het hoofd?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 10 juli 2012 @ 19:45:09 #190
100412 mefke79
komt goed!
pi_114027487
die van nestle vond ik persoonlijk allemaal even zoet ruiken. Die van bambix zijn dan beter te doen. Die van bambix waren een tijdje slecht te krijgen (productieprobleem) dus toen moesten we wel naar nestle. Zoals al gezegd, wij zijn inmiddels over op doodnormale brintapap. Maar geen idee vanaf welke leeftijd dat eigenlijk mag, we doen het hier nu een maandje of twee.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 10 juli 2012 @ 19:46:15 #191
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114027541
Ah, Kuukske stelt de vraag wel in het juiste topic :P

Doe jij de ontbijtpap in een fles DF?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_114027569
Brinta zit zout in toch? Dus vanaf 1 jaar..
Vroeger.. Toen je nog molenaars kindermeel kon kopen :P

Susie, ik doe nu 3 schepjes (van de nutrilon) bij de fles in. En als we een beetje tijd hebben gebruiken we 30 cc van de aangemaakte melk om van een lepel te geven, en de rest dan uit de fles met 2,5 schepje.
Maar dat is meer omdat Daan de lepel niet echt blieft, dus een bord pap zou een drama zijn. Die paar happen trapt hij nog wel in..
  dinsdag 10 juli 2012 @ 19:46:47 #193
100412 mefke79
komt goed!
pi_114027575
DML het ging toch om de liter? Dan zit ze daar nog 100 ml onder. Met 30 schepjes kom je sowieso nooit aan een liter (30 x 30cc = 900 cc)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 10 juli 2012 @ 19:48:40 #194
100412 mefke79
komt goed!
pi_114027689
Mijn redenering met Brinta was dat als hij brood ging eten (waar ook gewoon zout in zit) Brinta ook kon. En Tienus at in die tijd nog geen brood omdat hij dat niet kon, maar pap van een lepel ging wel. Gaf het toch wat vulling.

En dat molenaars kindermeel, volgens mij is dat toch nog wel te krijgen. Reformwinkels?!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_114027735
Een schepje levert 33,3 cc melk (30 water en 3,3 gram poeder). Dus daar 30 van en je zit op de liter aangemaakt voeding..
pi_114027914
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 19:43 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Umm 5 x 180/6 is toch gewoon al het maximum van 30 schepjes per dag of zie ik iets over het hoofd?
Ja dat klopt. Maar wij gieten af. Dus nu krijgt ie 950cc. Al drinkt ie er meestal maar 900.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  dinsdag 10 juli 2012 @ 19:53:16 #197
100412 mefke79
komt goed!
pi_114027979
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 19:49 schreef Deepfreeze het volgende:
Een schepje levert 33,3 cc melk (30 water en 3,3 gram poeder). Dus daar 30 van en je zit op de liter aangemaakt voeding..
oja, ik wist dat ik iets fout deed, maar wat.....
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_114028155
molenaarskindermeel is toch ook van rijst gemaakt? er staat me iets bij van dat het eigenlijk hetzelfde is.

rijstebloem heeft geen enkele voedingswaarde he dames. gewoon helemaal niks, het dikt de melk wat in zodat ze wennen aan de structuur en het wat lamger duurt eer het verteert is. overigens waren mijnessen er allebei dol op. die wisten niet hoe snel ze dat uit de fles konden slurpen (ravi houdt een record met 3 minuten op een fles van 200cc)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_114028206
Drie minuten??! Huh? :D
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_114028303
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 19:57 schreef Kuukske het volgende:
Drie minuten??! Huh? :D
en denk maar niet dat een andere speen hielp, want die beettie gewoon stuk direct ;(
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 10 juli 2012 @ 20:05:32 #201
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114028655
Rijstebloem vanille. Ik eet het nog steeds.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 20:09:53 #202
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114028921
Hier ging dat er ook altijd goed in, maar de laatste tijd liet ze veel staan. Daarom eens wat anders en dit gaat er wel in als..euh..pap!
Ik heb 's morgens geen tijd om pap te lepelen :@ Natuurlijk wel als ik vrij ben, maar vind het zo'n gedoe eigenlijk...en van een lepel eten doet ze prima hoor! Dus daarvoor hoef ik het niet te geven lijkt mij.
Wat ik in het baby-topic ook al zei, morgen ga ik even naar cb inloop, even informeren of het wel een beetje goed gaat zo.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_114029051
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 19:59 schreef simmu het volgende:

[..]

en denk maar niet dat een andere speen hielp, want die beettie gewoon stuk direct ;(
:D
Mijne kreeg t gewoon door een s speen gezogen :')
pi_114029597
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 19:59 schreef simmu het volgende:

[..]

en denk maar niet dat een andere speen hielp, want die beettie gewoon stuk direct ;(
:D!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_114242827
Ja ben ik weer. :').

Ik heb het idee, maar ik moet het nog een paar dagen bekijken denk ik, dat Billie last heeft van de S-fles. Van Difrax. Hij laat de laatste tijd meer scheten volgens mij. Ook best last van krampjes..

En ik heb het idee dat de Avent meer herrie maakte tijdens het drinken (dat ontluchtsysteem) en dat doet die Difrax bijna nooit. Ook al hebben we dat ventieltje schoon en open enzo.

Billie drinkt nu uit de smalle speen van Difrax, maar dat ding verdwijnt tot aan de plastic ring zowat in z'n mondje. Dat lijkt me nou ook niet lekker drinken :').

Iemand ervaring mee of andere tips? Misschien Avent nog eens proberen?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  zondag 15 juli 2012 @ 21:01:11 #206
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_114243928
Als onze avent herrie maakt, dan is het vaak te vacuüm in de fles.. Even de dop losdraaien en terug vast (niet te vast). Dan is het hier wel weer goed..

Maar of dat nu weer tegen de krampjes helpt?
pi_114244483
Maar herrie is toch goed? Dan werkt dat ontluchtingssysteem toch?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_114244674
quote:
5s.gif Op zondag 15 juli 2012 21:11 schreef Kuukske het volgende:
Maar herrie is toch goed? Dan werkt dat ontluchtingssysteem toch?
bij een difrax fles volgens mij wel.
Helpt het ook niet om de dop losser te draaien als je de fles aan het geven bent?

Je zou evt. een Tommie Tippie (ofzoiets) fles kunnen gebruiken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 15 juli 2012 @ 21:17:33 #209
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114244800
wij zijn zeer tevreden met de dr brownfles. Nooit geswitcht, geen krampjes oid ook.
pi_114244836
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 21:15 schreef Vicky het volgende:

[..]

bij een difrax fles volgens mij wel.
Helpt het ook niet om de dop losser te draaien als je de fles aan het geven bent?

Je zou evt. een Tommie Tippie (ofzoiets) fles kunnen gebruiken.
Ik ga vanavond Es' klooien met de dop heb ik me voorgenomen. Tot op heden hoefde dat eigenlijk niet.

Heeft iemand nog iets van een visie over dat die speen zowat in z'n geheel in z'n mond verdwijnt? :@
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  zondag 15 juli 2012 @ 21:19:01 #211
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_114244864
quote:
5s.gif Op zondag 15 juli 2012 21:11 schreef Kuukske het volgende:
Maar herrie is toch goed? Dan werkt dat ontluchtingssysteem toch?
Klopt, dan werkt het, maar als je de dop iets minder vast draait maakt dat niet zo'n lawaai.. Hij maakt alleen harder herrie als de dop erg vast zit..

En die speen is volgens mij niet heel raar. Een tepel komt ook best ver in hun mond. Chris kon er niet mee overweg, die liet stralen lopen omdat hij zijn mondje er niet goed omheen kreeg..
pi_114244872
misschien toch wat terughalen als ie m zover in zijn mond steekt?
Hoe oud is ie nu? Zal eens kijken hoe Amber of Tess dronken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_114244923
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 21:19 schreef Vicky het volgende:
misschien toch wat terughalen als ie m zover in zijn mond steekt?
Hoe oud is ie nu? Zal eens kijken hoe Amber of Tess dronken
3,5 maand.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_114244959
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 21:19 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Klopt, dan werkt het, maar als je de dop iets minder vast draait maakt dat niet zo'n lawaai.. Hij maakt alleen harder herrie als de dop erg vast zit..
Ah! Op die fiets. :).
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  zondag 15 juli 2012 @ 21:23:16 #215
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114245105
Kuukske, hier gaat de difrax speen ook tot aan de ring in haar mond...
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_114245193
Ow oké! Dus heel maf is het niet. Hij gaat er ook niet van kokhalzen ofzo. Het ziet er alleen zo ongemakkelijk uit :P.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_114245231
ik kan niet echt een duidelijke foto vinden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 15 juli 2012 @ 21:26:46 #218
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114245280
Is een smallere speen als die van Avent, dus zal wel goed zijn ofzo? Vond het ook een vreemd gezicht in het begin!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_114245549
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 21:26 schreef Susie het volgende:
Is een smallere speen als die van Avent, dus zal wel goed zijn ofzo? Vond het ook een vreemd gezicht in het begin!
Ja veel smaller. Of heb jij de brede van Difrax?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_114245582
Ik heb even een foto opgezocht. Sofie had ook de hele speen in haar mond.

hier is ze 3 maanden
*poef* nu is het weg
  zondag 15 juli 2012 @ 21:32:25 #221
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_114245634
Ja zo dronk Puck ook hoor :Y
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 15 juli 2012 @ 21:32:45 #222
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114245656
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 21:31 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik heb even een foto opgezocht. Sofie had ook de hele speen in haar mond. [ afbeelding ]
Ja, leyla ook.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_114245764
Anne ook!
pi_114246172
Ooooh! Ok Thanks dames :D
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_115228022
Zo. Ben ik weer. :7.

Gisteren bij CB geweest. We mogen voorzichtig eens wat fruit/groente introduceren als we willen. Dus daar ga ik straks eens uitgebreider onderzoek naar doen.

Maarehm, ze had het ook over de flessen. Billie drinkt, als hij 5 flessen krijgt, over de hele dag een fles minder. Dus JD en ik dachten.. nou.. dan laten we 'm later op de dag beginnen. 's Morgens nog wat knuffelen, vanmorgen viel ie zelfs nog in slaap (maar dat kan ook nog wat prikjesleed zijn denk). En om 8 uur had ie nog niet echt honger. Onder het mom van, nou.. proberen we maar even, hebben we toch een flesje aangeboden. Daar bleef 70cc van staan.

Ook nog prikjesleed? Of gewoon een late ontbijter? Zou ie zelf aan het uitproberen zijn met wanneer ie wil eten? Kan ie het ook met vier af? Dat laatste wilden we wel gaan proberen. Ge wit maar nooit.

En dan nog een vraag (Jezus Kuuks, blijf je bezig?) :+. Rijstebloem is het eerste wat we wilden proberen. Nog tips qua spenen? Ik heb al zitten kutten met die 1-2-3-speen van Difrax, maar dat werkt niet. Stomme ding doet niet wat het moet doen volgens het introductiefilmpje :').
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_115228109
Vier flessen is prima vanaf vier maanden dus ik zou daar een leuk schemaatje in overleg met Billie ;) van maken.

Rijstebloem hebben we hier gewoon zelf een gat van een brede difrax fles groter gemaakt. Let wel op dat je dit met beleid doet en niet het betere hakwerk (Mr.DML) zodat het gat veel te groot is :')
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 09:49:26 #228
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_115228145
En als je nou gewoon een keer zijn ritme volgt? Als ie jankt de fles geven? (08.00-12.00-16.00-20.00? oid?)

Vroegah hadden ze spenen van dodi ofzo? maar die kon ik onderlaatst niet meer vinden, ik ben namelijk ook opzoek naar een papspeen.
pi_115228200
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 09:48 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Vier flessen is prima vanaf vier maanden dus ik zou daar een leuk schemaatje in overleg met Billie ;) van maken.

Rijstebloem hebben we hier gewoon zelf een gat van een brede difrax fles groter gemaakt. Let wel op dat je dit met beleid doet en niet het betere hakwerk (Mr.DML) zodat het gat veel te groot is :')
:D!

Dat gat van die L-speen is huge! :o. Maar de M een beetje uitrekken. Das 'n goeie.

Oh, btw. Zijn ritme bepaalt hier de dagindeling hoor PE. Immer. Toevallig vanmorgen even niet om 'ns te kijken hoe of wat. Mocht je trouwens de ideale speen vinden, hoor ik dat graag 8-).
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_115298527
Volgens mij zijn er toch ook speciale papspenen? Dr brown heeft ze in elk geval.
pi_115299582
Geert krijgt hier als hij 's morgens wakker wordt een fles dan rond half 12, half 4 en half 8 kan eens iets later zijn als ie nog slaapt. Overstap van 5 naar 4 flessen ging verrassend goed hij werd gewoon om half 7 wakker net als anders nu is het vaker half 8 zelfs!

Bijvoeding wil ik nog even mee wachten.
pi_115330270
quote:
17s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 17:56 schreef Kyara het volgende:
Volgens mij zijn er toch ook speciale papspenen? Dr brown heeft ze in elk geval.
Inmiddels is de 123-speen werkend. Het was even stoeien. Maar doorzetten heeft nut. :D

quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 18:19 schreef Rixtje het volgende:
Geert krijgt hier als hij 's morgens wakker wordt een fles dan rond half 12, half 4 en half 8 kan eens iets later zijn als ie nog slaapt. Overstap van 5 naar 4 flessen ging verrassend goed hij werd gewoon om half 7 wakker net als anders nu is het vaker half 8 zelfs!

Bijvoeding wil ik nog even mee wachten.
Hier dus ook geleidelijk wel over. Probleem .. of nouja, probleem, is dus dat Billie aan het eind van de middag pertinent weigert te slapen :'). Dus valt ie om 1900 als een blok in slaap. Het voelt voor ons heel erg wennen om te wachten tot ie wakker wordt voor fles nr 4.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_115517277
Stel dat we toch even teruggaan naar vijf flesjes. Kunnen we dan nog bij een van de flessen rijstebloem doen? Zoja, welke?

Meneer wordt enorm veel wakker 's nachts en ook rond half 11. Alsof 'ie zoiets heeft van, hé. Waar ben je nou met m'n 5e fles. :+.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_115520023
Laatste fles op de avond en wij zijn ook een tijdje terug gegaan maar dan de hoeveelheid per fles wel wat minder.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_115525875
Oh oké. Dus zeg maar uh, 4 x 150/5 bijvoorbeeld, en 1 x 180/6 met rb?
Vandaag slaan we maar even een dagje pap over en doen we vijf keer melk. Het kind is compleet uit z'n doen.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_115527648
Ja bijvoorbeeld maar als hij echt honger heeft dan kan je ook terug naar 5x 180/6. Honger hebben is niet nodig want je zit precies aan de max met 5 x 180/6.
Maar aangezien je wel naar vier flessen toe wilt zou ik kijken of wat kleinere flessen een optie is. Doordat er minder tijd tussen zit zou een mindere hoeveelheid wellicht voldoende kunnen zijn.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_115527766
Nouja, willen is een groot woord hoor. We dachten het eens te proberen. Het cb zei ook zo van.. ohh nou, ja, probeer maar. Niet zovan, hij MOET.

Maar dank je, dan hebben we een beetje een idee :).
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_115587856
Ik val hier ook maar eens binnen, want ik merk dat overgaan op flesvoeding toch wel weer wennen is, en ik weet van mn oudste écht niet meer hoe ik dat deed.

Pietje is ruim 6 maanden kreeg tot 3 weken geleden volledig bv, en inmiddels volledig kv (bv-productie stortte in toen ik ging afbouwen), maar sindsdien slaapt hij wel een stuk slechter. Als hij de laatste fles rond 19 uur krijgt, wordt hij midden in de nacht wakker, en als we hem om 23 uur of zo nog een fles geven, dan redt hij het tot 5 / 6 uur. Beetje jammer, want op bv sliep hij de laatste weken van 7 tot 7. Maar eigenlijk weet ik niet zo goed hoeveel een kindje van zijn leeftijd nou hoort te drinken? 4 of 5 flessen? Hij krijgt flessen van 180 + 6 schepjes, laat daar soms van staan, en wil soms duidelijk nog meer. Bijvoeding stelt nog niet zo veel voor...
  woensdag 15 augustus 2012 @ 20:03:55 #239
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_115610241
Wat staat er op het pak Bleie? Volgens mij ging Anouk met 6 maanden naar een fles minder, 5 is de max toch? Dan zou zij toen naar 4 gegaan zijn, maar ze had wel al fruit als bijvoeding.
En het is ook afhankelijk van het gewicht toch? En tja, het slapen... Hier 1 die 5 uur een mooie tijd vind om op te staan :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_115616557
Vandaag op cb gevraagd, hij mag max een liter, dus 5 flessen is prima, wordt vanzelf minder als hij meer gaat eten. En voor t slapen gaan we rijstebloem proberen.
pi_115617156
Bleie, toevallig heb ik de vraag ook vandaag voorgelegd bij het CB. Aangezien Mia netjes haar curves volgt hoef ik me er geen zorgen over te maken en kan ik haar gewoon aanbieden waar ze om vraagt (uiteraard max. 30 schepjes). Haar advies was om het kind te volgen. De 1 heeft meer nodig dan de ander.
Ze vermoed dat het zich vanzelf wel gaat reguleren, ook met het oog op de bijvoeding. Ze gaf als tip om een fles te vervangen door pap. Heb ook maar de Bambix rijstebloem naturel gekocht want zo'n pyjamapapje lust Mia niet (en daar zit ook te veel suiker in!). Al mag ik niet klagen wat betreft de nachten want Mia slaapt sinds een paar weken wel door *O* nu ik nog

Vandaag heeft ze trouwens 4 flessen gehad. Alleen heb ik meer water in de flessen gedaan dan normaal (ook ivm warmte) :)
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:14:15 #242
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116096465
Er is al een keer eerder over gesproken, maar ik vraag het nog een keer (terugzoeken niet handig op mobiel :P ): overstappen naar 3 is dat nodig? CB gaf mij gisteren aan dat ze gewoon op 2 kan blijven en dat ze straks over 2 maanden over kan naar gewone melk. Dan zou ze 300 ml per dag aan zuivel horen te krijgen?
Ik hoor graag even wat ervaringen hier.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_116096643
Volgens mij is 3 ook onnodig. Zit veel troep in geloof ik (en extra zoet zodat de overstap naar gewone melk lastiger wordt). Wij zijn ook van plan om op 2 te blijven en dan met 1 jaar over op gewone melk.

Maar goed, nog geen eigen ervaring dus eigenlijk heb je hier helemaal niks aan ;)
pi_116096670
3 hoeft niet. Ik had per ongeluk een keer een pak 3 i.p.v. 2 meegenomen. En ben nu nog aan het opmaken, ergens faalt mijn inkoopbeleid.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:44:43 #245
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116096781
Nou, Kyara, ik vind het fijn te lezen wat de beweegredenen zijn om het niet te doen, dus heb er wel wat aan hoor :)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_116101979
Ik sluit me volledig aan bij kyara.
Eva lust geen gewone melk, dus die drinkt karnemelk. Net zo prima.
pi_116113540
Het hoeft niet idd maar wij hebben het wel gedaan en de overstap naar koemelk was geen probleem dus daar ben ik het dan weer niet mee eens.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dizzy-Miss-Lizzy op 28-08-2012 19:27:27 ]
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:44:03 #248
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116114108
Karnemelk! Vroeger dronk ik dat dus ook altijd als kleine Susie, maar nu?! Yak, hahaha!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_116115117
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Het hoeft idd maar wij hebben het wel gedaan en de overstap naar koemelk was geen probleem dus daar ben ik het dan weer niet mee eens.
Hier ook 3 gebruikt en gewone melk is nooit een probleem geweest idd.
pi_116144059
Hier ook nr 3 en geen problemen met het drinken van gewone melk, water of andere dingen.
pi_116144208
Nummer 3 kreeg Matthias eigenlijk niet maar in het ziekenhuis wel. Thuis zijn we daar nu mee aan het afbouwen. Dus hier krijgt ie nu fv gemengd met gewone melk. Pak fv is bijna leeg en dan krijgt ie dat ook niet meer maar alleen nog gewone melk of karnemelk.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:03:07 #252
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116144891
Ik had met jordy dat ie nr 3 ineens niet meer wilde.....Toen een keer geprobeerd met duitse voeding (nr3) en dat was nog wel te doen, die smaakte anders... Maar al snel wilde die dat ook niet meer, toen ook over op normale melk. (Wesley daarintegen vond t allemaal wel prima :+ )
pi_116145272
onze oudste heeft drie nooit gehad, maar onze jongste zit zelfs aan de vier op het moment. Die wil 's nachts perse een fles, maar daar met dan wel flesvoeding in. Al het andere mag weer niet in de fles. Dus tja. Zijn pap maken we wel aan met gewone melk (en gewone brinta trouwens) en overdag drinkt ie vanalles, maar weer niet uit een fles.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:49:46 #254
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116146557
Doen jullie die pap ('s ochtends neem ik aan) in een fles of van een bordje? Ik heb het 's morgens nog niet geprobeerd, maar dat hoeft toch nog niet met 10 maanden of wel? Pffff, blijf het wel eens lastig vinden hoor, wat allemaal en wanneer....
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_116146588
Ik heb bijna nooit pap gegeven, af en toe eens in de fles, hier eet Cas een broodje met ons mee en krijgt een flesje/bekertje melk bij zijn broodje :)
pi_116146611
Ik geef het in een fles. uit een bordje weigert ze.
En ik ben alle pap aan het opmaken want ook hier faalt mijn inkoopbeleid wederom en ze vindt het helemaal niet zo lekker.
pi_116146629
Als we alle tijd hadden kreeg ze het in een bordje, hadden we haast kreeg ze het in een fles. Net hoe het uitkwam. Op een gegeven moment ging ze beide weigeren, dus werd het brood.
*poef* nu is het weg
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:57:18 #258
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116146864
Ah ok. Brood gaat hier nog niet enorm naar binnen, dus zal later eens de pap 's morgens gaan uitproberen. En ook wel op de manier als jou Kaatjejannie, als ik moet werken heb ik echt geen geduld om rustig een bord pap naar binnen te lepelen :D Als het brood later goed gaat, dan gaat ze wat mij betreft ook aan het brood 's morgens.

En ik moet lachen om je F_R! :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_116147021
de oudste in de fles, jongste nu in een bakje. Hij krijgt het in de avond, in de ochtend gewoon een snee brood.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_116158228
Over pap gesproken. Billie krijgt nu rijstebloem. Zetten ze doodleuk op het pak 2 a 3 eetlepels, maar ik vraag me dan altijd af hè :+ : een afgestreken eetlepel? Gewoon een schep eruit? Maar dan zit er zo'n hoop op? .... Weetjewel? Hoe doen jullie dat?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_116158343
Ik keek altijd wanneer het dikker werd.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_116158375
Oh dan zit het wel goed zoals ik het nu doe.. denk ik.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_116158440
Ik deed ook wel eens met schepje van de fv. Dan weet je de keren daarna precies hoeveel je nodig hebt.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 29 augustus 2012 @ 19:19:06 #264
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116158907
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 19:07 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik deed ook wel eens met schepje van de fv. Dan weet je de keren daarna precies hoeveel je nodig hebt.
Ja doe ik ook! Is handig, en die schepjes heb je toch genoeg van!

2/3 schepjes had ik onderlaatst een keer gedaan. ( maar toen kreeg ze er niks uit gedronken, want ik had geen papspeen :')
pi_116159097
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:12 schreef mefke79 het volgende:
onze oudste heeft drie nooit gehad, maar onze jongste zit zelfs aan de vier op het moment. Die wil 's nachts perse een fles, maar daar met dan wel flesvoeding in. Al het andere mag weer niet in de fles. Dus tja. Zijn pap maken we wel aan met gewone melk (en gewone brinta trouwens) en overdag drinkt ie vanalles, maar weer niet uit een fles.
Hannah drinkt voor het slapengaan ook altijd nog een fles melk (nr 4 denk ik, maar ook wel eens restmelk van Mia). Ze lust ook wel gewone melk uit een beker.
Vind melk in poedervorm best handig voor de kinderen :@
pi_116160652
Maar wat is dan de meerwaarde tov gewone melk? Ze haalt alle voedingsstoffen inmiddels toch uit normalen voeding of zie ik dat verkeerd?
pi_116162430
Op de verpakking staat:
-ongeveer evenveel calorieën als halfvolle melk
-probiotische vezels
-ijzer, vit D en calcium
-essentiele vettem
-minder eiwit en zout dan gewone melk

Ik vind de poedervorm handiger ivm bewaren en meenemen. Bederft niet zo snel :)
pi_116163280
geen idee of er nou echt een meerwaarde is, ja dat lijstje dat octo post, maar of dat echt meerwaarde is...ik heb niet echt keuze, meneer drinkt nou eenmaal niets anders uit zijn fles dan dit spul. Heb het al met water geprobeerd en met een rietjesbeker, maar helaas...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_116176622
En waarom moet er meerwaarde aan zitte? Als je kind het nog lekker vind!! Matthias heeft gister avond half pakje pyjamapapje aangevuld met dreumesmelk gehad. Vond ie ook lekker.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  donderdag 30 augustus 2012 @ 12:30:17 #270
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_116183134
Hi, Jelte zit sinds kort aan de flesvoeding. Hij is nu bijna 10 maanden. Ik had de bv netjes willen afbouwen, maar dat is helaas mislukt. Hij drinkt bij anderen ook heel slecht. Ze krijgen er amper wat in. Hij drinkt nu het beste 's nachts. Ik geeft nu ook als hij wakker word een fles van 210/7 en die gaat er vaak wel helemaal in. Maar gemiddeld drinkt hij 100cc per keer. Hij is verder heel vrolijk en blij hoor, maar hij heeft ook wel door dat er hier dingen niet lopen zoals het hoort ;(

Hoeveel flessen horen kinderen van bijna 10 maanden te krijgen? En wat geven jullie er allemaal bij?

Hij krijgt dus nu 2 keer 's snachts een fles,
pap van 90/3 met granenbambix spul
rond 12:00 een 180/6
rond 17:00 een 180/6

en verder krijgt hij fruit, brood, warm eten en volle kwark als toetje. Hij heeft van de borstvoedingsperiode nog wel wat reserves ;) Dus hij kan het missen zeg maar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Vlinder op 30-08-2012 12:51:56 (brood vergeten) ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_116183163
Bij 10 maanden hoeven ze toch nog maar 300 cc melk / zuivel?

Of was dat nu een jaar?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116183495
'snachts geef je dan dus 2x 210/7 flessen? En nog 2 180/6 flessen overdag?

Dan zit je op 24 uur wel ruim, zeker niet te weinig flessen volgens mij. M is nu 6,5 maand en krijgt 3 flessen van 180/6 en 1 papfles van 210/7. Ik zou zelfs denken dat je met 10 maanden wel een fles minder mag, maar pin me er niet op vast.

En sterkte met je man!
pi_116183551
Sterkte Vlindur!

Midas krijgt met 7,5 maand 3 flessen van 210/7 en volgens het cb zou hij het ook met 3 flessen van 180/6 moeten kunnen.

Wat betreft de meerwaarde: ik vind dat wel belangrijk eigenlijk :@ En ja, als je kindje het lekker vindt, maar ja, hij vindt straks snoep, ijs, friet en ander ongezonds vast ook heel lekker en dat krijgt ie ook niet altijd omdat 'hij het lekker vindt' ;)
  donderdag 30 augustus 2012 @ 12:48:47 #274
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_116183655
Nee, Jelte krijgt 1 fles van 210/7 en van de rest van de flessen drinkt hij gemiddeld 100cc. Dus krapweg krijgt hij 500cc binnen. Maar vaker nog minder.

en bedankt :*

(Rienk vind snoep en friet niet lekker. Die maak je blij met een paar plakjes kaas :) )
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_116183805
O ja dan ligt het anders.

Als ik de post van Kyara lees, kan hij volgens het cb dus met 7,5 maand met 600 cc toe. Of hij dan met 10 maanden genoeg heeft aan 500 cc lijkt mij wel. Zeker met een flink kwarktoetje. Maar ik weet t ook niet zeker, dus eigenlijk heb je hier niets aan, sorry!
pi_116183833
Anders even het cb bellen voor de zekerheid?
pi_116183938
500 is wel voldoende hoor vlindur :Y

Heb je al ander vocht aangeboden ook?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 30 augustus 2012 @ 13:06:16 #278
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_116184162
Nee, express niet omdat ik dacht dat hij zn melk nog zo nodig had. Maar wat mag een kind van 10 maanden eigenlijk? :@ Ik ben niet zo van de water, maar dat komt omdat ik dat zelf echt heel vies vind. Dat wil ik mijn kinderen dus ook niet aandoen. Rienk drinkt limonade. Gewoon niet zo sterk. Zo drink ik hem ook :)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 30 augustus 2012 @ 13:08:22 #279
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116184225
quote:
17s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:45 schreef Kyara het volgende:

Midas krijgt met 7,5 maand 3 flessen van 210/7 en volgens het cb zou hij het ook met 3 flessen van 180/6 moeten kunnen.
Hmz, Geld dat ook voor kindjes van 6 maanden? Cristel drinkt sinds een paar dagen weer 3 flessen, van ongeveer 200ml

Oh en Vlindur, sterkte met je man!
pi_116184299
Hier is het diksap/roosvicee met water. Gewoon dat het water smaak heeft.
Pas na een jaar ben ik ook appel- en sinaasappel gaan geven door deel sap en een deel water maar dat is zo af en toe per week.
Je kan ook verschillende soorten melk proberen. Koemelk of karnemelk of geitemelk, sojamelk net waar je voorkeur ligt.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_116184323
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:08 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Hmz, Geld dat ook voor kindjes van 6 maanden? Cristel drinkt sinds een paar dagen weer 3 flessen, van ongeveer 200ml

Oh en Vlindur, sterkte met je man!
Nee met zes maanden is het nog wel vier flessen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 30 augustus 2012 @ 13:12:36 #282
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_116184364
Oké. Bedankt allemaal. Komt wel goed dan :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 30 augustus 2012 @ 13:15:13 #283
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116184450
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Nee met zes maanden is het nog wel vier flessen.
Ja maar...Is het echt een 'ramp' dan? hoeveel is het minimum? Want ze heeft verder nergens last van ofzo, en als ik probeer om wél een extra fles te geven dan weigert ze die gewoon :P
pi_116184602
Vier is de standaard en daar vroeg je naar ;) Maar wat er niet in gaat gaat er niet in.

100ml per kilo met een minimum van 500ml is het volgens mij?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_116184869
Hier gaf het CB het advies over te gaan op 3 flessen met 6 maanden. Met 4 maanden gingen we al een fles terug naar 4. En vanaf 7 maanden 2 flessen en tussen de middag nog driekwart fles.

Verder drinkt M. dan water of thee. 's Morgens fruit, 's middags een boterham en aan het eind van de middag avondeten. En op die manier regelde hij het minderen van de fles ook zelf.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_116185462
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:27 schreef Soempie het volgende:
Hier gaf het CB het advies over te gaan op 3 flessen met 6 maanden. Met 4 maanden gingen we al een fles terug naar 4. En vanaf 7 maanden 2 flessen en tussen de middag nog driekwart fles.

Verder drinkt M. dan water of thee. 's Morgens fruit, 's middags een boterham en aan het eind van de middag avondeten. En op die manier regelde hij het minderen van de fles ook zelf.
Hier precies zo, alleen gaat die fles 's middags wel gewoon leeg.

Midas drinkt ook gewoon water. Maar wij drinken zelf ook best vaak water eigenlijk.
pi_116185765
quote:
17s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:47 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hier precies zo, alleen gaat die fles 's middags wel gewoon leeg.

Midas drinkt ook gewoon water. Maar wij drinken zelf ook best vaak water eigenlijk.
Ja wij ook. :Y

En wel fijn als ze het zelf zo goed aan kunnen geven. Met 4 maanden begonnen we met bijvoeden en elke keer als er wat bij kwam verviel er -een deel van- een fles.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_116186015
Marieke heeft hier in een maand tijd zelf haar hele flesritme veranderd. 's morgens drinkt ze als ontbijt nu een flesje met 150 cc water, 5 schepjes melkpoeder en 4 schepjes brinta, dan drinkt ze om een uur of 3 's middags nog een flesje van 150+5 en vlak voor het slapen gaan drinkt ze 90+3 niet eens meer leeg. Eten doet ze dan wel weer als een bootwerker (10 uur anderhalf/twee stuks fruit in stukjes met een beetje zelfgemaakte drinkypghurt, half 1 ruim anderhalve boterham met een beker water of koude verdunde rooibos rond vijven een grote rijstewafel met een bekertje water en dan rond half 7 een flinke warme hap (als we een potje geven eet ze een 12-maanden potje leeg) met een beker water.De CB-arts verwacht dat onze kleine meid binnen een maand de avondfles heeft laten vallen. Dan zou ze dus met 10 maanden op 320cc flesvoeding zitten. En dat was prima.
Het vele water is omdat wij zelf eigenlijk alleen maar water drinken. En mevrouw wil altijd een paar slokjes als je zelf iets drinkt. Dan komt ze echt naar ons toe, pakt ons glas vast en staat dan wild te grommen om te laten weten dat ze een slokje wil.

ik zou me dus niet zo zorgen maken Vlindur. En veel succes met het ziekenhuisgedoe.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:07:54 #289
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_116227582
Onze vent dronk met 11 maanden nog 3x 150-180 ml Friso :P Ook omdat hij niet zoveel andere dranken wilde en nog niet zo veel at. Dat gaat nu gelukkig beter. Nu krijgt hij bij de lunch gewone halfvolle melk en bij het ontbijt pap. Vaak 's morgens en voor het naar bed gaan nog Friso, gewoon omdat hij het zo heerlijk vindt. Lekker zuigen en dan geraakt hij in een soort genotscoma en gaat daarna heeeerlijk slapen O+ Wel overgestapt naar de zgn peutermelk nu.
pi_116770902
Lisa krijgt 4 x 180 cc en groeit nu goed. Maar zijn hier mensen met de flessen van difrax? de nieuwere. Ze lekken enorm na een week of 5... aar de winkel gegaan en ze zeggen dat er veel klachten zijn sinds ze overgegaan zijn op ander plastic omdat er schuertjes inkomen. naar verder gekeken te hebben bij mijn fles zitten er inderdaad op het stuk waar je de dop draait heel veel kleine scheurtjes. Difrax zegt dat het niet kan en dat ik de enige ben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_116771025
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 10:21 schreef Sam1993 het volgende:
Lisa krijgt 4 x 180 cc en groeit nu goed. Maar zijn hier mensen met de flessen van difrax? de nieuwere. Ze lekken enorm na een week of 5... aar de winkel gegaan en ze zeggen dat er veel klachten zijn sinds ze overgegaan zijn op ander plastic omdat er schuertjes inkomen. naar verder gekeken te hebben bij mijn fles zitten er inderdaad op het stuk waar je de dop draait heel veel kleine scheurtjes. Difrax zegt dat het niet kan en dat ik de enige ben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Das onzin, k heb t maar opgegeven mn klacht in te sturen, aangezien ik al 3 of 4x een nieuwe heb gekregen. De enige die ik al bijna 2 jaar heb,is zo'n witte, die is ook wel 2x zo duur.
Die heb ik de eerste keer gekregen.
1x heb ik er 2 in 1x gekregen en de ene was na 1x vallen kapot (eerste keer gebruiken), de ander heeft geen onderkant meer. En toevallig kwam k gister bij de blauwe die we in gebruik hebben dat er idd bij het schroefdraad een scheurtje zit. Deze hebben we in januari gekocht (ze worden hier bij de peuter natuurlijk minder intensief gebruikt dan bij de kleintjes)
pi_116771074
Nog een keer mailen dan! vind ze namelijk niet heel goedkoop. ben toen een nieuwe gaan kopen maar smalle hadden ze niet meer heb nu een brede maar veel minder fijn en op een of andere manier trekt hij telkens vacuum.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_116771472
Zijn ze ook.niet en das prima als ze lang meegaan.
Mn zus heeft er volgens mij nog 1 van mn nichtje, bijna 5 jaar dus.

Ik wil ook wel een foto maken van mn kapotte flessen en.onderdelen :')
pi_116771654
Ik heb echt geen enkel probleem met die flessen. Typisch :o.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 10:28 schreef Sam1993 het volgende:
Nog een keer mailen dan! vind ze namelijk niet heel goedkoop. ben toen een nieuwe gaan kopen maar smalle hadden ze niet meer heb nu een brede maar veel minder fijn en op een of andere manier trekt hij telkens vacuum.
Heb je dat tuutje onderin de fles in dat luchtventiel goed opengemaakt? Als dat niet goed open is, trekt 't vacuüm.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_116772078
Ik had er een waarvan dat schroefstuk van de speen zo afbrak. Ik heb difrax gemailed met een foto en kreeg een nieuwe thuis gestuurd. Verder nog geen klachten gehad.
*poef* nu is het weg
pi_116790688
quote:
Heb je dat tuutje onderin de fles in dat luchtventiel goed opengemaakt? Als dat niet goed open is, trekt 't vacuüm.
Hoe bedoel je? ik heb dat rubberventieltje altijd gewoon er losjes in liggen en draai dan de onderdop erop net als ik altijd deed bij mijn smalle fles en heb daar nooit problemen mee gehad. Dat ik er verder nog iets mee moet doe nis mij niet bekend.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_116791208
Sam, in het midden van dat rubber ventieltje zit een rechthoekig bobbeltje. Daar moet een gaatje in zitten. Zo niet, ff met een mesje een sneetje in geven.
pi_119530141
Kick.
Ik lees hier al e.e.a. over overstappen op drie flessen. Toch wil ik er ook even wat over vragen :+.

Billie heeft een prima schema op het moment. Ik merk dat 'ie steeds beter z'n bijvoeding gaat eten.
Het enige 'probleem' is de middag. Om half 12 eet hij een boterham en een fles melk 90/3 gaat ook nog leeg.

Rond de klok van 3 uur wordt 'ie mopperig. Water vindt 'ie wel lekker, maar blieft ie dan niet echt. Terwijl, als we hem melk geven, hij helemaal blij wordt en zo nog 90/3 wegdrinkt.

Ik weet niet zo goed wat we nu moeten doen. Moeten we 'gewoon' geen melk geven zodat hij op 3 flessen melk uitkomt. Of gewoon nog 'lekker' die melk geven (zij het dan geen 180/6 natuurlijk, gaat ook niet leeg overigens) en een klein tussendoortje ernaast?

Ik vind het weglaten van een fles om het weglaten nogal wat eigenlijk. Verder gaat gedurende de dag alles wel op.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_119530185
Kuuks, is 90/3 tussen de middag niet wat weinig? Wij zitten nog op 120/4 na de boterham. Misschien kun je hem tussen de middag iets meer geven en dan rond 15.00 uur een tussendoortje (broodkorst, rijstewafel of zo).
pi_119530266
Dan geef je toch voorlopig die 2x90/3?
Je kunt over een paar weken wel eens proberen of hij dan wel aan sap/water/thee&tussendoortje genoeg heeft.
Ik heb bij Chris nog een poosje de fles (180/6) om 15.00 gegeven en dan water/thee bij zijn boterham. Daan pikte de overstap wel in 1 keer, wel met een 180/6 fles na de boterham dan (dronk hij soms helemaal, soms de helft)

Of je geeft ook wat fruit in de middag, lekker een halve banaan uit het knuistje, dat vult ook weer iets meer..
pi_119530319
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 november 2012 10:04 schreef Kyara het volgende:
Kuuks, is 90/3 tussen de middag niet wat weinig? Wij zitten nog op 120/4 na de boterham. Misschien kun je hem tussen de middag iets meer geven en dan rond 15.00 uur een tussendoortje (broodkorst, rijstewafel of zo).
Meer drinkt 'ie niet op. Dan duwt 'ie de fles weg. We bieden wel meer aan hoor, maar in de praktijk drinkt hij de hoeveelheid van 90/3. :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 10:07 schreef Deepfreeze het volgende:
Dan geef je toch voorlopig die 2x90/3?
Je kunt over een paar weken wel eens proberen of hij dan wel aan sap/water/thee&tussendoortje genoeg heeft.
Ik heb bij Chris nog een poosje de fles (180/6) om 15.00 gegeven en dan water/thee bij zijn boterham. Daan pikte de overstap wel in 1 keer, wel met een 180/6 fles na de boterham dan (dronk hij soms helemaal, soms de helft)

Of je geeft ook wat fruit in de middag, lekker een halve banaan uit het knuistje, dat vult ook weer iets meer..
Fruit krijgt hij indd vaak in de middag, omdat meneer de Slaapkop 's morgens van 9 tot half 12 slaapt onderhand :D.

Maar zo heel erg is dat dus allemaal niet? Mooi :+.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')