Ben benieuwd of er nog wat bruikbaars aanzit.quote:Op maandag 4 juni 2012 18:21 schreef m1155 het volgende:
[..]
Gelukkig oke. Monteurs hebben in ieder geval weer wat te rommelen.
quote:
quote:Andrea Dovizioso heeft maandag de snelste tijd gereden tijdens de officiële testdag op het circuit van Barcelona. De Italiaan, die zondag zijn eerste podiumplek van het seizoen behaalde door als derde te finishen, bracht een tijd van 1.41.997 op de klokken, waarmee hij Ben Spies en Hector Barbera nipt achter zich liet.
Doordat het in de nacht van zondag op maandag flink had geregend, begon de testdag op een natte baan. De meeste rijders kwamen daarom pas in de loop van de ochtend de baan op, waaronder Dovizioso, die de dag bovenaan eindidge. "Dit was een zeer positieve testdag", oordeelde de Tech 3-rijder. "Ondanks dat we in de ochtend wat tijd hebben verloren, hebben we toch nog ons volledige programma kunnen uitvoeren. Mijn snelle tijd laat zien dat we erg veel potentie hebben. Ik begin me nu pas echt comfortabel te voelen op de YZR-M1 en de nieuwe elektronica werkt ook erg goed. Ook hebben we de set-up nog iets weten te verbeteren ten opzichte van de race. Ik kijk nu uit naar onze ééndaagse test in Aragon, op woensdag."
Jorge Lorenzo, die zondag de Grote Prijs van Catalonië won, reed op de testdag de achtste tijd. Regerend wereldkampioen Casey Stoner eindigde de dag als zesde, achter Honda-teamgenoot Dani Dani Pedrosa, die de vijfde tijd liet noteren.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | Andrea Dovizioso Monster Yamaha Tech 3 1m41.997s Ben Spies Yamaha Factory Racing 1m42.143s + 0.146 Hector Barbera Pramac Racing Team 1m42.186s + 0.189 Alvaro Bautista San Carlo Honda Gresini 1m42.309s + 0.312 Dani Pedrosa Repsol Honda Team 1m42.342s + 0.345 Casey Stoner Repsol Honda Team 1m42.369s + 0.372 Cal Crutchlow Monster Yamaha Tech 3 1m42.378s + 0.381 Jorge Lorenzo Yamaha Factory Racing 1m42.635s + 0.638 Stefan Bradl LCR Honda 1m42.769s + 0.772 Nicky Hayden Ducati Team 1m42.941s + 0.944 Valentino Rossi Ducati Team 1m43.252s + 1.255 Karel Abraham Cardion AB Motoracing 1m43.926s + 1.929 Randy De Puniet Power Electronics Aspar 1m44.326s + 2.329 Aleix Espargaro Power Electronics Aspar 1m44.487s + 2.490 Colin Edwards NGM Mobile Forward Racing 1m44.979s + 2.982 Michele Pirro San Carlo Honda Gresini 1m45.080s + 3.083 Yonny Hernandez Avintia Racing MotoGP 1m45.701s + 3.704 Ivan Silva Avintia Racing MotoGP 1m45.841s + 3.844 Mattia Pasini Speed Master 1m45.870s + 3.873 James Ellison Paul Bird Motorsport 1m46.047s + 4.050 |
quote:Get ready for a thrilling ride as Ewan McGregor narrates the fascinating full-length documentary feature-film FASTEST, released on Blu-ray and DVD on the 11th of June 2012, from Universal Pictures (UK).
Top, vorig jaar in de bios gezien, mooi op zo´n groot schermquote:
quote:Vrij snel na het overlijden van Marco Simoncelli werd er geopperd dat het Misano World Circuit, dat nabij SuperSic’s geboorteplaats Coriano ligt, zijn naam zou moeten verbinden aan de overleden MotoGP rijder.
Het plan werd niet veel later door de raad van bestuur geaccepteerd en nu, tijdens het World Superbike weekend op het Misano circuit, is de naamswijziging officieel gemaakt. Tijdens een persconferentie onthulde vader Paolo het nieuwe logo van het nu te noemen ‘Misano World Circuit Marco Simoncelli’.
Het ontwerp van het logo kwam op naam van de bekende designer Aldo Drudi, de man die de helmen voor Valentino Rossi en ook Simoncelli ontwierp. Drudi heeft voor zijn ontwerp gebruik gemaakt van het originele logo van het circuit met daaronder in hetzelfde lettertype de naam van de 250cc wereldkampioen waarbij de dubbele ‘l’ van Simoncelli’s achternaam in het rood zijn uitgevoerd als zijnde de rode strepen van SuperSic’s helm.
quote:Honda is de vele wijzigingen in het technisch reglement een beetje zat en heeft gedreigd uit de MotoGP te stappen als er voor 2015 verdere grootschalige wijzigingen worden doorgevoerd.
Voor het komende seizoen zullen er al enkele wijzigingen in het technisch reglement komen, dit om de CRT machines dichter bij de fabrieksmachines te krijgen en ook om kosten te besparen. Over deze plannen hebben de Grand Prix commissie en de MSMA bijna overeenstemming weten te bereiken maar er zijn plannen om daarna nog meer te doen.
In eerste instantie ging het om veranderingen voor het 2015 seizoen maar geruchten wijzen er op dat het ook wel eens 2014 zou kunnen zijn en dat komt in de ogen van Honda baas Shuhei Nakamoto te vroeg. Als er voor 2015 nieuwe verandering aan het technisch reglement komen dan is de kans aanwezig dat Honda stopt met de MotoGP.
“Veranderingen voor het 2014 seizoen zullen niet geaccepteerd worden, als die er wel komen dan zullen we het kampioenschap niet meer steunen, we willen geen grote veranderingen meer. We stappen ook uit het kampioenschap als ons verteld wordt dat het allemaal CRT machines gaan worden. Dat hebben we Dorna duidelijk gemaakt,” aldus Nakamoto.
Tijdens de Dutch TT komen de Grand Prix commissie en de MSMA weer bij elkaar om knopen door te hakken, waarschijnlijk zal kort daarna bekend worden welke maatregelen er voor het komende seizoen zullen worden genomen.
quote:Een groot deel van de teams in de MotoGP lijkt voor afschaffing van de twee jaar geleden ingevoerde rookieregel. Zo bericht het Britse MCN.
De rookieregel houdt in dat een debutant niet meteen voor een fabrieksteam mag uitkomen en is in 2010 geïntroduceerd om de kleinere teams aan jonge talenten te helpen, die op hun beurt weer de nodige sponsors kunnen aantrekken.
Als gevolg van deze regel moesten Ben Spies en de vorig jaar oktober verongelukte Marco Simoncelli eerst bij respectievelijk Tech 3 Yamaha en Honda Gresini aan de slag. Honda zou dit jaar flink aan het lobbyen zijn om de regel afgeschaft te krijgen en zou daarin gesteund worden door Ducati en Yamaha. Mocht de regel geschrapt worden dan zou Honda de Spaanse Moto2-rijder Marc Marquez kunnen halen als vervanger van Casey Stoner.
"We snappen dat Dorna dit een interessante regel vindt, maar voor de fabrieksteams is dit geen manier van werken", zei Livio Suppo van Honda tegen MCN. "Als je als fabrieksteam je oog laat vallen op een jonge rijder, moet je die eerst onderbengen bij een satellietteam, wat inhoudt dat je zijn salaris moet betalen of zijn motor moet financieren, terwijl je daarnaast ook nog je eigen twee motoren hebt. Dat is dus een flinke extra kostenpost terwijl iedereen juist druk bezig is om de kosten omlaag te brengen. Ik hoop dat deze regel wordt teruggedraaid. Wat er in het verleden met Ben en Marco is gedaan, zou tegenwoordig namelijk niet meer kunnen."
Ook Lucio Cecchinello en Fausto Gresini, de teambazen van satellietteams LCR Honda en Honda Gresini, zijn voorstander van het schrappen van de rookieregel, omdat zij menen dat het op de lange termijn slecht is voor de toekomst van hun teams om een rijder als Marcquez er maar één jaar bij te hebben. Volgens meerdere bronnen zou Dorna nu serieus overwegen de rookieregel af te schaffen.
En terecht, ik ken deze regel niet, maar is toch ook erg geforceerd.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:09 schreef Michael_Moore het volgende:
Teams pleiten voor afschaffing rookieregel
[..]
quote:Jorge Lorenzo komt ook in 2013 en 2014 voor Yamaha uit in de MotoGP. Zo is dinsdag bekendgemaakt. De Spanjaard, die na vijf races aan de leiding gaat in het klassement, rijdt sinds zijn MotoGP-debuut in 2008 al voor het Japanse merk.
"Ik ben erg blij dat ik voor twee jaar heb kunnen bijtekenen", reageerde Lorenzo. "Het is altijd mijn eerste keus geweest om bij dit team te blijven. Nu de onderhandelingen achter de rug zijn, kan ik mijn aandacht richten op het kampioenschap en ik hoop Yamaha komend weekend al te kunnen belonen voor het vertrouwen dat zij in mij heeft getoond. Het is mijn droom om mijn carrière bij Yamaha te kunnen beëindigen en vandaag ben ik weer een stapje dichter bij het uitkomen van die droom."
Lorenzo behaalde in 2010 de MotoGP-titel met Yamaha, in het seizoen 2009 en 2011 eindigde de 25-jarige rijder van de Balearen als runner-up in het kampioenschap.
Ja mooie race, voor mij de race waar duidelijk werd dat Stoner terecht kampioen mocht worden.quote:
quote:Valentino Rossi heeft de snelste tijd neergezet tijdens de eerste training voor de Grote Prijs van Groot-Brittannië. Op een nat Silverstone kwam de Ducati-rijder tot een 2.19.327. Teamgenoot Nicky Hayden was slechts zeven honderdsten langzamer en tweede. Tech 3-rijder Andrea Dovizioso begon de dag met de derde tijd.
Casey Stoner, die de race vorig jaar wist te winnen, eindigde als vierde in de training, waarin er crashes waren voor Alvaro Bautista en Ben Spies. Die laatste werd na zijn val naar het medisch centrum gebracht waar er naar zijn pols werd gekeken. De verwachting is dat de Amerikaan gewoon verder kan rijden. Voor Karel Abraham was het weekend echter al voorbij voordat het begonnen was. De Tsjech was van plan om met een gebroken vinger en diepe sneden in zijn hand te rijden, maar kreeg voor aanvang van de eerste training geen toestemming om de baan op te gaan.
De tweede training start om 15.10 uur Nederlandse tijd.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | Valentino Rossi Ducati 2m19.328s Nicky Hayden Ducati 2m19.405s + 0.077s Andrea Dovizioso Tech 3 Yamaha 2m20.127s + 0.799s Casey Stoner Honda 2m20.321s + 0.993s Cal Crutchlow Tech 3 Yamaha 2m21.263s + 1.935s Stefan Bradl LCR Honda 2m21.917s + 2.589s Dani Pedrosa Honda 2m22.713s + 3.385s Jorge Lorenzo Yamaha 2m23.174s + 3.846s Alvaro Bautista Gresini Honda 2m23.326s + 3.998s Hector Barbera Pramac Ducati 2m24.150s + 4.822s Ben Spies Yamaha 2m24.214s + 4.886s Randy de Puniet Aspar Aprilia 2m24.360s + 5.032s Mattia Pasini Speed Master Aprilia 2m24.390s + 5.062s Danilo Petrucci Ioda-Aprilia 2m25.012s + 5.684s Michele Pirro Gresini FTR-Honda 2m25.051s + 5.723s Aleix Espargaro Aspar Aprilia 2m25.065s + 5.737s James Ellison Paul Bird Aprilia 2m25.150s + 5.822s Yonny Hernandez Avintia FTR-Kawasaki 2m25.298s + 5.970s Ivan Silva Avintia Inmotec-Kawasaki 2m28.615s + 9.287s Colin Edwards Forward Suter-BMW 2m31.468s + 12.140s |
quote:Britain's Cal Crutchlow could miss the British MotoGP for the second successive year after crashing heavily in final practice at Silverstone.
The Tech 3 Yamaha rider, who missed last year's race after a crash in qualifying, lost control of his bike at Chapel corner and landed awkwardly.
He was initially diagnosed with a left-ankle sprain, but was taken to a local hospital after an increase in swelling.
The team confirmed that he will take no part in qualifying as a result.
Crutchlow will undergo further examinations on Saturday afternoon and if doctors give him the all-clear, the regulations say he will be able to start Sunday's race from the back of the grid.
quote:Alvaro Bautista heeft voor een stunt gezorgd door op het circuit van Silverstone zijn eerste pole-position in de MotoGP te behalen. De Honda Gresini-rijder reed een tijd van 2.03.303 en was daarmee een tiende sneller dan Ben Spies. Casey Stoner, die in de trainingen nog snelste was, completeerde de eerste rij.
Spies lag een kwartier voor het einde van de sessie nog op de eerste plek, maar zag Bautista een snellere tijd rijden. Hij probeerde met een antwoord te komen, maar in zijn snelle ronde begon het te regenen, waardoor uiteindelijk niemand zich nog wist te verbeteren. Het betekende voor Bautista dat hij morgen vanaf pole-position zal starten.
De tweede plaats ging nog wel naar Spies, voor Stoner. De tweede rij is een compleet Spaans feestje, bestaande uit Jorge Lorenzo, Dani Pedrosa en Hector Barbera. Nicky Hayden stuurde zijn Ducati naar de zevende positie, voor Andrea Dovizioso. Stefan Bradl kwam na zijn crash eerder op de dag wel weer in actie. De blessure viel uiteindelijk mee: een snee in zijn linker ringvinger. De Duitser wist er de negende tijd mee te rijden, voor Valentino Rossi.
Het is de vraag of Cal Crutchlow aan de start zal staan van zijn thuisrace. De Brit liep bij zijn valpartij in de training een verstuikte enkel op en moest de kwalificatie aan zich voorbij laten gaan. Hij is naar het ziekenhuis van Northampton gebracht en later zal blijken of hij van start kan gaan.
De Britse Grand Prix start zondag om 14.00 uur Nederlandse tijd.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | Alvaro Bautista Gresini Honda 2m03.303s Ben Spies Yamaha 2m03.409s + 0.106s Casey Stoner Honda 2m03.423s + 0.120s Jorge Lorenzo Yamaha 2m03.763s + 0.460s Daniel Pedrosa Honda 2m03.835s + 0.532s Hector Barbera Pramac Ducati 2m03.876s + 0.573s Nicky Hayden Ducati 2m04.162s + 0.859s Andrea Dovizioso Tech 3 Yamaha 2m04.304s + 1.001s Stefan Bradl LCR Honda 2m05.035s + 1.732s Valentino Rossi Ducati 2m05.416s + 2.113s Aleix Espargaro Aspar Aprilia 2m06.283s + 2.980s Randy de Puniet Aspar Aprilia 2m06.303s + 3.000s Yonni Hernandez Avintia FTR-Kawasaki 2m06.814s + 3.511s Michele Pirro Gresini FTR-Honda 2m07.016s + 3.713s Colin Edwards Forward Suter-BMW 2m07.376s + 4.073s Mattia Pasini Speed Master Aprilia 2m07.511s + 4.208s James Ellison Paul Bird Aprilia 2m08.228s + 4.925s Danilo Petrucci Ioda-Aprilia 2m08.686s + 5.383s Ivan Silva Avintia Inmotec-Kawasaki 2m10.092s + 6.789s |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |