Vind je? Dat gesnerp klinkt altijd zo irritant. Bij een racemotor in ieder geval, bij crossmotoren klinkt het wel tof.quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:43 schreef Nemephis het volgende:
Nothing beats het gejank van een tweetakt... gelukkig zullen die op Assen nog te zien zijn, tijdens clubraces
quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:33 schreef Fir3fly het volgende:
"Dat Hayden ervoor zit kan ik mee leven, maar dat gat van zowat tweeëneenhalve tel is echt beschamend groot. "
Mja, volgens mij durft Rossi gewoon niet meer. Hij kan het zeker nog wel, kijkend naar zijn tijden in de regen. Maar hij moet gewoon worstelen met die Ducati om dat ding vooruit te krijgen als het droog is en daar heeft hij zo te zien gewoon geen zin in.
Als hij nog wat wil zal hij toch echt z'n rijstijl moeten gaan aanpassen. Dat heeft hij nog nooit hoeven doen omdat de motor altijd gewoon perfect op hem werd afgesteld maar nu dat niet meer kan moet hij het echt bij zichzelf gaan zoeken.
Dat geluid in combi met de geur van verbrand rubber en Castrol Racing Two Stroke...quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Vind je? Dat gesnerp klinkt altijd zo irritant. Bij een racemotor in ieder geval, bij crossmotoren klinkt het wel tof.
Maar waarom? Ik snap de aantrekkingskracht van simpelheid en toch veel kracht, maar ze zijn allemaal exact hetzelfde en mechanisch totaal niet interessant... met viertaktmotoren heb je gewoon zoveel meer variatie.quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:51 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Dat geluid in combi met de geur van verbrand rubber en Castrol Racing Two Stroke...
Heb het geluk gehad afgelopen jaren vanaf de persfotografen-plekjes foto's te mogen schieten. zodoende heb ik tweetak- en viertaktmotoren van zeer nabij ervaren. Ik blijf erbij: Nothing beats tweetakt
Misschien is het wel juist dat aspect van gelijke motoren wat me zo aantrekt (trok): Allemaal verplicht hetzelfde basisprincipe - en dan toch nog extra PK's eruit weten te peuteren om maar iets sneller te gaan. En omdat de machines gevaarlijk waren, waren de rijders des te grotere helden: highsiders zie je nu bijna nooit meer bijvoorbeeld, dat rodeo-aspect is tegenwoordig geheel binnen de veiligheidsmargesquote:Op zaterdag 28 april 2012 17:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar waarom? Ik snap de aantrekkingskracht van simpelheid en toch veel kracht, maar ze zijn allemaal exact hetzelfde en mechanisch totaal niet interessant... met viertaktmotoren heb je gewoon zoveel meer variatie.
Highsiders zie je nog bijna elk raceweekend, maar komen gelukkig wel veel minder voor. Ook vandaag tijdens de kwalifactie waren er een hele hoop halve highsiders die net op tijd gered konden worden. Vergeet niet dat de reden dat Schwantz stopte was dat hij het simpelweg te gevaarlijk vond om door te gaan. Dat is wel het laatste dat ik wil zien. Overigens ben ik zelf ook groot fan van Schwantz, dat waren inderdaad helden die die motoren onder controle konden houden.quote:Op zaterdag 28 april 2012 18:01 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Misschien is het wel juist dat aspect van gelijke motoren wat me zo aantrekt (trok): Allemaal verplicht hetzelfde basisprincipe - en dan toch nog extra PK's eruit weten te peuteren om maar iets sneller te gaan. En omdat de machines gevaarlijk waren, waren de rijders des te grotere helden: highsiders zie je nu bijna nooit meer bijvoorbeeld, dat rodeo-aspect is tegenwoordig geheel binnen de veiligheidsmarges
Vandaar dat hij in de regen wel goed mee kan komen.quote:After the session Rossi once again spoke of not being able to adapt to the Ducati and how he still lacks the front-end feeling to attack the track as required.
“The problem is that I lose a lot of time on the entry into the corners,” said the nine times world champion. “I am not fast enough for putting the bike into the corner and putting the bike to maximum angle.
“I need more time to arrive at the maximum angle or I need to close the throttle too much to try and put the bike on the ground. I lose a lot of time in this area.
Dat wil ik ook niet beweren, ik overdreef natuurlijk een beetje om mijn punt kracht bij te zettenquote:Maar als je denkt dat de huidige coureurs geen helden zijn zit je er grandioos naast. De monsters die zij nu berijden zijn zoveel krachtiger dan de 500cc bakken van vroeger. Ze gaan 350 km/h op twee wielen, dat zegt al genoeg. Maar dankzij al die veiligheidsmaatregelen zijn ze überhaupt nog berijdbaar.
Mooi, geeft het toch een extra dimensie. Ik hoop toch stiekem een beetje op een wet race...quote:Op zaterdag 28 april 2012 21:13 schreef Michael_Moore het volgende:
De race van morgen is trouwens ook te zien op BBC HD.
iwema van 29 al naar 14quote:Op zondag 29 april 2012 11:09 schreef chufi het volgende:
Wow de Moto3 race is gestart als een dry-race , maar na nog geen 3 rondes zijn er al bijna 10 gevallen
Niet meer dan normaal, vind het belachelijk dat vorige week niet eens live uitgezonden werd. Omdat ik het toen 's nachts vergeten was heb ik hem gemist. Erg jammer.quote:Op zaterdag 28 april 2012 21:13 schreef Michael_Moore het volgende:
De race van morgen is trouwens ook te zien op BBC HD.
Even dacht ik wtf lul je rossi zit heul niet in moto3. Blijkt er nog een rossi te zijnquote:
Sport 1quote:Op zondag 29 april 2012 11:18 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Even dacht ik wtf lul je rossi zit heul niet in moto3. Blijkt er nog een rossi te zijn
(ik kijk geen moto3, waar kan je dat uberhaubt kijken?)
ahzo, moet je extra dokken enz, hou ik niet vanquote:
zat in combinatie met Eredivisie livequote:Op zondag 29 april 2012 11:23 schreef delano.888 het volgende:
[..]
ahzo, moet je extra dokken enz, hou ik niet van
Pos Rider Team/Bike Time Gapquote:Op zondag 29 april 2012 11:19 schreef delano.888 het volgende:
Wat is de startopstelling van de gp vandaag?
Thanks, zat te zoeken op de officiële site maar kon niks vinden, alleen enkel riders waarvan een plaats werd aangegeven, maar geen totaalschema. Of ben ik nou blind?quote:Op zondag 29 april 2012 11:23 schreef franklop het volgende:
[..]
zat in combinatie met Eredivisie live
[..]
Pos Rider Team/Bike Time Gap
1. Jorge Lorenzo Yamaha 1m39.532s
2. Dani Pedrosa Honda 1m39.667s + 0.135s
3. Nicky Hayden Ducati 1m40.563s + 1.031s
4. Cal Crutchlow Tech 3 Yamaha 1m40.570s + 1.038s
5. Casey Stoner Honda 1m40.577s + 1.045s
6. Ben Spies Yamaha 1m41.090s + 1.558s
7. Andrea Dovizioso Tech 3 Yamaha 1m41.180s + 1.648s
8. Alvaro Bautista Gresini Honda 1m41.447s + 1.915s
9. Stefan Bradl LCR Honda 1m41.550s + 2.018s
10. Randy de Puniet Aspar Aprilia 1m41.700s + 2.168s
11. Karel Abraham Cardion Ducati 1m41.724s + 2.192s
12. Hector Barbera Pramac Ducati 1m41.871s + 2.339s
13. Valentino Rossi Ducati 1m42.961s + 3.429s
14. Aleix Espargaro Aspar Aprilia 1m43.135s + 3.603s
15. Michele Pirro Gresini FTR-Honda 1m43.363s + 3.831s
16. Mattia Pasini Speed Master Aprilia 1m44.308s + 4.776s
17. Yonni Hernandez Avintia FTR-Kawasaki 1m44.467s + 4.935s
18. Danilo Petrucci Ioda-Aprilia 1m44.645s + 5.113s
19. Ivan Silva Avintia Inmotec-Kawasaki 1m44.717s + 5.185s
20. James Ellison Paul Bird Aprilia 1m45.724s + 6.192s
21. Colin Edwards Forward Suter-BMW 1m46.200s + 6.668s
http://www.motogp.com/en/Results+Statistics/2012/SPA/MotoGP/QPquote:Op zondag 29 april 2012 11:25 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Thanks, zat te zoeken op de officiële site maar kon niks vinden, alleen enkel riders waarvan een plaats werd aangegeven, maar geen totaalschema. Of ben ik nou blind?
Ben dus toch blind.quote:Op zondag 29 april 2012 11:26 schreef franklop het volgende:
[..]
http://www.motogp.com/en/Results+Statistics/2012/SPA/MotoGP/QP
En in de pits nu, zonde. Ideale kans op punten te pakken met nog maar 20 man in de baanquote:
yess , 13.30quote:Op zaterdag 28 april 2012 21:13 schreef Michael_Moore het volgende:
De race van morgen is trouwens ook te zien op BBC HD.
en Espagaro wonquote:Op zondag 29 april 2012 13:23 schreef chufi het volgende:
Moto2 na 2/3 van de race afgevlagd wegens regen .. Marques lag aan de leiding
Kan niet wachten op wat mooie valpartijen..quote:Op zondag 29 april 2012 13:27 schreef M.Melandri het volgende:
Gaat tricky worden, half nat half droog.
.quote:Op zondag 29 april 2012 13:34 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Kan niet wachten op wat mooie valpartijen..
Less will always be more!quote:Op zondag 29 april 2012 13:54 schreef delano.888 het volgende:
Die halfnaakte dames in de regen met hun bordjes, hebben die dan helemaal geen schaamte? (niet die met de plu's, maar die naast de baan)
Waarschijnlijk omdat Motogp niet meer fatsoenlijke te volgen is.quote:Op zondag 29 april 2012 15:00 schreef delano.888 het volgende:
Niemand in dit topic die heeft gekeken ofzo? paar jaar geleden werden er 3 topics gevuld per race, nu 2 posts
Onzin. Weinig inhaalacties maar spanning was er genoeg.quote:
Het boeit ook niemand, de parapludames zijn nog het interessants als die van de grid gaan kun je gewoon gaan zappen.quote:Op zondag 29 april 2012 14:54 schreef delano.888 het volgende:
Saaie race. Wel grappig dat depuniet zonder brandstof kwam te zitten in de laatste ronde
En wat gebeurde er nou met abraham? Ik hoorde iets over een crash, toen zag ik m wegrijden uit het grind zonder raampje, en hij heeft de hele race uitgereden? Vaag dat er geen herhaling getoond werd ben erg benieuwd wat er gebeurde..
Gewoon bbc, dat kan iedereen krijgen lijkt me. Desnoods een streampje, of anders betalen voor sport 1... Komop, een beetje fan kan dat er echt wel voor opbrengen.quote:Op zondag 29 april 2012 17:06 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat Motogp niet meer fatsoenlijke te volgen is.
Schotel Sport1 BBC2 HD en soms ook een andere duitse zender die het uitzend (ivm Bradl in de motogp ?)quote:Op maandag 30 april 2012 10:04 schreef Marks het volgende:
[..]
Gewoon bbc, dat kan iedereen krijgen lijkt me. Desnoods een streampje, of anders betalen voor sport 1... Komop, een beetje fan kan dat er echt wel voor opbrengen.
Die Toby begint al snel te schreeuwen en dan komt die Julian erachter alsof er niets gebeurd. Soms denk je kijken ze wel dezelfde racequote:Op maandag 30 april 2012 13:52 schreef Sabata het volgende:
Sport 1 Duitsland zendt het idd uit, maar daar vind ik weinig aan. Die presteren het nog meer reclame er tussen te proppen dan RTL tijdens de F1. Ik kijk nu naar een Stream van ESPN UK voor als ik het live wil zien en eentje van Eurosport Uk als ik het onverhoopt gemist heb. Toby Moody, Julian Ryder en Neil Spaulding blijven gewoon het beste commentaar team, al is Steve Parrish van BBC ook niet onaardig
Denk het niet. Rossi gaat na dit jaar waarschijnlijk stoppen, daar zal alle focus wel op zijn. Casey vindt het veel fijner om lekker onder de radar te blijven dus een jaartje doorgaan zonder Rossi zint hem wel denk ik.quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:14 schreef MrNovember het volgende:
Geruchten gaan dat Stoner na 2012 stopt met MotoGP en zich vanaf 2013 in Australië wil vestigen met zijn gezin en wil meedoen aan V8.
http://www.motoworld.es/d(...)-quiere-retirar.html
Waarom zou hij zich wat aantrekken van Rossi?quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Denk het niet. Rossi gaat na dit jaar waarschijnlijk stoppen, daar zal alle focus wel op zijn. Casey vindt het veel fijner om lekker onder de radar te blijven dus een jaartje doorgaan zonder Rossi zint hem wel denk ik.
Hij niet, maar de MotoGP wereld wel.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:44 schreef Marks het volgende:
[..]
Waarom zou hij zich wat aantrekken van Rossi?
Hier de beelden.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:36 schreef chufi het volgende:
Heel ongelukkige crash van Colin Edwards trouwens. Hij maakte ruimte voor de Puniet,, maar die ging onderuit en zijn schuivende motor haalde Edwrds onderuit ... Gebroken sleutelbeen dus die zal niet starten morgen..
The session was red flagged 11 minutes before the end as Power Electronics Aspar´s Randy de Puniet lost the front end of his bike, taking out Colin Edwards on his NGM Mobile Forward Racing bike. Edwards suffered a broken collarbone, while de Puniet has abrasion to one of his fingers and contusions to his left shoulder. The session was resumed shortly after.
Juist de Moto3 gemist .....quote:Op zondag 6 mei 2012 17:57 schreef M.Melandri het volgende:
Weer fantastische races vandaag in moto2 en moto3, vooral moto3 was erg gaaf met een fotofinish.
Spektakel inderdaad, prachtige klasses. Dorna heeft daar echt goede zaken mee gedaan.quote:Op zondag 6 mei 2012 17:57 schreef M.Melandri het volgende:
Weer fantastische races vandaag in moto2 en moto3, vooral moto3 was erg gaaf met een fotofinish.
Zekerquote:Op zondag 6 mei 2012 19:03 schreef M.Melandri het volgende:
Ook mooi dat de Nederlander Scott Deroue de dubbel wist te pakken bij de Red Bull rookies cup
´´Banen als Mugello en Assen´´quote:Op zondag 6 mei 2012 18:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Spektakel inderdaad, prachtige klasses. Dorna heeft daar echt goede zaken mee gedaan.
MotoGP was best spannend, vooral in het midden. Helaas kwam het niet tot inhaalacties. Maar dat valt te verwachten als je drie man hebt die ongeveer even snel zijn en bijna nooit fouten maken. Maar ik voorspel op banen als Mugello en Assen dat er nog zeker wat vuurwerk in zit dit seizoen.
Je bedoelt Vermeulen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:40 schreef M.Melandri het volgende:
Toseland als vervanger van Edwards in Le Mans
Dat is maar voor één wedstrijd hoor. Je hebt Ellison zeker niet gezien in het BSB vroegerquote:Op woensdag 9 mei 2012 14:40 schreef M.Melandri het volgende:
Toseland als vervanger van Edwards in Le Mans en Byrne wordt genoemd als vervanger van het toptalent Ellison.
Die blijerd wilde toch zo graag voor Ducati rijden? Hij deed zijn lopende contract met Honda destijds af als een formaliteit. Wilde tekenen voor één jaar (omdat Ducati al twee coureurs onder contract had staan), en daarna naar Ducati overstappen. Honda gaf aan dat hij met dat plannetje kon optyfen ("Níemand tekent voor één jaar, ook meneer Valentino Rossi niet. Het is twee jaar, of meer" of iets in die trant.). Uiteindelijk kreeg Rossi ook door dat het kleine Ducati hem sowieso niet kon betalen en tekende hij dus maar voor Yamaha. Nu heeft die clown zijn droom, dat toch niet zo'n mooie droom blijkt te zijn.quote:Op maandag 7 mei 2012 10:09 schreef Marks het volgende:
En even wat anders: kan Yamaha niet gewoon Rossi op de motor van Spies zetten
quote:Valentino Rossi has moved quickly to dismiss reports claiming the Italian star was going to retire at the end of 2012.
A report in today’s Daily Telegraph claimed Rossi would retire at the end of his second season with Ducati, or even quit before the end of the campaign because of his failure to make the Desmosedici a competitive force in MotoGP.
Rossi has only scored one podium in 20 races for the Bologna factory and earlier this season was critical of technical staff for not following his requests to improve the new 1000cc GP12.
Rossi’s comments in the aftermath of his disappointing 10th place in the season’s opening race in Qatar led to a flood of rumours that he wanted to quit Ducati prior to the end of his contract.
Speculation was rife too that his failure to compete with Casey Stoner, Dani Pedrosa and Jorge Lorenzo would hasten his decision to retire, having previously stated his intention to race on for at least two more years.
The Daily Telegraph story claimed Rossi had told his father Graziano and former factory Yamaha team boss Davide Brivio that he was going to quit MotoGP after winning nine world titles and 105 races in a career that started back in 1996.
But the 33-year-old took to his official Twitter feed this morning, which has over 850,000 followers, to deny the retirement story and he said: “Ciao guys, the rumors about my retirement at the end of the year are not true! see you in Le Mans.”
It was only last weekend during the Estoril Grand Prix weekend in Portugal that Ducati CEO told MCN of the ‘strong possibility’ that Ducati and Rossi will be together again in 2013.
twitter:ValeYellow46 twitterde op dinsdag 08-05-2012 om 12:21:14 @TobyMoody @MOTOCI_Maroto ciao guys, the rumors about my retirement at the end of the year are not true!see you in Le Mans. reageer retweet
quote:Along with Valentino Rossi, the biggest surprise in terms of poor results so far this season has been the form of Factory Yamaha star Ben Spies.
With a first grand prix win under his belt last year and impressive pace during winter testing on the new 1000cc M1, the American looked set to be a regular podium threat from the start of 2012
Instead Spies heads for this weekend's fourth round at Le Mans just eleventh in the championship standings, but is optimistic his eighth place at Estoril marked the start of a fight-back to the front.
“I'm looking forward to getting back on the bike again this week,” said Spies, sixth at Le Mans last year. “My confidence has been rebuilding well now we've found a good set up that works so I think we can make another step and improve our performance again at Le Mans. It's not my favourite track but I'm going to give it 100% as always to achieve a good result on Sunday.”
Team director Massimo Meregalli believes Spies will join team-mate Jorge Lorenzo at the sharp end of the field in France.
“Ben has not had an easy start to the year but has been working hard with the team to have a competitive set up and to rebuild his confidence. I am sure we will see him fighting with the front pack this weekend,” he declared.
PFff... Nog maar 3 races gehad, Rossi zat in Qatar maar 5 seconden achter Hayden en heeft Hayden op Estoril met 40 seconden verslagen.... Hoezo net zo'n grote teleurstelling als Spies? Lijkt me toch totale onzin.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:18 schreef Michael_Moore het volgende:
Meregalli 'sure' Spies will be up front in France
[..]
Wat Spies laat zien is idd nog veel en veel slechter, hij wordt ook helemaal weggereden door beide rijders van Tech 3. Op Le Mans gaat hij ook nooit goed, dus verwacht er weer weinig van.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 09:10 schreef Marks het volgende:
[..]
PFff... Nog maar 3 races gehad, Rossi zat in Qatar maar 5 seconden achter Hayden en heeft Hayden op Estoril met 40 seconden verslagen.... Hoezo net zo'n grote teleurstelling als Spies? Lijkt me toch totale onzin.
quote:Valentino Rossi has claimed that MotoGP has become tedious and that World Superbike racing is better after the Donington round of the WSBK championship produced a thriller.
Rossi wrote in Italian via his official twitter account: "What a great brawl in Superbike?"
"Unfortunately, our (MotoGP) races have become much more tedious."
Rossi also said that Moto2 and Moto3 were producing much better racing than the premier class.
World Superbike, World Supersport, Moto2 and Moto3 have all experienced bar-to-bar racing in recent rounds, with as many as five riders in contention for a win on the final lap of each category.
MotoGP, conversely, has largely been a three-horse race between Casey Stoner, Jorge Lorenzo and Dani Pedrosa, with little passing during the race itself, despite a boost in grid sizes with the inception of the Claiming Rules Teams category (CRT).
Rossi was forced to defend rumours of his retirment in recent weeks, with the nine-time world champion telling Twitter fans: "Next thing the 'informed people', will say Casey Stoner and I are going to retire and open a farm together!"
sjongejongejonge.... je hebt zeker niet de WSB races gezien? Hij heeft gewoon gelijk. In 1 race waren er al 10x meer inhaalacties dan in het hele MotoGP seizoen tot nu toe.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:00 schreef Fir3fly het volgende:
Zou ik ook zeggen als ik als zevende rond reed.
Die laatste vind ik wel erg leuk trouwens, Valentino heeft altijd een leuk gevoel voor humor gehad.
Ze rijden ook wel op veel dezelfde circuits als de motogpquote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:23 schreef Marks het volgende:
[..]
Daarbij hebben ze daar de echte banen, waar je sowiewo meer gevoel van snelheid hebt.
Wat een quatsch. Wat er nu in de F1 gebeurt is allesbehalve 'pure' racerij.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:23 schreef Marks het volgende:
[..]
De pure racerij gaat het zo winnen van de enorme commercie. Bij de F1 hebben ze dit op tijd ingezien
Valequote:Op donderdag 17 mei 2012 18:43 schreef Fir3fly het volgende:
Balen. Een van de beste rijders ooit. Voor wie moet ik nou juichen ?
twitter:Racesport twitterde op vrijdag 18-05-2012 om 11:14:35 Nakamoto: Rossi naar Honda? 'Ik sluit het niet uit' reageer retweet
quote:"We will begin talking seriously to Pedrosa about 2013, which we hadn't done yet," Nakamoto confirmed. And this latest development means that a door might have opened for Valentino Rossi. "At this point, anything is possible. We have to think about it, and I'll have to talk directly with Honda Motor; before the sponsors, they are the principle party to consult with." There is also a chance that Marc Marquez can step up into the empty seat: "But you have to ask Ezpeleta about that," he said, obviously referring to the rookie rule.
http://frontpage.fok.nl/c(...)en-en-optochten.htmlquote:Op woensdag 16 mei 2012 23:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat een quatsch. Wat er nu in de F1 gebeurt is allesbehalve 'pure' racerij.
Het tegenovergestelde zelfs. Er is niets meer 'puur' dan de beste rijders op de beste motoren. En dat is MotoGP. Dat er de afgelopen twee races nauwelijks ingehaald werd doet daar niets aan af. Het zit wel een stuk dichter bij elkaar dan vorig jaar, dus mooie races zullen er (net als vorig jaar) zeker wel komen.
Overigens vind ik WSBK ook erg leuk.
Ik heb hier trouwens een stukje over geschreven voor de frontpage en ik hoop dat het ooit nog geplaatst wordt...
quote:Dani Pedrosa heeft in Le Mans zijn eerste pole-position van het seizoen behaald. De Spanjaard was in de kwalificatie voor de Grote Prijs van Frankrijk verrassend sneller dan Honda-teamgenoot Casey Stoner, die in alle trainingen de snelste was.
De kwalificatie ging van start op een nat circuit, maar na een half uurtje begon de baan op te drogen en kwam Pedrosa tot een tijd van 1.33.638, waarmee hij drie tienden van een seconde sneller was dan Stoner. De Australiër, die tijdens de laatste training op zaterdagochtend nog een crash beleefde, moet het zondag dus doen met de tweede startplek. Tech 3-rijder Andrea Dovizioso kende een sterke kwalificatie en eindigde vlak achter de regerend MotoGP-kampioen als derde.
De tweede rij is voor Jorge Lorenzo, die tijdens zijn laatste snelle ronde op verkeer stuitte, Cal Crutchlow, die aan het begin van de kwalificatie nog bovenaan stond, en Ben Spies op de tweede fabrieks-Yamaha. Valentino Rossi legde beslag op de zevende plek op de grid en was daarmee de sterkste Ducati-rijder. Nicky Hayden eindigde net buiten de top-tien, op de elfde stek. De Amerikaan was net even wat sneller dan Randy de Puniet, die als twaalfde mag starten in zijn thuisrace.
Problemen waren er voor Alvaro Bautista, die in de laatste minuut van de kwalificatie tegen de grond ging, Aleix Espargaro, die kampte met technisch malheur, en Stefan Bradl, die als een van de eersten op slicks naar buiten ging maar crashte.
De Grote Prijs van Frankrijk start zondag om 14.00 uur.
Ja ik heb net zitten kijken, echt bizarre race gewoon. Rossi die wint voor eigen publiek en onze trots iwema gewoon effe 7equote:Op zondag 20 mei 2012 12:00 schreef DennisDeBengel het volgende:
Iemand Moto 3 race gezien? Heb in lange tijd niet zo'n bizarre race gezien
Kut ja, dat ook nogquote:Op zondag 20 mei 2012 13:16 schreef DennisDeBengel het volgende:
WTCC begint nu op Eurosport, MotoGP over 45 min
En DTM ook over 45 min, op ARD
Dat is dan Rossi zijn antwoord op Stoner zijn uitspraak van: ''sommige rijders hadden al 2 jaar eerder moeten stoppen''.quote:
il numero uno del motociclismoquote:Op zondag 20 mei 2012 14:51 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat is dan Rossi zijn antwoord op Stoner zijn uitspraak van: ''sommige rijders hadden al 2 jaar eerder moeten stoppen''.
Gewoon een doorzichtige regenjasquote:Op zondag 20 mei 2012 15:21 schreef delano.888 het volgende:
Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom ze plastic op hun ruggen hadden, het fladderde alle kanten op en lijkt me niet dat dat goed is voor de luchtstroom..
Ja maar waarom, het leren pak is waterdicht, en daarnaast was t dus erg slecht voor de luchtstroom als ik het zo zag flapperen.quote:
Ik denk dat die 3 km verschil op het rechte stuk wel te verwaarlozen is, en dat de rijders met een regenrace wel wat meer aan hun hoofd hebben om bv. de machine recht te houden. Waarvan er vandaag ook weer een aantal voorbeelden waren, waar De Puniet de mooiste van isquote:Op zondag 20 mei 2012 16:03 schreef delano.888 het volgende:
Als je een cape achter je aan laat vliegen op de motor ga je me toch niet vertellen dat dat ook de luchtstroom niet tegenwerkt? Want dit is eigenlijk gewoon hetzelfde, maar dunner/kleiner.
Dat het flapperde betekende dat er lucht onder kan komen, en dus vangt het wind, en remt het af.
Damn, wat is Monster "big" geworden!quote:
Lang leve de Commercie.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:16 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Damn, wat is Monster "big" geworden!
Geweldig ook dat publiek, waar/wanneer zie je het publiek uit hun dak gaan voor een nummer 2quote:
Indien die nummer 2 tevens nummer 46 is, overal.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:26 schreef kawotski het volgende:
[..]
Geweldig ook dat publiek, waar/wanneer zie je het publiek uit hun dak gaan voor een nummer 2
Moet toegeven dat ik ook op het puntje van de bank zat, hier was ik wel weer ff aan toe. Kunnen ze in die Ducati niet even een Yamaha blok zettenquote:Op maandag 21 mei 2012 21:32 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Indien die nummer 2 tevens nummer 46 is, overal.
Vanaf morgen test Ducati een nieuw blok op Mugello.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:51 schreef kawotski het volgende:
[..]
Moet toegeven dat ik ook op het puntje van de bank zat, hier was ik wel weer ff aan toe. Kunnen ze in die Ducati niet even een Yamaha blok zetten
quote:
quote:De mededeling die Casey Stoner in Le Mans deed dreunt nog steeds na, onder andere op de rijdersmarkt, want wie gaat in Stoner’s plaats rijden. Voor Valentino Rossi is het in ieder geval nog te vroeg om al een beslissing te nemen.
Door de beslissing te nemen om na het huidige seizoen te stoppen met racen in de MotoGP heeft Casey Stoner de besprekingen voor contracten voor het 2013 seizoen wijd open gegooid. Voor het merendeel van de huidige MotoGP rijders loopt het contract na het huidige seizoen af en door het stoppen van Stoner zijn er meer mogelijkheden.
Er gingen de afgelopen week dan ook al vele geruchten dat in ieder geval Jorge Lorenzo in beeld is bij Honda en dat de Spanjaard waarschijnlijk een aanbod zal krijgen wat hij niet kan weigeren aangezien Honda koste wat het kost een snelle rijder wil hebben. Mocht Lorenzo gecontracteerd worden dan ziet het er somber uit voor Dani Pedrosa want de Japanse fabrikant wil niet dat er twee Spanjaarden in het team zitten.
Een andere gegadigde voor de plek van Stoner is Valentino Rossi, dit ondanks de toch niet zo heel erg fijn verlopen scheiding aan het einde van het 2003 seizoen. Zeker is dat de relatie tussen Rossi en Honda aardig bekoeld was maar volgens Honda topman Nakamoto is een terugkeer niet uitgesloten en het lijkt vrijwel zeker dat Honda in ieder geval met Rossi’s manager zal praten.
Naast Honda zal uiteraard ook Yamaha bij Rossi gaan polsen, zeker als Lorenzo een aanbod van Honda accepteert. Lorenzo lijkt sowieso de sleutel te zijn in de contract besprekingen.
Rossi zelf vond het nog te vroeg om nu al een keuze voor volgend jaar te moeten maken, de Italiaan heeft het, ondanks zijn prachtige tweede plaats in Frankrijk, nog steeds niet makkelijk met de Ducati maar heeft een sterk eergevoel en zal diep in zijn hart eerst succes willen hebben met Ducati voordat hij wellicht weer voor een ander merk zal uitkomen.
“Voor mij is het nog te vroeg om er iets over te zeggen, het ligt er ook aan hoe het de komende twee of drie maanden zal gaan. Er zal in ieder geval een hoop gebeuren want bij alle rijders loopt het contract af en nu Stoner gaat stoppen is de verwarring alleen maar groter. Het is nu echter nog te vroeg om er een goed beeld van te krijgen,” vertelde Rossi tegen MCN.
quote:Colin Edwards is er komend weekend in Barcelona weer bij, na eerder deze maand zijn sleutelbeen te hebben gebroken bij een crash in de kwalificatie voor de Grote Prijs van Portugal. In Frankrijk werd de Texaan vervangen door voormalig Suzuki-rijder Chris Vermeulen, die zeventiende werd met de Suter-BMW van Forward.
"Ik ben erg blij om weer terug te keren, al ben ik nog niet honderd procent", merkte Edwards op. "Ik speelde met de gedachte om afgelopen weekend vast wat meters te maken, maar besloot dat het beter was om nog een paar dagen extra rust te pakken. Vorige week zijn de schroeven bij mijn sleutelbeen verwijderd en de afgelopen dagen heb ik erg veel gezwommen. Ik voel me goed en kan alles volledig bewegen zonder dat het pijn doet. Ik denk dat ik nu ongeveer negentig procent fit ben."
twitter:texastornado5 twitterde op zaterdag 26-05-2012 om 06:14:56 @King3222 All good, full mobility, just swimming everyday to gain strength reageer retweet
quote:Fresh from his best Ducati finish, Valentino Rossi now heads to the scene of what remains his most competitive race on a Desmosedici this weekend at Catalunya.
Rossi finished last year's Barcelona round in fifth place, but the 7.351sec margin between the Italian and race winner Casey Stoner remains the closest Rossi has been to victory since leaving Yamaha at the end of 2010.
For comparison, The Doctor's Ducati podiums - both at Le Mans - were claimed with a margin of 9.905sec (2012) and 14.564sec (2011) to victory.
There's no doubt that the wet second place last time out in France was a timely boost for the Italian, but Rossi remains realistic about his present podium chances in the dry.
“Two Sundays ago, we got a nice result because we took advantage of the wet track, a condition in which we know we can be competitive, but we're aware that we must continue improving in normal, dry conditions,” said Rossi.
Rossi has won a record nine times at Catalunya, in all three classes.
“The Catalunya circuit has always been one of my favourites, and although it's hard to imagine another podium, we must still do our best to finish with the front riders,” he said.
Since Le Mans, Rossi and team-mate Nicky Hayden have taken part in a private test at Mugello to try out the latest Ducati developments.
“Some of the things we tried in the Mugello test last week seemed promising," said Rossi. "It will be interesting to try them on a different track, and with much less time to set the bike up, to see if they're really a small step forward."
Those words suggest Rossi could use some of the new parts - which included an aluminium swing-arm - during the Catalan race weekend.
However engine modifications are among parts likely to be saved for Monday's post-race test due to the strict engine-change limits.
First practice for round five of the 2012 championship takes place at Barcelona on Friday morning.
quote:Cal Crutchlow has revealed that he has held initial talks about moving to a factory MotoGP team for next year after his superb start to the season.
Crutchlow, 26, has consistently been the top non-factory rider this season and has finished fourth twice.
He told BBC Sport: "At the end of the year I hope to be sitting on a factory bike, and my preference is Yamaha.
"I've had some contact with teams but they are just first talks. Any move will be at least two months away."
Stoner's shock decision to retire at the end of this year has started the debate over who will move where early this season, with Crutchlow looking a good bet to replace the out-of-sorts Ben Spies at the factory Yamaha team.
That would see him partner 2010 world champion Jorge Lorenzo - unless Lorenzo moves to take the coveted spot at Repsol Honda which is being vacated by Stoner.
"If you warrant it then it's right to be able to go to the factory team," Crutchlow added.
"All I can do is do my best and see what comes my way. If it happens it happens and if not I'll go and drive a van for a living or something.
"Until the best guys in the world move, you can't move, it's as simple as that.
"Casey leaving opens up one space but I don't see it changing the market too much."
Former World Superbike winner Spies was a race winner for Yamaha last season but has struggled so far in 2012, with only one top-10 finish to his name.
Should Crutchlow leave the Tech3 team after this year, his place will be taken by fellow Briton Bradley Smith - who has already signed a deal for 2013.
Crutchlow lies fourth in the standings and believes the 12-year wait for a British rider to step on to the podium in MotoGP could soon be over.
"We've done our homework over the last year and if we continue to make progress like we have done then by the end of the year there's no reason why we can't be up there consistently," he said.
"The expectation is high now because I was close to a race win in Jerez.
"But it gets harder every year. We are not far away.
"It won't be long before we are on the podium but I'd prefer to do it at Silverstone in a few weeks' time rather than in Catalunya!"
Tja, Spies is niets, maar Cal is ook veel te onregelmatig.quote:Op woensdag 30 mei 2012 18:53 schreef Michael_Moore het volgende:
Cal Crutchlow wants factory Yamaha ride for 2013
[..]
quote:Honda Racing will not rush a decision on who will replace Casey Stoner from 2013, and will not rule out any options - like that of Valentino Rossi returning - according to vice president Shuhei Nakamoto.
Stoner's announcement at Le Mans that he will retire at the end of the year has left Honda with the massive quandary of finding a suitable replacement.
Yamaha's Jorge Lorenzo, Ducati's Rossi, last year's Moto2 runner-up Marc Marquez and a multitude of other riders have been connected with the factory ride.
Nakamoto says HRC will not rule out any options, and that the first step will be to speak to current works rider Dani Pedrosa, who is in his seventh straight year with the squad.
"I need to gather my ideas and discuss with my bosses in Japan," Nakamoto told Motosprint. "Nothing is impossible now.
"First of all I want to talk properly to Dani because he's very strong and he's been with us for many years. We can talk to Lorenzo, obviously. With Casey leaving we need to rebuild."
Asked whether Rossi could rejoin HRC, with whom he split acrimoniously at the end of 2003, Nakamoto refused to rule out the possibility, saying: "After all, Valentino started his career in the top class with Honda."
He also admitted there was pressure from sponsors Repsol to give Marquez the ride, but insisted that it would be dependent on Dorna's Carmelo Ezpeleta reversing the rookie rule – and that HRC did not want to pair two Spaniards together.
Nakamoto said he did not think Stoner would change his mind, but said HRC would take its time about choosing a replacement for the reigning world champion.
"Maybe after spending one year in Australia Stoner may feel nostalgic. Few things in this world give you the adrenaline you get from racing. After all, he'll turn 27 in October: even if he stayed out for one or two years he could come back before he turns 30 and he'd still be strong.
"My mission in 2009 was to make HRC strong again in every aspect, and my job hasn't ended. When I decided to hire Stoner, no one had anything against it: let's see what their thoughts are now.
"It's really early to make plans, because there are many things to evaluate. It's easy to talk and make predictions, but then to put it all into practice is a lot more complex because everyone's needs must be considered: companies, sponsors, riders.
"And besides, Honda is not in such a hurry to decide: we can take our time to think calmly."
bronquote:Straaljagers en megaconcert kunnen terugloop bezoek TT niet goed maken
ASSEN - Het Dagblad van het Noorden laat vandaag een aantal mensen aan het woord over de achteruitgang van de belangstelling voor de TT.
Dries Zwikker, van de jaren ’70 af betrokken bij de zijspanteams van onder meer Jaap Geerts en Egbert Streuer en getuige van de ontwikkeling van o.a. Boet van Dulmen, Jack Middelburg en Wil Hartog, constateert dat er na die periode nauwelijks nog talent van de grond is gekomen.
Hij reageerde in de jaren '90 met een brief aan het Nieuwsblad, waarin hij schreef over het ontbreken van talentbegeleiding en een voorstel deed van elk TT-kaartje een gulden te besteden aan die begeleiding. Daar kreeg hij geen enkele reactie op. Daarna verschenen er wel verhalen in de media over jonge talenten. Maar ja, er was geen geld.
En nu is het volgens Dries Zwikker te laat en zullen de tribunes nooit meer vol stromen. Indien de talenten eerder wel goed en structureel waren begeleid, dan zou Jasper Iwema het nu niet in zijn eentje hoeven te doen. Iwema is een aardige en positieve jongen, maar hij moet over de limiet rijden om potten te kunnen breken. Dat lukt dus niet meer.
De TT-organisatie besloot jaren geleden zichzelf aan organisator Dorna uit te leveren en is nu alle invloed kwijt.
Het initiatief van een minibaantje voor jong talent is te laat en te klein van opzet. TT-bestuur en KNMV hebben laten zien geen visie gehad te hebben voor ‘Assen’. En dat een internationale organisatie bepaalt wat er in Assen gebeurt, blijkt uiteindelijk een strop te zijn voor het circuit.
Aan het woord komt ook Dirk Bakker uit Meppel, die zich afvraagt waarom er steeds minder bezoekers komen en de oorzaak ziet in de hoge prijs voor de toegangskaart. Hij zegt niet de enige te zijn die dat vindt en besloot vijf jaar geleden dan de TT maar te bekijken op het televisiescherm.
Zijn advies is de toegangskaartjes minder duur te maken, dan komen volgens hem de bezoekers wel weer.
Op een vliegshow zit hij niet te wachten. Hij komt voor de motorsport en de sfeer eromheen.
Assenaar Gerard Deiman noemt de aanleg van de TT Junior Track goedbedoeld, maar vindt dat dit veel eerder had moeten gebeuren. In landen als Spanje en Italie zijn de trainings- en sponsorfaciliteiten veel groter en breken daardoor veel meer talenten door.
Door het laten aanrukken van F16 straaljagers zullen de toeschouwersaantallen niet stijgen. Een vliegshow wordt ook niet massaler bezocht door de aanwezigheid van racemotoren.
Wat het idee van een mega concert betreft zegt hij dat er in de week voor de TT al genoeg muziek in Assen is en dat dit los staat van het racebezoek.
Wat zijn de redenen van het wegblijven van de trouwe TT-bezoekers, vraagt hij zich af. ‘Interessant om daar aandacht aan te besteden’ zegt hij .
Tomizawa was een groot talent, een generatie ervoor Kato, beiden tragisch verongelukt.quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:37 schreef Kenju het volgende:
Jammer dat er niets uit de Honda school uit Japan klaar staat. Mis dat wel. Die Japanners hebben altijd een eigen stijltje. Ook onderling. Goede regenrijders ook wel.
Dat loopt af met een highside.quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:54 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Tomizawa was een groot talent, een generatie ervoor Kato, beiden tragisch verongelukt.
Bovendien driften jonge Japanners liever met auto's.
Daar kan ik maar één ding op zeggen:
[ afbeelding ]
Hulde aan de fotograaf in dat geval.quote:
Precies, dat is een reden. En verder is er de groene propaganda golf die de laatste 10 jaar over het land is verspreid.quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:50 schreef Fir3fly het volgende:
Ze hadden simpelweg nooit zo de baan moeten verneuken. Inkorten prima, maar dit haalde gewoon alles eruit waar Assen voor stond. Vooral de Ruskenhoek en De Bult, zo zonde .
quote:On the eve of his second home grand prix of the season at Catalunya this weekend, Jorge Lorenzo joked about his radically improved relations with fellow Spaniard Dani Pedrosa.
Bitter opponents during 125 and 250cc racing, the pair began to re-assess their rivalry after the King of Spain forced them to shake hands on the MotoGP podium at Jerez 2008.
A change of management for Lorenzo also helped smooth relations and the Spaniards clearly have much more respect for each other both on and off track.
Asked about the change during the pre-event press conference in Catalunya on Thursday, Lorenzo joked:
“In 2003 we were like enemies, in 2005 we were more enemies, in 2008 even more enemies. Now we can hug [after the Qatar race] and maybe in two or three years we can get married!”
After he had stopped laughing, Pedrosa - sitting next to Lorenzo - added: “I think it's a matter of before we were kids and were 'possessed' about winning. Now still, but you are aware of other things. You get more mature and that probably made the change.
“It was nothing 'obliged'. So that's a good base. You never know in the future, but we have better relations now. That's great - but we still race against each other like before.”
Lorenzo and Pedrosa, currently first and third in the world championship, are both former Catalan MotoGP winners.
Dat is idd de grootste reden voor de dalende bezoekersaantallen, Dorna weet zijn product totaal niet goed in de markt te zetten. Ook lachwekkend dat er 4 races in Spanje zijn, maak daar maximaal 2 van en ga in andere landen nieuwe markten aanboren zodat je weer meer adverteerders krijgt etc. Wat dat betreft kunnen ze nog veel leren van Bernie.quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:58 schreef Marks het volgende:
[..]
Precies, dat is een reden. En verder is er de groene propaganda golf die de laatste 10 jaar over het land is verspreid.
Alleen groen is goed, alles moet schoon en schoner en autoracen hoort daar niet thuis.
Ennuh... een paar jaar terug, in 2006 volgens mij sowieso nog, had je op Nederland 2 EN Eurosort live de MotoGP. Nu moet je naar de BBC of betalen voor Sport 1... Dat helpt ook zeker niet.
Voor mij geldt ook wel dat er geen Nederlanders meer zijn om voor te juichen, tenminste - met alle respect voor Jasper Iwema - geen Nederlanders die meetellen in het kampioenschap.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:15 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dat is idd de grootste reden voor de dalende bezoekersaantallen, Dorna weet zijn product totaal niet goed in de markt te zetten. Ook lachwekkend dat er 4 races in Spanje zijn, maak daar maximaal 2 van en ga in andere landen nieuwe markten aanboren zodat je weer meer adverteerders krijgt etc. Wat dat betreft kunnen ze nog veel leren van Bernie.
Speelt ook zeker een rol, met van den Goorbergh hadden we natuurlijk altijd een hele goede subtopper in de MotoGP wat het als Nederlander ook net iets leuker maakte. Zie nu bijv ook met het succes van Bradl, de Sachsenring was vorig jaar stijf uitverkocht.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:54 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Voor mij geldt ook wel dat er geen Nederlanders meer zijn om voor te juichen, tenminste - met alle respect voor Jasper Iwema - geen Nederlanders die meetellen in het kampioenschap.
Daarnaast vindt ik de almaar doorgaande professionalisering ook niet alles - het wordt steeds minder sport, voor mijn gevoel.
Dat het meer en meer om geld en het circus er omheen draait.quote:
Dat is al sinds begin jaren 90 zo. Beetje laat met deze klacht dus .quote:Op vrijdag 1 juni 2012 02:15 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Dat het meer en meer om geld en het circus er omheen draait.
't Is meer iets gevoelsmatigs, denk ik. Toen ik in de jaren '80 met mijn pa naar de TT ging konden we de motoren ook nog van dichtbij bekijken en als je geluk had was de coureur er ook nog bij. Dat kan nu niet meer, dat schept toch een soort afstand.
Hey maar ik klaag er ook al jaren over hèquote:Op vrijdag 1 juni 2012 02:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is al sinds begin jaren 90 zo. Beetje laat met deze klacht dus .
Oh, ik ook. Maar daar is het internet dan weer voor. Heel veel mooie foto's van techporn .quote:Op vrijdag 1 juni 2012 02:22 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Hey maar ik klaag er ook al jaren over hè
Ik vind techniek interessant, dus dan wil ik die dingen van dichtbij zien als 't effe ken
Ja, waarom zien we die dit jaar niet meer zo mooi terug?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:16 schreef Fir3fly het volgende:
Nog even een plaatje van vorig jaar:
[ afbeelding ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | 1. Casey Stoner Honda 1m41.295s 2. Jorge Lorenzo Yamaha 1m41.441s + 0.146s 3. Cal Crutchlow Tech 3 Yamaha 1m41.548s + 0.253s 4. Ben Spies Yamaha 1m41.552s + 0.257s 5. Dani Pedrosa Honda 1m41.656s + 0.361s 6. Andrea Dovizioso Tech 3 Yamaha 1m41.687s + 0.392s 7. Nicky Hayden Ducati 1m42.029s + 0.734s 8. Stefan Bradl LCR Honda 1m42.065s + 0.770s 9. Valentino Rossi Ducati 1m42.175s + 0.880s 10. Alvaro Bautista Gresini Honda 1m42.356s + 1.061s 11. Hector Barbera Pramac Ducati 1m42.375s + 1.080s 12. Karel Abraham Cardion Ducati 1m43.266s + 1.971s 13. Randy de Puniet Aspar Aprilia 1m43.500s + 2.205s 14. Colin Edwards Forward Suter-BMW 1m44.024s + 2.729s 15. Aleix Espargaro Aspar Aprilia 1m44.041s + 2.746s 16. Michele Pirro Gresini FTR-Honda 1m44.356s + 3.061s 17. James Ellison Paul Bird Aprilia 1m44.763s + 3.468s 18. Mattia Pasini Aspar Aprilia 1m44.764s + 3.469s 19. Yonny Hernandez Avintia FTR-Kawasaki 1m44.833s + 3.538s 20. Danilo Petrucci Ioda-Aprilia 1m45.730s + 4.435s 21. Ivan Silva Avintia Inmotec-Kawasaki 1m45.962s + 4.667s |
Idd,quote:Op zondag 3 juni 2012 13:13 schreef M.Melandri het volgende:
Mooie overwinning van Iannone in de moto2
Betwijfel ik hoor, Stoner zijn rondetijden waren absoluut niet goed. Verder wel een aardige race alleen jammer dat Spies van de baan ging, had hem anders wel voor een podiumplek zien vechten met Dovi.quote:Op zondag 3 juni 2012 15:05 schreef Fir3fly het volgende:
Mooi gevecht tussen Lorenzo en Pedrosa. Jammer dat Stoner zo'n slechte start had anders had hij ook wel mee kunnen doen.
Dit maakt het kampioenschap wel ook weer een stuk spannender, Lorenzo nu 20 puntjes voor.
Straf is ingetrokken... roekeloos mannetje, zonder kijken weer terug naar binnen sturen...quote:Op zondag 3 juni 2012 17:23 schreef M.Melandri het volgende:
Marquez 1min penalty gekregen voor zijn actie op Espargaro, vond deze actie minder erg dan in Qatar maar het werd wel eens tijd om hem te bestraffen.
Het is logisch dat er met close racing iemand naast je zit als je zelf bijna onderuit schuift en wijd gaat.quote:Op zondag 3 juni 2012 23:55 schreef Fir3fly het volgende:
Was ook niets aan de hand. Die hetze tegen Marquez begint irritant te worden.
Ja en je zag die kerel naast jaar ook even haar hand naar beneden duwen achter het scherm om buiten beeld te blijven. Maar het kwaad was al geschied .quote:Op maandag 4 juni 2012 07:50 schreef m1155 het volgende:
[..]
Het is logisch dat er met close racing iemand naast je zit als je zelf bijna onderuit schuift en wijd gaat.
De Monster drinkfles van Dovi word trouwens gewoon gevuld met water. Het meisje die aan het vullen was deed dat net in beeld
quote:Cal Crutchlow has walked away from a high-speed fourth gear crash in the early stages of today’s MotoGP test session at the Catalunya circuit in Spain.
The British rider was on only his second fast lap when he lost the front of his Monster Yamaha Tech 3 YZR-M1 machine at Turn 4.
CCTV images beamed into the media centre showed debris spread over a huge area, with some parts of his destroyed bike clearing the perimeter fence.
Crutchlow lay motionless in the gravel for a few seconds before gingerly getting to his feet, but the 26-year-old has luckily walked away with only a large graze on his right thigh and a cut on his shoulder.
Crutchlow, who finished fifth in yesterday’s 25-lap Catalunya Grand Prix, believes he hit a damp patch on the track in the braking zone.
Heavy overnight rain delayed the start of testing with several damp patches scattered around the Catalunya track and Ducati rider Karel Abraham was caught out and crashed on his out lap earlier in the morning.
Speaking to MCN, Crutchlow said: “It was like a crash in the wet. I was bolt upright and the split second I went for the brakes I was down. I got thrown a long way and there is basically nothing left of the bike. Luckily I am not hurt because it was fourth gear and really fast, so it could have been a lot worse.”
twitter:calcrutchlow twitterde op maandag 04-06-2012 om 13:41:39 Ok maybe I spoke to soon this morning ! Massive massive crash 2nd lap on wet patch under bridge no one could see. 200kph … reageer retweet
twitter:calcrutchlow twitterde op maandag 04-06-2012 om 13:42:32 Took a lot of skin off my arse back and shoulders but am ok ! Went back out as we have a job to do. So sorry to boys as bike was totalled reageer retweet
Gelukkig oke. Monteurs hebben in ieder geval weer wat te rommelen.quote:Op maandag 4 juni 2012 16:06 schreef Michael_Moore het volgende:
Cal Crutchlow escapes injury in high-speed test crash
[..]twitter:calcrutchlow twitterde op maandag 04-06-2012 om 13:41:39 Ok maybe I spoke to soon this morning ! Massive massive crash 2nd lap on wet patch under bridge no one could see. 200kph … reageer retweettwitter:calcrutchlow twitterde op maandag 04-06-2012 om 13:42:32 Took a lot of skin off my arse back and shoulders but am ok ! Went back out as we have a job to do. So sorry to boys as bike was totalled reageer retweet
Ben benieuwd of er nog wat bruikbaars aanzit.quote:Op maandag 4 juni 2012 18:21 schreef m1155 het volgende:
[..]
Gelukkig oke. Monteurs hebben in ieder geval weer wat te rommelen.
quote:
quote:Andrea Dovizioso heeft maandag de snelste tijd gereden tijdens de officiële testdag op het circuit van Barcelona. De Italiaan, die zondag zijn eerste podiumplek van het seizoen behaalde door als derde te finishen, bracht een tijd van 1.41.997 op de klokken, waarmee hij Ben Spies en Hector Barbera nipt achter zich liet.
Doordat het in de nacht van zondag op maandag flink had geregend, begon de testdag op een natte baan. De meeste rijders kwamen daarom pas in de loop van de ochtend de baan op, waaronder Dovizioso, die de dag bovenaan eindidge. "Dit was een zeer positieve testdag", oordeelde de Tech 3-rijder. "Ondanks dat we in de ochtend wat tijd hebben verloren, hebben we toch nog ons volledige programma kunnen uitvoeren. Mijn snelle tijd laat zien dat we erg veel potentie hebben. Ik begin me nu pas echt comfortabel te voelen op de YZR-M1 en de nieuwe elektronica werkt ook erg goed. Ook hebben we de set-up nog iets weten te verbeteren ten opzichte van de race. Ik kijk nu uit naar onze ééndaagse test in Aragon, op woensdag."
Jorge Lorenzo, die zondag de Grote Prijs van Catalonië won, reed op de testdag de achtste tijd. Regerend wereldkampioen Casey Stoner eindigde de dag als zesde, achter Honda-teamgenoot Dani Dani Pedrosa, die de vijfde tijd liet noteren.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | Andrea Dovizioso Monster Yamaha Tech 3 1m41.997s Ben Spies Yamaha Factory Racing 1m42.143s + 0.146 Hector Barbera Pramac Racing Team 1m42.186s + 0.189 Alvaro Bautista San Carlo Honda Gresini 1m42.309s + 0.312 Dani Pedrosa Repsol Honda Team 1m42.342s + 0.345 Casey Stoner Repsol Honda Team 1m42.369s + 0.372 Cal Crutchlow Monster Yamaha Tech 3 1m42.378s + 0.381 Jorge Lorenzo Yamaha Factory Racing 1m42.635s + 0.638 Stefan Bradl LCR Honda 1m42.769s + 0.772 Nicky Hayden Ducati Team 1m42.941s + 0.944 Valentino Rossi Ducati Team 1m43.252s + 1.255 Karel Abraham Cardion AB Motoracing 1m43.926s + 1.929 Randy De Puniet Power Electronics Aspar 1m44.326s + 2.329 Aleix Espargaro Power Electronics Aspar 1m44.487s + 2.490 Colin Edwards NGM Mobile Forward Racing 1m44.979s + 2.982 Michele Pirro San Carlo Honda Gresini 1m45.080s + 3.083 Yonny Hernandez Avintia Racing MotoGP 1m45.701s + 3.704 Ivan Silva Avintia Racing MotoGP 1m45.841s + 3.844 Mattia Pasini Speed Master 1m45.870s + 3.873 James Ellison Paul Bird Motorsport 1m46.047s + 4.050 |
quote:Get ready for a thrilling ride as Ewan McGregor narrates the fascinating full-length documentary feature-film FASTEST, released on Blu-ray and DVD on the 11th of June 2012, from Universal Pictures (UK).
Top, vorig jaar in de bios gezien, mooi op zo´n groot schermquote:
quote:Vrij snel na het overlijden van Marco Simoncelli werd er geopperd dat het Misano World Circuit, dat nabij SuperSic’s geboorteplaats Coriano ligt, zijn naam zou moeten verbinden aan de overleden MotoGP rijder.
Het plan werd niet veel later door de raad van bestuur geaccepteerd en nu, tijdens het World Superbike weekend op het Misano circuit, is de naamswijziging officieel gemaakt. Tijdens een persconferentie onthulde vader Paolo het nieuwe logo van het nu te noemen ‘Misano World Circuit Marco Simoncelli’.
Het ontwerp van het logo kwam op naam van de bekende designer Aldo Drudi, de man die de helmen voor Valentino Rossi en ook Simoncelli ontwierp. Drudi heeft voor zijn ontwerp gebruik gemaakt van het originele logo van het circuit met daaronder in hetzelfde lettertype de naam van de 250cc wereldkampioen waarbij de dubbele ‘l’ van Simoncelli’s achternaam in het rood zijn uitgevoerd als zijnde de rode strepen van SuperSic’s helm.
quote:Honda is de vele wijzigingen in het technisch reglement een beetje zat en heeft gedreigd uit de MotoGP te stappen als er voor 2015 verdere grootschalige wijzigingen worden doorgevoerd.
Voor het komende seizoen zullen er al enkele wijzigingen in het technisch reglement komen, dit om de CRT machines dichter bij de fabrieksmachines te krijgen en ook om kosten te besparen. Over deze plannen hebben de Grand Prix commissie en de MSMA bijna overeenstemming weten te bereiken maar er zijn plannen om daarna nog meer te doen.
In eerste instantie ging het om veranderingen voor het 2015 seizoen maar geruchten wijzen er op dat het ook wel eens 2014 zou kunnen zijn en dat komt in de ogen van Honda baas Shuhei Nakamoto te vroeg. Als er voor 2015 nieuwe verandering aan het technisch reglement komen dan is de kans aanwezig dat Honda stopt met de MotoGP.
“Veranderingen voor het 2014 seizoen zullen niet geaccepteerd worden, als die er wel komen dan zullen we het kampioenschap niet meer steunen, we willen geen grote veranderingen meer. We stappen ook uit het kampioenschap als ons verteld wordt dat het allemaal CRT machines gaan worden. Dat hebben we Dorna duidelijk gemaakt,” aldus Nakamoto.
Tijdens de Dutch TT komen de Grand Prix commissie en de MSMA weer bij elkaar om knopen door te hakken, waarschijnlijk zal kort daarna bekend worden welke maatregelen er voor het komende seizoen zullen worden genomen.
quote:Een groot deel van de teams in de MotoGP lijkt voor afschaffing van de twee jaar geleden ingevoerde rookieregel. Zo bericht het Britse MCN.
De rookieregel houdt in dat een debutant niet meteen voor een fabrieksteam mag uitkomen en is in 2010 geïntroduceerd om de kleinere teams aan jonge talenten te helpen, die op hun beurt weer de nodige sponsors kunnen aantrekken.
Als gevolg van deze regel moesten Ben Spies en de vorig jaar oktober verongelukte Marco Simoncelli eerst bij respectievelijk Tech 3 Yamaha en Honda Gresini aan de slag. Honda zou dit jaar flink aan het lobbyen zijn om de regel afgeschaft te krijgen en zou daarin gesteund worden door Ducati en Yamaha. Mocht de regel geschrapt worden dan zou Honda de Spaanse Moto2-rijder Marc Marquez kunnen halen als vervanger van Casey Stoner.
"We snappen dat Dorna dit een interessante regel vindt, maar voor de fabrieksteams is dit geen manier van werken", zei Livio Suppo van Honda tegen MCN. "Als je als fabrieksteam je oog laat vallen op een jonge rijder, moet je die eerst onderbengen bij een satellietteam, wat inhoudt dat je zijn salaris moet betalen of zijn motor moet financieren, terwijl je daarnaast ook nog je eigen twee motoren hebt. Dat is dus een flinke extra kostenpost terwijl iedereen juist druk bezig is om de kosten omlaag te brengen. Ik hoop dat deze regel wordt teruggedraaid. Wat er in het verleden met Ben en Marco is gedaan, zou tegenwoordig namelijk niet meer kunnen."
Ook Lucio Cecchinello en Fausto Gresini, de teambazen van satellietteams LCR Honda en Honda Gresini, zijn voorstander van het schrappen van de rookieregel, omdat zij menen dat het op de lange termijn slecht is voor de toekomst van hun teams om een rijder als Marcquez er maar één jaar bij te hebben. Volgens meerdere bronnen zou Dorna nu serieus overwegen de rookieregel af te schaffen.
En terecht, ik ken deze regel niet, maar is toch ook erg geforceerd.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:09 schreef Michael_Moore het volgende:
Teams pleiten voor afschaffing rookieregel
[..]
quote:Jorge Lorenzo komt ook in 2013 en 2014 voor Yamaha uit in de MotoGP. Zo is dinsdag bekendgemaakt. De Spanjaard, die na vijf races aan de leiding gaat in het klassement, rijdt sinds zijn MotoGP-debuut in 2008 al voor het Japanse merk.
"Ik ben erg blij dat ik voor twee jaar heb kunnen bijtekenen", reageerde Lorenzo. "Het is altijd mijn eerste keus geweest om bij dit team te blijven. Nu de onderhandelingen achter de rug zijn, kan ik mijn aandacht richten op het kampioenschap en ik hoop Yamaha komend weekend al te kunnen belonen voor het vertrouwen dat zij in mij heeft getoond. Het is mijn droom om mijn carrière bij Yamaha te kunnen beëindigen en vandaag ben ik weer een stapje dichter bij het uitkomen van die droom."
Lorenzo behaalde in 2010 de MotoGP-titel met Yamaha, in het seizoen 2009 en 2011 eindigde de 25-jarige rijder van de Balearen als runner-up in het kampioenschap.
Ja mooie race, voor mij de race waar duidelijk werd dat Stoner terecht kampioen mocht worden.quote:
quote:Valentino Rossi heeft de snelste tijd neergezet tijdens de eerste training voor de Grote Prijs van Groot-Brittannië. Op een nat Silverstone kwam de Ducati-rijder tot een 2.19.327. Teamgenoot Nicky Hayden was slechts zeven honderdsten langzamer en tweede. Tech 3-rijder Andrea Dovizioso begon de dag met de derde tijd.
Casey Stoner, die de race vorig jaar wist te winnen, eindigde als vierde in de training, waarin er crashes waren voor Alvaro Bautista en Ben Spies. Die laatste werd na zijn val naar het medisch centrum gebracht waar er naar zijn pols werd gekeken. De verwachting is dat de Amerikaan gewoon verder kan rijden. Voor Karel Abraham was het weekend echter al voorbij voordat het begonnen was. De Tsjech was van plan om met een gebroken vinger en diepe sneden in zijn hand te rijden, maar kreeg voor aanvang van de eerste training geen toestemming om de baan op te gaan.
De tweede training start om 15.10 uur Nederlandse tijd.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | Valentino Rossi Ducati 2m19.328s Nicky Hayden Ducati 2m19.405s + 0.077s Andrea Dovizioso Tech 3 Yamaha 2m20.127s + 0.799s Casey Stoner Honda 2m20.321s + 0.993s Cal Crutchlow Tech 3 Yamaha 2m21.263s + 1.935s Stefan Bradl LCR Honda 2m21.917s + 2.589s Dani Pedrosa Honda 2m22.713s + 3.385s Jorge Lorenzo Yamaha 2m23.174s + 3.846s Alvaro Bautista Gresini Honda 2m23.326s + 3.998s Hector Barbera Pramac Ducati 2m24.150s + 4.822s Ben Spies Yamaha 2m24.214s + 4.886s Randy de Puniet Aspar Aprilia 2m24.360s + 5.032s Mattia Pasini Speed Master Aprilia 2m24.390s + 5.062s Danilo Petrucci Ioda-Aprilia 2m25.012s + 5.684s Michele Pirro Gresini FTR-Honda 2m25.051s + 5.723s Aleix Espargaro Aspar Aprilia 2m25.065s + 5.737s James Ellison Paul Bird Aprilia 2m25.150s + 5.822s Yonny Hernandez Avintia FTR-Kawasaki 2m25.298s + 5.970s Ivan Silva Avintia Inmotec-Kawasaki 2m28.615s + 9.287s Colin Edwards Forward Suter-BMW 2m31.468s + 12.140s |
quote:Britain's Cal Crutchlow could miss the British MotoGP for the second successive year after crashing heavily in final practice at Silverstone.
The Tech 3 Yamaha rider, who missed last year's race after a crash in qualifying, lost control of his bike at Chapel corner and landed awkwardly.
He was initially diagnosed with a left-ankle sprain, but was taken to a local hospital after an increase in swelling.
The team confirmed that he will take no part in qualifying as a result.
Crutchlow will undergo further examinations on Saturday afternoon and if doctors give him the all-clear, the regulations say he will be able to start Sunday's race from the back of the grid.
quote:Alvaro Bautista heeft voor een stunt gezorgd door op het circuit van Silverstone zijn eerste pole-position in de MotoGP te behalen. De Honda Gresini-rijder reed een tijd van 2.03.303 en was daarmee een tiende sneller dan Ben Spies. Casey Stoner, die in de trainingen nog snelste was, completeerde de eerste rij.
Spies lag een kwartier voor het einde van de sessie nog op de eerste plek, maar zag Bautista een snellere tijd rijden. Hij probeerde met een antwoord te komen, maar in zijn snelle ronde begon het te regenen, waardoor uiteindelijk niemand zich nog wist te verbeteren. Het betekende voor Bautista dat hij morgen vanaf pole-position zal starten.
De tweede plaats ging nog wel naar Spies, voor Stoner. De tweede rij is een compleet Spaans feestje, bestaande uit Jorge Lorenzo, Dani Pedrosa en Hector Barbera. Nicky Hayden stuurde zijn Ducati naar de zevende positie, voor Andrea Dovizioso. Stefan Bradl kwam na zijn crash eerder op de dag wel weer in actie. De blessure viel uiteindelijk mee: een snee in zijn linker ringvinger. De Duitser wist er de negende tijd mee te rijden, voor Valentino Rossi.
Het is de vraag of Cal Crutchlow aan de start zal staan van zijn thuisrace. De Brit liep bij zijn valpartij in de training een verstuikte enkel op en moest de kwalificatie aan zich voorbij laten gaan. Hij is naar het ziekenhuis van Northampton gebracht en later zal blijken of hij van start kan gaan.
De Britse Grand Prix start zondag om 14.00 uur Nederlandse tijd.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | Alvaro Bautista Gresini Honda 2m03.303s Ben Spies Yamaha 2m03.409s + 0.106s Casey Stoner Honda 2m03.423s + 0.120s Jorge Lorenzo Yamaha 2m03.763s + 0.460s Daniel Pedrosa Honda 2m03.835s + 0.532s Hector Barbera Pramac Ducati 2m03.876s + 0.573s Nicky Hayden Ducati 2m04.162s + 0.859s Andrea Dovizioso Tech 3 Yamaha 2m04.304s + 1.001s Stefan Bradl LCR Honda 2m05.035s + 1.732s Valentino Rossi Ducati 2m05.416s + 2.113s Aleix Espargaro Aspar Aprilia 2m06.283s + 2.980s Randy de Puniet Aspar Aprilia 2m06.303s + 3.000s Yonni Hernandez Avintia FTR-Kawasaki 2m06.814s + 3.511s Michele Pirro Gresini FTR-Honda 2m07.016s + 3.713s Colin Edwards Forward Suter-BMW 2m07.376s + 4.073s Mattia Pasini Speed Master Aprilia 2m07.511s + 4.208s James Ellison Paul Bird Aprilia 2m08.228s + 4.925s Danilo Petrucci Ioda-Aprilia 2m08.686s + 5.383s Ivan Silva Avintia Inmotec-Kawasaki 2m10.092s + 6.789s |
quote:Cal Crutchlow paid tribute to the medical staff that helped him onto the grid for today’s British Grand Prix after a sensational ride from the back of the grid to sixth. The home favourite suffered what turned out to be a broken ankle in Saturday practice but after treatment at the Clinica Mobile, he was able to race, and produce one of the rides of his life.
“That’s a weekend I won’t forget in a hurry. Yesterday was a disaster with the crash and I thought I was going to miss my home race again. But the Clinica Mobile team and medical staff at Silverstone did an amazing job and I am grateful that I could finally start my home Grand Prix. I never imagined I could get sixth position because normally if you start from the third row it is very difficult to get into that position. So starting from the back of the grid, I’d have been happy to finish the last prototype bike. It was a very tough race but I just had to try and ignore the pain and let the adrenaline and support of the British crowd get me through. When I got by Bradl I could see Nicky was a long way clear, but I just kept on pushing to see what happened. I’m really happy with my lap times because I was as quick as the guys on the podium, even with a broken ankle. So a little part of me can’t help but think without the crash yesterday that I could have been on the podium in the British Grand Prix. I’m not going to complain with sixth and I want to say thanks to my Monster Yamaha Tech 3 crew, who basically chose the set-up of the bike for me and it worked great.”
An emotional Crutchlow also spared a moment to thank the thousands of British supporters who turned out to cheer him on and said they were his inspiration to race through the pain.
“Also a big thanks to all the British fans who were unbelievable today. When I was lying in the gravel yesterday all I could think was they weren’t going to see me ride in my home race again. Their support helped me a lot and I hope they went home proud of the job I did for them.”
Monster Yamaha Tech 3 team manager Herve Poncharal was full of admiration for his rider after delivering a performance way above expectations.
“That was a truly incredible race and words almost fail me to describe the job that Cal did today. We weren’t even sure this morning that he could ride, so for him to finish in the top six is a result I don’t think we expected or will ever forget. We thought he might be able to get close to the top 10 but obviously once the adrenaline kicked in and he felt his confidence coming back, he got his head down and we were happy when he got seventh. He was a long way behind Nicky but to pass him on the last lap sums Cal up perfectly. He never gives up, he’s got amazing self-belief and he has got a lot of guts to match his talent. I am proud of him and I’m sure all of the British fans are too.”
twitter:calcrutchlow twitterde op maandag 18-06-2012 om 10:24:21 Shit … I am sore today !!! Feel like I got hit by a bus reageer retweet
twitter:BenSpies11 twitterde op woensdag 20-06-2012 om 01:05:04 Heard the rookie rule is being changed back again......@texastornado5 sometimes I guess we need a diff passport? reageer retweet
twitter:texastornado5 twitterde op woensdag 20-06-2012 om 14:02:00 @BenSpies11 Complete joke!!!! No wonder Casey has lost his passion when u see all cards stacked against ya....ridiculous!! reageer retweet
twitter:BenSpies11 twitterde op woensdag 20-06-2012 om 01:21:25 Not hating on Marquez at all. The kid is fast. I'm just stating facts that no matter where ur from it shouldn't hinder or help u. reageer retweet
quote:Na dagen van voorbereidingen barst morgen het motorgeweld los op het TT-circuit. De coureurs rijden dan hun eerste rondjes tijdens de vrije trainingen. Hieronder het volledige tijdschema van alle races op het circuit.
quote:Donderdag
09.15 - 09.55: Eerste vrije training Moto3
10.10 - 10.55: Eerste vrije training MotoGP
11.10 - 11.55: Eerste vrije training Moto2
12.10 - 12.35: Vrije training Red Bull Rookies Cup
13.15 - 13.55: Tweede vrije training Moto3
14.10 - 14.55: Tweede vrije training MotoGP
15.10 - 15.55: Tweede vrije training Moto2
16.10 - 16.40: Eerste kwalificatietraining Red Bull Rookies Cup
16.55 - 17.15: Eerste kwalificatietraining International Dutch Supersport
17.30 - 18.00: Tweede kwalificatietraining Red Bull Rookies Cup
quote:Vrijdag
09.15 - 09.55: Derde vrije training Moto3
10.10 - 10.55: Derde vrije training MotoGP
11.10 - 11.55: Derde vrije training Moto2
13.00 - 13.40: Kwalificatietraining Moto3
13.55 - 14.55: Kwalificatietraining MotoGP
15.10 - 15.55: Kwalificatietraining Moto2
16.30: Eerste race Red Bull Rookies Cup Race (16 rondes)
17.45 - 18.15: Tweede kwalificatietraining International Dutch Supersport
Bronquote:Zaterdag
08.40 - 09:00: Warm-up Moto3
09.10 - 09.30: Warm-up Moto2
09.40 - 10:00: Warm-up MotoGP
11.00: Race Moto3 (22 rondes)
12.20: Race Moto2 (24 rondes)
14:00: Race MotoGP (26 rondes)
15.30: Tweede race Red Bull Rookies Cup (16 rondes)
16:30: Race International Dutch Supersport (14 rondes)
En dit.quote:
ofquote:André Rieu
Zaterdag, 22 december 2012 Aanvang 20:00
¤ 105,00 *
+ verzendkosten
Bronquote:TT Assen
Zaterdag, 30 juni 2012 Aanvang 09:00
¤ 105,00 *
+ verzendkosten
Triest.quote:Op woensdag 27 juni 2012 21:50 schreef kawotski het volgende:
Doe maar wat regen tussendoor tijdens de motogp, wellicht dat 46 dan nog op het podium geraakt
quote:Yamaha-rijder Ben Spies heeft de snelste tijd laten noteren tijdens de tweede training voor de TT van Assen. Cal Crutchlow was enkele duizendsten langzamer dan de 27-jarige Amerikaan.
Nicky Hayden bracht zijn Ducati naar de derde tijd. De eerste dag van de TT kende daarmee een zeer verrassende uitslag.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | Ben Spies Yamaha 1m34.866s Cal Crutchlow Tech 3 Yamaha 1m34.872s + 0.006s Nicky Hayden Ducati 1m34.968s + 0.102s Alvaro Bautista Gresini Honda 1m35.008s + 0.142s Jorge Lorenzo Yamaha 1m35.057s + 0.191s Daniel Pedrosa Honda 1m35.080s + 0.214s Andrea Dovizioso Tech 3 Yamaha 1m35.257s + 0.391s Valentino Rossi Ducati 1m35.296s + 0.430s Hector Barbera Pramac Ducati 1m35.298s + 0.432s Casey Stoner Honda 1m35.304s + 0.438s Stefan Bradl LCR Honda 1m35.337s + 0.471s Aleix Espargaro Aspar Aprilia 1m36.615s + 1.749s Randy de Puniet Aspar Aprilia 1m36.871s + 2.005s Michele Pirro Gresini FTR-Honda 1m37.057s + 2.191s Yonni Hernandez Avintia FTR-Kawasaki 1m37.572s + 2.706s Karel Abraham Cardion Ducati 1m37.628s + 2.762s Mattia Pasini Speed Master Aprilia 1m37.657s + 2.791s Colin Edwards Forward Suter-BMW 1m37.669s + 2.803s James Ellison Forward Suter-BMW 1m37.973s + 3.107s Ivan Silva Avintia Inmotec-Kawasaki 1m38.279s + 3.413s Danilo Petrucci Ioda-Aprilia 1m38.373s + 3.507s |
Hoezo, de regenrace waar Rossi op het podium kwam vond ik een van de meest spectaculaire van het laatste jaar. We zien de laatste tijd nogal wat one-man shows met 0,0 sensatie en dan kan je m.i. net zo goed naar schaken of dammen gaan kijkenquote:
Die race was ook een one man show, Lorenzo won met twintig seconden voorsprong.quote:Op donderdag 28 juni 2012 18:49 schreef kawotski het volgende:
[..]
Hoezo, de regenrace waar Rossi op het podium kwam vond ik een van de meest spectaculaire van het laatste jaar. We zien de laatste tijd nogal wat one-man shows met 0,0 sensatie en dan kan je m.i. net zo goed naar schaken of dammen gaan kijken
Daarom zeg ik ook podium, maar wat er achter Lorenzo gebeurde hadden we al een tijdje niet meer zo gezien. En de uitzending was ook niet echt met Lorenzo bezig maar juist wat er achter hem gebeurde. Gewoon leuk. Spettacoloquote:Op donderdag 28 juni 2012 18:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die race was ook een one man show, Lorenzo won met twintig seconden voorsprong.
quote:Casey Stoner start morgen in de MotoGP-race op het TT-circuit in Assen vanaf de eerste plek. De Australiër was met zijn snelste ronde van 1.33,713 de overige coureurs de baas.
Vanaf de tweede plaats start Dani Pedrosa. Hij was 0,1 seconde langzamer dan Stoner. Op drie WK-leider Jorge Lorenzo, die een tijd reed van 1.34,001. Valentino Rossi zette de tiende tijd neer (1.35,057).
Pedrosa ging lange tijd aan de leiding, in de kwalficatietraining die twee keer onderbroken moest worden vanwege regen. Met nog een paar minuten op de klok kwamen de coureurs nog één keer naar buiten voor een laatste poging de snelste tijd te verbeteren. Stoner slaagde er in die ultieme poing in om van de derde naar de eerste plek te klimmen.
De race in de MotoGP start morgen om 14.00 uur.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | Casey Stoner Honda 1m33.713s Dani Pedrosa Honda 1m33.828s + 0.115s Jorge Lorenzo Yamaha 1m34.001s + 0.288s Stefan Bradl LCR Honda 1m34.035s + 0.322s Cal Crutchlow Tech 3 Yamaha 1m34.486s + 0.773s Ben Spies Yamaha 1m34.644s + 0.931s Andrea Dovizioso Tech 3 Yamaha 1m34.698s + 0.985s Alvaro Bautista Gresini Honda 1m34.722s + 1.009s Nicky Hayden Ducati 1m34.751s + 1.038s Valentino Rossi Ducati 1m35.057s + 1.344s Hector Barbera Pramac Ducati 1m35.289s + 1.576s Randy de Puniet Aspar Aprilia 1m35.830s + 2.117s Aleix Espargaro Aspar Aprilia 1m36.007s + 2.294s Michele Pirro Gresini FTR-Honda 1m36.647s + 2.934s Mattia Pasini Speed Master Aprilia 1m36.943s + 3.230s Danilo Petrucci Ioda-Aprilia 1m36.967s + 3.254s Karel Abraham Cardion Ducati 1m37.110s + 3.397s Yonny Hernandez Avintia FTR-Kawasaki 1m37.191s + 3.478s James Ellison Paul Bird Aprilia 1m37.281s + 3.568s Ivan Silva Avintia Inmotec-Kawasaki 1m37.554s + 3.841s Colin Edwards Forward Suter-BMW 1m38.305s + 4.592s |
quote:NOS Studio Sport: TT Assen
Zender: Nederland 2(HD)
Uitzendtijd: 10:45u - 15:00u
Presentatie: Dione de Graaff
Commentaar: Hans van Loozenoord
Ja. In 1925 waren ze nog flink in de heere in dit gebied.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 17:01 schreef chufi het volgende:
Ik heb alle 3 de zenders maar denk dat ik het hou bij 2 als de andere pas zondag is ... Wat was eigenlijk ook al weer de reden dat de Dutch-TT op zaterdag gehouden wordt? Historie vanwege de kerk ?
quote:Een hele slechte dag. Zo typeerde motorcoureur Jasper Iwema vrijdag zijn optreden bij de TT van Assen. De publiekslieveling zette in de Moto3 de 31e tijd neer in de kwalificatie en moet zaterdag in de race bijna achteraan starten.
'Ik probeerde veel te geforceerd dat ultieme rondje eruit te persen. Telkens als ik de kans kreeg in de slipstream van een snelle jongen mee te gaan, verprutste ik het zelf.'
De 22-jarige Iwema hield hoop op een goed resultaat. 'Natuurlijk wordt het zaterdag heel moeilijk, maar niets is onmogelijk. Ik moet er wel heel veel inhalen om nog in de punten te rijden.'
De Drent wil in zijn vierde jaar als enige vaste Nederlandse rijder in de grands prix steevast in de top 10 finishen, maar dat is hem dit seizoen pas één keer gelukt (zevende in Le Mans).
De focus in Assen lag op het verkrijgen van een goede startpositie. 'Daar is voor mij veel winst te halen. Dus zocht ik naar een goed 'sleepje', een topper in wiens spoor ik dan een goede kwalificatietijd kan rijden. Al mijn pogingen mislukten en uiteindelijk bleef ik maar ronddraaien zonder goed gevoel.'
Op zich wel mooi, zoals F1 in Monaco altijd vrije training heeft op donderdag ipv vrijdag. Maakt het wel anders dan andere races.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 17:01 schreef chufi het volgende:
Ik heb alle 3 de zenders maar denk dat ik het hou bij 2 als de andere pas zondag is ... Wat was eigenlijk ook al weer de reden dat de Dutch-TT op zaterdag gehouden wordt? Historie vanwege de kerk ?
Prachtig weer vandaag, ik hoor de motoren al voorbij mn huis scheuren op weg naar de TT. Vanmiddag na de TT ff bij Staphorst kijken, altijd mooi om zoveel motoren te zienquote:Op vrijdag 29 juni 2012 17:08 schreef Nemephis het volgende:
Het is weer raar weer trouwens, dus wie weet wat er morgen gaat gebeuren qua hoosbuien o.i.d. - het zou niet de eerste keer zijn.
't Zou wel eens zo kunnen zijn dat de TT van Assen ook op Zondag verreden gaat worden, omdat dit een extra omzet-dag brengt voor de middenstand. De organisatie van de TT heeft namelijk een paar stoere plannetjes maar wil daarvoor niet betalen, dat mag Drenthe van haar doen. Het moet ergens vandaan komen, en dat kon wel eens meer belangrijk dan de traditie zijn.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 18:47 schreef Marks het volgende:
[..]
Op zich wel mooi, zoals F1 in Monaco altijd vrije training heeft op donderdag ipv vrijdag. Maakt het wel anders dan andere races.
Wat gaan ze van 10:45 tot 14:00 uitzenden danquote:Op vrijdag 29 juni 2012 16:12 schreef Michael_Moore het volgende:
Voor degenen die geen Sport1 abo hebben en de MotoGP normaliter volgen op BBC2/BBCHD, die zenden de race pas op zondag uit.
Echter onze vrienden van NOS Studio Sport zijn wel goed bezig, want die zenden gewoon de gehele TT uit.
[..]
[ afbeelding ]
Dat is vaker bij Moto3 Echt hoe veel en dicht ze bij elkaar zitten Prachtigquote:Op zaterdag 30 juni 2012 11:10 schreef Maver24 het volgende:
Geniale race tot nu toe in de Moto3, Lekker enthousiast commentaar ook op Sport1 , echt vet !!!!
Zeker weten, denk dat het 0.603 moet zijn of zoiets. Wel mooi, die gastjes durven welquote:Op zaterdag 30 juni 2012 11:47 schreef ddx het volgende:
Viñales had naar mijn idee een veel grotere voorsprong dan 3 duizendste ?
quote:1VIÑALES M.Blusens AvintiaLap 22
2CORTESE S.Red Bull KTM Ajo+0.003
3KENT D.Red Bull KTM Ajo+0.842
4SALOM L.RW Racing GP+0.843
5ROSSI L.Racing Team Germany+1.352
Het is gecorrigeerd op de MotoGP sitequote:Op zaterdag 30 juni 2012 11:50 schreef ddx het volgende:
Die tijden klopten echt niet dus, hij was niet eens in beeld bij de andere 3.
En dan geven ze wel 0,839 verschil tussen 2 en 3 ?
[..]
Ik kijk m vandaag niet, maar morgen idd. Nederlands commentaar is niks.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 14:06 schreef Vlindur het volgende:
Hij brengt het als een jue de boulle wedstrijd. Niks geen enthousiasme
Je zou hem haast morgen op BBC weer kijken
Het relatief kleine Ducati kan de ontwikkelingsrace van de grote jongens Honda en Yamaha niet bijhouden. Uiteindelijk kan die ontwikkelingsrace de sport de das om doen. Het is niet voor niets dat er nu al zoveel CRT's meerijden om het veld op te vullen ...quote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:20 schreef m1155 het volgende:
Ik zou helemaal klaar zijn met die duc en echt niet weer een jaar geen knoeien en hopen dat het goed komt. Hayden is ook al het 4e(?) jaar aan het worstelen
In de Superbike doen de Ducati's het wel goed met bijv Carlos Checca .quote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:20 schreef m1155 het volgende:
Ik zou helemaal klaar zijn met die duc en echt niet weer een jaar geen knoeien en hopen dat het goed komt. Hayden is ook al het 4e(?) jaar aan het worstelen
Honda wilde hem niet meer. Net als Yamaha overigens. Als hij nog even doorgaat heeft Ducati ook geen zin meer.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
In de Superbike doen de Ducati's het wel goed met bijv Carlos Checca .
Rossi had beter op Honda kunnen blijven rijden.
Kennelijk wilde de rest geen inhaal actie zien maar een optocht... ik zeg ga lekker naar bloemencorso, genoeg geel te zien denk ik zoquote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:06 schreef Fir3fly het volgende:
Overigens werd het mij door de rest van de tribune niet in dank afgenomen dat ik juichte toen Hadden Rossi inhaalde in de GT.
Zolang de superbike en moto2 spannend zijn kan de motogp me gestolen worden.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het relatief kleine Ducati kan de ontwikkelingsrace van de grote jongens Honda en Yamaha niet bijhouden. Uiteindelijk kan die ontwikkelingsrace de sport de das om doen. Het is niet voor niets dat er nu al zoveel CRT's meerijden om het veld op te vullen ...
De beste coureurs ter wereld op de beste motoren ter wereld.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 22:46 schreef m1155 het volgende:
[..]
Zolang de superbike en moto2 spannend zijn kan de motogp me gestolen worden.
Waar kijken we nou eigenlijk naar
Die Sport1 commentator vind ik het wel goed doen.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 14:04 schreef delano.888 het volgende:
Ik kijk m wel morgen, nederlands commentaar, bah.
Ik heb geen sport1quote:Op zondag 1 juli 2012 13:27 schreef tralalala het volgende:
[..]
Die Sport1 commentator vind ik het wel goed doen.
Nou dat.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 22:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De beste coureurs ter wereld op de beste motoren ter wereld.
quote:Alvaro Bautista zal de volgende wedstrijd op de Sachsenring van achteraan moeten aanvangen. De wedstrijdleiding heeft de Spanjaard namelijk een gridstraf gegeven voor zijn crash met Jorge Lorenzo, vlak na de start van de TT in Assen.
Bautista, die achtste stond op de grid, deed bij de start een poging om veel plekken goed te maken door helemaal aan de binnenkant van de bocht te gaan zitten. De rijder van Honda Gresini ging echter veel te laat in de remmen waardoor hij hard in botsing kwam met Jorge Lorenzo, waarna het voor beide rijders einde race was. Voor deze actie wordt Bautista voor de volgende race dus achteraan op de grid gezet.
En terecht.quote:Op zondag 1 juli 2012 14:33 schreef Michael_Moore het volgende:
Straf voor Bautista na botsing met Lorenzo
[..]
Kijk dan niet. Mensen zoals jij zijn een schande voor motorsport fans.quote:Op zondag 1 juli 2012 15:09 schreef delano.888 het volgende:
Ik ben serieus op de bank in slaap gevallen toen er nog 5 rondes moesten. Dat zegt wel weer genoeg over hoe boeiend het is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |